Entertainment alle pijlers

Welcome to Plathville

14-11-2019 13:24 164 berichten
TLC heeft een nieuwe fundie family gevonden om een serie over te maken.
De Plath family met "maar" 9 kinderen (en 1 overleden zoontje) uit Georgia USA.

De familie Plath is een zeer conservatieve familie die op een farm wonen en afgezonderd leven. Ze geven ook thuisonderwijs.
De kinderen groeien op zonder technologie; geen tv, geen computerspelletjes, geen (vrij) internet en geen social media ect.
En zelfs geen suiker en frisdrank, dat hebben de kinderen blijkbaar nog nooit gedronken.
Ze leven erg op zichzelf en TLC maakt er dus nu een serie van met de titel 'Welcome to plathville'.
De kinderen maken ook allemaal muziek en bespelen meerdere instrumenten. En ze hebben een eigen band als gezin.

Ze hebben misschien veel gemeen met de Duggars, maar de Plaths leven toch meer afgezonderd.
Oudste zoon Ethan (21) is nu getrouwd en heeft voor het eerst in zijn leven cola gedronken en de tv-serie 'Friends' gezien.
En ook een ijsje gaan eten was heel lang 'not done' voor hem.

Hier is seizoen 1 aflevering 1 op Youtube waar ze de familie voorstelllen, maar ik denk dat 'Welcome to Plathville' ook wel in Nederland door TLC zal worden uitgezonden.
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=ZDbCVJBGzn8

Wie gaat er kijken en het volgen?
Ik zou niet zo kunnen leven qua levensstijl, maar die farm? Daar zou ik toch echt wel willen wonen! Heerlijk zo in de natuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijzonder. Ben nu de eerste uitzending aan het kijken.
Ze hebben in elk geval niet de 'modest' kledingstijl dat de Duggars wel hebben.
Maar ze noemen zichzelf wel 'quiverfull' ect.
Die "moderne" kledingstijl vind ik wel een vreemde keuze van de ouders...Lijkt niet zo bij hen te passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het op TLC-tv komt wil ik wel kijken, op YouTube vind ik het niet lekker kijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
WillowWhite schreef:
14-11-2019 13:49
Bijzonder. Ben nu de eerste uitzending aan het kijken.

Ja héél erg bijzonder. :wtf:

Zoals de 16-jarige dochter al zei "our parents sheltered us too good". Die zijn dus écht wereldvreemd.
Zelfs frisdrank en ijs eten is not done en die 16-jarige dochter wil gewoon andere mensen dan haar eigen gezin zien en dat is blijkbaar ook uit den boze. Die kennen dus echt niks van de wereld. :nope:
Iemand de serie ondertussen gezien op de Nederlandse TLC?

Wat vond je ervan?
himalaya schreef:
14-11-2019 15:20
Als het op TLC-tv komt wil ik wel kijken, op YouTube vind ik het niet lekker kijken.
Het is uitgezonden op tv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is gestopt heb ik begrepen ivm onverantwoord opvoeding voor de kinderen.
keukenstoel schreef:
17-01-2020 13:18
Het is gestopt heb ik begrepen ivm onverantwoord opvoeding voor de kinderen.

Het eerste seizoen had maar 6 afleveringen. Maar volgens Moriah en Olivia komt er een 2de seizoen.
Dat zeiden ze zelf op Instagram.
Ik vind Plathville interessant. Vooral om te zien hoe die moeder is geworden. Ze is zelf opgegroeid door een single moeder die verslaafd was aan de alcohol en haar verwaarloosde en ze heeft nogal wat meegemaakt in haar wilde jaren blijkbaar.

En ze wilde dan (uit goede en liefdevolle bedoelingen denk ik) haar kinderen een andere kindertijd en gezin geven en andere ervaringen, maar is daarin blijkbaar compleet doorgeschoten.
Ze heeft haar kinderen echt afgezonderd van de buitenwereld en zeer strikt opgevoed en ze mochten zelfs geen vrienden van buitenaf! Zelfs in de kerk hadden ze niet echt contacten en ze kennen bijna niets buiten hun farm.

Ik denk dat doe moeder echt een trauma had van haar jeugd en dat zo op haar kinderen heeft overgebracht door door te slaan naar de andere kant.
Je ziet ook dat kinderen heel strikt en afgezonderd opvoeden niet helpt en dat zoiets juist ook weer averechts werkt.

Die vader vind ik trouwens echt creepy en ik vraag me af of er bij hun ook lijken in de kast zitten en welke.
Afbeelding
Afbeelding


https://www.youtube.com/watch?v=bBxSUEg2vi0
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die ouders verschrikkelijke mensen! De vader is een engerd brrrr en die moeder is super controlling, denk dat wanneer de camera’s niet draaien zij nog veel erger is. Hoe kun je je kinderen nou verbieden om met elkaar om te gaan??

Dat je geen tv en video games in huis wil snap ik nog maar je kinderen verbieden om naar muziek te luisteren?? Geen contact mogen hebben met anderen?
En volgens mij doen de ouders alles zelf wel stiekem...zoals op internet kijken en suiker eten.

Die arme Lydia is niks meer dan een veredelde huisslaaf, wat doet de moeder zelf nog in huis?? Denk dat alle kinderen zich gaan afzetten en geen contact meer zullen hebben met de ouders wanneer ze ouder zijn.

Ow en die vieze kus van die ouders staat op mn netvlies gebrand :pukey: :pukey: :pukey:
Wil je meer weten over de achtergrond, hier is wat Olivia deelde met een youtuber
https://www.youtube.com/watch?v=CD6jjr6-Glk&t=1438s
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit nu te kijken. Wat een "bijzondere" familie.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die Ethan ook wel eng-ig. Te happy. Te lacherig. Alsof hij high is van happy pills en niet serieus kan zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Baankje1 schreef:
27-02-2020 11:33
Ik zit nu te kijken. Wat een "bijzondere" familie.

Dat is nogal een understatement ;)
himalaya schreef:
27-02-2020 17:07
Ik vind die Ethan ook wel eng-ig. Te happy. Te lacherig. Alsof hij high is van happy pills en niet serieus kan zijn.

Ik denk dat hij na zijn opvoeding in isolatie ook heel moeilijk mee kan in de echte wereld en zo hard zijn best doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Upje ivm nieuw seizoen :rolling:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Komt het alleen op YouTube, of ook op TLC?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
14-11-2020 12:37
Komt het alleen op YouTube, of ook op TLC?

Het eerste seizoen was op TLC. Neem aan die het tweede ook...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Hun oudste dochter Hosanna is getrouwd en zet het fundie-leven verder.
Maar hun 3 andere oudste kinderen niet, 2 daarvan (een zoon van 19 en dochter van 17) zijn zelfs door hun ouders het huis uit gezet en mogen hun siblings niet meer zien omdat ze te werelds zijn.
En ik vraag me ook af of het wel goed met ze zal komen omdat ze zo afgeschermd en strikt zijn opgevoed. Toch wel wat zorgelijk.

Als je episode 1 van seizoen 2 ziet (eergister uitgezonden) oh my oh my oh my!
Ik weet niet wat ik ervan moet denken...Ik vind dit echt extreem!

Wat vinden jullie?

Zie hier de aflevering:

https://www.youtube.com/watch?v=uYHpCR9gveY
Ook hier maar even posten dan.

Ik vond de aflevering echt extreem! En ik heb echt medelijden met Ethan, Micah en Moriah.

Maar...Het nieuwe huis van de Plaths :flirting:
En die andere zoon van 13 jaar die nu nog thuis woont, die mag zijn broers niet meer zien, en hij heeft ook totaal geen vrienden. Want vrienden (buiten het eigen gezin) mag niet van de ouders.
Ze zijn heel streng gelovig en fundie, maar zijn niet echt lid van een kerk, dus buiten het gezin hebben de kinderen geen sociale contacten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven