Entertainment alle pijlers

Welke muziek kreeg jij van thuis mee

12-01-2020 18:40 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het een goed TO betaamt, in mijn geval vanaf de jaren ’70 etc, voor zover het me bij is gebleven:

ELO
Jean Michel Jarre
Queen
Rolling Stones
ABBA
Kate Bush
(Ike en) Tina Turner

Ben er vast nog vergeten….

Ook leuk om hier de oldies middels Youtube te laten herleven? Maar ook leuk om te weten of je zelf ook die muziek nog luistert?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
ABBA (vader)
The Cats (vader)
Benny Neyman (moeder)
Alles van Op Volle Toeren en een of ander schlagerprogramma op de Duitser.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
12-01-2020 20:19
Metallica, Iron Maiden, Pink Floyd, Led Zeppelin, Van Halen, Santana, AC/DC, Fleetwood Mac, Queen, Genesis.

Dat is de playlist van mijn 17-jarige puber.
:)

Fleetwood Mac en Santana moet hij nog leren kennen, hij zit nu in een Mozart, Beethoven, Brahms fase.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
12-01-2020 19:31
Zusje dan ;-D Ik kan inderdaad al die liedjes die je noemt zo meezingen.
Ik ook...
Alle reacties Link kopieren
Pink Floyd, The Scène, CCR, Toto, UB40, Tina Turner, golden Earring. Mijn moeder is meer van het Nederlandstalig; De Dijk, Boudewijn de groot, Stef bos, Rob de Nijs ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al al die reacties. Ik bedenk me er nog eentje, ook een van mijn moeder, met die panfluit, Gheorghe Zamfir https://www.youtube.com/watch?v=pMhhD3lSPO0


En dan ook nog Vangelis, Kitaro en dan vooral Silk Road
iceteapeach wijzigde dit bericht op 12-01-2020 20:32
15.76% gewijzigd
wij slapen nooit.
Boudewijn de Groot
Robert Long
Jaap Fischer
Roberta Flack
Janis Ian
Lenny Kuhr
Harry Belafonte
Carole King
Enya

En verder veel klassiek.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
12-01-2020 20:24
ABBA (vader)
The Cats (vader)
Benny Neyman (moeder)
Alles van Op Volle Toeren en een of ander schlagerprogramma op de Duitser.

ZDF Hitparade met Dieter Thomas Heck.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
The Sound
Talk talk
Joy Division
Simple minds
U2
The the
Weekend at Waikiki
Shriekback
Madness
China Crisis
Nina Hagen


En altijd 3fm vroeger en later Kink fm
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
12-01-2020 20:24

Alles van Op Volle Toeren en een of ander schlagerprogramma op de Duitser.
Owww het komt nu bij me terug..... (Mijn vader had de controle over de afstandsbediening en die zette dat soort dingen dan op)
Alle reacties Link kopieren
mijn huis was net een platenzaak en was altijd muziek :

Salsa, Merengue, Celia Cruz, Gloria Estefan, Kaseko , ook veel R&B & Soul, Diana Ross, UB40 80&90's.
Relax we're all crazy, it's not a competition
UB40 en Julio Iglesias voor mijn vader :mrgreen: hij ging ook naar concerten van Julio. En dat dan 1200km tot aan Spanje. Toen vond ik het vreselijk, nu kan ik het waarderen :) als ik nu een nummer van hen hoor, denk ik altijd terug aan de autoritten richting Spanje. Phil Collins/Genesis kwam soms ook langs.

Mijn moeder luisterde naar René Froger en Enya.

Mijn dochter groeit op met The Backstreet Boys :cheer:
Kate Bush, klassieke muziek en Boudewijn de Groot.
Alle reacties Link kopieren
Duitse schlager en cliff Richard vooral.
Is gelukkig helemaal goed gekomen met me, op mijn 15e ontdekte ik rock, punk en blues :heart:
Mijn moeder:
Madonna
Michael Jackson
Enya
Kim Wilde
Kate Bush
Gloria Estefan
Nederlandstalig vindt ze ook leuk.

Ik kan me uit mijn peuter&kleutertijd vooral nummers van Madonna herinneren :) en nog wat losse nummers die ze heel mooi vond. Belinda Carlisle met heaven is a place on earth en circle in the sand. En Irene Cara met What a feeling :) En bij Juan Luis Guerra met burbujas de amor ging de radio ook harder.

Boney M probeer ik te verdringen. In de vroege jaren '90 deed mijn moeder nog een tijdje aerobics en toen kwamen ook Snap met rhythym is a dancer en dr. Alban met it's my life voorbij, haha.

Mijn vader:
Black Sabbath
Lynyrd Skynyrd
Deep Purple
The Stones
Alle reacties Link kopieren
Van mijn vader:
Boudewijn de Groot
Lennard Cohen
Bruce Springsteen (en ook samen naar veel concerten geweest)
Benny Neijman
Top 40 muziek.

Van mijn moeder:
Niets, die houdt zo van muziek luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Leuke reacties, dank jullie wel.

Wat ik zelf leuk vind, is dat zoon denkt mij een heel erg nieuw (hardstyle) nummer te laten horen, wat ik vervolgens meezing en hij zegt. 'huh, waar ken jij dat van'. Zeg ik vervolgens, 'jaren '90' zoon.

Alles komt weer terug, net als mode maar net ff in een iets nieuwer jasje.
Zoon en ik houden gelukkig wel grotendeels van dezelfde muziek, wel handig voor in de auto :-)
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vader: The Beatles, Roy Orbison, Louis Armstrong. Qua nederlandstalig Jaap Fischer, Robert Long en Liesbeth List.
Later kon ie UB40 ook wel waarderen. Koebie Fortie genoemd door hem en hij voelde zich reuze hip als hij een nummer van die band herkende :-D

Moeder had denk ik geen voorkeur bedenk ik me nu. Zij had gewoon meestal de radio aan en luisterde naar wat er voorbijkwam.

Ik ben nu begin 50 en hou van metal. Geen idéé van wie ik het heb.. :hyper:
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Ik ben van huis uit opgegroeid met zoveel verschillende soorten muziek.
Hier een kleine selectie:
Van Morrison
Pink Floyd
Rolling Stones
Garth Brooks
Dolly Parton
ZZ Top
Michael Jackson
Tina Turner
Verschillende Motown artiesten
Ladysmith black mambazo
Allerlei soorten wereldmuziek
En soms ook klassieke muziek van Mozart, Beethoven etc.

Nederlandstalig kwam soms ook voorbij zoals Herman van Veen maar dat was maar zelden. In ons gezin zijn we niet zo van de Nederlandstalig op een paar uitzonderingen na.
Oja en de Corry Konings, BZN, Gerard Joling etc. , Duitse schlager en de accordeon muziek heb ik mee gekregen van beide oma's, die vonden die Engelse muziek maar niks behalve ABBA.
Uren met oma naar zo'n schlager festival kijken op een Duitse zender tijdens een logeerpartij. Vond de kleding wel mooi als kind :$
Alle reacties Link kopieren
Vader: klassieke muziek en jazz
Moeder: op volle toeren

Iedere zondagochtend klassieke muziek bij het koffie drinken en met mijn moeder samen naar op volle toeren kijken😍.

De muziek brengt mooie herinneringen naar boven.
Alle reacties Link kopieren
De muzikale fruitmand
Elly & Rickert
The young Messiah
Etc :|
Alle reacties Link kopieren
De muzikale fruitmand was een radioprogramma met ggggrrrristelijke muziek voor jarige bejaarden., ik herinner me vooral de aankondigingen:
Voor mevrouw de Vries uit Wadderfrutteveen lied 453 uit de bundel van Johannes de Heer : komt allen tot mij o lieve schapen.....van haar kinderen, kleinkinderen én achterkleinkinderen 8-)
Alle reacties Link kopieren
Nat King Cole
Ratpack
Buddy Holly
Jerry Lee Lewis
Robert Long
Frans Halsema

En ik hou er zelf ook nog steeds van.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
15-01-2020 05:23
De muzikale fruitmand was een radioprogramma met ggggrrrristelijke muziek voor jarige bejaarden., ik herinner me vooral de aankondigingen:
Voor mevrouw de Vries uit Wadderfrutteveen lied 453 uit de bundel van Johannes de Heer : komt allen tot mij o lieve schapen.....van haar kinderen, kleinkinderen én achterkleinkinderen 8-)
Je bent niet de enige. Zo herkenbaar dit!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Mijn vader is een echte muziek nerd met een enorme platencollectie. Zijn voorkeur gaat uit naar oude rockers: Jimi Hendrix, The Who, Deep Purple, enzovoorts. Daar luister ik ook graag naar. Mijn moeder is vooral een ontzettende David Bowie fan en daar ben ik ook mee besmet.

Beide hebben ze een grafhekel aan elektronische en metal muziek, dat vinden ze "moderne pokkeherrie". Een keer raden wat ik als puber graag luisterde, op maximaal volume... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven