Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
09-01-2020 15:53
@hamer: dankjewel voor de toelichting; ik had hem nog niet gelezen! Wat een bedenksel zeg :-o Farfetched

Naar aanleiding van die zweetplek; Meghan had haar mantel uitgedaan (omdat het warm was dus), maar ik las gisteren al in de kranten dat ze zelf haar mantel over de arm droeg, ipv dat iemand dit voor haar deed. Een “bewijs” (aldus de pers) dat HenM al van plan waren later op de dag bekend te maken dat ze de hun positie als vooraanstaande royal zouden ‘verlaten’.

Het was geen officieel bezoek, dus geen 'hofmensen' die daar mee bezig zijn denk ik.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
09-01-2020 16:02
Als je naar alle gedoe rondom Brexit kijkt, kun je wel weten dat het niet bepaald een eensgezind volk is. Ik heb juist positieve geluiden gehoord van mensen die het goed begrijpen en ze het allerbeste wensen.
En zelfs iemand die beweert dat ze het koningshuis hiermee redden: https://www.independent.co.uk/voices/pr ... edium=Feed


Ik zie altijd alleen maar blije mensen die naar HenM zwaaien. Daarom kan ik het niet echt geloven als men zegt dat het Britse volk Meghan niet zou mogen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
09-01-2020 16:20
Harry heeft voor de kerst een ontwerpvoorstel gestuurd aan Elizabeth met daarin de plannen van Meghan en hem voor hun toekomst.
Elizabeth wilde dat hij alles uitgebreid met zijn vader Charles zou doorspreken.
Tot alle financiële aspecten van de plannen uitgewerkt zouden zijn, mocht Harry zijn plannen niet publiek maken van Elizabeth. Dit heeft Harry dus genegeerd.

https://www.thesun.co.uk/news/10703915/ ... rry-queen/

Dat is niet netjes van Harry. Hij lapt het verzoek van zijn oma aan zijn laars.
Ik begin Pierce te geloven
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Jojanneke12 schreef:
09-01-2020 16:38
Het is te hopen voor ze dat oma Elizabeth de geldkraan dichtdraait. Ik vraag mij af of ze het financieel gaan redden zonder de financiële toelage van Harry van 2 miljoen per jaar en nog andere inkomsten uit oa onroerende goed van de koninklijke familie. Daarnaast nog alle kosten die worden gedekt zoals staf en beveiliging. Met een privéjet vliegen is dan een flinke hap uit je budget terwijl die kosten nu gedekt zijn. Die circa 40 miljoen die ze zouden bezitten lijkt heel wat maar vergeet niet dat zij er een bijzonder dure levensstijl op nahouden. Die villa in Canada waar ze verbleven kost al 12 miljoen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze beiden die luxe niet willen opgeven. En de inkomsten van liefdadigheidswerk horen uiteraard naar het doel te gaan.

Dan moeten ze niet elke dag een nieuwe winterjas kopen. Gewone mensen kopen ook niet elke dag een nieuwe winterjas want gewone mensen zijn geen prins, gewone mensen zijn gewoon geboren en hebben daar ook niet om gevraagd (sarcastisch bedoeld vanwege het geroep dat Harry er niet om gevraagd heeft als prins geboren te worden)
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
09-01-2020 16:43
Maar ook daarin staat te lezen dat met de lusten ook de lasten komen: financieel onafhankelijk betekent dus ook dat je gaat betalen voor zaken die je eerder gratis ten deel vielen vanwege je titel en dat je geen aanspraak meer maakt op belastinggeld. Volgens mij is iedereen het daarover eens. In het voorstel dat H&M gisteren echter openbaar maakten, willen ze echter van twee walletjes eten: gratis gebruik blijven maken van woning en beveiliging, reizen op kosten van de belastingbetaler etc. en daarnaast hun titel en status uitbuiten voor commerciële doeleinden en eigen gewin. En daar wringt de schoen.

Daar wringt zeker de schoen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
09-01-2020 16:49
Er zijn bedrijven die erop azen dat Harry en Meghan influencers worden en hun producten promoten.
Er worden bedragen genoemd per Instagram-post, die de bedragen die Kylie Jenner per post ontvangt flink overstijgen:

https://www.google.nl/amp/s/www.thesun. ... ncers/amp/


Ik ben benieuwd hoe ze financieel onafhankelijk denken te worden met de hoge beveiligingskosten die alleen maar zullen stijgen als ze buiten GB gaan wonen. Edit: Foutje; vergoeding voor beveiliging willen ze blijven ontvangen.
Dus de omschrijving “financieel onafhankelijk” is eigenlijk niet van toepassing.

Hij gebruikt de voordelen van zijn titel en dat verkoopt dus goed. Hij verkoopt dus eigenlijk zich zelf als prins in ruil voor geld. Dat is dat commerciële waar Harry (of William) het een poos geleden over had. Harry vertelde (volgens mij in Afrika) dat hij en William niet op één lijn zaten. Het ging over iets dat William niet wou en niet kon doen als troonopvolger.

Harry en Meghan worden dan min of meer "luxe levende reclameborden" voor de 'high classes'.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 10-01-2020 11:30
4.15% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
09-01-2020 18:31
Jawel, op hun website staat nauwkeurig beschreven welke voorrechten ze willen behouden en hoe ze eea verder vorm willen geven.

Ik heb zulke eisen nooit eerder gehoord van andere leden van het koningshuis. Als leden willen terug treden uit de schijnwerpers dan zie je ze gewoon bijna niet meer.

Harry en Meghan geven dat als reden, maar ze gaan juist bewust veel meer in de schijnwerpers voor eigen gewin.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-01-2020 22:18
In plaats van 6 weken vakantie te nemen, hadden ze hun tijd beter kunnen besteden aan het zoeken naar een huis in Engeland.
Ik denk dat ze eerder op zoek zijn naar een huis in Canada.

Meghan vliegt vandaag terug naar Canada, naar huis naar Archie, die daar was achtergebleven bij Meghan’s moeder terwijl Harry en Meghan naar GB waren gevlogen om hun verklaring af te leggen. Meghan zal daar tot nader order verblijven.
Blijkbaar wilden ze Archie niet zo'n lange vlucht en jetlag aandoen voor een kort verblijf.
Harry heeft nog een verplichting om aanwezig te zijn bij een de loting vd Rugby League World Cup en zal zich daarna bij hen voegen.

https://www.thesun.co.uk/news/10708763/ ... hie-harry/

Overigens wil het paar hun huis in GB behouden en tevens hun beveiliging laten vergoeden uit publieke gelden.
mdh wijzigde dit bericht op 10-01-2020 00:36
0.38% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
09-01-2020 18:42
Ik vind ze leuk samen en geef ze groot gelijk om zich los te maken van die poppenkast.

Dan moeten ze dat ook vooral doen.
Geen koninklijke lasten, en daarom ook geen koninklijke lusten.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
09-01-2020 18:56
The queen will be not amused... Ik geef Harry en Meghan trouwens groot gelijk.

Als de queen 'not amused' is omdat Harry haar verzoek aan de laars heeft gelapt, dan geef ik de queen trouwens groot gelijk.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
09-01-2020 19:57
Als je de website ziet, is daar echt wel al even werk aan vooraf gegaan. Ik snap niet dat ze niet het fatsoen hebben gehad om dit netjes af te stemmen met de koningin. Je zit nu eenmaal binnen zo’n setting dat dit gewoon even goed geregeld moet worden.
Dit
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
09-01-2020 20:24
Harry en zijn oma Elizabeth konden het zo goed met elkaar vinden, getuige deze gezamenlijke “battle-video” met Obama’s voorafgaand aan de Invictus Games in Florida in 2016.

https://m.youtube.com/watch?v=02G_y-sE4sI

Dat vond ik ook altijd zo leuk.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Die villa in Canada waar ze verbleven, is particulier bezit en is voor hen via via geregeld door David Foster, een tycoon in de muziekwereld, die getrouwd is met een vriendin van Meghan, Katherine McPhee.

https://www.google.nl/amp/s/vancouversu ... 5e6091/amp
mdh wijzigde dit bericht op 10-01-2020 00:37
0.27% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
koreana schreef:
09-01-2020 21:25
Dat vind ik wel heel negatief.
Harry heeft er niet voor gekozen.
Ik denk zelfs dat Diana dit niet heeft gewild.

Ik denk zomaar dat Harry een heel ander leven voor ogen heeft gehad.

Er zijn mensen die er erger aan toe zijn dan prins Harry (voor wie deuren open gaan die voor anderen gesloten blijven) en daar ook niet voor gekozen hebben.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
09-01-2020 21:27
Prima. Harry kan zonder meer afstand dien van al zijn privileges. Hij en Megan kunnen ook op eigen kracht een prima leven opbouwen. Ze zijn intelligent genoeg (gelukkig heeft Harry de hersens van pa en niet van ma geërfd)
Dit
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook maar hoe je de zaken presenteert:

Op hun nieuwe website onder de sectie “Funding” leggen HenM uit dat slechts 5% van hun inkomen uit publieke gelden afkomstig is.
De overige 95% is afkomstig van Prins Charles (en dus indirect uit het hertogdom v Cornwall).

https://www.newsweek.com/prince-harry-m ... ly-1481214
mdh wijzigde dit bericht op 10-01-2020 01:25
14.68% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
10-01-2020 00:54
Het is ook maar hoe je de zaken presenteert:

Op hun nieuwe website onder de sectie “Funding” leggen HenM uit dat slechts 5% van hun inkomen uit publieke gelden afkomstig is.
De overige 95% is afkomstig van Prins Charles (en dus indirect uit het hertogdom v Wales).
(Bron: Newsweek.com)

Uit het hertogdom Cornwall. Maar ook dat is gewoon belastinggeld. Dus het onderscheid tussen het geld van majesteit (uit het hertogdom Lancaster, of dat van Charles (uit Cornwall) maakt niet zoveel uit.
pejeka schreef:
09-01-2020 21:37
Dit was te verwachten. Meghan is haar nieuwe leventje al weer beu. Beu omdat ze zélf niet de ster van de show is, maar tweede (derde) viool moet spelen naast haar schoonzus Catherine, prins Charles en koningin Elizabeth. En net zoals ze in haar vorige bestaan mensen gewoonweg ijskoud afdankte als ze ze zat was, of niet meer nodig had, of als ze niet meer nuttig waren voor haar "stardom", zo doet ze dat ook nu. Ze heeft haar sprookje gehad (de spotlights toen ze prins Harry aan de haak sloeg, het sprookjeshuwelijksfeest, en de aandacht erna) en nu life goes back to normal en ze allang niet meer het middelpunt van attentie is, ze een ondergeschikte rol speelt op het koninklijk toneel in Engeland en zich moet schikken in een leven waarin ze niet meer zelf op de rode loper staat, is het niet leuk meer. Bovendien het besef dat ze altijd op het tweede plan zal blijven staan, want haar Harry is nou eenmaal niét de kroonprins. Maar ze sleept Harry wél mee in haar wispelturigheid. Ik voorzie binnen nu en twee jaar de echtscheiding.

Goeie analyse. Dat scheiden geloof ik niet zo in, maar de rest kon je zeker gelijk in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
10-01-2020 00:58
Uit het hertogdom Cornwall.
Dankjewel, je hebt helemaal gelijk!

Overigens is Charles niet van plan een blanco cheque uit te schrijven:

https://www.thetimes.co.uk/edition/news ... -k3b58zq6l
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ze afstand nemen van dat hele koninklijke gebeuren.
Sowieso is de monarchie een ouderwets elitaire concept. Daarnaast zou ik als ik Meghan was mij niet vrijwillig onderwerpen aan de ontzettend racistisch en denigrerende behandeling van de Britten
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-01-2020 21:40
Een prachtige uitspraak die ik las in een commentaar in een Engelse krant: A prince might sometimes entertain a showgirl. But he should NEVER marry them or make them pregnant...
door dit soort uitspraken willen ze dus weg. alsof zij minderwaardig is aan hen? halloo!! meghan is 10x mooier dan die roodharige nazi.

meghan wordt genadeloos gebullied door de britse pers.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-01-2020 21:40
Een prachtige uitspraak die ik las in een commentaar in een Engelse krant: A prince might sometimes entertain a showgirl. But he should NEVER marry them or make them pregnant...
Je bedoelt natuurlijk 'ranzige' uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het van Harry 'erg bot' dat hij het op deze manier heeft aangepakt.

Gisteren:
Queen Elizabeth reageert op exit Meghan en Harry uit Britse koningshuis https://marieclaire.nl/artikel/63743/qu ... oningshuis

Afbeelding

.......................................................
De koningin laat via een verklaring van Buckingham Palace doorschemeren dat het gesprek nog niet voorbij is.

Verklaring

"De gesprekken met de hertog en hertogin van Sussex zijn nog in een pril stadium", luidt de verklaring. "We begrijpen hun verlangen voor een andere invulling, maar dit zijn ingewikkelde kwesties die tijd kosten om aan te werken."


.........................................

Ingewijden laten aan BBC weten dat de koningin niet op de hoogte was van de verklaring die Harry en Meghan gisteren naar buiten brachten. Het Britse koningshuis zou erg teleurgesteld zijn over de beslissing.

..........................................
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
09-01-2020 22:07
Omdat dat foto’s zijn van gisteren, toen H&M een last-minute bezoekje brachten aan Canada House in Londen. Dit n.a.v. hun zesweekse prive-vakantie in Canada, waar ze verbleven in een duur landhuis aan de kust. Mensen vonden het vreemd dat de Sussexes het nodig vonden een semi-officieel bezoek in te lassen om te bedanken voor een prive-aangelegenheid in een prive-woning. Harry gaf het zelf ook toe in een toespraakje:

'What a wonderful place you live in. Thank you so much for having us - not that any of you had anything much to do with it’.

‘s Avonds werd de context van dat bezoek dus helemaal helder.

Dat is ook vreemd en vooral als je bedenkt dat het zesweekse vakantieverblijf in die woning absurd hoog was.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 10-01-2020 11:36
1.88% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
09-01-2020 23:51
Ik zie altijd alleen maar blije mensen die naar HenM zwaaien. Daarom kan ik het niet echt geloven als men zegt dat het Britse volk Meghan niet zou mogen.
Dat is in Nederland niet anders als Wim-Lex en Max in hun koets door de stad gaan op Prinsjesdag.
maar dat wil niet zeggen dat heel Nederland blij is met ze. :P

Het gaat vooral om de pers en hoe Meghan neergezet wordt.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven