Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RTL moet trouwens stoppen met steeds maar zeggen dat mensen dichter bij elkaar moeten staan voor een interviewtje. Ik ben dat rare 'geplak' nu al zat. En straks is het daar bloedheet en ruiken ze bij elk interview elkaars oksels @(
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-07-2019 09:45
Ik vind Elise een lieverd. Ze heeft een sterke persoonlijkheid, maar loopt niet over de anderen heen. Dat ze steeds de leiding neemt/krijgt, lijkt me meer groepsdynamiek. De rest van die familie bestaat echt niet uit makke schapen. Als zij het anders willen, zullen ze dat vast zeggen. Ik vind ze een mooi team.
Ze kan wel een lieverd zijn, ze straalt het niet uit, eerder agressie. Het type vrouw waar ik met een boog omheen zou lopen, niet mijn bloedgroep. Ik denk dat dat komt omdat ik haar de uitstraling vindt hebben van een zigeuner of een kamper
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
12-07-2019 09:48
Ze kan wel een lieverd zijn, ze straalt het niet uit, eerder agressie. Het type vrouw waar ik met een boog omheen zou lopen, niet mijn bloedgroep
Ik herken me wel in haar ;-D vooral van vroeger, voor ik hulpbehoevend werd. Nu hoor ik vaak dat ik het overzicht mis. Maar het kan dus ook dat ik daardoor wat projecteer.
Ik vind Elise juist een echte aanpakker, in een gezin moet je toch een taakverdeling hebben en zij doet waar zij goed in is; De leiding nemen. Af en toe komt dat irritant over maar als je zo'n avontuur aangaat heb je zulke mensen nodig
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
12-07-2019 10:07
Ik vind Elise juist een echte aanpakker, in een gezin moet je toch een taakverdeling hebben en zij doet waar zij goed in is; De leiding nemen. Af en toe komt dat irritant over maar als je zo'n avontuur aangaat heb je zulke mensen nodig
Dat is ook zo maar je kunt als aanpakker evengoed onsympathiek zijn, het een sluit het ander niet uit.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
11-07-2019 15:10
Mark vindt inderdaad heel veel niet leuk, en heeft een vreemde blik in zijn ogen.

Leuk dat er een spoilertopic is gekomen!
Ja vooral als hij die enorme bril op heeft!
Net de blik van een hert in de koplampen ...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-07-2019 00:39
ik hoor die familie Rutten steeds zeggen, als ze naar een mogelijke campingplaats gaan kijken: "Daar kunnen wel X aantal campers staan, en dan zitten we het hele jaar vol. " Of dan hebben we het hele jaar boekingen.
Vind ik nogal optimistisch gedacht.
En zouden die mensen die daar met hun camper komen zin hebben om te rouleren over een paar plekken die relatief dicht bij elkaar staan.
Dat viel mij ook op. Ik vroeg me toen af: welke toeristen? Ze wonen in een bijna verlaten dorp, waar volgens mij geen toeristen komen. Hoe krijg je dan een volle camping?
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Lunaloona schreef:
12-07-2019 11:42
Dat viel mij ook op. Ik vroeg me toen af: welke toeristen? Ze wonen in een bijna verlaten dorp, waar volgens mij geen toeristen komen. Hoe krijg je dan een volle camping?
Gaat niet lukken. De Ruttens denken TE makkelijk. Zowel de camping als het waveboarden mislukken omdat de locaties ongeschikt zijn; een doods dorp, zowel in de bergen als aan zee
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nog een beetje achter, maar als je een aantal afleveringen achter elkaar kijkt, vallen een paar dingen op:

Er gebeurt dus echt helemaal niets in dat dorp. ;-D (open deur, ik weet het)
Die reclames zijn véél te lang! Het is echt niet leuk om ca een kwartier reclame te hebben in zo'n kort programma.
Het programma hangt aan elkaar van de terug- en vooruitblikken.

Maar ik kijk vrolijk verder. ;-D

Donna en die plantjes: tenenkrommend maar niet schokkend. Bij de gemiddelde aflevering van De slimste mens kunnen de kandidaten een paardebloem niet van een roos onderscheiden, of een kievit van een adelaar. En dat zijn echt niet alleen millenials die daaraan meedoen. Dit soort filmpjes geven volgens mij alleen maar aan dat er dus echt niets noemenswaardigs gebeurt, dus dan gebruik je dat als beeldvulling. Er moet per slot van rekening elke aflevering iets in van elk koppel.

Mevrouw Rutten (voornaam even kwijt) is misschien goed in Spaans, maar haar Engels houdt niet over. En haar "people skills" lieten haar ook even in de steek . Als je Engelse buurman je waarschuwt voor optrekkend vocht, kun je maar beter even luisteren. En haar schoondochter is ook niet goed in Engels, of ze luisterde niet goed, want zij had het over "stof en troep" - ik kan me voorstellen dat je je daar niet zo druk over maakt als over optrekkend vocht.

Het inschakelen van die vriend om te helpen met de muurschildering vond ik erg slim. En ik vond het erg dom van Christiaan en Kirsten om maar één van de andere stellen uit te nodigen voor de voetbalwedstrijd. Ten eerste zijn de heren Rutten sportief, die hadden zo een balletje meegetrapt. Ten tweede geef je een heel raar signaal af. Je doet het toch voor het hele dorp? Dat is mijns inziens inclusief alle Nederlanders. Wel vond ik het goed dat ze zelf alle (Spaanse) inwoners van het dorp bij langs waren gegaan. Ik dacht eerst dat ze dat ook aan de burgemeester zouden overlaten, net als het regelen van een tegenstander.

Verder vond ik het raar dat zij in haar eentje die muur stond te schilderen, met een klein kind in de buggy dat werd volgepropt met koekjes en werd beziggehouden met filmpjes op de telefoon. Waar was pappa voor de broodnodige "quality time"? En als het kind overal mee naartoe gesleept wordt, waar is het dan als pappa en mamma op het strand zitten te proosten op hun stralende toekomst vol quality time? Jullie begrijpen het al, ik mag die twee niet zo... :$

Donna en Mark zijn eigenlijk een jong stel in hun wittebroodsweken. Ze ontdekken allerlei nieuwe dingen ("is dat nou een aardbeienplant?" "Hé, een wasmachine!") en genieten van het feit dat ze samen zijn. Ik vind het eerder grappig dan irritant.

Thysa en Wijnand zijn volgens mij goed bezig: eerst iemand inschakelen voor het maken van een verbouwplan en vervolgens de vergunningen regelen voor de verbouwing. En van een afstandje bekijken hoe de muurschildering eruit komt te zien, dat vond ik ook erg slim. Want als je het vanaf de weg kunt zien, wordt het een echte blikvanger voor het hele dorp, als je het goed doet.

John en Juani vind ik nog een beetje vaag. Hij is vooral hard aan het werk, zij smeert de broodjes en zorgt voor de honden. Ik vind dat accent wel leuk klinken en ze doen allebei erg hun best met de Spaanse taal en het contact met de buren. Ik ben wel benieuwd wat ze nu straks concreet gaan doen om geld te verdienen. Maar dat heb ik eigenlijk met alle stellen.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
De Limburgers vind ik het meest sympathiek tot dusver. Leuke gezellige lui die van aanpakken houden. Alleen krijg ik de neiging met een tondeuse richting Spanje te gaan ;-D

Die camperplek, ik dacht daar bedoelen ze één camper mee. Maar ze willen die hele lelijke grindparking vol zetten met 30 campers? En op die heuvel met uitzicht ook nog een stel? Daar moet dan toch stroom en water naartoe getrokken worden of richten ze zich op grote Amerikaanse RV's die alles aan boord hebben? Gelijk hebben de eigenaars van die parking bij de kust dat ze daar geen lelijk trailerpark willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Chart schreef:
12-07-2019 10:30
Ja vooral als hij die enorme bril op heeft!
Net de blik van een hert in de koplampen ...
:HA:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-07-2019 12:30
De Limburgers vind ik het meest sympathiek tot dusver. Leuke gezellige lui die van aanpakken houden. Alleen krijg ik de neiging met een tondeuse richting Spanje te gaan ;-D
Ik zeg: doen! :cheer2:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Dit is de eerste keer dat ik een man tegen een vrouw hoor zeggen dat het bedienen van een wasmachine echt niet ingewikkeld is.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Lunaloona schreef:
12-07-2019 12:17
Ik loop nog een beetje achter, maar als je een aantal afleveringen achter elkaar kijkt, vallen een paar dingen op:

Er gebeurt dus echt helemaal niets in dat dorp. ;-D (open deur, ik weet het)
Die reclames zijn véél te lang! Het is echt niet leuk om ca een kwartier reclame te hebben in zo'n kort programma.
Het programma hangt aan elkaar van de terug- en vooruitblikken.

Maar ik kijk vrolijk verder. ;-D

Donna en die plantjes: tenenkrommend maar niet schokkend. Bij de gemiddelde aflevering van De slimste mens kunnen de kandidaten een paardebloem niet van een roos onderscheiden, of een kievit van een adelaar. En dat zijn echt niet alleen millenials die daaraan meedoen. Dit soort filmpjes geven volgens mij alleen maar aan dat er dus echt niets noemenswaardigs gebeurt, dus dan gebruik je dat als beeldvulling. Er moet per slot van rekening elke aflevering iets in van elk koppel.

Mevrouw Rutten (voornaam even kwijt) is misschien goed in Spaans, maar haar Engels houdt niet over. En haar "people skills" lieten haar ook even in de steek . Als je Engelse buurman je waarschuwt voor optrekkend vocht, kun je maar beter even luisteren. En haar schoondochter is ook niet goed in Engels, of ze luisterde niet goed, want zij had het over "stof en troep" - ik kan me voorstellen dat je je daar niet zo druk over maakt als over optrekkend vocht.

Het inschakelen van die vriend om te helpen met de muurschildering vond ik erg slim. En ik vond het erg dom van Christiaan en Kirsten om maar één van de andere stellen uit te nodigen voor de voetbalwedstrijd. Ten eerste zijn de heren Rutten sportief, die hadden zo een balletje meegetrapt. Ten tweede geef je een heel raar signaal af. Je doet het toch voor het hele dorp? Dat is mijns inziens inclusief alle Nederlanders. Wel vond ik het goed dat ze zelf alle (Spaanse) inwoners van het dorp bij langs waren gegaan. Ik dacht eerst dat ze dat ook aan de burgemeester zouden overlaten, net als het regelen van een tegenstander.

Verder vond ik het raar dat zij in haar eentje die muur stond te schilderen, met een klein kind in de buggy dat werd volgepropt met koekjes en werd beziggehouden met filmpjes op de telefoon. Waar was pappa voor de broodnodige "quality time"? En als het kind overal mee naartoe gesleept wordt, waar is het dan als pappa en mamma op het strand zitten te proosten op hun stralende toekomst vol quality time? Jullie begrijpen het al, ik mag die twee niet zo... :$

Donna en Mark zijn eigenlijk een jong stel in hun wittebroodsweken. Ze ontdekken allerlei nieuwe dingen ("is dat nou een aardbeienplant?" "Hé, een wasmachine!") en genieten van het feit dat ze samen zijn. Ik vind het eerder grappig dan irritant.

Thysa en Wijnand zijn volgens mij goed bezig: eerst iemand inschakelen voor het maken van een verbouwplan en vervolgens de vergunningen regelen voor de verbouwing. En van een afstandje bekijken hoe de muurschildering eruit komt te zien, dat vond ik ook erg slim. Want als je het vanaf de weg kunt zien, wordt het een echte blikvanger voor het hele dorp, als je het goed doet.

John en Juani vind ik nog een beetje vaag. Hij is vooral hard aan het werk, zij smeert de broodjes en zorgt voor de honden. Ik vind dat accent wel leuk klinken en ze doen allebei erg hun best met de Spaanse taal en het contact met de buren. Ik ben wel benieuwd wat ze nu straks concreet gaan doen om geld te verdienen. Maar dat heb ik eigenlijk met alle stellen.
Mijn Hemel!
Wat een lap tekst voor iemand die in dezelfde ademtocht beweert dat de reclames te lang duren..
Alle reacties Link kopieren
Ik voorspel dat Lucas eerder Spaans spreekt dan papa en mama
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Die Christian kan echt werkelijk helemaal niks,
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
12-07-2019 13:48
Mijn Hemel!
Wat een lap tekst voor iemand die in dezelfde ademtocht beweert dat de reclames te lang duren..
Je hoeft het niet te lezen, hè? Of erop te reageren...
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Zo! Die ma Rutte keek me een potje zuur dat ze niet gewonnen hebben!
Wat een chagrijn. Terecht dat Thysa en Wijnand gewonnen hebben. Die hebben het tenminste zelf gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Terechte winnaars. Was echt veruit het mooiste.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mayapril schreef:
12-07-2019 22:38
Terecht dat Thysa en Wijnand gewonnen hebben. Die hebben het tenminste zelf gemaakt

De Ruttens hebben er afgaand op de beelden ook zelf aan gewerkt.
Maar die van Thysa en Wijnand is mi gewoon de mooiste.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 22:54
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik niet hoefde te kiezen. Vond die van Thysa & Wijnand en de fam. Rutten beiden mooi!
Hoe oud zouden de ouders van familie Rutten zijn ?
Een onwijs goed concept bedacht Christiaan , nou nee niet echt .
Alle reacties Link kopieren
Twitter #Polopos is trouwens leuk tijdens de uitzending.

Maar omg wat ik daar tegenkwam ... hier werkt Christiaan dus aan:
http://machtigleven.nl/
Een website ter ere van zichzelf! Hij heeft namelijk 'bewust zijn ideale leven ontworpen'! Tsjonge wat een creep. Die vent vindt zichzelf echt fantastisch @(
yette wijzigde dit bericht op 12-07-2019 23:29
0.93% gewijzigd
yette schreef:
12-07-2019 22:50
Ik ben blij dat ik niet hoefde te kiezen. Vond die van Thysa & Wijnand en de fam. Rutten beiden mooi!
Ik ook. Ik zou ze die 5000 hebben laten delen. Die twee staken met kop en schouders boven de rest uit.

Wel jammer dat de 2 mooiste aan de zijkanten/achterkant zitten en dat de amateuristische broddelwerkjes van ver af te zien zijn.
Die met die baby hadden t helemaal bont gemaakt met al die geschreven tekst en frutsels die alleen maar herkenbaar zijn als je er met je neus bovenop staat: hallo, het is een muurschildering, die moet je van 100 meter afstand kunnen herkennen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven