Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos Deel 2 - Geen Spoilers s.v.p.

25-08-2019 07:45 752 berichten
Hier deel 2 aangezien deel 1 van het topic vol is.

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten

Link naar deel 1:

entertainment/het-spaanse-dorp-polopos- ... #p30069408
tvp
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, ik lees weer mee!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Laten we in het nieuwe topic het gehakketak op elkaar achterwege laten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
We’re all mad here
Quote: Jammer van die domme bordjes. Had gewoon het blazoen/wapen van het dorp gebruikt. Echt heel jammer.

Dat verbaast mij niets, net als dat ze hun eigen namen gebruiken voor een souvenir uit polopos. Juani wil ook shinen. Anders gaan al de credits naar Thysa 😉
Het is niet dat ik zo'n fan van Ruttes ben, maar insinuatie van die vriend klopt niet. Ze hebben zelf het ontwerp gemaakt, hadden een lang en beroerd stuk muur om aan de werken en jurgen kan het ook zelf, dat bewijzen zijn andere opdrachten. Dat ezeltje vond ik ook leuk bedacht.

Maar van die souvenirs begrijp ik niet, het moest directe verbinding hebben met polopos en daar voldoen de speelkaarten en lokale producten toch meer aan dan een elders bestelde tas? Al vindt ik op zich een tas wel een leuk idee. Maar 24,95 excl verzenden, is ook geen klein prijsje ( een van de voorwaarden van de jury).
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de tassen in Polopos goedkoper want lokaal bedrukt en verkopen ze aan de Nederlandse fans deze versie.
Dan kan het ook dat de achterkant er in Polopos anders uitziet, met blazoen i.p.v. “kerstboom”.
Ik had dat niet zo gedaan maar goed het is duidelijk dat Juani wel graag opgemerkt wordt.
Ik vind dat niet zo storend als het feit dat Elisa dingen bepaalt, 3 anderen meesleurt en ze niet de kans geeft zich goed te laten zien.
Dat is met John niet het geval, die heeft alle ruimte zichzelf te zijn.
Maar ze had dat kunnen nalaten en dan had Thysa meer aandacht gehad en het was voor haarzelf ook beter.
Dan nog, zoiets is bij haar niet altijd kwade opzet, vaak eerder een onbewust foute keuze.
John zou dat kunnen corrigeren maar ik denk dat hij het stiekem ook leuk vindt zijn naam ergens op te zien en ook denkt dat die de verkoop stimuleert.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de prijs gedeeld trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tvp
grasklokje schreef:
25-08-2019 08:20
Het is niet dat ik zo'n fan van Ruttes ben, maar insinuatie van die vriend klopt niet. Ze hebben zelf het ontwerp gemaakt, hadden een lang en beroerd stuk muur om aan de werken en jurgen kan het ook zelf, dat bewijzen zijn andere opdrachten. Dat ezeltje vond ik ook leuk bedacht.

Maar van die souvenirs begrijp ik niet, het moest directe verbinding hebben met polopos en daar voldoen de speelkaarten en lokale producten toch meer aan dan een elders bestelde tas? Al vindt ik op zich een tas wel een leuk idee. Maar 24,95 excl verzenden, is ook geen klein prijsje ( een van de voorwaarden van de jury).
Het moest een blijvende herinnering worden, de burgemeester maakte dat ook duidelijk tijdens het jureren.
De foto's op de speelkaarten bleken niet allemaal te kloppen, het kistje met inhoud gaat op, het bakje was typisch Portugees, en de bloempotten erg breekbaar. Ik begrijp die keuze wel, zo'n tas gaat misschien de volgende vakantie, of bezoek aan het strand ook weer mee...
Nouschi schreef:
25-08-2019 08:44
Ik had de prijs gedeeld trouwens.
Dit en niet alleen na verkoop van de tassen de helft delen en ik had de naam van de ontwerpster bij de print vermeld, design made by
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-08-2019 08:44
Ik had de prijs gedeeld trouwens.
Ze delen wel de opbrengst,
Misschien mag dat niet van de spelregels, dat kan best.
Bij elke opdracht 1 winnaar is wel duidelijk.
W en T hadden zelf toch ook een souvenir ? Dat zou dan ook de eerste plaats krijgen en de jury zou dat geen goede weergave van hun mening vinden, ook wel terecht.

Samen met de tas meedoen is misschien ook tegen de spelregels. Het kan best dat ze gewoon uit 5 uitvoeringen van de opdracht willen kiezen omdat er ook 5 koppels zijn en er maar 1 van kan winnen.
whateverever wijzigde dit bericht op 25-08-2019 09:18
19.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
25-08-2019 08:47
Dit en niet alleen na verkoop van de tassen de helft delen en ik had de naam van de ontwerpster bij de print vermeld, design made by
Ook een goede idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
25-08-2019 08:47
Dit en niet alleen na verkoop van de tassen de helft delen en ik had de naam van de ontwerpster bij de print vermeld, design made by
Misschien is Polopos wel de eigenaar van dat ontwerp, we kennen de voorwaarden niet goed van de deelname.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-08-2019 07:56
Laten we in het nieuwe topic het gehakketak op elkaar achterwege laten!
Doe es lief.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Hahahahah het is ook net een soap die FB pagina van de Ruttens....heel Valkenburg en waarschijnlijk Limburg is pro J&J en dat laten ze merken ook...er wordt flink gezeurd en gezanikt. Als Elisa slim is (wat ze niet is) gaat ze er steeds op in.

Note to myself (wat ik eigenlijk allang wist): Never aan een TV programma mee doen!
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
25-08-2019 09:03
Hahahahah het is ook net een soap die FB pagina van de Ruttens....heel Valkenburg en waarschijnlijk Limburg is pro J&J en dat laten ze merken ook...er wordt flink gezeurd en gezanikt. Als Elisa slim is (wat ze niet is) gaat ze er steeds op in.

Note to myself (wat ik eigenlijk allang wist): Never aan een TV programma mee doen!
Ik ben Limburgs en niet echt pro J en J, ook niet contra, maar goed ik post niet op FB.

Met het laatste ben ik het extreem eens.😂
@MeredithGrey de bidon is op FB 12 euro (inclusief verzendkosten) en het kaartspel maar liefst 15 euro. Zo'n bidon is toch gewoon merchandise? Die zou je toch gewoon gratis moeten krijgen als je bij hen een sportvakantie boekt?
Alle reacties Link kopieren
Dure tas en jammer dat deels van het ontwerp van een ander koppel komt.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
25-08-2019 09:21
Dure tas en jammer dat deels van het ontwerp van een ander koppel komt.
In Parijs verkopen ze ook tassen met de Mona Lisa erop.
Dat vind ik niet zo erg.

Prijs ? Wat de gek ervoor geeft.
Ik ga er geen kopen.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
25-08-2019 08:20


Maar van die souvenirs begrijp ik niet, het moest directe verbinding hebben met polopos en daar voldoen de speelkaarten en lokale producten toch meer aan dan een elders bestelde tas? Al vindt ik op zich een tas wel een leuk idee. Maar 24,95 excl verzenden, is ook geen klein prijsje ( een van de voorwaarden van de jury).
Spullen worden pas goedkoop als massaal worden geproduceerd vergelijk het maar met drukwerk 500 flyers voor de voetbalclub of 2500 maakt in prijs niet zoveel uit. Ik weet niet hoeveel mensen Polopos aandoen, maar Parijse tassen met de Mona Lisa erop gaan harder denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven