Entertainment alle pijlers

Ons huis vol spullen RTL

02-09-2019 21:41 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook naar het programma ‘ons huis vol spullen’?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Net de tweede helft gezien. Ik ben blij dat ik niet zoveel zooi in huis heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gezien.
Vond ze erg snel door het inruimen heen gaan.
Verder wel herkenbaar. Mijn man is als haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken, wat een vol huis en bah die open kattenbak in de woonkamer.
Hoop dat die mensen een tijdje hulp krijgen om het huis op orde te houden.
Alle reacties Link kopieren
;-D Ik krijg spontaan zin om nog meer spullen uit mijn huis te gooien... ( Morgen weer 3 zakken naar de kringloop... heeeerlijk, ik hou van opruimen :$ ).
Die Tamara kan echt bijna niks wegdoen, wat een ramp lijkt mij dat voor die man.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
elif60 schreef:
02-09-2019 21:49
Ik heb gekeken, wat een vol huis en bah die open kattenbak in de woonkamer.
Hoop dat die mensen een tijdje hulp krijgen om het huis op orde te houden.
Ik hoop het ook, lijkt mij een uitdaging voor hun ( vooral voor haar) om alles netjes te houden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
02-09-2019 21:50
;-D Ik krijg spontaan zin om nog meer spullen uit mijn huis te gooien... ( Morgen weer 3 zakken naar de kringloop... heeeerlijk, ik hou van opruimen :$ ).
Die Tamara kan echt bijna niks wegdoen, wat een ramp lijkt mij dat voor die man.
Daar heb ik ook zin in, ik hou ook van ruimte om mij heen en orde in mijn kasten.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
02-09-2019 21:52
Ik hoop het ook, lijkt mij een uitdaging voor hun ( vooral voor haar) om alles netjes te houden.
En ik kan me voorstellen dat haar moeder ook niet weet waar ze moet beginnen, als het zo vol staat.
Ben blij dat mijn dochters weinig tot geen hulp nodig hebben van mij in hun huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag al een grote boodschappentas vol weg gegooid.
Tijdschriften en thee die ik niet lekker vind staan nu bij de "buurtboekenkast" en de rest kon de bak in.

Alle keukenkastjes en kasten in de kamer heb ik geordend.
Morgen de slaapkamers, woensdag de badkamer schrobben en dan is het weer klaar.

Ik heb wel moeite met spullen weggooien die ik gekregen heb. Maar inmiddels staan hier al jaren dingen in de kast die er nooit uit komen. Dan denk ik wel eens: waar bewaar ik het nog voor?
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
02-09-2019 22:00
Heb vandaag al een grote boodschappentas vol weg gegooid.
Tijdschriften en thee die ik niet lekker vind staan nu bij de "buurtboekenkast" en de rest kon de bak in.

Alle keukenkastjes en kasten in de kamer heb ik geordend.
Morgen de slaapkamers, woensdag de badkamer schrobben en dan is het weer klaar.

Ik heb wel moeite met spullen weggooien die ik gekregen heb. Maar inmiddels staan hier al jaren dingen in de kast die er nooit uit komen. Dan denk ik wel eens: waar bewaar ik het nog voor?
Leuk initiatief die ‘buurtboekenkast’. Wij hebben ook zoiets in de buurt staan.
Ik breng ook veel spullen naar de weggeefwinkel :). Ik word heel onrustig van rommel in huis :biggrin: , dus hou van opruimen en wegdoen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
02-09-2019 21:50
;-D Ik krijg spontaan zin om nog meer spullen uit mijn huis te gooien... ( Morgen weer 3 zakken naar de kringloop... heeeerlijk, ik hou van opruimen :$ ).
Die Tamara kan echt bijna niks wegdoen, wat een ramp lijkt mij dat voor die man.
Heerlijk hè, om je gevoel van eigenwaarde op te krikken met zo'n programma.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb net 5 minuten gezien en dit komt best regelmatig voor heb ik zo het idee. Vriendin in de thuiszorg zei ook dat ze bij huizen komt zoals deze, of erger, en dan echt denkt van: "waar moet ik beginnen?!" want overal ligt zooi en alles is vies. Vind het best erg voor die mensen die er wonen. Ja ze doen het zelf maar het is lang niet altijd een kwestie van luiheid of opruimen en het probleem is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-09-2019 23:06
Ik heb net 5 minuten gezien en dit komt best regelmatig voor heb ik zo het idee. Vriendin in de thuiszorg zei ook dat ze bij huizen komt zoals deze, of erger, en dan echt denkt van: "waar moet ik beginnen?!" want overal ligt zooi en alles is vies. Vind het best erg voor die mensen die er wonen. Ja ze doen het zelf maar het is lang niet altijd een kwestie van luiheid of opruimen en het probleem is opgelost.
Klopt, er zitten vaak ook psychische problemen achter.
Voor iedereen een groene tuin
Solomio schreef:
02-09-2019 22:16
Heerlijk hè, om je gevoel van eigenwaarde op te krikken met zo'n programma.

:proud:
TsumTsum schreef:
02-09-2019 23:06
Ik heb net 5 minuten gezien en dit komt best regelmatig voor heb ik zo het idee. Vriendin in de thuiszorg zei ook dat ze bij huizen komt zoals deze, of erger, en dan echt denkt van: "waar moet ik beginnen?!" want overal ligt zooi en alles is vies. Vind het best erg voor die mensen die er wonen. Ja ze doen het zelf maar het is lang niet altijd een kwestie van luiheid of opruimen en het probleem is opgelost.

Dat werd ook gezegd. Ze heeft een stoornis. Erg genoeg voor haar. Haar moeder helpt haar elke week en ik had het idee dat ze door deze aanpak wat meer gedwongen werd tot keuzes maar het zal niet blijvend zijn.

Het is weer een typisch commerciele-omroep programma. Belust op sensatie en vol verborgen leedvermaak.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ook die van gisteren gezien?
die vrouw had echt heel veel spullen. En ook veel van haar kinderen bewaard (heel veel babyspullen terwijl haar kinderen al tieners waren)
aan het eind had ze wel een mooi opgeruimd huis
Ja al die projecten waar ze nooit aan toe komt. Lijkt me ook wel druk: verschillende banen, vrijwilligerswerk en de kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de aflevering vorige week al gezien bij Videoland. Maar idd mega veel (hobby- en baby-) spullen. Hoop voor haar dat het netjes blijft in huis, dat schijnt ook een enorme uitdaging te zijn bij veel mensen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-09-2019 19:12
Ja al die projecten waar ze nooit aan toe komt. Lijkt me ook wel druk: verschillende banen, vrijwilligerswerk en de kinderen
Ja die arme vrouw had het echt veel te druk.
Maar vond het wel vreemd dat die kinderen er nooit aan gedacht hadden hun eigen kamer op te ruimen. Vooral die dochter was echt wel oud genoeg en ze hadden allebei geen moeite met het weggooien van spullen...
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
10-09-2019 19:34
Ik heb de aflevering vorige week al gezien bij Videoland. Maar idd mega veel (hobby- en baby-) spullen. Hoop voor haar dat het netjes blijft in huis, dat schijnt ook een enorme uitdaging te zijn bij veel mensen.
Dat is natuurlijk het punt: als iemand z'n huis netjes kan houden komt het niet zo ver.
En zodra deze mensen het weer zelf moeten doen loopt het weer mis.

Maar goed, dat geldt voor veel van die 'hulp'programma's.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
herfstappeltaart schreef:
04-09-2019 12:37
Dat werd ook gezegd. Ze heeft een stoornis. Erg genoeg voor haar. Haar moeder helpt haar elke week en ik had het idee dat ze door deze aanpak wat meer gedwongen werd tot keuzes maar het zal niet blijvend zijn.

Het is weer een typisch commerciele-omroep programma. Belust op sensatie en vol verborgen leedvermaak.
Ik heb niet gekeken, maar is het weer zo'n hoarders-ramptoerismeprogramma?

Het is heel schadelijk als er "even lekker rigoreus wordt opreruimd" bij deze mensen. Je ontneemt deze mensen hun "veilige muurtje" van spullen. Ze kunnen hier een serieus trauma aan overhouden.

Waar deze mensen meer aan hebben is een degelijke therapie en begeleiding. Maar voor mensen met een complexe zorgvraag (in dit geval een stoornis met bijkomende problematiek) is het inmiddels onmogelijk geworden om dat te krijgen.

Maar ja, alles voor de kijkcijfers...
quattro-stagioni schreef:
11-09-2019 08:54
Ik heb niet gekeken, maar is het weer zo'n hoarders-ramptoerismeprogramma?

Het is heel schadelijk als er "even lekker rigoreus wordt opreruimd" bij deze mensen. Je ontneemt deze mensen hun "veilige muurtje" van spullen. Ze kunnen hier een serieus trauma aan overhouden.

Waar deze mensen meer aan hebben is een degelijke therapie en begeleiding. Maar voor mensen met een complexe zorgvraag (in dit geval een stoornis met bijkomende problematiek) is het inmiddels onmogelijk geworden om dat te krijgen.

Maar ja, alles voor de kijkcijfers...

Ja! en helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
11-09-2019 08:54
Ik heb niet gekeken, maar is het weer zo'n hoarders-ramptoerismeprogramma?

Het is heel schadelijk als er "even lekker rigoreus wordt opreruimd" bij deze mensen. Je ontneemt deze mensen hun "veilige muurtje" van spullen. Ze kunnen hier een serieus trauma aan overhouden.

Waar deze mensen meer aan hebben is een degelijke therapie en begeleiding. Maar voor mensen met een complexe zorgvraag (in dit geval een stoornis met bijkomende problematiek) is het inmiddels onmogelijk geworden om dat te krijgen.

Maar ja, alles voor de kijkcijfers...
De nazorg zal wel weer optimaal gegarandeerd zijn. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven