Entertainment alle pijlers

Frozen 2 al gezien ?

16-11-2019 21:07 59 berichten
Ik heb kaartjes gekocht voor ons gezin voor volgend weekend, maar nu ga ik twijfelen. Wij hebben een zoon van 6 en een dochter van bijna 5 jaar.

Ik zag net dit filmpje* en daarna ook wat gegoogled en begin te twijfelen of het wel een goed idee is.

Baal er echt van , want ze weten al dat ik kaartjes heb , dus niet meer gaan is eigenlijk geen optie meer. Ze verheugen zich er heel erg op, maar zou het erg vinden als ze dadelijk huilend en van slag de bios verlaten. :-|

*
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... e-kinderen

EDIT: Nicolette kluijver en nikkie Plessen zijn gewoon verschrikkelijke tuthola’s en er is niets aan de hand.
anoniem_392598 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 06:53
Reden: Update
9.52% gewijzigd
Dus mijn vraag.
Wie heeft hem al gezien en wat vinden jullie ervan ? Geschikt voor kleine kinderen of niet ?
Alle reacties Link kopieren
Hij moet nog in de bios komen, vandaag in première gegaan.
Er was een item over bij rtl boulevard, en daar zeiden ze dat kinderen van een jaar of 6 hem nog te eng vinden maar kinderen van 9 er wel beter naar kunnen kijken. Weet niet wat er als geschikte leeftijd wordt opgegeven.
Hij is toch pas vanaf woensdag in de bios? Dus er zullen niet veel mensen zijn. Mijn kids waren 3 en 6 toen deel 1 uitkwam en dat was prima, ik kan me niet voorstellen dat deze opeens eng oid is.
Kijkwijzer zegt 6, zo'n stelletje mutsen neem ik dan weer totaal niet serieus.
En nou ben ik zelf niet zo van de kijkwijzer, ik vind het nog altijd een betere richtlijn dan RTL Boulevard.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 21:23
41.13% gewijzigd
Ik volg, want ik wilde gaan met mijn zoon van 10 en dochter van 7 jaar oud.
mavelle schreef:
16-11-2019 21:14
Hij is toch pas vanaf woensdag in de bios? Dus er zullen niet veel mensen zijn. Mijn kids waren 3 en 6 toen deel 1 uitkwam en dat was prima, ik kan me niet voorstellen dat deze opeens eng oid is.
Pas vanaf woensdag ? Dan heeft mijn oproep niet veel zin, dan moet ik tot die tijd maar geduld hebben.
Het punt is juist dat frozen 2 blijkbaar niet te vergelijken is met deel 1 en heel donker is. Ik las wat reviews uit Amerika en zal geen spoiler plaatsen, maar ik zag iets over ‘verliezen’ in de zin van dood gaan / opofferen.
Kind is 4? Lijkt me niet gaan dus.
Ik ben benieuwd. Mijn zoontje van net 5 is nooit zo onder de indruk van spanning, maar als er iemand doodgaat is hij compleet van slag. Wij hebben nog geen kaartjes, maar ik had hem wel beloofd dat we zo snel mogelijk zouden gaan nadat hij uit was.
gizzmo-returns schreef:
16-11-2019 21:25
Kind is 4? Lijkt me niet gaan dus.
Ze wordt 5 jaar over 2 weken. Ze is vrij bijdehand, niet bang aangelegd en zware frozen fan, vandaar dat ik de kaartjes gekocht had.
Hopelijk na woensdag wat meer duidelijkheid :popcorn:
Ze zetten er niet voor niets bij dat het voor 6 jaar en ouder is...
RikM schreef:
16-11-2019 21:36
Ze zetten er niet voor niets bij dat het voor 6 jaar en ouder is...
Nou inderdaad
RikM schreef:
16-11-2019 21:36
Ze zetten er niet voor niets bij dat het voor 6 jaar en ouder is...

Zijn Nederlandse kinderzieltjes terer dan die in de UK bijvoorbeeld? Daar is de rating U = Universal - suitable for all.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je keuze maken door te vergelijken met andere films waar dood en verlies in voorkomen, zoals Dombo en Bambi. Hoe reageert die daar op?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hebben ze deel 1 gezien? Snappen ze waar het over ging? Ik vind ze gewoon jong om het verhaal te snappen.
Ik volg even
Onze jongste dochter is ook 4 maar die gaat niet mee naar de bioscoop. Duurt ook nog te lang voor haar.
Ik ben dus van plan om alleen met mijn zoon van 10 en dochter van 7 te gaan.
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
16-11-2019 21:14
Hij is toch pas vanaf woensdag in de bios? Dus er zullen niet veel mensen zijn. Mijn kids waren 3 en 6 toen deel 1 uitkwam en dat was prima, ik kan me niet voorstellen dat deze opeens eng oid is.
Zo ging dat bij Cars ook. Cars 1 was prima voor 4-6 jarigen.
Cars 2 begon me toch heftig. (Zeker in de bioscoop) Ik weet nog dat ik de eerste paar minuten dacht... kan ik nog weg?!?!
Het leek alsof het voor dezelfde kinderen was gemaakt- die nu een paar jaar ouder waren.

Ik vond de trailer van Frozen 2 een stuk enger dan de hele film frozen 1 bij elkaar.
Frozen heeft ook een 6 rating bij Kijkwijzer. Bios zat vol met pak em beet vier-jarigen destijds.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de kijkwijze bekijk mag mijn kleuter ook bijna geen enkele Disney-film meer kijken ;-)
RikM schreef:
16-11-2019 21:36
Ze zetten er niet voor niets bij dat het voor 6 jaar en ouder is...
Als iets nergens over gaat is het die leeftijdsnormering.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje was op 2 jarige leeftijd al gek op Frozen. We hebben de film op dvd en hij is plat gedraaid. Adviesleeftijd: 6 jaar. Ik ga dus met mijn inmiddels ruim 3 jarige naar Frozen 2. Hij is niet zo snel onder de indruk van wat hij op tv ziet. Ik ga wel vaker met hem naar de bios, dus ook dat is niet nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Als je overgevoelige kinderen hebt...niet doen. Heb je die niet, waar maak je je dan druk om. Het is Disney, geen nightmare on Elm street....

Je moet eens zien wat kinderen in Canada wel niet meemaken tijdens halloween. Overal hangen afgehakte benen, handen, bloed, zombies, lijken, doodskisten. En geen kind die daar wakker van ligt, gewoon, omdat ze niet van glas zijn.

Kinderen moeten ook leren omgaan met gebeurtenissen. Als je kinderen overal van weg houdt, omdat het "te spannend" kan zijn, dan kweek je alleen maar meer onzekerheid.
De moeder van Bambi ging ook dood. :'(

(zes jaar en ouder)
Alle reacties Link kopieren
Mijn bijna 2 jarige is niet bepaald onder de indruk van het sneeuwmonster in deel 1 en is groot Elsa fan, maar de film in de bioscoop duurt nog te lang, gok ik. Ik lees even mee voor mijn oudste van bijna 4. Ze hebben beide gelukkig nog geen idee /besef dat er een nieuwe film uitkomt ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven