Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
09-01-2020 15:33
Nog een link naar de foto die volgens een hoveling de druppel was die de emmer zou hebben laten overlopen.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... l#comments

Het is wel de Daily Mail hè... En zelfs zij zeggen 'ITV's royal correspondent said Harry and Meghan may have been 'put out' by it', 'may have been' dus misschien. Dat is allemaal speculatie waarop hier dan ook weer wordt voortgeborduurd. Bijvoorbeeld:

forsyth schreef:
09-01-2020 14:22
@Fleurtje_5: Van Meghan mag je als echtgenote van Harry natuurlijk verwachten dat ze op de hoogte is van hoe de troonopvolging binnen de monarchie geregeld is. Dat die foto van de vier generaties nu gebruikt wordt als vals narratief om zichzelf in een soort slachtofferrol te manoeuvreren en de manier te rechtvaardigen waarop ze nu een breuk forceren, zegt alles. IMHO.
Dus niemand heeft ooit uit hun mond gehoord dat zij die foto vervelend vonden, maar die speculaties van anderen worden wel gebruikt om te beweren dat zij zich in een slachtofferrol plaatsen.
dg2015 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 16:03
0.08% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
09-01-2020 14:38
Ik vind Meghan prachtig in deze outfit!

Wat ik van Engelse kennissen begrepen heb is dat zij niet blij zijn met hoe zij zich gedraagt. Voor Meghan in de picture kwam vonden zij Kate een zeurpiet, maar vergeleken met Meghan vinden ze haar een zonnestraaltje.

Ik weet niet wat ik van deze move van Harry en Meghan vind. Het lijkt mij dat vooral Harry goed weet wat wenselijk is in koninklijke kringen en dat ze goed hebben nagedacht over deze stap.
Als je naar alle gedoe rondom Brexit kijkt, kun je wel weten dat het niet bepaald een eensgezind volk is. Ik heb juist positieve geluiden gehoord van mensen die het goed begrijpen en ze het allerbeste wensen.
En zelfs iemand die beweert dat ze het koningshuis hiermee redden: https://www.independent.co.uk/voices/pr ... edium=Feed
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
09-01-2020 16:00
Het is wel de Daily Mail hè... En zelfs zij zeggen 'ITV's royal correspondent said Harry and Meghan may have been 'put out' by it', 'may have been' dus misschien. Dat is allemaal speculatie waarop hier dan ook weer wordt voortgeborduurd. Bijvoorbeeld:

Dus niemand heeft ooit uit hun mond gehoord dat zij die foto vervelend vonden, maar die speculaties van anderen worden wel gebruikt om te beweren dat zij zich in een slachtofferrol plaatsen.

Klopt. Ik heb het oorspronkelijke twitterbericht ook gelezen maar weet even niet meer van welke 'royal correspondent" (Edit: het is Chris Ship). Het ging me er meer om dat bij dit artikel de foto erbij stond.

Dit is het oorspronkelijke bericht maar ik krijg het niet gekopieerd.
https://twitter.com/chrisshipitv/status ... 2555087873

Zoals je kunt lezen is Chris Ship stelliger dan het artikel in de Daily Mail.


Ik heb zelf overigens een andere mening dan Chris Ship. Ik denk dat het plan al veel langer in de pijplijn zat maar dat ze er te snel mee naar buiten zijn getreden en dat ze nu geen onderhandelingspositie hebben.
hamer wijzigde dit bericht op 09-01-2020 16:17
Reden: Link en tekst toegevoegd
14.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gut gut gut. Dan ben je prins, gewoon omdat je toevallig zo geboren bent, de shit die je moet doorstaan is niet misselijk, dan komt de druppel en besluit je om afstand te nemen en dan zijn het dezelfde rioolroddelbladen die doet alsof er zich een groter drama afspeelt dan mogelijk. Want ik zie net bij de nos een paar Engelsen die op straat zijn geïnterviewd en die zitten redelijk op 1 lijn: de pers moet zich schamen, men wenst ze het beste en verder maakt men zich er niet druk om.
Schril contrast met de dramatische berichten van oa de Daily mail.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de Engelsen.
Alle reacties Link kopieren
Harry heeft voor de kerst een ontwerpvoorstel gestuurd aan Elizabeth met daarin de plannen van Meghan en hem voor hun toekomst.
Elizabeth wilde dat hij alles uitgebreid met zijn vader Charles zou doorspreken.
Tot alle financiële aspecten van de plannen uitgewerkt zouden zijn, mocht Harry zijn plannen niet publiek maken van Elizabeth. Dit heeft Harry dus genegeerd.

https://www.thesun.co.uk/news/10703915/ ... rry-queen/
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
09-01-2020 16:00
Het is wel de Daily Mail hè... En zelfs zij zeggen 'ITV's royal correspondent said Harry and Meghan may have been 'put out' by it', 'may have been' dus misschien. Dat is allemaal speculatie waarop hier dan ook weer wordt voortgeborduurd. Bijvoorbeeld:




Dus niemand heeft ooit uit hun mond gehoord dat zij die foto vervelend vonden, maar die speculaties van anderen worden wel gebruikt om te beweren dat zij zich in een slachtofferrol plaatsen.
nee joh, echt genoeg zure dames(ook hier) die graag de Daily mail lezen, inclusief de reacties van gelijk gestemden, vloggers op youtube die hun leven wijden aan met name mevrouw Markle en twitter berichten zien als waarheid.

Ook veel van dit soort dames die altijd menen te weten wat de mening van mensen aan het hof is of zelfs van de Britse koningin. Sommigen zijn zelfs in staat dankzij de eerder genoemde "informatiebronnen" persoonlijke relaties te analyseren. Erg interessant om af en toe in deze topics te lezen .

Ik zeg altijd maar, wees blij dat ze die tijd besteden aan het volgen van dit soort roddels, het had ook de buurvrouw kunnen zijn die van dergelijk gedrag wordt beticht. Dan is het een stuk zuurder, wellicht is de buurvrouw al aan de beurt geweest en was het tijd voor iets nieuws.
Dit gaat uiteindelijk over het privéleven van mensen van vlees en bloed.
Er komen wat karakters boven water drijven. Ik vraag me altijd af of dit mensen met kinderen zijn die dit gedrag normaliseren. Laten we het niet normaal gaan vinden om zo over anderen te praten, laten we onze kinderen dit niet aanleren. Dit gedrag is de basis voor pesten. Vaak wordt er dan gepiept over de vrijheid van meningsuiting . Dat heeft er echter weinig mee te maken ,
dat betekent niet dat je alles maar over individuen moet willen zeggen, zonder na te denken over de gevolgen voor die ander.
DG2015 schreef:
09-01-2020 16:00
Het is wel de Daily Mail hè... En zelfs zij zeggen 'ITV's royal correspondent said Harry and Meghan may have been 'put out' by it', 'may have been' dus misschien. Dat is allemaal speculatie waarop hier dan ook weer wordt voortgeborduurd. Bijvoorbeeld:




Dus niemand heeft ooit uit hun mond gehoord dat zij die foto vervelend vonden, maar die speculaties van anderen worden wel gebruikt om te beweren dat zij zich in een slachtofferrol plaatsen.
Daarom denk ik persoonlijk ook dat deze bewering niet kan kloppen, maar dat had ik in het vorige topic al uitgelegd. Het kan alleen als excuus gebruikt worden (door een PR bureau bijvoorbeeld) voor deze chaotische breuk, gericht op een publiek dat niet goed begrijpt hoe de troonopvolging geregeld is. Op internet en social media vind je legio mensen die vinden dat de troon Harry en Meghan toekomt. Alsof het om een presidentsverkiezing zou gaan ofzo.
Het is te hopen voor ze dat oma Elizabeth de geldkraan dichtdraait. Ik vraag mij af of ze het financieel gaan redden zonder de financiële toelage van Harry van 2 miljoen per jaar en nog andere inkomsten uit oa onroerende goed van de koninklijke familie. Daarnaast nog alle kosten die worden gedekt zoals staf en beveiliging. Met een privéjet vliegen is dan een flinke hap uit je budget terwijl die kosten nu gedekt zijn. Die circa 40 miljoen die ze zouden bezitten lijkt heel wat maar vergeet niet dat zij er een bijzonder dure levensstijl op nahouden. Die villa in Canada waar ze verbleven kost al 12 miljoen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze beiden die luxe niet willen opgeven. En de inkomsten van liefdadigheidswerk horen uiteraard naar het doel te gaan.
DG2015 schreef:
09-01-2020 16:02
Als je naar alle gedoe rondom Brexit kijkt, kun je wel weten dat het niet bepaald een eensgezind volk is. Ik heb juist positieve geluiden gehoord van mensen die het goed begrijpen en ze het allerbeste wensen.
En zelfs iemand die beweert dat ze het koningshuis hiermee redden: https://www.independent.co.uk/voices/pr ... edium=Feed

Maar ook daarin staat te lezen dat met de lusten ook de lasten komen: financieel onafhankelijk betekent dus ook dat je gaat betalen voor zaken die je eerder gratis ten deel vielen vanwege je titel en dat je geen aanspraak meer maakt op belastinggeld. Volgens mij is iedereen het daarover eens. In het voorstel dat H&M gisteren echter openbaar maakten, willen ze echter van twee walletjes eten: gratis gebruik blijven maken van woning en beveiliging, reizen op kosten van de belastingbetaler etc. en daarnaast hun titel en status uitbuiten voor commerciële doeleinden en eigen gewin. En daar wringt de schoen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bedrijven die erop azen dat Harry en Meghan influencers worden en hun producten promoten.
Er worden bedragen genoemd per Instagram-post, die de bedragen die Kylie Jenner per post ontvangt flink overstijgen:

https://www.google.nl/amp/s/www.thesun. ... ncers/amp/


Ik ben benieuwd hoe ze financieel onafhankelijk denken te worden met de hoge beveiligingskosten die alleen maar zullen stijgen als ze buiten GB gaan wonen. Edit: Foutje; vergoeding voor beveiliging willen ze blijven ontvangen.
Dus de omschrijving “financieel onafhankelijk” is eigenlijk niet van toepassing.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
09-01-2020 16:43
Maar ook daarin staat te lezen dat met de lusten ook de lasten komen: financieel onafhankelijk betekent dus ook dat je gaat betalen voor zaken die je eerder gratis ten deel vielen vanwege je titel en dat je geen aanspraak meer maakt op belastinggeld. Volgens mij is iedereen het daarover eens. In het voorstel dat H&M gisteren echter openbaar maakten, willen ze echter van twee walletjes eten: gratis gebruik blijven maken van woning en beveiliging, reizen op kosten van de belastingbetaler etc. en daarnaast hun titel en status uitbuiten voor commerciële doeleinden en eigen gewin. En daar wringt de schoen.
Nee hoor, in de verklaring van Harry en Meghan staat helemaal niets over hoe ze dat verwachten te doen. Het enige dat er over geld gezegd is, is dat ze financieel onafhankelijk willen worden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
de titel zo eigenlijk moeten zijn : Prins Harry & Meghan Markle gaan verhuizen :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
DG2015 schreef:
09-01-2020 17:47
Nee hoor, in de verklaring van Harry en Meghan staat helemaal niets over hoe ze dat verwachten te doen. Het enige dat er over geld gezegd is, is dat ze financieel onafhankelijk willen worden.
Jawel, op hun website staat nauwkeurig beschreven welke voorrechten ze willen behouden en hoe ze eea verder vorm willen geven.
Alle reacties Link kopieren
Tegelijkertijd met hun verklaring is er een een website geopend:

https://sussexroyal.com/
De toekomst is niet meer wat het was
Ik vind ze leuk samen en geef ze groot gelijk om zich los te maken van die poppenkast.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
09-01-2020 18:31
Tegelijkertijd met hun verklaring is er een een website geopend:

https://sussexroyal.com/
Aah... die had ik nog niet gezien!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Op hun nieuwe website is een wel heel uitgebreide sectie gewijd aan financiële zaken.

https://sussexroyal.com/funding/

HenM voelen zich blijkbaar genoodzaakt zich te verdedigen via deze website.

De info over de monarchie is duidelijk gericht op internationale bezoekers vd site.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
The queen will be not amused... Ik geef Harry en Meghan trouwens groot gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Er vinden al de hele dag een telefonisch crisisgesprek plaats:

“The Queen, Prince Charles, Prince William and Prince Harry have been involved in a conference call all day.

The four-way call was a desperate attempt from Her Majesty to avoid an all-out royal war after Sussexes quit.

The Queen wants Harry and Meghan's future resolved 'within days not weeks' following their bombshell move

Discussions about their future role will involve the government and foreign governments, possibly Canada.”
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Als je de website ziet, is daar echt wel al even werk aan vooraf gegaan. Ik snap niet dat ze niet het fatsoen hebben gehad om dit netjes af te stemmen met de koningin. Je zit nu eenmaal binnen zo’n setting dat dit gewoon even goed geregeld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
09-01-2020 18:56
The queen will be not amused...
https://www.theshovel.com.au/2020/01/09 ... al-family/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Harry en Meghan zijn populair in Canada: “More than 60 per cent of Canadians said they support the appointment of Prince Harry to governor general”:

https://nationalpost.com/news/canada/a- ... or-general
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Alle reacties Link kopieren
:-D
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Op het NOS-journaal wordt zojuist gezegd dat koningin Elizabeth de grip op haar familie kwijt is: zowel prins Andrew als Harry en Meghan passeerden haar: Andrew gaf het omstreden interview zonder dat Elizabeth ervan in kennis was gesteld en nu geven Harry en Meghan een verklaring zonder vooraf af te stemmen.
De toekomst is niet meer wat het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven