Entertainment alle pijlers

Nieuwe serie: Dit zijn wij

14-11-2019 11:43 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint op NPO 1 een nieuwe serie. Wie gaat er kijken?


Op donderdag 14 november start bij KRO-NCRV om 20.35 uur op NPO 1 de zestiendelige dramaserie Dit zijn wij. De serie volgt verschillende unieke karakters die worstelen met hun persoonlijke uitdagingen, maar die naast hun verjaardag op dezelfde dag nog één ding gemeen hebben: ze zijn allemaal op zoek naar liefde, waardering en voldoening in hun leven. In deze liefdevolle dramaserie zijn de hoofdrollen weggelegd voor Fockeline Ouwerkerk, Vincent van der Valk, Esmée van Kampen, Kay Greidanus en Romano Haynes.

Aflevering 1 – Dit zijn wij
Het is een speciale dag. Johan, Katja, Kasper en Edgar worden 35 jaar oud vandaag. Ze bevinden zich allemaal in een totaal andere fase van het leven. Johan verwacht samen met zijn grote liefde Anna, die op het punt staat te bevallen, een drieling. Voor Kasper betekent zijn 35ste verjaardag een wake-up call. Hij is klaar met zijn rol in een soapserie en wil nu eindelijk een gerespecteerd acteur worden. Katja worstelt al haar hele leven met haar gewicht. Bij een obesitaskliniek ontmoet ze Jacob, die haar helemaal van haar stuk brengt. Tot slot vindt de geadopteerde Edgar, na een flinke zoektocht eindelijk zijn biologische vader. Wat heeft het leven voor deze 35-jarigen in petto? Door een verrassende wending zien we hoe het lot al deze mensen met elkaar verbindt.


Deze liefdevolle serie onthult hoe de kleinste gebeurtenissen in ons leven impact hebben op wie we worden en hoe de connecties die we met elkaar delen tijd, afstand en zelfs de dood kan overtreffen. De serie richt zich op universele thema’s zoals liefde, dood, trauma en diversiteit, waarbij emoties niet geschuwd worden.
In Dit zijn wij spelen Fockeline Ouwerkerk (Anna), Vincent van der Valk (Johan), Esmée van Kampen (Katja), Kay Greidanus (Kasper), Romano Haynes (Edgar), Jasmine Sendar (Denise), Dennis Willekens (Jacob) en Felix Burleson (Frank). De regie is in handen van Mark de Cloe, Simone van Dusseldorp en André van Duren. De bewerking van het scenario is geschreven door Inge Nirvana, tevens eindredactie. Dit zijn wij wordt geproduceerd door NL Film in samenwerking met KRO-NCRV. De serie is gebaseerd op het format van de Amerikaanse serie ‘This is US’ gemaakt door Dan Fogelman van Twentieth Century Fox Television.
Dit zijn wij, vanaf donderdag 14 november om 20.35 uur op NPO 1.
Ik vind het van de zotten dat een serie zo gewoon regelrecht gekopieerd wordt. En dat daarbij ook de pilot-aflevering gelijk verpest wordt door overal al het plot weg te geven.

Kijk gewoon This is Us, lees hierboven niets en geniet van het echte werk ipv die Nederlandse namaak-zooi.

This is Us is een van de prachtigste series ever. Enjoy.
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-11-2019 11:44
Ik vind het van de zotten dat een serie zo gewoon regelrecht gekopieerd wordt. En dat daarbij ook de pilot-aflevering gelijk verpest wordt door overal al het plot weg te geven.

Kijk gewoon This is Us, lees hierboven niets en geniet van het echte werk ipv die Nederlandse namaak-zooi.

This is Us is een van de prachtigste series ever. Enjoy.
Eens
Ik ga hem wel kijken. Vind Nederlandse series sowieso wel beter geworden de laatste jaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (als This Is Us kijker) wel benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Ga vast een of twee afleveringen kijken, maar ga er niet van uit dat ik blijf hangen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt wel leuk, maar ik moet al naar de naakte mannen kijken op net 5.
Ik vind hier dingen van.
Lijkt me best leuk, maar ik ga vanavond naar de blote billen van een groep heerlijke mannen kijken, dus deze laat ik eventjes aan me voorbijgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk beide, neem de blote billen wel op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-11-2019 11:44
Ik vind het van de zotten dat een serie zo gewoon regelrecht gekopieerd wordt. En dat daarbij ook de pilot-aflevering gelijk verpest wordt door overal al het plot weg te geven.

Kijk gewoon This is Us, lees hierboven niets en geniet van het echte werk ipv die Nederlandse namaak-zooi.

This is Us is een van de prachtigste series ever. Enjoy.

Concepten van tv programma's worden vaak doorverkocht naar het buitenland of ingekocht vanuit het buitenland. Dat is wat anders dan gekopieerd.

Denk aan programma's als Wie is de Mol, the Voice, GTST, etc.

Gelukkig worden deze programma's steeds beter gemaakt in NL.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook echt niet kijken. Ik ken de originele serie en zeker de eerste twee seizoenen vond ik zo mooi.
Alleen al de trailer van de Nederlandse versie staat mij tegen. Alle karakters die ik 'ken' maar dan in het Nederlands. Ik snap echt niet dat ze dit gedaan hebben. Maak dan iets wat er op gebaseerd met een eigen draai. Aan de trailers te zien is elke scene stap voor stap gekopieerd maar dan iets lelijker gefilmd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb This is us niet gezien. Ik ga kijken.

Ben ook benieuwd wanneer het tweede seizoen van Oogappels erop komt
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-11-2019 11:44
Ik vind het van de zotten dat een serie zo gewoon regelrecht gekopieerd wordt. En dat daarbij ook de pilot-aflevering gelijk verpest wordt door overal al het plot weg te geven.

Kijk gewoon This is Us, lees hierboven niets en geniet van het echte werk ipv die Nederlandse namaak-zooi.

This is Us is een van de prachtigste series ever. Enjoy.

Heel erg eens, ik ga dus niet kijken.
hamerhaai schreef:
14-11-2019 12:02
Concepten van tv programma's worden vaak doorverkocht naar het buitenland of ingekocht vanuit het buitenland. Dat is wat anders dan gekopieerd.

Denk aan programma's als Wie is de Mol, the Voice, GTST, etc.

Gelukkig worden deze programma's steeds beter gemaakt in NL.

In dit geval is het gewoon gekopieerd. Precies hetzelfde verhaal, zelfde soort karakters. Wie is de Mol en The Voice zijn compleet andere concepten dan een complete serie met verhaallijn. Leuk als je dan ook een serie wilt maken in dezelfde sfeer, over een familie. Maar precies dezelfde familie? Met dezelfde samenstelling? En het zelfde verhaal? STOM.
Alle reacties Link kopieren
Fishie44 schreef:
14-11-2019 12:02
Ik ga ook echt niet kijken. Ik ken de originele serie en zeker de eerste twee seizoenen vond ik zo mooi.
Alleen al de trailer van de Nederlandse versie staat mij tegen. Alle karakters die ik 'ken' maar dan in het Nederlands. Ik snap echt niet dat ze dit gedaan hebben. Maak dan iets wat er op gebaseerd met een eigen draai. Aan de trailers te zien is elke scene stap voor stap gekopieerd maar dan iets lelijker gefilmd.
Nou, dit dus. Ik ken de originele serie dan wel niet, maar ik zag er een stukje van voorbij komen bij Goedemorgen Nederland. Ze hebben zelfs het uiterlijk van de originele cast weten te kopiëren :facepalm:

Ik vind inderdaad ook de manier waarop er in Nederland (niet alleen in deze serie, maar over het algemeen) gefilmd wordt, niet prettig om naar te kijken.
Ik ga een poging wagen, heb This Is Us niet gezien.
Sabeltandcavia schreef:
14-11-2019 11:49
Het klinkt wel leuk, maar ik moet al naar de naakte mannen kijken op net 5.
Oh chips, dat is inderdaad ook vanavond. Ik ga het ene opnemen en het andere kijken. De serie lijkt me erg mooi.
Ik had eerder ook een voorstukje gezien van een nieuwe nl dramaserie die vanavond zou starten.
Deze titel komt me alleen niet bekend voor. Vraag me nu af of er vanavond nog een andere nl dramaserie start of ik gewoon de titel vergeten ben. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken en vond het mooi! Erger me alleen wel aan het acteerwerk van sommige acteurs. Weet iemand waar ik This is us kan zien?
-janna- wijzigde dit bericht op 15-11-2019 15:02
1.50% gewijzigd
Op Amazon Prime.

Of Torrentz :D

Amazon prime = 1e maand gratis, daarna 6 euro.
Alle reacties Link kopieren
Dankje!
Ik vond het een verrassende leuke serie.
Ik was ook aangenaam verrast door deel 1.

Deze ga ik wel voorlopig even een kans geven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide niet gezien. De billen ook niet.

Heb ik iets gemist aan de blote billen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
OOoooo This is Us! Ik vond het al bekend klinken. Ik heb het eerste seizoen een aantal jaar geleden alweer online gestreamd, omdat het hier nergens te kijken was. Geweldige serie.
Such fun!1
MarindaH schreef:
16-11-2019 11:14
Ik heb beide niet gezien. De billen ook niet.

Heb ik iets gemist aan de blote billen?
Hmm denk het niet. Ik heb het wel gedeeltelijk gekeken maar ik heb begrepen dat ze echt uit de kleren gingen voor een klein clubje mensen (en dus niet zo op tv te zien waren)
Maar er waren wel veel positieve reacties over de show zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven