Entertainment alle pijlers

Zorg uit handen

16-09-2019 22:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Zes Bekende Nederlanders nemen tijdelijk de dagelijkse intensieve zorgtaken van mantelzorgers over. Door zich voor even te ontfermen over de zorgvrager en openhartig de eigen ervaringen met de kijker te delen, laat de BN’er zien hoe urgent de verhalen zijn en wat de impact van mantelzorg is op het leven van zoveel gewone Nederlanders.
In elke aflevering staat 1 aangrijpend verhaal centraal. Onder meer Johnny de Mol en Najib Amhali steken de handen uit de mouwen.
Tijdens de aanwezigheid van de BN’ers kunnen de mantelzorgers een paar dagen tot rust komen tijdens een korte vakantie. Iets wat in het dagelijks leven niet of nauwelijks mogelijk is, omdat zorgen voor geliefden nooit stopt."

Wat een mooi programma! Wie kijkt er ook?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ja! Was leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dat niet alleen, de boodschap is ook dat de zorg voor mantelzorgers zwaar is en dat ze vaak over hun eigen grenzen gaan.
Én dat het niet altijd betekent dat de zorg beter is voor de diegene als ze verzorgd worden door alleen de mantelzorgers, vergeleken met een zorginstelling. Zie verhaal 2. Heel eenzaam voor dat vrouwtje...

En voor verhaal 1, die vrouw gaat er onder door. Geen relatie eigenlijk meer min of meer omdat man geen extra hulp wil. Zorg kan door gaan door een ander en hun relatie kan gered worden.. win-win voor iedereen tenslotte.

Het is niet opgeven maar het beste en dragelijk maken voor iedereen uit eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga terugkijken
Alle reacties Link kopieren
Op RTL ??
Ik ben ook benieuwd.
Pindakaasjes schreef:
17-09-2019 07:26
Op RTL ??
Ik ben ook benieuwd.
Nee npo1.

Ik heb het gisteren ook gekeken. Erg mooi programma.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken.
Alle reacties Link kopieren
Zeker terug gaan kijken! Aflevering twee was mooi maar vooral over de eerste aflevering had ik een gemengd gevoel. In eerste instantie dacht ik: man wat eis jij veel van je vrouw, dat kun je toch niet van haar verlangen, maar tegelijkertijd: die man kan er natuurlijk ook niets aan doen dat hij ziek is geworden en hij heeft al zoveel moeten inleveren. Een heel lastige situatie voor beide maar van hun huwelijk leek inderdaad weinig nog van over.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
De 1e aflevering moet ik ook nog kijken. ik heb alleen die van gisteren gezien.
Oh wacht. Nog 2 afleveringen terugkijken.
ik heb de eerste terug gekeken
j deed het mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven