Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand vertellen wat het is?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-07-2019 08:21
Kan iemand vertellen wat het is?
Nederlandse koppels kunnen voor €1 een huis in een Spaans dorp kopen als ze een goed plan hebben om dat dorp weer nieuw leven in de blazen. Tenminste zo was vorig jaar de Italiaanse versie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook kijken maar kijk op Videoland, zie dat daar al 2 afleveringen op staan. Zal uiteraard niet spoileren hier.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
01-07-2019 08:22
Nederlandse koppels kunnen voor €1 een huis in een Spaans dorp kopen als ze een goed plan hebben om dat dorp weer nieuw leven in de blazen. Tenminste zo was vorig jaar de Italiaanse versie.
Dank je, klinkt leuk! Van dat dorp in Italië heb ik wel eens gehoord.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-07-2019 08:23
Dank je, klinkt leuk! Van dat dorp in Italië heb ik wel eens gehoord.
Ja het is een soort “ ik vertrek” maar dan met meerdere koppels tegelijk. En het is natuurlijk RTL dus vast een aantal mensen om je lekker aan te ergeren :P
Alle reacties Link kopieren
Yeah! Het Spaanse vervolg op Ollolai. :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
01-07-2019 08:28
Ja het is een soort “ ik vertrek” maar dan met meerdere koppels tegelijk. En het is natuurlijk RTL dus vast een aantal mensen om je lekker aan te ergeren :P
Ik vind die Thysa en Wijnand nu al vervelend :proud:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook weer mee.
Net de videopresentaties bekeken en ik ben niet onder de indruk. Ze komen allemaal nogal naïef, impulsief en simplistisch over. Zou niet weten welke vijf ik hieruit zou moeten kiezen. Maar ik heb de Italiaanse variant niet gevolgd, dus misschien was dat toen ook al zo.

https://www.spanjevandaag.com/29/06/201 ... os-kennen/
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
01-07-2019 17:08
Net de videopresentaties bekeken en ik ben niet onder de indruk. Ze komen allemaal nogal naïef, impulsief en simplistisch over. Zou niet weten welke vijf ik hieruit zou moeten kiezen. Maar ik heb de Italiaanse variant niet gevolgd, dus misschien was dat toen ook al zo.

https://www.spanjevandaag.com/29/06/201 ... os-kennen/
Des te leuker om naar te kijken :sun: :cheer2:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-07-2019 10:00
Ik vind die Thysa en Wijnand nu al vervelend :proud:
Ik kijk nu en ik denk dat ik dat ook vind ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zou ik graag de schaar zetten in zijn haar :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit dorp is echt nog veel erger dan Ollolai, want dat viel eigenlijk best mee.

Sportvakanties in de Spaanse binnenlanden. Superidee, want het klimaat is daar echt geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
01-07-2019 21:42
Dit dorp is echt nog veel erger dan Ollolai, want dat viel eigenlijk best mee.

Sportvakanties in de Spaanse binnenlanden. Superidee, want het klimaat is daar echt geschikt voor.

Oh ik vind dat prachtig die witte dorpjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
waarom zou je daar naar toe gaan om te sporten. En degenen die met de motor willen toeren komen op hun eigen motor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-07-2019 21:50
waarom zou je daar naar toe gaan om te sporten. En degenen die met de motor willen toeren komen op hun eigen motor

Nou.. het is een pittig stukje rijden hoor.
Maar waarschijnlijk gokken ze op mensen die daar een paar dagen heen gaan en dan een motortocht willen doen??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ze willen een bakkerij en een ijswinkel beginnen. Voor de 60 bewoners?

Of denken ze dat toeristen daar Heen komen voor een ijsje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt die ene man veel op Joop Braakhekke!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Italie niet gezien, maar hoe gaat het met de toewijzing van de huizen? Loten als ze allemaal hetzelfde willen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik loop wat achter;

Maar ik ben nog niet enthousiast over de stellen.

Ik kan niet zo goed tegen Limburgse accenten, maar dat zijn de nieuwe Marcello en roodharige vrouw. En die vond ik uiteindelijk best grappig.

Die sportvakantie en bed and breakfast, ik vraag mij af of er een markt voor is.

En dan de kunstenaars... Ik denk dat niemand zit te wachten op hippies.
Nouschi schreef:
01-07-2019 21:49
Oh ik vind dat prachtig die witte dorpjes.
Ja, ik vind het ook schitterend. Ik formuleerde onzorgvuldig, ik bedoelde dat er nog veel minder te beleven was dan in Ollolai.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-07-2019 21:38
Oh wat zou ik graag de schaar zetten in zijn haar :rofl:
Nou echt he! Kaal moet die man!
Alle reacties Link kopieren
De bierbrouwers lijken me wel leuk! En handig.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-07-2019 22:12
Ze willen een bakkerij en een ijswinkel beginnen. Voor de 60 bewoners?

Of denken ze dat toeristen daar Heen komen voor een ijsje?
Vroeg i me ook af, moet al heel goed ijs en brood zijn wil je daar een stuk voor rijden.
heb de googlemaps bestudeerd, en in 2016 woonden er nog bijna 2000 mensen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven