Entertainment alle pijlers

Katja Schuurman zwanger op 44 jarige leeftijd

14-02-2020 18:48 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze wilde graag een 2e kind, maar daarvoor moest ze stoppen met bepaalde medicijnen, dit interview was ergens vorig jaar, en nu is ze zwanger, en dat op haar leeftijd, ik vind het geweldig, zeker omdat hiermee weer veel theorieën en kansberekeningen omtrent 40+ vrouwen die zwanger willen worden zo de prullenbak in kunnen.

Dus Viva dames het kan wel zwanger worden rond je 45e.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 20:36
Oke, maar als 44 niet te oud is ( ikheb er geen oordeel over), wanneer mag je dan wel oordelen dat iemand te oud is?
Bij 48? 50? 52?
waarom zou je uberhaupt een oordeel moeten hebben hierover?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
14-02-2020 20:45
waarom zou je uberhaupt een oordeel moeten hebben hierover?


Dat hoeft natuurlijk niet. Maar gebeurt in de praktijk wel.
Net als wanneer ene meisje van 15 zwanger wordt. Daar hebben mensen ook hiun gedachte over.
Zo ook bij vrouwen van 52.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 20:44
Nu heeft dat kind hele oude ouders. Hebben de ouders minder energie dan wanneer ze 20 jaar jonger waren.
Verliest dat kind op relatief jonge leeftijd zijn ouders.
Enzovoort.
mijn ouders waren 24 en 27 toen ik geboren werd en op mijn 20e overleed mijn vader. Leeftijd zegt niks
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 20:46
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar gebeurt in de praktijk wel.
Net als wanneer ene meisje van 15 zwanger wordt. Daar hebben mensen ook hiun gedachte over.
Zo ook bij vrouwen van 52.
en die gedachte moet ook uitgesproken worden?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
14-02-2020 20:46
mijn ouders waren 24 en 27 toen ik geboren werd en op mijn 20e overleed mijn vader. Leeftijd zegt niks


Ik wist wel datzo'n reactie zou komen. :)

Tuurlijk kan dat. En als je met 52 moeder wordt en je wordt 104 is dat mooi meegenomen.

Maar gemiddeld gezien heeft het meer nadelen dan wanneer je alsa twintiger of dertiger zwanger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
14-02-2020 20:26
Niet per sé, maar het is ook niks 'ergs'.

En iig een stuk minder erg dan aanmatig geoordeel over andermans zwangerschap en medische situatie.
Dat vind jij, maar ik denk daar anders over. De kans is ook groter dat het kind over 15 jaar de krantenartikelen met ranzige details onder ogen krijgt dan dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 20:48
Ik wist wel datzo'n reactie zou komen. :)

Tuurlijk kan dat. En als je met 52 moeder wordt en je wordt 104 is dat mooi meegenomen.

Maar gemiddeld gezien heeft het meer nadelen dan wanneer je alsa twintiger of dertiger zwanger wordt.
er zullen ongetwijfeld meer risico's zijn boven de 40, daar is keurig onderzoek naar gedaan, maar uiteindelijk gaat het niet om statistieken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 20:38
Zijn nep. Kun jij dus ook zo krijgen.


Theoretisch gezien is her mogelijk. Praktisch gezien heb ik momenteel een lijf spiegelend aan dat van Erica Terpstra.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 20:44
En als het kunstmatig gebeurt dan?
Dan zou ik alsnog heel terughoudend zijn met een oordeel.

Maar een beetje te oud schreeuwen als iemand gewoon zwanger is geraakt, slaat natuurlijk hoe dan ook nergens op. Je kan namelijk feitelijk constateren dat die persoon kennelijk niet te oud is.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk mag iedereen altijd zelf weten of en wanneer hij of zij zich voortplant of niet. Maar anderen mogen daar ook iets van vinden. Als het omgedraaid was (vader 44 en moeder 31) had je er niemand over gehoord. Daar vind ik dan weer wat van.

Eberhard van der Laan kreeg zijn tweede setje kinderen op de leeftijd van 50, 52 en 54 jaar. De man rookte, dronk stevig, had flink overgewicht en sliep misschien vijf uur per nacht. De kans dat je kinderen dan jong hun vader gaan verliezen, is aanzienlijk. Ik vond dat egoïstisch. Dat vond ik overigens allang voordat de man ziek werd. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat iemand hier iets van vond.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Positivevibes schreef:
14-02-2020 20:54
Dan zou ik alsnog heel terughoudend zijn met een oordeel.

Maar een beetje te oud schreeuwen als iemand gewoon zwanger is geraakt, slaat natuurlijk hoe dan ook nergens op. Je kan namelijk feitelijk observeren dat die persoon niet te oud is.


Ik vind 44 nog net niet te oud, maar ik vind het wel op het randje zitten.
En dan bedoel ik nog niet eens dat ze te oud is om zwanger te worden, want inderdaad, dat is ze dus kennelijk niet mocht het op een natuurlijke manier zijn gebeurd, maar wel om een kindje te krijgen met alle risico's vandien.
En dan heb ik het niet over te oud voor zichzelf, maar te oud voor het kindje.
Daar denk ik aan. Niet aan de ouders.



Maar misschien is ze niet eens op een natuurlijke manier zwanger geraakt, dat kan ook nog.
In ieder geval hoop ik dat ze een gezond kindje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Haar leeftijd hoeft geen probleem te zijn voor het ouderschap, maar wat ik van haar meekrijg is zij niet bepaald een baken van stabiliteit: bipolair, dwangneurose, snuift, en ging ze niet naar Zuid Afrika voor een of andere verslaving?
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
14-02-2020 19:43
Maakt het alleen maar nog gekker.

Hele bosjes mannen worden op hun 44e vader. Hoor je nooit wat over. Zeker niet als hun vrouw 31 is.

Nu is het andersom en doet iedereen alsof Katja al met 1 been in het graf staat.
Nou inderdaad zeg. Wat een bekrompen jaren 50 geleuter.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso denk ik dat je als vrouw nog prima zwanger kan worden zolang de natuur het toestaat. Het is tenslotte niet voor niets dat je tot de overgang vruchtbaar ben. Vind wel dat je de natuur zijn gang moet laten gaan als het niet zo lukt zou ik het op deze leeftijd niet met IVF ofzo laten doen.
Zolang je op de normale manier zwanger wordt kan je lichaam het denk ik aan.
Maar zwanger worden op je 60e zou ik niemand aanraden je wilt wel met de kleine naar balorig en Monkey town toe kunnen gaan om door de attributen te klimmen doe ik wekelijks en het is topsport!
Alle reacties Link kopieren
Diamond1983 schreef:
14-02-2020 21:29
Sowieso denk ik dat je als vrouw nog prima zwanger kan worden zolang de natuur het toestaat. Het is tenslotte niet voor niets dat je tot de overgang vruchtbaar ben. Vind wel dat je de natuur zijn gang moet laten gaan als het niet zo lukt zou ik het op deze leeftijd niet met IVF ofzo laten doen.
Ik ken echt heel veel vrouwen die na hun 40e of zelfs 42e kinderen hebben gekregen kwam ik in een ander topic hierover achter. Geen van hen is in de medische molen zwanger geworden, juist niet. De vrouwen die gepland zwanger werden hadden allemaal zoiets van "we proberen het maar op mijn leeftijd moet ik er rekening mee houden dat het niet meer lukt". Maar ik ken een veel grotere groep aan veertigers die ongepland zwanger werden omdat ze dachten dat het op hun leeftijd zo'n vaart niet meer zou lopen of zelfs dat ze al in de overgang waren. Dat schijnt ook in abortusklinieken een van de grootste doelgroepen te zijn.
Am Yisrael Chai!
Nou doelgroep..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf trouwens een kind op jongere leeftijd gekregen en een kind op late leeftijd (na mijn 40e) en ik ervaar echt geen enkel verschil in moederschap. Sommige dingen gaan nu makkelijker dan bij de eerste, andere zijn het zelfde, sommige dingen zijn moeilijker. Maar overall is het eigenlijk gewoon hetzelfde.

Het is net als fietsen. Zodra die baby er is zit je binnen 5 minuten weer gewoon in die babymodus alsof je het gisteren nog gedaan hebt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
14-02-2020 20:57
Uiteindelijk mag iedereen altijd zelf weten of en wanneer hij of zij zich voortplant of niet. Maar anderen mogen daar ook iets van vinden. Als het omgedraaid was (vader 44 en moeder 31) had je er niemand over gehoord. Daar vind ik dan weer wat van.

Eberhard van der Laan kreeg zijn tweede setje kinderen op de leeftijd van 50, 52 en 54 jaar. De man rookte, dronk stevig, had flink overgewicht en sliep misschien vijf uur per nacht. De kans dat je kinderen dan jong hun vader gaan verliezen, is aanzienlijk. Ik vond dat egoïstisch. Dat vond ik overigens allang voordat de man ziek werd. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat iemand hier iets van vond.
Wat jij vindt boeit natuurlijk ook totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-02-2020 21:36
Ik heb zelf trouwens een kind op jongere leeftijd gekregen en een kind op late leeftijd (na mijn 40e) en ik ervaar echt geen enkel verschil in moederschap. Sommige dingen gaan nu makkelijker dan bij de eerste, andere zijn het zelfde, sommige dingen zijn moeilijker. Maar overall is het eigenlijk gewoon hetzelfde.

Het is net als fietsen. Zodra die baby er is zit je binnen 5 minuten weer gewoon in die babymodus alsof je het gisteren nog gedaan hebt.
Ik alleen na mijn 40e. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het zoveel anders was geweest als ik op mijn 25e was bevallen.

Jij hebt wel ervaring en ervaart ook niet echt verschil.

Dus ik snap niet zo goed dat die vrouwen die voor hun 25e kinderen hebben gekregen maar blijven roepen dat je vanaf een jaar of 38 echt te oud bent.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
14-02-2020 21:19
Haar leeftijd hoeft geen probleem te zijn voor het ouderschap, maar wat ik van haar meekrijg is zij niet bepaald een baken van stabiliteit: bipolair, dwangneurose, snuift, en ging ze niet naar Zuid Afrika voor een of andere verslaving?
Nu ken ik Katha en haar dochter niet maar ik krijg nou niet de indruk dat het zo slecht gaat met de dochter die ze al heeft.
Alle reacties Link kopieren
Oja dat geloof ik direct! Heftig zeg.

fashionvictim schreef:
14-02-2020 21:34
Ik ken echt heel veel vrouwen die na hun 40e of zelfs 42e kinderen hebben gekregen kwam ik in een ander topic hierover achter. Geen van hen is in de medische molen zwanger geworden, juist niet. De vrouwen die gepland zwanger werden hadden allemaal zoiets van "we proberen het maar op mijn leeftijd moet ik er rekening mee houden dat het niet meer lukt". Maar ik ken een veel grotere groep aan veertigers die ongepland zwanger werden omdat ze dachten dat het op hun leeftijd zo'n vaart niet meer zou lopen of zelfs dat ze al in de overgang waren. Dat schijnt ook in abortusklinieken een van de grootste doelgroepen te zijn.
sugarmiss schreef:
14-02-2020 21:47
Ik alleen na mijn 40e. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het zoveel anders was geweest als ik op mijn 25e was bevallen.

Jij hebt wel ervaring en ervaart ook niet echt verschil.

Dus ik snap niet zo goed dat die vrouwen die voor hun 25e kinderen hebben gekregen maar blijven roepen dat je vanaf een jaar of 38 echt te oud bent.
Misschien niet om een kind groot te brengen, maar lichamelijk heb je echt wel meer kans op complicaties.
Van de eerste was ik zwanger op mijn 23e. Toen had ik hypertensie in de zwangerschap. Bij nummer 2 was ik 28 en kreeg ik pre eclamsie met 38 weken en bij nummer drie was ik weer ouder en kwam de pre eclamsie met 37 weken. Dus ik denk dat sommige risico’s echt wel toenemen naarmate je ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-02-2020 21:47
Ik alleen na mijn 40e. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het zoveel anders was geweest als ik op mijn 25e was bevallen.

Jij hebt wel ervaring en ervaart ook niet echt verschil.

Dus ik snap niet zo goed dat die vrouwen die voor hun 25e kinderen hebben gekregen maar blijven roepen dat je vanaf een jaar of 38 echt te oud bent.
Ja, of dat het zo bijzonder is. In een ander topic een hele discussie dat het zo bijzonder is en dat het wel medisch moet zijn terwijl ik alleen op de crèche van mijn dochter al een stuk of 10 moeders van boven de 40 dagelijks tegenkom, en dat is dus alleen op haar groep. Op mijn werk heb ik ook meerdere collega's die boven de 40 kinderen kregen, ik heb ze niet geteld maar ook dat zijn er al een stuk of 10 waarvan ik het weet. In mijn vriendenkring een paar vrouwen waarvan een van mijn beste vriendinnen zelfs 45+ was, in mijn familie meerdere vrouwen.... Zo bijzonder is het allemaal niet.
Bij mijn verloskundige (in het zkh) zeiden ze zelfs dat ze honderden veertigers per jaar hebben en dat ik bij lange na niet de oudste was. 45+ komt daar meermaals per jaar voor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Alle zwangerschappen

Pariteit

Primiparae T Multiparae T Totaal
Leeftijd vrouw # % # % # %
≤20 jaar 1.241 1,7% 148 0,2% 1.389 0,8%
20-24 jaar 9.324 12,9% 4.140 4,5% 13.464 8,2%
25-29 jaar 27.893 38,7% 21.797 23,8% 49.690 30,3%
30-34 jaar 24.266 33,7% 39.440 43,0% 63.706 38,9%
35-39 jaar 7.901 11,0% 22.091 24,1% 29.992 18,3%
40-44 jaar 1.366 1,9% 3.909 4,3% 5.275 3,2%
≥45 jaar 92 0,1% 185 0,2% 277 0,2%
Onbekend 21 0,0% 12 0,0% 33 0,0%
Alle zwangerschappen 72.104 100,0% 91.722 100,0% 163.826 100,0%
Alle reacties Link kopieren
Cijfers van Nederland van 2017
Meeste worden dus toch geboren bij 30-34 jaar.
Persoonlijk denk ik krijg je kind op tijd, maar soms is het niet anders.
Hoop dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven