Entertainment alle pijlers

Niets liever dan een kind.

11-09-2019 22:46 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand dit?

Ik heb het toevallig net terug gezien. Beetje combi van babyboom en draagmoeder gezocht...

Zag dat er ook een donatie pagina is voor een van de stellen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-10-2019 11:44
Ik heb dit programma niet gezien, maar wel dat van Lauren.

Ik vind dat je best verdrietig mag zijn, als je ongewild kinderloos bent. Maar ik vind dat mensen zich er ook wat eerder bij neer zouden mogen leggen. Mensen willen maar dat de wereld en hun leven maakbaar is en doen vrij extreme dingen om toch aan een kind te komen.

Ik vind er eigenlijk best wel wat van, dat een kind twee vaders en twee moeders heeft. En wat als die stellen uit elkaar gaan en weer nieuwe partners vinden? Dan zit dat kind met 8 opvoeders. Idioot eigenlijk. En dat allemaal omdat die lesbische moeders er 'geen zin' in hebben om fulltime moeder te zijn en die homo-vaders hebben sowieso al weinig keus om toch aan een kind te komen.
Alsof het kind een soort leuke accessoire is, leuk voor af en toe erbij. Om de blitz mee te maken bij je Randstad-vrienden. Maar vooral niet in de weg moet zitten als je toch nog lekker wilt stappen en geen oppas wilt betalen.

Zeker zelf geen ervaring met ongewilde kinderloosheid? Anyway, er is in dit topic genoeg over gezegd en er zijn, naar mijn idee, ook hele goede dingen over geschreven.
Pergamon schreef:
02-10-2019 12:43
In een IVF traject is het gangbaar dat je gaat bloedprikken i.p.v. thuis testen.
Na neuh, dat is erg afhankelijk van waar je behandeld wordt
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
02-10-2019 12:45
Na neuh, dat is erg afhankelijk van waar je behandeld wordt
Oh echt! Iedereen die ik ken met een IVF traject kreeg dat. Grappig hoe je daar dan soms aannames uit haalt die niet waar bleken te zijn :) (Ik bleek zelf zwanger uit een fertiliteitstraject voordat we naar IVF zouden gaan, dus zelf geen IVF ervaring)
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
02-10-2019 12:45
Na neuh, dat is erg afhankelijk van waar je behandeld wordt

Je bent een vrij mens en als je thuis een test wilt doen, dan doe je dat. Ik liet dat niet afhangen van een telefoontje.
Baggal schreef:
02-10-2019 12:29
FYI: Hangt of welke trigger je gebruikt: Ovitrelle of Pregnyl. En... dat HCG is na een aantal dagen ook weer uit het lichaam. Als je 14 dagen na terug plaatsing test zou er geen HCG meer in je lichaam moeten zitten. Dus vals positief is alleen maar van toepassing als je Pregnyl spuit en te vroeg test.

Marvelous: Mensen zoeken grenzen op (zie p.3 e.v. van dit topic). Ben ik te ver gegaan door het bevroren zaad van mijn man in mijn eicellen te laten injecteren om op die manier moeder te worden..? Wellicht en dat mag je vinden, maar ik ben ontzettend dankbaar dat de wetenschap zo ver is en dat het (uiteindelijk) gelukt is.
Daar heb ik het niet over. Dat vind ik ook niet te ver gaan. Want een kind heeft daar geen last van. Wat ik te ver vind gaan, zijn al die bijzondere (gezins)constructies om toch maar een kind te kunnen 'hebben'. Soms loopt het in het leven gewoon niet zoals je wilt. Dan lijkt het mij beter om daarmee te leren leven. Er zijn ook genoeg dingen waar ik mee moet leren leven. Kinderloosheid heeft daarin wat mij betreft geen speciale status.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
02-10-2019 11:19
Wat denken jullie? Vind Leonie Yma echt een mooie naam? Ik vond haar reactie geforceerd toen de vader de naam zei.

Ik vind een anonieme donor eng. Je weet niks van zijn achtergrond. Maar ook niet of hij een soa heeft of erfelijke ziektes. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal achter de donor van Marleen.
Marleen zei zelf al dat ze zich er beter in had moeten verdiepen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
02-10-2019 13:39
Marleen zei zelf al dat ze zich er beter in had moeten verdiepen.
Dat is dus wat ik heel raar en eigenlijk ook dom vind. Het gaat om de gezondheid van je kind.
pergamon: wat een geluk zeg! Ja ik ken meer mensen die gewoon thuis mogen testen dan bloedprikken

Doornroosje; geen idee hoe ik je bericht moet oppakken. In principe volg je beleid van het ziekenhuis, maar idd..je hoeft daar niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
01-10-2019 22:52
Mooie aflevering. Wat een emotie. Bevalling was zo mooi.

Zielig die Intan? met zo'n oppervlakkig telefoontje vanuit het ziejenhuis. Zit zo veel spanning achter.

Die griet met haar genderreveal...die weet volgens mij alles al van te voren. Dat ze zwanger was, dat een meisje wordt. Maar zou ook zelf me niet kunnen bedwingen.
Wat had het ziekenhuis dan moeten zeggen tegen Intan?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
02-10-2019 16:13
pergamon: wat een geluk zeg! Ja ik ken meer mensen die gewoon thuis mogen testen dan bloedprikken

Doornroosje; geen idee hoe ik je bericht moet oppakken. In principe volg je beleid van het ziekenhuis, maar idd..je hoeft daar niet op te wachten.

Ja we hebben enorm mazzel gehad. "Slechts" 11 pogingen in het ziekenhuis, maar van een behandeling die ik (achteraf gezien vooral) prima te doen vond. Op het moment dat ik er in zat vond ik het wel super zwaar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de laatste aflevering(en) nog terugkijken.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die vrouw die naar Spanje ging. Wij zijn ons ook in eiceldonatie aan het verdiepen en gisteren naar een bijeenkomst in een Nederlandse kliniek geweest, maar weet het niet zo goed.

In deze kliniek (wat overigens wel goed voelde) is de wachttijd 2-3 jaar. Dan krijg je 4 eicellen en moet je hopen dat er iets uitkomt en naderhand moet je hopen dat je ook nog eens zwanger wordt. Kost zo’n 3500 euro, wat niet vergoed wordt door de zorgverzekering.
Is een stuk minder dan in Spanje of Scandinavie. Alleen kun je daar wel direct terecht. Maar daar zijn de eicellen anoniem.

Kans op een miskraam is ook groter begreep ik, na eiceldonatie.

Moeilijke keuze hoor. Je betaalt best veel geld en niemand garandeert je een kind (logisch).
Ik heb alle afleveringen van zowel Lauren als die van SBS gezien.

Niets liever dan een kind vind ik 'prettiger' kijken omdat daar wat minder extremen in lijken te zitten.

Bij het stel wat uiteindelijk gaat voor een zaaddonor komt het op mij over dat die man zich vooral heel erg schikt in wat die vrouw wilt. Tuurlijk maken ze die beslissing samen maar er lijkt bij hem toch wel een soort van angst te zitten omdat het biologisch niet zijn kind is.

De geboorte van Yma vond ik prachtig 'na 3 jaar wachten' veeg me op hoor zo mooi.

Waar ik inderdaad wel moeite mee heb is die vrouw met anonieme donoren. Kindje zal dus nooit de mogelijkheid hebben om te weten waar zijn roots liggen.

Jane lijkt me niet zo stabiel, heel goed dat ze hulp heeft gezocht toen ze obsessief bezig was maar ik hoop dat mocht er een kindje komen dat kindje gewoon kind kan zijn en niet slachtoffer wordt van de onrealistische voorstelling van zijn moeder.

Wat zou die BAM anders aan research doen? Referenties van zijn andere ontvangers? Ze zei dat qua rechten er geen probleem gaat zijn, maar waar had ze dan beter haar 'huiswerk' in kunnen doen?

Bij het programma van Lauren vraag ik me af hoe de toekomst van de 2 stellen die co-ouderschap hebben gaat zijn.
Je zag na de bevalling dat de birthmom er heel veel moeite mee had het meisje naar haar vaders te laten gaan (misschien omdat het zo kort na de bevalling was?).

Zoveel vragen😅 deze programma's zetten je in ieder geval wel aan het denken en hebben voor mij de ogen echt geopend naar minder traditionele routes en gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
02-10-2019 17:11
Ik moet de laatste aflevering(en) nog terugkijken.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die vrouw die naar Spanje ging. Wij zijn ons ook in eiceldonatie aan het verdiepen en gisteren naar een bijeenkomst in een Nederlandse kliniek geweest, maar weet het niet zo goed.

In deze kliniek (wat overigens wel goed voelde) is de wachttijd 2-3 jaar. Dan krijg je 4 eicellen en moet je hopen dat er iets uitkomt en naderhand moet je hopen dat je ook nog eens zwanger wordt. Kost zo’n 3500 euro, wat niet vergoed wordt door de zorgverzekering.
Is een stuk minder dan in Spanje of Scandinavie. Alleen kun je daar wel direct terecht. Maar daar zijn de eicellen anoniem.

Kans op een miskraam is ook groter begreep ik, na eiceldonatie.

Moeilijke keuze hoor. Je betaalt best veel geld en niemand garandeert je een kind (logisch).
Heb je deze docu gezien, gaat over eicel donatie, https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... ellen.html
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel bevallen op tv zo'n ding.
Yma hoe heten dat jongetje nou?
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
02-10-2019 20:28
Ik vind wel bevallen op tv zo'n ding.
Yma hoe heten dat jongetje nou?
Lua
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
NorthCape schreef:
02-10-2019 18:39
Heb je deze docu gezien, gaat over eicel donatie, https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... ellen.html
Nee, dankjewel. Die ga ik eens bekijken :-)
watdachtjehiervan schreef:
02-10-2019 11:19
Wat denken jullie? Vind Leonie Yma echt een mooie naam? Ik vond haar reactie geforceerd toen de vader de naam zei.
Lekker boeiend wat Leonie van de naam vindt.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
05-10-2019 22:11
Lekker boeiend wat Leonie van de naam vindt.
Ach het past bij Lua en bij het stel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer klaar! Dat stel dat na 16 terugplaatsingen nu IUI doet met donorzaad: pfff wat heftig zeg! Hoe lang ga je door hè? Ik heb met ze te doen.

En Chantal die zwanger is van een anonieme eicel en zaaddonor, ook erg bijzonder hoor. Nu echo bij dokter Papa haha grappig. Mega bekend in A’dam, maar ik heb het niet gedaan toen ik zwanger was van de 1e, zo’n uitgebreide pret echo, toch vrij prijzig.

Het stel uit Landsmeer (zij 24 hij 38) is ook een bijzonder stel. Vraagt me af of zijn wel werkt of iets van dagbesteding heeft? Lijkt haast alsof ze teveel tijd om handen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het nu voor het eerst en het irriteert me een beetje.

Die vrouw die vindt dat het leven zinloos is als ze geen kind heeft maar niet kan zeggen waarom het zo belangrijk voor haar is. Als het zo moeilijk gaat moet je toch af en toe een moment nemen om te relativeren en het ieder geval te proberen te accepteren? En dus nadenken waarom je dit nu eigenlijk zo graag wil. Ik snapte echt niet dat ze geen antwoord heeft op die vraag.
Haar man heeft er wel redelijk vrede mee, dus dit kan ze ook nog opbreken.

Zwanger worden van anonieme donors zou verboden moeten zijn en ik dacht ook dat het zo was in Nederland maar kennelijk kan je er omheen. Mensen die dit willen moeten eens die Spoorloos aflevering kijken van een donorkind die niet wist wie haar vader was. Ik vind het gewoon egoïstisch om het toch te doen terwijl bekend is dat veel donorkinderen er later last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook heel veel moeite met Chantal (?) met dat donorzaad + eicel. Word dan pleeg of adoptie ouder. Teveel risico's voor het kind, vind het ronduit onethisch.

Dat getrouwde stel gun ik het van harte! Zo hopen dat ze niet weer een miskraam krijgt.

Jane (uit Landsmeer) komt op mij idd ook heel instabiel over. Ik denk niet dat ik vertrouwen heb in haar kunsten als moeder, maar wie weet verrast ze ons.
-
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een mooie uitzending. Moest echt tranen wegvegen bij de beelden van Chantal en haar zoon en denk bijna dat ik er nog 1 wil haha. Wat blijft het toch een wonder.

Zo blij dat dat stel nu zwanger is en hoop zo dat alles goed blijft gaan.

En erg benieuwd wat ze voor Jane geregeld hebben!
xiongmao schreef:
08-10-2019 22:33
Ik kijk het nu voor het eerst en het irriteert me een beetje.

Die vrouw die vindt dat het leven zinloos is als ze geen kind heeft maar niet kan zeggen waarom het zo belangrijk voor haar is. Als het zo moeilijk gaat moet je toch af en toe een moment nemen om te relativeren en het ieder geval te proberen te accepteren? En dus nadenken waarom je dit nu eigenlijk zo graag wil. Ik snapte echt niet dat ze geen antwoord heeft op die vraag.
Haar man heeft er wel redelijk vrede mee, dus dit kan ze ook nog opbreken.

Zwanger worden van anonieme donors zou verboden moeten zijn en ik dacht ook dat het zo was in Nederland maar kennelijk kan je er omheen. Mensen die dit willen moeten eens die Spoorloos aflevering kijken van een donorkind die niet wist wie haar vader was. Ik vind het gewoon egoïstisch om het toch te doen terwijl bekend is dat veel donorkinderen er later last van hebben.
Ik ook. Je roots kennen is zo belangrijk voor een kind. Egoïstsich ja, maar vooral ook heel ondoordacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel leuk voor het getrouwde stel.
Ben benieuwd hoe Jane het gaat doen als moeder.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Chantal egoïstisch met anonieme donor.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven