Entertainment alle pijlers

De Sleutel

15-10-2019 21:59 152 berichten
Wie kijkt?

Ik hou van Beau. :heart:
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
05-12-2019 18:10
Omdat hij de gemeente Tilburg niet wil betalen voor water en riolering, of zo iets.
En poepen dan? Dat is ook de reden dat hij niet doucht? Die man is gek.
keuken1987 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 08:24
9.74% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd, die argumentatie staat nergens op. Die gemeente gaat toch echt niet door hebben dat hij niet betaald en een hekel aan ze heeft.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
06-12-2019 08:58
Nou idd, die argumentatie staat nergens op. Die gemeente gaat toch echt niet door hebben dat hij niet betaald en een hekel aan ze heeft.
Hij heeft alleen zich zelf er mee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
06-12-2019 08:22
En poepen dan? Dat is ook de reden dat hij niet doucht? Die man is gek.
Heb je überhaupt naar het programma gekeken? Want naast dat hij daarin wordt uitgelegd waarom hij in flessen plast, vertelt hij ook waarom hij niet doucht. Of kwam je hier alleen even vertellen dat hij gek is?
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
06-12-2019 09:26
Heb je überhaupt naar het programma gekeken? Want naast dat hij daarin wordt uitgelegd waarom hij in flessen plast, vertelt hij ook waarom hij niet doucht. Of kwam je hier alleen even vertellen dat hij gek is?
Ik heb zeker naar het programma gekeken, maar dat kan ik mij niet meer herinneren. Moet wel nog de laatste aflevering kijken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
06-12-2019 09:19
Hij heeft alleen zich zelf er mee.
Dat heeft hij met alles wat je zag op tv. Hij denkt met zijn woorden of niet mee te werken dat hij een punt heeft. Dat mogelijk anderen gestraft worden of het gaan inzien maar dat gaat niet gebeuren. Hij heeft aan de eind van de lijn alleen zichzelf ermee.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
06-12-2019 09:55
Dat heeft hij met alles wat je zag op tv. Hij denkt met zijn woorden of niet mee te werken dat hij een punt heeft. Dat mogelijk anderen gestraft worden of het gaan inzien maar dat gaat niet gebeuren. Hij heeft aan de eind van de lijn alleen zichzelf ermee.
Niet alleen zichzelf maar ook zijn dochter als ze de tv beelden gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
06-12-2019 09:57
Niet alleen zichzelf maar ook zijn dochter als ze de tv beelden gaat zien.
Klopt ja, had ik nog niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch ook het hele eieren eten. Rigo zit zo gevangen in zijn gedachtegang dat we niet moeten proberen om dat te weerleggen. Dit gebeurt zo in zíjn hoofd en in zijn hoofd is dit allemaal logisch. Dan kun je zeggen dat het nergens op slaat, maar dat heeft geen zin. Als ik zeg dat het nergens op slaat dat jij zegt dat je 1.65m bent, halflang haar hebt en 68 kilo weegt en jij weet zeker dat het wél zo is, dan komen we nergens met elkaar. Dat is wat er in de psychiatrie continue aan de hand is. En dat is ook wat er bij Rigo speelt.
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
06-12-2019 11:25
Maar dat is toch ook het hele eieren eten. Rigo zit zo gevangen in zijn gedachtegang dat we niet moeten proberen om dat te weerleggen. Dit gebeurt zo in zíjn hoofd en in zijn hoofd is dit allemaal logisch. Dan kun je zeggen dat het nergens op slaat, maar dat heeft geen zin. Als ik zeg dat het nergens op slaat dat jij zegt dat je 1.65m bent, halflang haar hebt en 68 kilo weegt en jij weet zeker dat het wél zo is, dan komen we nergens met elkaar. Dat is wat er in de psychiatrie continue aan de hand is. En dat is ook wat er bij Rigo speelt.

Nouu dan heb je wel een beetje een beperkt beeld van de psychiatrie hoor..
.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel niet te zeggen dat dit bij iedereen aan de hand is die een diagnose heeft. Ik bedoel alleen te zeggen dat er mensen zijn met een psychiatrisch ziektebeeld waardoor zij dingen anders zien dan het overgrote deel van de mensen. En dat het dus geen zin heeft om te zeggen dat hun beeld niet klopt.
Ik typte het inderdaad niet helemaal zoals ik het bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
06-12-2019 11:54
Ik bedoel niet te zeggen dat dit bij iedereen aan de hand is die een diagnose heeft. Ik bedoel alleen te zeggen dat er mensen zijn met een psychiatrisch ziektebeeld waardoor zij dingen anders zien dan het overgrote deel van de mensen. En dat het dus geen zin heeft om te zeggen dat hun beeld niet klopt.
Ik typte het inderdaad niet helemaal zoals ik het bedoelde.
Natuurlijk wel. Die mensen zijn echt niet geholpen met ja-knikkers en meepraters hoor.
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
06-12-2019 11:54
Ik bedoel niet te zeggen dat dit bij iedereen aan de hand is die een diagnose heeft. Ik bedoel alleen te zeggen dat er mensen zijn met een psychiatrisch ziektebeeld waardoor zij dingen anders zien dan het overgrote deel van de mensen. En dat het dus geen zin heeft om te zeggen dat hun beeld niet klopt.
Ik typte het inderdaad niet helemaal zoals ik het bedoelde.

Dacht ik ook wel hoor ;)
.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
06-12-2019 11:55
Natuurlijk wel. Die mensen zijn echt niet geholpen met ja-knikkers en meepraters hoor.
Wel met iemand die tegen Rigo gaat zeggen dat het geen nut heeft om te zorgen dat hij geen geld aan de gemeente hoeft te betalen? Dan gaat de deur dicht en ben je klaar. Nee, je hoeft niet mee te praten, maar je zult als hulpverlener wel eerst moeten zorgen dat je verbinding met hem kunt maken om enig vertrouwen te krijgen. Dat ga je niet winnen door alles tegen te spreken waar hij in gelooft. Ik zeg niet dat je hem gelijk moet geven, maar je kunt wel aansluiten bij zijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Kan die man niet gewoon met een rechtelijke macht worden opgenomen.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
06-12-2019 16:02
Kan die man niet gewoon met een rechtelijke macht worden opgenomen.

Zolang hij voor niemand (inclusief zichzelf) een direct gevaar is niet.

En wat zou het opleveren ook?
.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
06-12-2019 16:02
Kan die man niet gewoon met een rechtelijke macht worden opgenomen.
Alleen als iemand een gevaar voor zichzelf is of de omgeving en dan nog is het moeilijk. Het heeft ook weinig nut om iemand te behandelen die niet wil of zegt dat er niks mis met hem is.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
06-12-2019 16:16
Alleen als iemand een gevaar voor zichzelf is of de omgeving en dan nog is het moeilijk. Het heeft ook weinig nut om iemand te behandelen die niet wil of zegt dat er niks mis met hem is.
Naja vervuiling is toch wel gevaarlijk voor hem zelf. Uberhaubt iedereen die die man een hand geeft moet daarna ontsmet worden... 6 jaar zijn handen niet gewassen.

En mischien dat hij met de juiste medicatie wel rustigere gedachtes zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
06-12-2019 08:22
En poepen dan? Dat is ook de reden dat hij niet doucht? Die man is gek.
Wat denigrerend. Rigo lijdt aan en onder ernstige psychiatrische problematiek. Hij is ziek dus, niet gek.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
06-12-2019 19:53
Naja vervuiling is toch wel gevaarlijk voor hem zelf. Uberhaubt iedereen die die man een hand geeft moet daarna ontsmet worden... 6 jaar zijn handen niet gewassen.

En mischien dat hij met de juiste medicatie wel rustigere gedachtes zou hebben.

Niet acuut.
Ernstige obesitas is ook gevaarlijk, roken ook, word je ook niet gedwongen voor opgenomen. En gelukkig maar.
Vanochtend nog met therapeut over gehad, dat autonomie een hele belangrijke basisbehoefte is.
Ik denk trouwens dat die man inmiddels een natuurlijke weerstand heeft opgebouwd maar menigeen jaloers op kan zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je vertellen, ik heb een vriendin en die woont hier een straatje achter. Als je daar op bezoek gaat wat ik niet vaak doe.. die zit letterlijk in de vuilnis. Het stinkt in huis en alles gooien ze op de vloer. De woningbouw weet er van af, het crisis team weet er vanaf maar er gebeurd niks. Er is een jaar voor bij gegaan dat iedereen het weet maar er gebeurd niks.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
06-12-2019 19:58
Wat denigrerend. Rigo lijdt aan en onder ernstige psychiatrische problematiek. Hij is ziek dus, niet gek.
Je hebt gelijk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
06-12-2019 20:21
Ik zal je vertellen, ik heb een vriendin en die woont hier een straatje achter. Als je daar op bezoek gaat wat ik niet vaak doe.. die zit letterlijk in de vuilnis. Het stinkt in huis en alles gooien ze op de vloer. De woningbouw weet er van af, het crisis team weet er vanaf maar er gebeurd niks. Er is een jaar voor bij gegaan dat iedereen het weet maar er gebeurd niks.
Wat vreselijk voor de buren...
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2019 20:00
Niet acuut.
Ernstige obesitas is ook gevaarlijk, roken ook, word je ook niet gedwongen voor opgenomen. En gelukkig maar.
Vanochtend nog met therapeut over gehad, dat autonomie een hele belangrijke basisbehoefte is.
Ik denk trouwens dat die man inmiddels een natuurlijke weerstand heeft opgebouwd maar menigeen jaloers op kan zijn.
Oh dat zal best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven