Entertainment alle pijlers

Musicals en theater- PAS OP: SPOILERS!!!

15-11-2019 09:05 50 berichten
Op welke voorstelling verheug jij je, voor welke voorstelling heb je al maanden kaartjes liggen en welke voorstelling vond je enorm tegenvallen? Welke voorstelling kun je ons allemaal aanraden? En waarom? Zijn er artiesten die je goed vind (of juist niet), welk theater heeft de krapste stoelen (of juist de beste)?

TO trapt af: ik hoorde gisteren dat Willemijn Verkaik de hoofdrol in Waitress gaat spelen en ik vind haar geweldig! Ben dus zeker van plan om dat te gaan zien.
Verder hoor ik graag jullie mening over Anastasia in het Circustheater. Ik heb 'm zelf nog niet gezien en twijfel nog omdat ik weinig heb met het verhaal.

Let op:
In de topictitel staat duidelijk dat spoileren is toegestaan, dus houd er aub rekening mee dat je in dit topic dingen kunt lezen over voorstellingen die je nog gaat zien.
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 09:36
Reden: spoilers wel toegestaan
8.89% gewijzigd
Ik ga binnenkort naar Lazarus van David Bowie. Heel erg benieuwd naar!
Iemand al geweest?
Ik lees daar zoveel verschillende dingen over, ben echt heel erg benieuwd hoe je hem vindt. Zelf hou ik van Bowie en zijn muziek en ik ben heel benieuwd naar hoe ze dat in een voorstelling gegoten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
15-11-2019 09:21
Ik ga binnenkort naar Lazarus van David Bowie. Heel erg benieuwd naar!
Iemand al geweest?
Yes, heel eerlijk gezegd vond ik het niet wat ik er van had verwacht. Het lijkt meer absurdistisch theater. Natuurlijk wist ik wel dat het geen gewone musical was, maar dit was voor mij persoonlijk te abstract.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
geen spoilers???? omdat je niet wilt weten hoe de lion king afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar kinky boots binnenkort. Lijkt me leuk en ik ken iemand van de cast. Aangezien ik hem wel weer eens wil zien spelen, ga ik dus.
poldervrouw schreef:
15-11-2019 09:50
Ik ga naar kinky boots binnenkort. Lijkt me leuk en ik ken iemand van de cast. Aangezien ik hem wel weer eens wil zien spelen, ga ik dus.
Lijkt me heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het topic snel doodbloed, omdat iets over een voorstelling al heel snel een spoiler is/als spoiler wordt gezien. Op die manier kun je er weinig over vertellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
15-11-2019 17:47
Ik denk dat het topic snel doodbloed, omdat iets over een voorstelling al heel snel een spoiler is/als spoiler wordt gezien. Op die manier kun je er weinig over vertellen.
annie loopt goed af!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dit topic!

En ik wist niet nog niet dat Waitress naar Nederland komt. Is een musical waar ik al jaren op hoop dat hij naar Nederland komt. En dan ook nog eens met Willemijn Verkaik in de hoofdrol!

Ik ben naar Anastasia geweest en echt, een geweldige musical! Prachtig decor, mooie zang, goede dans; echt een onwijs goede musical!
Alle reacties Link kopieren
Een voorproefje van Willemijn als Jenna:
https://www.youtube.com/watch?v=3hrXyXW ... =emb_title
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-11-2019 20:25
annie loopt goed af!

Ik heb je gestaft voor spoileren! :furious:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het een leuk topic, maar ben het wel eens met de opmerking dat vrijwel alles als spoileren kan worden gezien, bijvoorbeeld doordat ik schrijf dat/waarom iets me raakt. Dus het worden vrij inhoudsloze posts, verwacht ik.

Ga regelmatig naar het theater. Dit jaar wat meer dan anders omdat ik wat kaarten met fikse korting kon kopen. De laatste voorstelling was Youp van 't Hek. Het valt me al een aantal jaar op dat hij kwetsbaarder en minder grof is, sinds zijn hartoperatie.
Ik probeer ook elk seizoen een voostelling bij te wonen die voor mij anders dan gebruikelijk is. Ik vind het wel leuk om mijn theaterblik te verruimen. Zo ben ik ooit eens terecht gekomen bij Ali B. en sindsdien gaan we eigenlijk elke keer. Ooit op die manier ook een geweldige moderne dans in combinatie met mulitmediashow ontdekt.
Dit jaar ga ik voor anders dan anders naar Flip Fabrique en Karin Bloemen. Ben benieuwd naar beide voorstellingen.
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-11-2019 08:03
Ik vind het een leuk topic, maar ben het wel eens met de opmerking dat vrijwel alles als spoileren kan worden gezien, bijvoorbeeld doordat ik schrijf dat/waarom iets me raakt. Dus het worden vrij inhoudsloze posts, verwacht ik.
Ik snap je wat betreft het spoileren. Ik dacht er goed aan te doen gezien de discussie van vorige week maar ik zie nu dat dit niet handig is.

Ik ga de OP veranderen en vraag de mods of ze m'n titel willen aanpassen. Bedankt!
foutje
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 09:35
Reden: Per ongeluk OP gequote ipv aangepast
99.06% gewijzigd
Promethium schreef:
15-11-2019 21:24
Wat leuk dit topic!

En ik wist niet nog niet dat Waitress naar Nederland komt. Is een musical waar ik al jaren op hoop dat hij naar Nederland komt. En dan ook nog eens met Willemijn Verkaik in de hoofdrol!

Ik ben naar Anastasia geweest en echt, een geweldige musical! Prachtig decor, mooie zang, goede dans; echt een onwijs goede musical!
Is er een live orkest?
Promethium schreef:
15-11-2019 21:25
Een voorproefje van Willemijn als Jenna:
https://www.youtube.com/watch?v=3hrXyXW ... =emb_title
Ja dat klinkt lekker. Afgelopen seizoen zong ze volgens mij tijdens Best of Broadway ook een nummer uit Waitress. Ik had haar eerder al in de Londense run van deze musical verwacht, was echt verbaasd dat ze toen niet gecast was. Nu gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
16-11-2019 09:39
Is er een live orkest?
Ja! Een volle orkestbak :)

Ik heb na de voorstelling het castalbum besteld, die was toen nog niet opgenomen en heb die een paar dagen geleden binnen gekregen. Sindsdien staat het bijna non-stop op :proud:
RamsayStreet schreef:
16-11-2019 09:12
Ik snap je wat betreft het spoileren. Ik dacht er goed aan te doen gezien de discussie van vorige week maar ik zie nu dat dit niet handig is.

Ik ga de OP veranderen en vraag de mods of ze m'n titel willen aanpassen. Bedankt!

Wat leuk dat je het topic veranderd hebt (geen spoilers verwijderd hebt)!
Ben benieuwd welke voorstellingen jullie inmiddels allemaal bezocht hebben.
Wij zij gisteren naar de musical Anastasia geweest. Erg blij dat vrienden van mijn zus kaarten hadden gewonnen, maar niet wilde gaan en zo lief waren de kaarten aan ons te geven. Deze musical overtrof echt mijn verwachtingen. Mooi decor en prachtige kleding!

Na afloop nog even met de orkestleden staan praten die ons allerlei dingen hebben verteld over hun werkzaamheden, hoe dingen tot stand komen, audities etc. Dat was erg leuk was om te horen.
Enig minpuntje was dat één persoon die goed kon acteren, vals song. Gelukkig had ze maar drie zeer korte nummers. :$ Verder erg leuk dat er één persoon bij was, wiens stem volledig op die van Gargamel (De Smurfen) leek. Waande me weer even kind.
Het een heerlijk dagje uit; hebben er echt enorm van genoten.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Deze staat al een poosje op mijn verlanglijstje.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
te vroeg geplaatst
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 16:44
75.34% gewijzigd
Bij mij ook. Was het druk in het Circustheater? Veel mensen kennen het verhaal niet dus ik. Vond het best een gewaagde keuze.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag naar We will rock you in Den Haag.
Anastasia schijnt geweldig te zijn in haar rol van killer queen.
Ik heb er zin in!
Mag ballet ook? 😁 Ik ga zaterdag naar de Notenkraker! Heel veel zin in!

Verder ben ik dol op musicals, maar nu ik weer in Nederland woon ga ik eigenlijk bijna nooit meer, omdat ik ze liever in het Engels zie.

Ik heb gezien in Nederland:
- Evita
- Wicked
- We Will Rock You
- Lion King
- Book of Mormon (deze was wel in het Engels)

In Engeland:
- Phantom of the Opera
- Annie
- Let it be
- Wicked
- Evita
- Sweeney Todd
- Brassed off
- Singing in the rain

En er staan er nog veel meer op mijn wil-ik-heen-lijst :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven