Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2020

01-01-2020 09:16 702 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij weer een vers topic om met elkaar te delen wat we dit jaar hebben gelezen.

De link naar het topic van 2019: entertainment/wat-heb-je-gelezen-in-201 ... ges/434465

Veel leesplezier voor iedereen!
Ha! Present!
75 boeken voor dit jaar en vastbesloten het nu ook eens een keer te gaan halen.
Nog nergens in begonnen trouwens :facepalm: dus het begin is goed. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!! Veel leesplezier.
Ik doe ook weer mee. Heb het aantal te lezen boeken nu op 55 gezet. 5 mer dan vorig jaar.
Nu ben ik bezig in Wie niet weg is van Arlidge.
Alle reacties Link kopieren
Ben d'r weer :hello:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
01-01-2020 10:18
Ik heb net al mijn eerste boek uitgelezen.
Was even een tussendoortje, makkelijk weg te lezen.

1. Jill Mansell, Schot in de Roos

Weet iemand trouwens hoe je op Hebban je challenge aanpast? Ik kon het gisteren niet vinden.

En ik ben bezig met mijn boeken te archiveren op Hebban maar kan je ook meerdere boekenplanken maken? Zo zou ik het fijn vinden om ze te kunnen categoriseren.
Als je (op de computer of in elk geval de normale site) naar je challenge gaat, staat er achter het aantal een blokje [bewerken]. Daar kun je op kllikken.

Als je naar 'mijn boekenplanken' gaat, zie je links onder je planken een + met daarachter [nieuwe plank]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-01-2020 09:38


Nu begin ik aan Outline van Rachel Cusk, het werd me door verschillende collega's aangeraden. Mijn goede voornemen is veel meer lezen voor de lol! Maar dat heb ik me al vaker voorgenomen.
Staat ook op mijn lijstje. Laat je weten wat je ervan vond?
Alle reacties Link kopieren
Heb vijf boeken hoger ingezet voor de Challenge want ik had het ruimschoots gehaald. Het gekke was toen ik mijn Hebban account vandaag opende stond er bij 2020 al 1 boek dat ik al gelezen zou hebben🤔
Ik heb het maar verwijderd en als “ Wil ik lezen” aangevinkt. Het was mijn voorlaatste boek van december “ De magische apotheek “ van Anna Ruhe” .

Ook het overzicht van mijn boeken per maand klopt op Hebban niet van wat ik zelf in mijn paspoort heb staan.

Iedereen een fijn leesjaar gewenst en alle goeds voor 2020.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen leesdoel.
Vandaag al wel een boek gelezen: mijn leven in de hel van Sarah Forsyth.
Een waargebeurd verhaal wat me best aangegrepen heeft. Onvoorstelbaar (voor mij dan, misschien naïef) dat dit zich nog niet zo lang geleden in Amsterdam heeft afgespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee voor jullie leestips.

Ik las altijd erg graag maar ben het lezen jaren geleden kwijt geraakt. Buitenom wat boeken op vakantie zat het niet in mijn systeem, en met een vol leven met werk en kleine kinderen is er altijd een reden amper een boek te lezen.

Maar, ik mis het, dus in plaats van avonden voor de tv/Netflix/social media hangen heb ik mezelf voorgenomen wat vaker met een boek in een hoekje te duiken.
Vandaag goodreads aangemaakt, maar ik moet er weer een beetje inkomen wat ik nu graag lees.

Hebben jullie allemaal een ereader? En dan een bijbehorend abonnement? Of lid van de bieb of kopen jullie alle boeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo ereader, en regelmatig een proefabonnement op Bookchoice.
Als ik op vakantie ga neem ik een kort abonnement op Kobo plus, lekker thuis boeken opzoeken en downloaden en op vakantie geen omkijken meer naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een ereader, maar die heb ik eigenlijk al heel lang niet meer gebruikt. Ik ben wel lid van de bibliotheek en lees daarnaast vaak op m'n telefoon de ebooks van de bibliotheek.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ereader en daarbij ook een bookchoice abonnement, vind er vaak leuke boeken tussen zitten, en kom daarbij ook wel eens titels tegen die ik ik nu wel uitkies om te lezen, maar ik anders niet zo snel op zou zijn gekomen om die te gaan lezen.

En soms koop ik nog wel eens boek als boek mij echt mooi lijkt en het mij wel moeite waard lijkt om die in mijn boekenkast te hebben.
damas schreef:
01-01-2020 22:12
ImHebben jullie allemaal een ereader? En dan een bijbehorend abonnement? Of lid van de bieb of kopen jullie alle boeken?
Ik heb een ereader, haal boeken uit de bieb en koop boeken. Maar sinds ik met een medisch traject ben begonnen een aantal jaar geleden, heb ik geen concentratie meer om te lezen. Ik mis het heel erg maar het lukt me niet. Nu heb ik sinds 1,5 maand een abonnement op storytel en gelijk al 4 boeken 'gelezen'. Heerlijk! Ik ben er helemaal blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een e-reader en lees voornamelijk digitaal. Geen abonnement, koop de boeken. Verder krijg ik papieren boeken en doe ik aan bookcrossing, waarmee ik ineens ook boeken krijg. Eigenlijk om verder te verspreiden, maar er zitten vaak boeken bij die ik wil lezen.

Digitaal vind ik wel makkelijker voor onderweg. Voor het boek dat ik nu aan het lezen ben, moet ik gewoon een grotere tas meenemen :)
Later is nu
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Leuk dit topic weer, ik doe er tips in op! Hier mijn begin van 2020:

1. Het nieuwe meisje - Daniël Silva

Vond het wel een spannend boek, maar door alle dubbelspionage etc. Ook vrij ingewikkeld. Nu bezig in Huis vol leugens van Nicci French!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg. Ik heb een eReader gekregen voor kerst en heb me voorgenomen dit jaar 20 boeken te gaan lezen.

Mijn man heeft op zijn computer een map met zo'n 8.000 ebooks. Is wel al wat ouder. 2012-2013 dus geen recente boeken, maar er zitten ook wel echte klassiekers bij als Brandende Liefde van Jan Wolkers en Anna Karenina van Tolstoi. Wel lastig om te bepalen waar ik moet beginnen...

Ik lees overigens nu Parel. En heb Maan ook al klaar staan. Dus die eerst.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
De tweede slaap, Robert Harris.

Niet geweldig, wel aardig. Helaas wel een vertaling ipv origineel. En er zit een vertaalfout in die mij wezenloos irriteerde. Ligt aan mezelf natuurlijk maar het bracht mijn leesplezier echt een stap terug
Ik heb een ereader, maar mijn man houdt alleen van papieren boeken en hij koopt leuke boeken, dus kees ik nog veel op papier. (Mijn man heeft mij ruim 30 jaar geleden verleid met zijn boekenkast en ik dacht, ik ga niet bij hem weg voordat ik die boekenkast uit heb en aangezien hij boeken blijft bijkopen, ben ik voorlopig nog niet bij hem weg... 😉😍)
Alleen met vakanties lees ik de ereader, dan download ik van de bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
01-01-2020 10:57
Ik kan het mobiel heel makkelijk via
- mijn dashboard
- daarna naar beneden scrollen, bij "mijn challenges" het bewuste jaar aanklikken en dan kun je het aantal boeken veranderen. Kan zelfs nog bij oude challenges.
Ja, gelukt. Merci.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn challenge op 80 boeken gezet.

Ik lees nu 3 boeken. Lees Nevermoor 2 voor aan de kinderen en gewoon boek (Schilderslief van Simone Vd Vlugt) en op mijn e-reader -lees ik altijd de avonds- nog een Jill Mansell.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn challenge staat op 52 weer.
Wil wel dit jaar meer jeugdboeken lezen.
Alle reacties Link kopieren
1. De dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt - Haemin Sunim
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe mee! Ik merk dat ik lezen heel prettig vind en dat het me een beter gevoel oplevert dan Netflixen. Ik wil eigenlijk wel 52 boeken lezen, waarvan minstens 20 literaire werken.

Ik ga vandaag starten in
1. Bijzondere vertelsels - Ransom Riggs
Leuk topic, ik wil ook meedoen.
Ik ben net begonnen aan de thrillers van Samuel Bjõrk.
Ik had de 3e, De jongen in de sneeuw, gekregen dus wilde daar aan beginnen maar ik lees eerst even de 1e 2 delen via ebook.
(Hoeft niet maar ik kon ze toch downlowden via de online bibliotheek)
Ik zou ook graag het topic willen volgen voor inspiratie, maar ik vrees dat ik niet zo veel boeken lees als getallen die ik hier voorbij zie komen én ik vrees dat mijn boeken voorkeur een beetje afwijkend is... Hopelijk ben ik toch welkom.

Ik heb al twee boeken gelezen tot nu toe (vakantie hè...)

- Francoise Frenkel: ‘niets om het hoofd op neer te leggen’, een soort van dagboek of memoires van een Poolse joodse vrouw die via Berlijn en Frankrijk aan de jodenvervolging trachtte te ontkomen
- Ece Temelkuran: ‘verloren land: de zeven stappen van democratie naar dictatuur’, voornamelijk over Turkije en Erdogan, maar ook over bijv. Trump, Orban, Farage, enz.

Een boek dat ik op de valreep van 2019 uitlas maar de moeite waard vind te noemen voor diegenen die meer zouden willen weten over de opkomst van ‘rechts’ in diverse Europese landen: Kemal Rijken met ‘Eigen volk’. Vind het een duidelijke en neutrale beschrijving van de geschiedenis van diverse partijen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Denemarken, Oostenrijk, Italië, het VK, ... Heb er veel van geleerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoeraa, ik heb m'n eerste boek uit

Januari
01. De Muze - Jessie Burton

Mooi verhaal dat zich afspeelt in Zuid Spanje in 1936 en Londen 1967 Centraal staat een schilderij, maar toch ook de rol van de vrouw in die periodes en van immigranten.

Mijn challenge staat weer op 100. Mocht ik halverwege denken dat dat niet gaat lukken, verlaag ik 'm gewoon. Ik lees tenslotte voor m'n lol, niet om een target te halen. Dat 'target' helpt me wel om achter computer of voor tv weg te gaan :-]
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven