Entertainment alle pijlers

2Doc: TURN!

07-10-2019 21:29 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ouders van jeugdige topsporters worstelen met de hoge prijs die hun kinderen moeten betalen voor een plaats op het podium. Moet een kind koste wat het kost talenten ontwikkelen?
Wie kijkt ook? Ik vind het schokkend hoe sommige ouders en trainers met de kinderen omgaan.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de trainer tenenkrommend. Hij pakt het zo ontzettend verkeerd aan met die kinderen. Lijkt me een hele nare wereld. Vindt het niet fijn om naar te kijken, wordt er een soort gefrustreerd van.
kindonvriendelijk is dat
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
07-10-2019 21:35
Ik vind vooral de trainer tenenkrommend. Hij pakt het zo ontzettend verkeerd aan met die kinderen. Lijkt me een hele nare wereld. Vindt het niet fijn om naar te kijken, wordt er een soort gefrustreerd van.
Ik heb ook steeds de neiging om het weg te zappen. Lijkt wel Oost-Europees of zo.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
07-10-2019 21:39
Ik heb ook steeds de neiging om het weg te zappen. Lijkt wel Oost-Europees of zo.
Ik vind het vooral héél pusherig. Daar word ik een beetje kriegel van. Zeg maar gerust heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Gruwelijk.
Psychisch pushen en fysisch rekken en strekken totdat het enorm pijn doet.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik werd er misselijk van. Ik heb 'm overgezet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
07-10-2019 21:52
Gruwelijk.
Psychisch pushen en fysisch rekken en strekken totdat het enorm pijn doet.
Volgens mij gebeurd dit in (bijna) elke topturnhal, ziet er niet leuk uit. Ik ben als kind ook op die manier opgerekt maar heb het nooit als erg naar ervaren, ik werd er iig een stuk leniger door. Welkom in de turnwereld, de ouders vond ik overigens het ergst!
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond vooral de vader van Wytze eng en doorgeslagen.
Mijn zoon heeft ook op vrij hoog niveau geturnd. Hij was niet talentvol genoeg voor deze manier van trainen, al heeft hij wel lessen gehad van Epkes trainer. Ik herken het gelukkig niet.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 07-10-2019 22:47
0.82% gewijzigd
Met verbazing gekeken. Wat een enge mensen, en zielig voor die kinderen.
Echt verschrikkelijk. Hoe verpest je een jeugd. Die vader van Wytze inderdaad. Maar ook de documentairemaakster zelf. zoveel twijfels maar niet willen opgeven vanwege gezichtsverlies... hallo, als je vertrekt hoef je die mensen nooit meer te zien he!
teuneke schreef:
07-10-2019 22:13
Met verbazing gekeken. Wat een enge mensen, en zielig voor die kinderen.
Dit. Wat verschrikkelijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
Om even te nuanceren; ik herken er niet zoveel in en heb toch jarenlang 4 keer per week in de turnhal gezeten en vele, vele wedstrijden gezien.
Ik geloof best dat er verenigingen zijn waarbij het er zo aan toe gaat en dit type ouders vindt je overal, maar ik geloof niet dat dit altijd en overal zo gaat.
Weet je wat ik ( naast het tenenkrommende gedrag van de ouders in de sporthal) nog wel het meest schokkend vond? Dat vader Oscar met droge ogen durft te beweren dat hij het beste voor heeft met zijn zoon en er niet op kan vertrouwen dat de trainers het beste met zijn zoon voor hebben.

Maar zonder blikken of blozen 2 jonge knullen buiten het raamportier van een rijdende auto laat hangen en met dezelfde jochies ( zonder gordel) samen op de passagiersstoel zittend naar huis rijdt. Is er dan geen cameraman die ingrijpt? Een regisseuse ( het ging immers ook om haar zoon!) die later zegt “ dat had je echt niet moeten doen” en besluit het niet in de documentaire mee te nemen?!

Ik weet het, staat los van de fanatieke sportouder waarover de docu gaat maar zegt tegelijkertijd genoeg over hoe deze ouders echt over het welzijn van hun bloedjes van kinderen denken....
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een herhaling van Pauw van donderdag j.l. waarin Esther Pardijs (de regisseur en moeder van Roman een van de turnkinderen), Dennis van der Geest en turntrainer Arjen Butter hun deel van het verhaal vertellen en nu ben ik nog meer geschokt.
Ze zegt bijvoorbeeld: "hopen dat een ander kind valt zodat jouw kind hoger eindigt O_O . Ik denk dat je dan echt niet goed bent. En dan die Dennis van der Geest die zegt: "we willen ook juichen om Epke" terwijl ik toen dacht, nou als het zo moet als je kind bent wil ik helemaal niet meer juichen. De enige die er in mijn ogen normaal over dacht was Britt Dekker.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Daar moesten ze de kinderbescherming op af sturen op dat soort volk.
Alle reacties Link kopieren
De ingehouden woede van die vader vond ik heel eng.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net gekeken. En ik moet zeggen, ja het is heftig. Niet iets nieuws, maar wel heftig om te zien. Het is alles behalve pedagogisch verantwoordt, en beslissingen bij het kind neer leggen die dat kind nog helemaal niet kan dragen. Dat vond ik ook echt niet kunnen.
'Happiness is only real when shared'.
en echt de top zal je niet halen in Nederland en meiden zijn met hun 18e op, over en uit, klaar, versleten en ze krijgen "rondingen".
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-10-2019 11:27
en echt de top zal je niet halen in Nederland en meiden zijn met hun 18e op, over en uit, klaar, versleten en ze krijgen "rondingen".
Niet? Wat doet Epke dan? En heeft Yuri gedaan?(De witte lijntjes ff weg denken). Maar misschien moet je er blij mee zijn, want ik denk dat turnen een van de meest lichamelijk intensieve sporten is, waarbij je je lichaam aardig kunt vernaggelen.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Net teruggekeken en dit staat zo ontzettend haaks op mijn opvoeding vreselijk. En dat manneke op het laatst die met tranen tot tien aan het tellen was vreselijk triest. En de opmerking van die trainer in het begin als je het niet goed doet dan noem ik je een sukkel :whip: echt waar nou ik zie maar 1 sukkel.Zat echt te hopen dan 1 van hun zou zeggen bekijk het maar ik doe hier niet meer aan mee.Maar ja van die jonge jochies kan je dat natuurlijk niet verwachten.Maar dat je als ouder niet ingrijpt zal ik nooit begrijpen....
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
08-10-2019 11:31
Niet? Wat doet Epke dan? En heeft Yuri gedaan?(De witte lijntjes ff weg denken). Maar misschien moet je er blij mee zijn, want ik denk dat turnen een van de meest lichamelijk intensieve sporten is, waarbij je je lichaam aardig kunt vernaggelen.
Herenturnen is iets lichaamsvriendelijker dan damesturnen, daarom houden de heren het meestal langer vol. Ze hebben ook minder last van de fysieke veranderingen in de puberteit.
Gisteravond gekeken samen met mijn ooit topsportende kind. Wel in een andere tak van sport maar ook solo en vanaf haar 12e 18 uur per week trainen en ook in de bondstraining.

Wij verbaasden ons vooral over het negatieve gedrag van de trainers en herkenden het gelukkig niet van alle trainers die zij heeft meegemaakt.
Het oudergedrag was ook irritant maar voor mij op sommige momenten wel heel herkenbaar.
Wat naar om die verdrietige kinders te zien ook.

Ze is nu al een aantal jaar mooi recreatief sporter maar heeft absoluut geen spijt van al die moeite en inspanning die zij al die jaren heeft gedaan in de topsportwereld.
Alle reacties Link kopieren
kerrie-79 schreef:
08-10-2019 11:48
Net teruggekeken en dit staat zo ontzettend haaks op mijn opvoeding vreselijk. En dat manneke op het laatst die met tranen tot tien aan het tellen was vreselijk triest. En de opmerking van die trainer in het begin als je het niet goed doet dan noem ik je een sukkel :whip: echt waar nou ik zie maar 1 sukkel.Zat echt te hopen dan 1 van hun zou zeggen bekijk het maar ik doe hier niet meer aan mee.Maar ja van die jonge jochies kan je dat natuurlijk niet verwachten.Maar dat je als ouder niet ingrijpt zal ik nooit begrijpen....
De opmerking: Door je blessure zou je zonder gezichtsverlies kunnen stoppen zei genoeg.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vond ik ook stom, maar ik heb het gevoel dat dit heel erg van die type oudrs zijn die in een bepaald milieu zitten. Waarin het heel belangrijk is wat je doet en wat je kinderen doen. Jij moet de beste baan, de beste man, het mooiste huis, de hipste kleding en jouw kinderen moeten ook echt bijzonder zijn en alles uit zichzelf halen wat ze kunnen. En daar moet alles voor wijken.
'Happiness is only real when shared'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven