Entertainment alle pijlers

Niets liever dan een kind.

11-09-2019 22:46 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand dit?

Ik heb het toevallig net terug gezien. Beetje combi van babyboom en draagmoeder gezocht...

Zag dat er ook een donatie pagina is voor een van de stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk beide programma’s en vind het programma met Leonie ter Braak prettiger om naar te kijken.

Zelf altijd een grote kinderwens gehad en het geluk gehad zonder hulp 2 kinderen te kunnen krijgen.
Maar ik weet zeker dat als het niet was gelukt, wij ook het medisch circuit in waren gegaan. Je grenzen vervagen en worden verlegd. Mijn eigen ouders hadden dat 26 jaar geleden al toen een tweede zwangerschap uitbleef.
Het arme stel wat al zoveel terugplaatsingen heeft gehad en nog altijd niet in verwachting is, de teleurstelling iedere keer. Vreselijk lijkt het me.

Een van mijn vriendinnen is uitbehandeld in Nederland, zit nu in Duitsland en de kans is behoorlijk aanwezig dat ze nooit zelf een kind zal kunnen krijgen/ dragen. Het verdriet dat dat met zich meebrengt, haar toekomstbeeld wat ineens moet veranderen. Dat is niet even jammer, dat is een hele verandering in je leven. En ook voor haar partner.

Overigens weet ik 100% zeker dat met donorzaad uit Denemarken in de Nederlandse klinieken wordt gewerkt. Mijn vriendin is nu 20 weken zwanger van een Deense donor en dit is allemaal in het ziekenhuis geregeld, want ze hadden IVF nodig, na meerder malen IUI.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
19-09-2019 13:12


Overigens weet ik 100% zeker dat met donorzaad uit Denemarken in de Nederlandse klinieken wordt gewerkt. Mijn vriendin is nu 20 weken zwanger van een Deense donor en dit is allemaal in het ziekenhuis geregeld, want ze hadden IVF nodig, na meerder malen IUI.
Ja, ze hebben ook niet anoniem zaad in Denemarken, dan zal het wel mogen. Beetje jammer alleen dat als je je donor wil ontmoeten, je naar Denemarken moet, dat wel
Alle reacties Link kopieren
Mooie post Chantilly. Volgens mij waren we destijds samen zwanger - jij uitgerekend in September '17 en ik in Oktober. Als je eenmaal kinderen wil en het gaat niet, dan is dat inderdaad verdrietig. Toch heb ik dat niet met betrekking tot een tweede, want de leegte is opgevuld met de komst van mijn dochter. Toen wij er in 2013 besloten ervoor te gaan, was dat een bewuste keuze. Dan ga je dus bewuster met elkaar vrijen. En ik vond het ook niet erg dat de zwangerschap heel even op zich liet wachten destijds, maakte mij ook geen zorgen. Maar na een maand of 9 begon ik mij al af te vragen: lukt het ons wel? Is er iets mis? En tja dan komt er al een onrust, laat staan als dit jaren duurt en je onzeker bent/blijft of je wens ooit vervuld wordt. En het is inderdaad precies wat jij zegt: "je grenzen vervagen en worden verlegd". En het valt vaak ook niet uit te leggen tot je het zelf ervaart...

Overigens -spoiler- hebben die jongens van het kamp uiteindelijk een draagmoeder gevonden..? Vond het met name wat apart, omdat de oudere van de twee reeds kinderen had uit een hetero relatie en er behoorlijk stuk van was.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad Baggal! Volgende week is ze alweer 2.

Volgens mij heb ik het homostel van het kamp afgelopen aflevering niet gezien. Even een rondje googelen levert de volgende info op ( mensen die geen spoilers willen lezen, niet op de link klikken!
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen ... -een-kind/
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
17-09-2019 13:37
Ook ik zal wel weer lomp of bot zijn, maar als het zelf kinderen krijgen niet lukt en je zeg maar uitbehandeld bent, zijn er toch ook andere manieren om kinderen in je leven te hebben? Zoals bijv. adoptie/pleegkinderen. Je hoeft dan toch niet kinderloos door het leven te gaan?
Desalniettemin lijkt het me ook heel erg moeilijk/zwaar. Vind het een mooie docu die tevens inzicht geeft.
Ja, er zijn soms andere manieren. Maar die zijn niet voor iedereen een oplossing of haalbaar of eenvoudigweg niet wat de wens is. Ik heb in dit topic al eerder gereageerd dat adoptie voor mij geen keuze zou zijn. Jouw opmerking is inderdaad lomp en bot. Ik lees uit je woorden dat het komt uit onwetenheid en gebrek aan inlevingsvermogen, niet uit ongevoeligheid. Ik hoop dus dat je meer inzichten krijgt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
19-09-2019 13:12
Ik kijk beide programma’s en vind het programma met Leonie ter Braak prettiger om naar te kijken.

Zelf altijd een grote kinderwens gehad en het geluk gehad zonder hulp 2 kinderen te kunnen krijgen.
Maar ik weet zeker dat als het niet was gelukt, wij ook het medisch circuit in waren gegaan. Je grenzen vervagen en worden verlegd. Mijn eigen ouders hadden dat 26 jaar geleden al toen een tweede zwangerschap uitbleef.
Het arme stel wat al zoveel terugplaatsingen heeft gehad en nog altijd niet in verwachting is, de teleurstelling iedere keer. Vreselijk lijkt het me.

Een van mijn vriendinnen is uitbehandeld in Nederland, zit nu in Duitsland en de kans is behoorlijk aanwezig dat ze nooit zelf een kind zal kunnen krijgen/ dragen. Het verdriet dat dat met zich meebrengt, haar toekomstbeeld wat ineens moet veranderen. Dat is niet even jammer, dat is een hele verandering in je leven. En ook voor haar partner.

Overigens weet ik 100% zeker dat met donorzaad uit Denemarken in de Nederlandse klinieken wordt gewerkt. Mijn vriendin is nu 20 weken zwanger van een Deense donor en dit is allemaal in het ziekenhuis geregeld, want ze hadden IVF nodig, na meerder malen IUI.
Klopt, een vriendin van mij heeft een kind van een donor, zij is BAM. Zij zat in Nederland bij Nij Geertgen en die werken met zaad uit Duitsland en Denemarken dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
17-09-2019 22:00
Dat begrijp ik helemaal, maar als dat echt niet lukt en je wilt zo graag kinderen..ik zou dan toch naar andere opties gaan kijken denk ik. Dat adopteren zo veel geld kost wist ik trouwens niet. Wij hebben in onze omgeving zowel pleeg- als adoptie kinderen. En dit gaat niet om heel vermogende stellen ofzo. Een stel kon zelf geen kinderen krijgen en hebben inmiddels meerdere adoptie kinderen (met special needs.) Een ander stel heeft zelf kinderen en een pleegkind.
Je kunt er natuurlijk voor sparen. Ligt ook aan het land waar vanuit je adopteert. Kosten en voorwaarden verschillen per land.

Voor (Nederlandse) pleegkinderen krijg je een vergoeding vanuit de overheid. Dat kost je dus niks, behalve heel veel tijd en energie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me inderdaad niet voorstellen hoe groot de kinderwens kan zijn. Maar ik vind wel, dat je ondanks dit verdriet, een discussie moet kunnen voeren over de grenzen. 2 anonieme donors vind ik echt meer dan onwenselijk. Een een gemiste kans dat er in het programma geen kritische vragen over worden gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft het gisteren gezien en was, net als ik, een beetje geschokt door dat 24 jarige meisje (ik zeg bewust meisje), die samen met haar 38-jarige gesteriliseerde partner in een ICSI traject zit, en op de vraag van de presentatrice "wat lijkt jou zo mooi aan een kind?" antwoordde : "dan is er echt iemand die niet zonder mij kan, en waar ik voor moet zorgen". Op de vraag of er nu geen mensen zijn die zonder haar kunnen zei ze "nee".

Wat een enorme schade moet er bij haar zitten. Ik hoop echt enorm dat ze adequate hulp heeft/krijgt voordat ze zwanger wordt.
Pergamon schreef:
25-09-2019 19:01
Wie heeft het gisteren gezien en was, net als ik, een beetje geschokt door dat 24 jarige meisje (ik zeg bewust meisje), die samen met haar 38-jarige gesteriliseerde partner in een ICSI traject zit, en op de vraag van de presentatrice "wat lijkt jou zo mooi aan een kind?" antwoordde : "dan is er echt iemand die niet zonder mij kan, en waar ik voor moet zorgen". Op de vraag of er nu geen mensen zijn die zonder haar kunnen zei ze "nee".

Wat een enorme schade moet er bij haar zitten. Ik hoop echt enorm dat ze adequate hulp heeft/krijgt voordat ze zwanger wordt.
Ik schrok ook, zij heeft zo'n verkeerde kijk om het ouder worden. Heel sneu voor dr
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
25-09-2019 19:06
Ik schrok ook, zij heeft zo'n verkeerde kijk om het ouder worden. Heel sneu voor dr

Maar potentieel ook behoorlijk schadelijk voor een toekomstig kindje. Zij heeft nu al meer baby uitzet bij elkaar dan ik (30 weken zwanger en oke, andere uiterste qua spulletjes inkopen). Ik hoop zo dat ze op andere vlakken eerst nog volwassen mag worden en hulp krijgt.
Ja er ligt een behoorlijke druk op het nog niet eens bestaande kindje, het zal haar gelukkig moeten maken, wat gebeurt er met haar wanneer kindlief dat niet doet
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht hetzelfde Pergamon! Haar beeld van een kind was dat ze een heel warm, fijn gevoel zou hebben als kind de armpjes
om haar heen zou slaan en zou zeggen ‘ik hou van je mama’. Heel schattig allemaal, maar dat is het echt niet altijd. Hoe dan ook vind ik het toch een beetje een vreemd stel, hij die niet durfde te vertellen dat hij gesteriliseerd was, zij die, ondanks dat ze wist dat ze niet zwanger kon raken na opbiechten steriliseren, toch geregeld testen.

Het andere programma vind ik overall wel wat extremer en is nu volgens mij ook afgelopen na gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn partner na 1,5 proberen nog steeds niet heeft opgebiecht dat hij gesterliseerd is, en ik dat vervolgens moet vernemen via zijn oudste zoon, dan was ik per direct vertrokken en was ik wel zo gruwelijk boos geworden dat 't' m nog lang zou heugen.

Dat zij dat niet deed vind ik dan ook al een teken aan de wand.
Alle reacties Link kopieren
Dat inderdaad ook. Hoe serieus neem je je partner en hoeveel respect heb je voor die persoon door dat niet te vertellen? En andersom, hoeveel zelfrespect heb je.
Alle reacties Link kopieren
Vond het wel sneu voor haar dat ze een miskraam kreeg


Die Marleen/Marloes met haar zaaddonor vind ik ook apart.
Beetje viezig om zo'n man in een hotel te ontmoeten alwaar hij na goedkeuren zijn kwakkie afgeeft
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me af wat de meesten antwoorden als ze de vraag krijgen waarom wil je kinderen? meeste is wat ik hoor is van het geeft voldoening: wat een leeg bestaan moet je al dan niet hebben, zorgt dat je niet eenzaam bent op je oude dag; meeste ouderen in rusthuis zitten met veel kinderen mogen al van geluk spreken als ze maar eens in de week langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
25-09-2019 19:16
Ik dacht hetzelfde Pergamon! Haar beeld van een kind was dat ze een heel warm, fijn gevoel zou hebben als kind de armpjes
om haar heen zou slaan en zou zeggen ‘ik hou van je mama’. Heel schattig allemaal, maar dat is het echt niet altijd. Hoe dan ook vind ik het toch een beetje een vreemd stel, hij die niet durfde te vertellen dat hij gesteriliseerd was, zij die, ondanks dat ze wist dat ze niet zwanger kon raken na opbiechten steriliseren, toch geregeld testen.

Het andere programma vind ik overall wel wat extremer en is nu volgens mij ook afgelopen na gisteren.
Ik kan me met dit programma ook wat beter identificeren dan met het andere programma. Daar zaten wel wat rare snuiters in.

Die Jane heeft inderdaad een heel romantisch beeld van het hebben van een kind.

Ik had bij Dennis het idee dat hij alleen met de donor akkoord gaat omdat Lisette het zo graag wil. Wat hij wil lijkt ondergeschikt.

Moeilijke situaties allemaal hoor!
Eens, BescheidenBilspleet. En over dat andere programma gesproken: daar lijken de conversaties te gaan over het nemen van een hond in plaats van een kind. Schokkend egoïstisch. Dit programma is beter te doen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad. Niets ten nadele van niet-traditionele gezinnen hoor, zoals ik er nu over denk moet dat gewoon kunnen (draagmoederschap, co-ouder met iemand anders) maar het gemak waarmee het lijkt te gaan. Via internet zoek je iemand op, je spreekt een paar keer af en je bent ook gelijk de eerste keer zwanger. En dan moet je samen een kind gaan opvoeden, er ontstaan ruzies om minder. Of dat stel waarbij die man "op de natuurlijke manier" een kind wilde verwekken. Gaat het dan om het kind of om jou? Maar zoals dat lesbische stel met die bekende donor, of die homo's met een draagmoeder, daarbij is gewoon 1 stabiele thuissituatie en dan vind ik het heel mooi om te zien hoe dat gaat.

Ik zou het leuk vinden als ze over 10 jaar of zo nog eens een special maken, hoe het dan met de stellen en de kinderen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-09-2019 19:09
Maar potentieel ook behoorlijk schadelijk voor een toekomstig kindje. Zij heeft nu al meer baby uitzet bij elkaar dan ik (30 weken zwanger en oke, andere uiterste qua spulletjes inkopen). Ik hoop zo dat ze op andere vlakken eerst nog volwassen mag worden en hulp krijgt.
Eens - een vrij bizarre uitspraak. Maar ook: wat voor beeld heb je dan van het ouderschap? Wat jij ook zegt Chantilly: het is echt niet alleen maar rozengeur en manenschijn en een kind dat jou als ouder op een voetstuk plaats oid. Natuurlijk zijn die momenten er ook, en die moet je koesteren, maar er is zoveel meer dan dat. Bij mij was het tot 7 jaar geleden ook niet zo duidelijk dat ik moeder wilde worden en wij hebben zelf best lang nagedacht of we er daadwerkelijk voor wilde gaan (en toen de knop eenmaal oming wilde we het ook wel heel graag). Maar bij die Jane vraag ik mij echt af wat voor overwegingen er aan ten grondslag liggen behalve de afhankelijkheid van een baby.
In sommige gevallen speelt misschien het feit dat al vrienden al ouders zijn ook mee, en misschien een gevoel dat het zo ‘hoort’? Ik kan mij verder ook niet voorstellen dat je meteen een uitzet aanschaft en kleertjes koopt voordat je uberhaupt zwanger bent en echo's hebt gehad.
Juist wanneer het krijgen van kinderen geen vanzelfsprekendheid is. Wellicht extreem naief, maar ik dacht juist dat mensen met een diepe kinderwens (zeker de groep die moeite heeft met het zwanger worden) over het algemeen juist goed na denken over de vraag wat zij hun mogelijk toekomstig kind straks kunnen bieden, aan liefde, aan geborgenheid en aan steun als het ooit worstelt met verdriet en dat je ook beseft dat het soms ook pittig is. Een kind dat niet wil luisteren, een kind dat slecht slaapt, de zorgen om het kind zelf, inperken vrijheden, etc. Ook dat is inherent aan het ouderschap. Voor de duidelijkheid: onder de streep vind ik het meestal fantastisch, maar er zijn ook avonden waarop ik op de bank plof en blij is al ze in bed ligt en ik denk dat die voor bijna iedere ouder geldt.
Overigens als mijn partner mij niet zou hebben geinformeerd over zijn vasectomy en ik dat via zijn zoon zou moeten vernemen terwijl wij zogenaamd actief bezig zijn om een kind te maken zou dat voor mij wel een reden zijn om mijn relatie te heroverwegen... Wat een vertrouwensbreuk zeg! :-o

Bilspleet: Dat programma van Lauren heeft net iets te vaak echt van die extreme koppels inderdaad. Vind ik ook wel jammer moet ik bekennen, omdat het dan zo'n seedy verhaal wordt. Die Laurens die per se op de natuurlijke wijze een kind wilde en die zaaddonor met z'n 108 verwekte kinderen :facepalm: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend Lauren! Ik wil een kind terug gekeken en ik voorspel grote problemen tussen dat lesbische stel en hun donorvaders..
Ze willen allemaal even veel tijd en rechten met het kind, maar dat gaat niet lukken

Die Dennis met zijn overjarige draag moeder.
Brrrr....
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dus ik ben niet de enige die vraagtekens stelt bij de psychische gesteldheid van Jane? Ze is wel redelijk obsessief bezig, en als haar vriend echt in anderhalf jaar tijd nooit het juiste moment kunnen vinden om te vertellen dat hij gesteriliseerd is dan zit die relatie ook niet helemaal lekker lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het programma van Lauren! lastiger om naar te kijken, juist omdat er zo veel extremere types inzitten. Voor mij draagt dat niet bij aan de beeldvorming die bij dit soort constructies ontstaat. Alsof iedereen in zo'n traject een apart figuur is, ofzo.

Staat tegenover dat ik eigenlijk vind dat Jane, ter bescherming van haar zelf, niet in het SBS programma had moetrn zitten. SBS had wat mij betreft daar beter naar moeten kijken (maar dat is wel vaker zo). Want hoe bijzonder ik die man met die oudere vrouw ook vind, ik acht ze in elk geval in staat om een bewuste keuze te maken om zo in de spotlight te komen. Ze staan stevig in hun schoenen, ook al leven ze heel anders (en maken ze keuzes) die ik nooit zou maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat die vriend van Jane niet zo nodig nog een kind wou ( hij was al gesteriliseerd) , maar het vooral voor haar doet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven