Entertainment alle pijlers

Welke muziek kreeg jij van thuis mee

12-01-2020 18:40 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het een goed TO betaamt, in mijn geval vanaf de jaren ’70 etc, voor zover het me bij is gebleven:

ELO
Jean Michel Jarre
Queen
Rolling Stones
ABBA
Kate Bush
(Ike en) Tina Turner

Ben er vast nog vergeten….

Ook leuk om hier de oldies middels Youtube te laten herleven? Maar ook leuk om te weten of je zelf ook die muziek nog luistert?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Pink Floyd
Led zeppelin
Bruce springsteen
Rolling Stones
Jimmi hendrix
Santana
Beatles
Janis joplin

En nog zo veel meer..
Ben opgegroeid met muziek❤
Niks. Mijn vader was gek op opera en operette. Ik niet dus.

En mijn moeder was amuzikaal.
Ik ben 23 maarrr;


Bruce Springsteen
Nirvana
Acdc
Roxette
Celine Dion
Velvet underground
Alle reacties Link kopieren
Klassieke muziek, Clannad, Enya, Vicki Brown, Ierse folk, Beatles, Joni Mitchell, John Denver, Simon & Garfunkel, Beach Boys, ...

En nog veel meer
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 12-01-2020 18:58
12.69% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Cassettebandjes vol met muziek van de arbeidsvitamine. Dus van alles wat.

Ook was pap redelijk verzot op muziek van de luchtmachtkapel, marsmuziek. Fijne herinneringen heb ik daar aan. Ben toen ook klarinet gaan spelen omdat ik die muziek zo gaaf vond
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
12-01-2020 18:46
Pink Floyd
Led zeppelin
Bruce springsteen
Rolling Stones
Jimmi hendrix
Santana
Beatles
Janis joplin

En nog zo veel meer..
Ben opgegroeid met muziek❤

Beatles ook thuis maar Rolling Stones waren het net wat meer. ABBA was de favoriet van mijn moeder. Toen ik nog op de middelbareschool zat, was ABBA haar favoriet, op de platenspeler, om het huishouden te doen. Net als Neil Diamond, It's a beautiful noise. Ging mijn mam helemaal los.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:01
0.78% gewijzigd
wij slapen nooit.
Van mijn ouders opera en verdere klassieke muziek en van mijn halfzus de lijst van Mafalda, op Springsteen na.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic :) Brengt meteen herinneringen boven van lange autoritten naar het buitenland, met heel veel en heel hard zingen.

Wij luisterden veel Nederlandstalig (geen hoempapa muziek, meer Bouwewijn de Groot , Robert Long, Acda en de Munnik etc). En ook wel The Cranberries, Red Hot Chili Peppers, U2.
Alle reacties Link kopieren
Oh zo vreselijk veel. Ouders zijn van het type "hippie". Mijn moeder was en is helemaal van de Rolling Stones (3× met haar naar een concert geweest)
Mijn vader is meer van Led Zeppelin, Jethro Tull, Doors, Chieftans en weet ik veel wat meer.

Samen zijn ze dol op Ierse folk. Dat vind ik zelf ook erg leuk (guilty pleasure is "I never will mary")

Dat is op mij overgeslagen via de serie "tour of Duty, the Doors, Iron Butterfly
Nirvana, pearl jam, temple off the dog, alice in chains etc.

En via mij hebben ze Madrugada leren kennen (ook al 3x heen geweest met mijn moeder)
Alle reacties Link kopieren
Chopin en Beatles.
Alle reacties Link kopieren
Enya heel vaak en in betere periodes:
Boudewijn de Groot
Robert Long
Dr. P
ibiopviva wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:19
4.46% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Vader hield van accordeonmuziek en moeder was fan van Gerard Joling.
Queen
Frank Boeijen
Het goede doel
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
12-01-2020 19:10
Enya heel vaak en in betere periodes:
Boudewijn de Groot
Robert Long
Dr. Anders P
Drs. P?
Oh en mijn vader luisterde ook veel Enigma haha :D
Boney M, ABBA, George Baker Selection, Duitse schlager, Frank & Mirella, Corry Konings, BZN. Ik had een hele moeilijke jeugd... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader was/is van het genre acdc/iron maiden enz. Een liedje dat hij voor me zong, bring your daughter, to the slaughter.

Viel altijd op dat bij vriendinnen thuis die ouders heeeeeel andere muziek draaiden, veel braver.
Alle reacties Link kopieren
Naast liefde voor muziek en ritmegevoel heb ik, kort gezegd , vooral black music meegekregen.
Van Motown tot verzin het maar.
Mijn smaak is vrij breed maar de basis is wel thuis gelegd en zit vooral in die hoek.
Alle reacties Link kopieren
ZijZei schreef:
12-01-2020 19:13
Oh en mijn vader luisterde ook veel Enigma haha :D
Enigma heb ik ook nog CD's van, jaja.
wij slapen nooit.
nerdopviva schreef:
12-01-2020 19:14
Boney M, ABBA, George Baker Selection, Duitse schlager, Frank & Mirella, Corry Konings, BZN. Ik had een hele moeilijke jeugd... ;-D
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
12-01-2020 19:14
Boney M, ABBA, George Baker Selection, Duitse schlager, Frank & Mirella, Corry Konings, BZN. Ik had een hele moeilijke jeugd... ;-D


Hier ook BZN. :-[
En mijn ouders waren trouwe kijkers van Op Volle Toeren. ;-D

Mijn vader hield ook van accordeonmuziek.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik heb drie grote veel oudere broers. De bijbehorende muziek veelal ouder dan ikzelf, waardeerde ik toen ook al. Dan mocht ik meeluisteren onder voorwaarden zoals niet te hard stampen. Rolling Stones, Jethro Tull, Pink Floyd uit 1968.
iceteapeach schreef:
12-01-2020 19:17
Enigma heb ik ook nog CD's van, jaja.
Ja leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Oost-Europese muziek. Balkan, Russisch, Armeens... Mijn ouders zongen deze muziek bij verschillende koren en wij waren als kinderen altijd overal bij. Ik heb een foto van mezelf toen ik een paar weken oud was, in de draagzak bij mijn vader op een podium :flirting:
Het koor van mijn moeder ging zelfs weekendjes weg (kinderen mochten dan mee) en de muziekgroep van mijn vader trad zeker 20x per jaar op en ik mocht dan altijd mee om dingen klaar te zetten. Met kerstconcerten werd er een speciaal nummer ingestudeerd met 'de kinderen' maar omdat we er zo vaak bij waren konden we sowieso alles meezingen! Hele mooie herinneringen aan :heart: Daarnaast wat klassiek, kleinkunst, e.d.

Daarna zelf vooral plezier beleefd aan musical, maar ook altijd Balkan blijven zingen. Nu zing ik van alles (helaas geen Balkan meer). Muziek luisteren doe ik eigenlijk nooit. Mijn dochters probeer ik ook van alles te laten horen.

Ik werk in de jeugdzorg en kreeg een paar jaar geleden een jongetje uit een Oost-Europese land op de groep. Was als crisis uit huis gehaald en bij ons geplaatst, sprak amper Nederlands, fors getraumatiseerd. Ik heb toen een (slaap)liedje uit zijn lans van herkomst voor hem gezongen. Dat was een heel mooi moment. Hadden mij ouders ook vast prachtig gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven