Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Vanaf 1 juli elke werkdag op RTL 4 om 21.30
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ga kijken.
Alle reacties Link kopieren
Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Ik vraag me af hoe lang dat effect heeft aangehouden.

Hoe staat het eigenlijk met de initiatieven van destijds?

Voor de komende serie voorspel ik weer veel
- Taalbarrieres
- onverwachte tegenslagen door nieuwe/onbekende regels
- verborgen gebreken
-irritaties onderling
- geldgebrek
- onzinnige ideeën

Kortom, ik ga wel even kijken :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga ook kijken!
Gezellig!!! Ben ook weer heel benieuwd en denk dat himalaya haar lijst wel weer een aardige afstreep lijst wordt!

Zelf spreek ik vloeiend Spaans dus ga me nu denk ik extra verkneukelen om de taal hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg!
Ik volg mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet kijken, heb zelf een leven wat aandacht nodig heeft 🙂
Love is the meaning of life
Ik kijk!
Ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook kijken!
Leuk. Ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
20-06-2019 09:28
Ik ga niet kijken, heb zelf een leven wat aandacht nodig heeft 🙂

vandaar dat je op dit forum zit?! :-D
Ik heb geen leven dus ik kijk mee.
himalaya schreef:
20-06-2019 07:26
Ik vraag me af hoe lang dat effect heeft aangehouden.

Hoe staat het eigenlijk met de initiatieven van destijds?
Hoe is het nu met…. de koppels uit ‘Het Italiaanse Dorp: Ollolai’?

In ‘Het Italiaanse Dorp: Ollolai’ waren vorige zomer de belevenissen te zien van vijf koppels die naar Italië vertrokken om daar een bestaan op te bouwen en het dorpje Ollolai weer op de kaart te zetten. Ze verbouwden er een huis en startten een eigen onderneming om het dorpje nieuw leven in te blazen en aantrekkelijker te maken voor toeristen. Nu is het, bijna een jaar later, tijd om de balans op te maken. Hoe gaat het met de koppels?

 

Klussers Daniëlle en Joey werken afwisselend vanuit Nederland en Italië hard aan hun huwelijksonderneming Intimo Weddings en is er heuglijk nieuws: het stel gaat dit jaar zelf ook trouwen.

Brenda en Diederik hebben afstand gedaan van hun huis in Ollolai en bouwen in Nederland verder aan hun Italiaanse droom ‘Barbagia in Piazza’. “We kijken terug op een bijzonder en bewogen jaar waarin we veel gedaan en geleerd hebben. We hebben door de Italiaanse bureaucratie helaas moeten besluiten dat onze toekomst toch in Nederland ligt. We zijn druk bezig ons leven hier weer op te bouwen en hebben daar veel zin in.”

Ondernemers Sandra en Marcello hebben in Ollolai toch niet hun plek gevonden. Zij hebben afstand gedaan van het huis en zijn teruggegaan naar Nederland. Beiden werken weer in hun voormalig beroep: Marcello werkt als zzp-er in interieur en bouw en Sandra als begeleidster van mensen met een beperking en/of psychische stoornis. Ze zijn niet bezig met hun onderneming Versante en hebben daar nu ook geen tijd voor.

De Venlose Paul wilde samen met zijn Chantal zijn succesvolle praktijk voor pijnbestrijding en revalidatie uitbreiden met een tweede vestiging in Ollolai. Hun ambitie is dat over vijf jaar iedereen Ollolai kent als dé plek om te revalideren; ‘Ollolai; La vita senza dolore’. Dit gaan ze doen in de vorm van twee- en drieweekse trajecten waarbij het hele gezin mee kan op vakantie, wat een mooie kans biedt om via welzijnstoerisme Ollolai op de wereldkaart te zetten. Ze zijn nog steeds hartstikke blij dat ze vorig jaar met dit avontuur zijn gestart en komende zomer zijn Paul & Chantal weer volop aan de slag in Sardinië om deze ambitie verder te realiseren.

Winnaars Marije en Ovan werden door de bewoners van Ollolai gekroond tot ‘ereburgers’. Zij bouwden hard verder aan hun modemerk ‘Amkina’ en inmiddels kun je in ‘Amkina - sleep and experience’ overnachten in één van de gastenverblijven. Het stel woont nog steeds met veel plezier op Sardinië.



Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Paul en Chantal zouden blijven.
Alle reacties Link kopieren
Brenda en Diederik zijn gestopt in O' lala ?
dat verbaasd me eerlijk gezegd niet.
Ze wilden te veel en te snel naar mijn idee. Dan vang je bot in Italie. Maar ik hoop dat het ze elders goed gaat en ze veel succes boeken.. want ijverig en dapper zijn ze!
Nachtvlinder1977 thanks voor de update! leuk om te lezen. Niet echt grote verrassingen al vroeg ik me wel af hoe het zou verdergaan met Paul en Chantal, maar toch gebleven dus.

Ben erg benieuwd naar deze reeks.
Ik mis zelf de eerste 2 delen komende week door een onverwacht weekje weg dus kan pas woensdag aanhaken. met live kijken.
Altijd leuk dit soort programma's. Ik heb weer een kijkdoel :-D
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga ook kijken!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond de eerst echte aflevering! :cheer:
Wie gaat er kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken :cheer2:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, al is het alleen maar om me te ergeren aan hun slechte Spaans :lol:
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven