Entertainment alle pijlers

Masterchef Australië 2019

20-08-2019 19:38 219 berichten
Maandag 26 augustus net 5 19.30

Wie kijkt mee?

( met daarvoor om 18.30 een nieuwe My kitchen rules!)
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 19:56
36.91% gewijzigd
totallyfree schreef:
07-11-2019 13:10
Ja ht was ook echt slecht, en ik snapte niet wat hij nou probeerde met dat eetbare zilverblad, daardoor zag het er nog stommer uit. Maar ik vond hem wel heel inspirerend als persoon. Zo dankbaar, zo dicht bij zichzelf, heerlijk.
Tati doet wel vaak hetzelfde kunstje, maar ik denk dat zij een van de weinige is waar veel mensen echt nog veel van kunnen leren. Zij maakt zoveel dingen zelf, echt knap vind ik dat.
Ja Tati's tijd zal er ook snel opzitten verwacht ik. Het is toch juist die Anuschka die veel zelf maakt? Ik had verwacht dat zij er allang uit zou liggen nu. Ben trouwens ook. Die heeft ook nog maar amper gepiekt.
Ik vond dat zilverblad er ook niet uit zien. Ik zou er geen trek van krijgen in elk geval. Het verbaasde me echt dat Simon niet naar huis gestuurd werd, daar was ik echt bang voor na zijn matige dessert. Maar zijn siroop redde hem gelukkig.

Wie er gaat winnen vind ik altijd zo lastig te voorspellen bij MC. Geen idee. Ik had ook verwacht dat Steph veel verder zou komen eigenlijk.
Leuke aflevering dit. Zo tof als de jury helemaal lyrisch is. Bij de eerste hap zie je die mondhoeken al omhoog gaan. :D
Alle reacties Link kopieren
Jammer, ik dacht Anousca ligt er uit, maar ze had geluk dus.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Erg jammer ja ik hoopte at ze eindelijk mocht vertrekken.
Lekker snugger ook. De opdracht is om van restafval en zo min mogelijk iets te maken, en dan pak je een hele eend en een dure fles wijn. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel dom.
Want ze gaven de hint nog om dat niet te doen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
'Ga nou geen kreeft pakken'

*pakt eend*
Haha ja die Ben. Niet slim.

Ik vond het jammer want ik had gehoopt dat Anoushka nu eens zou gaan. Maar aan de andere kant met Ben had ik ook niks en ik vergat constant dat hij meedeed.
Zal hem niet missen. Maar volgende week graag Anoushka weg. En Tim. :P
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-11-2019 09:19
'Ga nou geen kreeft pakken'

*pakt eend*
Ja maar eend is toch geen kreeft? :hihi: :whut:

Toch wel heel knap verder van Ben dat hij zo ver kwam.

Oh en wat was ik in tranen van de familie aflevering. Echt zo mooi om te zien, hoe intens het dus ook is voor de deelnemers.
En ik moest ook ff slikken toen Massimo binnen liep, hij is echt onze favoriete chef en ook wij waren geroerd door zijn schitterende project. Hij is zo inspirerend, ik wil echt die man eens ontmoeten. :hello:
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij soms ergert, is dat sommige deelnemers flink geholpen worden tijdens opdrachten door de rondlopende beroepskoks (zowel jury-leden als gastkoks). Ze doen dan suggesties, of raden dingen af of zo. Ik vind dat ze zich er niet mee moeten bemoeien wat de kandidaten doen. Sommige kandidaten gaan op die manier niet meer op hun eigen gevoel af, maar gaan gewoon voldoen aan wat ze net te horen kregen. Vind ik niet zo eerlijk tegenover de andere kandidaten die geen hulp krijgen.
Ik vond het van Larissa heel knap dat ze tegen die onsympathieke kok in ging die iets tegen haar zei als 'Oh, jij bent er zó een'. Ze maakte een dessert in plaats van iets hartigs.
Bij die Massimo viel me dan weer op dat de jury én Massimo lyrisch waren over wat Larissa had gekookt, maar dat ze er helemaal niets over te horen kreeg waaróm ze haar gerecht zo goed vonden. (Maar misschien was dat tijdgebrek en er gewoon uitgeknipt.)
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik snapte dat aandringen op die groene bananen niet zo, zowel bij Tati als bij Anuschka. Het is moeilijker om iets met rijpe bananen te doen en die worden ook vaker weggegooid dan groene bananen.
Nu heb ik zin in appeltaart. :calimero:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-11-2019 19:41
Nu heb ik zin in appeltaart. :calimero:
:rofl:

Hij is behoorlijk ingewikkeld om te maken.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
En toen lag Tati er uit.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Eindelijk Nu Anoushka nog
Wel knap dat je een hele pagina van het recept kunt overslaan en dan toch nog in de competitie blijven. Maar goed, banketbakken is dan ook haar specialiteit.
Alle reacties Link kopieren
Dat deed Larissa slim, gisteren, met het kiezen van de ingrediënten. Strategisch slim, al leverde het voor beiden niet een heel smakelijk gerecht op, kreeg ik de indruk.

En nu vraag ik me af hoe het kan dat gefrituurde kerrieblaadjes naar popcorn gaan smaken :huh:
Alle reacties Link kopieren
Potverdikkie wat is die Larry slim idd. Het was een genot om naar haar te kijken gisteren, zo goed. En nog zo jong, die komt er wel. Voor mij finalekandidaat samen met Tessa en Derek.
Derek vind ik trouwens echt een leuke gast, totdat ie begint te lachen :facepalm:
'Happiness is only real when shared'.
Wel mooi, om een topchef te verslaan met een gerecht dat amper een 7 waard was. :P

Nu weet iedereen dus hoe het moet: de volgende keer kies je gewoon een pakje kauwgom en een krentenbol, en als je daar dan wat van weet te maken dan heb je die pin te pakken. :proud:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-11-2019 13:27
Wel mooi, om een topchef te verslaan met een gerecht dat amper een 7 waard was. :P

Nu weet iedereen dus hoe het moet: de volgende keer kies je gewoon een pakje kauwgom en een krentenbol, en als je daar dan wat van weet te maken dan heb je die pin te pakken. :proud:
Hahahahahaha :rofl: :rofl: :rofl: Hoe kom je in hemelsnaam aan die combi? Heerlijk! :P
Hier, heb je een ui met drop, succes!' :rofl:
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Larissa trekt steeds haar eigen plan en negeert regelmatig de opgetrokken wenkbrauwen van de juryleden wanneer ze horen wat ze van plan is te gaan maken. En vaker wel dan niet maakt ze dan een geweldig gerecht. Daarom vind ik haar echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
21-11-2019 14:52
Larissa trekt steeds haar eigen plan en negeert regelmatig de opgetrokken wenkbrauwen van de juryleden wanneer ze horen wat ze van plan is te gaan maken. En vaker wel dan niet maakt ze dan een geweldig gerecht. Daarom vind ik haar echt heel leuk!
Ja, ze heeft inderdaad al een paar keer iets gedaan tegen het advies van de jury's in. En latst ook met die andere chef toen ze gingen werken met specifieke producten. Dat ze toch wat zoets ging maken, en hij echt keek zo van 'jaja, gaat je toch niet lukken.' En bam dan zet ze weer wat briljants neer.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
21-11-2019 15:02
Ja, ze heeft inderdaad al een paar keer iets gedaan tegen het advies van de jury's in. En latst ook met die andere chef toen ze gingen werken met specifieke producten. Dat ze toch wat zoets ging maken, en hij echt keek zo van 'jaja, gaat je toch niet lukken.' En bam dan zet ze weer wat briljants neer.
Haha! Ja! Ik vond dat overigens een irritante chefkok, juist omdat hij zijn wil door wilde drukken. Het is toch juist mooi wanneer kandidaten zoeken naar mogelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
21-11-2019 15:02
Ja, ze heeft inderdaad al een paar keer iets gedaan tegen het advies van de jury's in. En latst ook met die andere chef toen ze gingen werken met specifieke producten. Dat ze toch wat zoets ging maken, en hij echt keek zo van 'jaja, gaat je toch niet lukken.' En bam dan zet ze weer wat briljants neer.
Haha! Ja! Ik vond dat overigens een irritante chefkok, juist omdat hij zijn wil door wilde drukken. Het is toch juist mooi wanneer kandidaten zoeken naar mogelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind helemaal mooi :D
Sowieso vind ik het mooi dat ze nog regelmatig tegen de jury in gaan. Ik denk ook dat het niveau echt torenhoog is dit jaar. Eerdere afleveringen was een bol met chocolade er overheen iets voor een finaleproef, nu schudden de kandidaten dat gewoon even uit hun mouw :P
'Happiness is only real when shared'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven