Entertainment alle pijlers

De andere kant van Nederland...

24-06-2019 19:58 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me de ogen uit mijn hoofd te kijken. Is dit de andere kant van Nederland? Ik weet gewoon geen woorden ervoor te vinden. Wie kijkt/keek dit ook en wat vind je er van?
Waar heb je het over?
Waar heb je het over?
Ja, ik kijk. Vanavond nieuwe aflevering!

Ik vond het heel erg: die moeder die zogenaamd geen geld voor een verjaardagscadeautje had voor haar dochtertje, maar wel diezelfde dag een jurk voor haarzelf kocht voor 17,50....

Ik maakte me inwendig boos op dat mens! Hoe kun je zo'n keuze maken zeg.
Waarom dat groene jurkje? Ze had haar kast al vol kleding. Maar geen cadeau voor haar kind.
Alle reacties Link kopieren
En dan geen kado maar wel een grote slagroomtaart voor hun samen.....
(terwijl dat kind al overgewicht had). Tja, keuzes.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nou, het klinkt als een programma waaraan ik me enórm ga ergeren dus ik ga maar niet kijken.
Ik heb een aflevering gezien. En ja, ze hebben wel weer een mooie selectie toegepast om spraakmakende tv te kunnen maken.

Nu kan tout Nederland weer denken dat "ze" het allemaal aan zichzelf te danken hebben.

Ik háát dit soort televisie. Moet zelf ook van niks rondkomen, net als vele anderen, die net als ik wel met geld kunnen omgaan, maar ja, dat is niet interessant voor de televisie... Maar het stereotiepe beeld is inmiddels wel weer neergezet van de sukkel met issues (verslavingen en zo) die niet met geld kan omgaan.
Alle reacties Link kopieren
waterlelieke schreef:
24-06-2019 20:03
Ja, ik kijk. Vanavond nieuwe aflevering!

Ik vond het heel erg: die moeder die zogenaamd geen geld voor een verjaardagscadeautje had voor haar dochtertje, maar wel diezelfde dag een jurk voor haarzelf kocht voor 17,50....

Ik maakte me inwendig boos op dat mens! Hoe kun je zo'n keuze maken zeg.
Waarom dat groene jurkje? Ze had haar kast al vol kleding. Maar geen cadeau voor haar kind.
Intriest. Heb het ook gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het nu terug. Erg interessant om te zien, omdat het naar mijn mening goed overeenkomt met de realiteit die ik zie als sociaal werker.

De mensen maken bijzondere keuzes en leggen de prioriteiten niet daar waar ze horen te liggen. (Blikjes drinken, sigaretten, verzamelingen als hobby). Maar daarvoor hebben de meesten ook bewindvoering.

Die man en vrouw zijn wel erg simpel, maar ze doen echt hun best en lijken gelukkig dus dat vind ik heel mooi om te zien.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwste aflevering is opgenomen in mijn woonplaats :proud:

Moet zeggen dat dit soort types hier veel rondlopen. Ben eerlijk gezegd blij dat ik in een andere wijk woon.
Die moeder vonden wij ook erg. En haar dochter zo begripvol. Ik heb echt geen begrip voor haar keuzes!

Ik vond die transgender ook bijzonder. Uitkering gestort en het eerste wat je haalt is een liter glijmiddel.

Er zitten gezinnen tussen die het goed op de rit hebben gekregen, maar ook bijzondere types die eigenlijk tegen zichzelf moeten beschermen.
Ik heb het niet gezien, maar ik ken dit soort programma's uit Duitsland. Hopelijk is dit programma niet net zo sensatiebelust. Dit is een kwetsbare doelgroep, die echt ook bestaat uit lamzakken, maar ook uit mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen en enorm vatbaar zijn voor vleierij van gewetenloze programmamakers die voor op zoek zijn naar memewaardige tokkies om lekker om te lachen.
Ze hebben er zeer aparte personen er voor uitgezocht.
Die moeder had duidelijk een koopverslaving ook al was het bij de kringloop.
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2019 20:48
Ik heb het niet gezien, maar ik ken dit soort programma's uit Duitsland. Hopelijk is dit programma niet net zo sensatiebelust. Dit is een kwetsbare doelgroep, die echt ook bestaat uit lamzakken, maar ook uit mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen en enorm vatbaar zijn voor vleierij van gewetenloze programmamakers die voor op zoek zijn naar memewaardige tokkies om lekker om te lachen.
Uiteraard sensatie. Die moeder is vorige week compleet afgemaakt op internet. En ja het is een kwetsbare doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
En roken doen ze allemaal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bijna alle arme mensen die ik ken roken. Dat is voornamelijk vanwege de stress. Arm zijn is stress hebben.
RaveMeisje schreef:
24-06-2019 20:37
Ik kijk het nu terug. Erg interessant om te zien, omdat het naar mijn mening goed overeenkomt met de realiteit die ik zie als sociaal werker.

De mensen maken bijzondere keuzes en leggen de prioriteiten niet daar waar ze horen te liggen. (Blikjes drinken, sigaretten, verzamelingen als hobby). Maar daarvoor hebben de meesten ook bewindvoering.

Die man en vrouw zijn wel erg simpel, maar ze doen echt hun best en lijken gelukkig dus dat vind ik heel mooi om te zien.
Ik snap dat zulke mensen snel bij een sociaal werker terecht komen. En dat jij daarom veel van deze mensen ziet.
Maar weet wel dat er ook een groep mensen met een laag inkomen is, die wél met geld kan omgaan en niet in de problemen komt. En die komen nooit op televisie, want niet interessant voor de kijkcijfers.

Zodoende associeert men "laag inkomen" al snel met "simpele verslaafden".
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2019 20:48
Ik heb het niet gezien, maar ik ken dit soort programma's uit Duitsland. Hopelijk is dit programma niet net zo sensatiebelust. Dit is een kwetsbare doelgroep, die echt ook bestaat uit lamzakken, maar ook uit mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen en enorm vatbaar zijn voor vleierij van gewetenloze programmamakers die voor op zoek zijn naar memewaardige tokkies om lekker om te lachen.
Helaas, zo'n programma is het dus wel geworden. Alles voor de kijkcijfers.
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2019 20:57
Bijna alle arme mensen die ik ken roken. Dat is voornamelijk vanwege de stress. Arm zijn is stress hebben.
Ik ken er genoeg die niet roken en wel met hun lage inkomen kunnen rondkomen. Maar ja, die komen niet in de spotlights...
quattro-stagioni schreef:
24-06-2019 21:08
Ik ken er genoeg die niet roken en wel met hun lage inkomen kunnen rondkomen. Maar ja, die komen niet in de spotlights...
Eens. Maar ik denk dat veel mensen die mensen niet eens als arm zouden kwalificeren, omdat ze er alles aan doen niet op te vallen en zeker niet deel zouden nemen aan een programma als dit.
Ik denk niet dat ze het gemiddelde laten zien van mensen die weinig te verteren hebben. Maar goed, het is ook een commerciële zender hè en die doen alles voor de kijkcijfers.
Wel jammer, want het geeft wel een vertekend beeld.
Ik vond overigens die computerhulp van Pierette, die bejaarde dame, een sukkel.
Ze heeft genoeg om van te leven, maar als daar ineens 200 euro vanaf gaat, houd ze niet veel over. Iemand die een beetje kijk heeft op zaken zorgt voor een afbetalingsregeling.
Ik gunde haar haar uitsmijter en cappuccino in de koffiebar van haar vakantiegeld. :)
Betty_Slocombe schreef:
24-06-2019 21:16
Eens. Maar ik denk dat veel mensen die mensen niet eens als arm zouden kwalificeren, omdat ze er alles aan doen niet op te vallen en zeker niet deel zouden nemen aan een programma als dit.
Klopt. Hoewel het wel eens gezond kan zijn als we dat wel zouden doen, zodat Nederland kan zien dat mensen met weinig geld niet allemaal bierzuipend en rokend onder de tattoos de ene na de andere verkeerde beslissing nemen.
Cateautje schreef:
24-06-2019 21:17
Ik denk niet dat ze het gemiddelde laten zien van mensen die weinig te verteren hebben. Maar goed, het is ook een commerciële zender hè en die doen alles voor de kijkcijfers.
Wel jammer, want het geeft wel een vertekend beeld.
Ik ben het helemaal met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Die Ton en An (?) doen het best wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven