Entertainment alle pijlers

Enge filmscènes

22-03-2020 10:20 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaaaaaaal geen horrorfilm fan, want ben veel te schijterig hiervoor, maar heb wel een favoriete scène uit een horror/thriller (die ik net durfde te kijken)

Film: The Others
Scène: Nicole Kidman zit ALLEEN beneden in haar creepy huis en hoort ineens allemaal voetstappen boven zich in de slaapkamer. Die scène is zo spannend en goed gemaakt dat ik al kippenvel krijg als ik eraan denk. Er gebeurd eigenlijk niet superveel maar wel genoeg.

Jullie een favo scène?
Alle reacties Link kopieren
The Others is één van mijn favoriete films, erg knap gemaakt met een verrassend einde.

Ik houd van bepaalde scenes in "It". Met name als ze door dat oude fotoboek bladeren en op elke foto blijkt die clown ergens aanwezig te zijn (in het boek is het nog beter eigenlijk dan in de film), en ik vind het in de oorspronkelijke TV-film beter dan in de nieuwe versie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet:
The Walking dead aflevering 1.

De wereld is veranderd, maar Rick weet nog nergens van, wanneer hij zichzelf uit het ziekenhuis weet te redden dan is is iedereen weg, en de wereld is overgenomen door walkers, en dan begint de zoektocht naar zijn familie.
Man man man, ik heb bij seizoen 1 regelmatig gillend voor de tv gestaan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Met linkjes?

Alien3 is wel indrukwekkend.

Ik mag hier lekker spoileren en dat doe ik dan ook.
Ripley (glansrol van Sigourney Weaver) heeft ontdekt dat zij een Alien-embryo van de nieuwe Alienkoningin bij zich draagt.
Ze vraagt iemand om haar te doden, maar diegene weigert.
Een kerel biedt haar een operatie aan, maar ze vertrouwt hem niet. Ze verwacht dat hun bedrijf met de koningin een nieuw leger zullen vormen.
Ze kiest ervoor om zichzelf in het vuur te werpen, om daarmee zichzelf en de koningin te vernietigen.
Je eigen leven opofferen, voor het goed van de mensheid.

https://www.youtube.com/watch?v=Tqk2DFMjZF8

Al die alien die tevoorschijn springen uit mensen: brrr.
Alle reacties Link kopieren
Niet specifiek, maar ik krijg altijd de kriebels van nietsvermoedende mensen die iets aan het doen zijn in de badkamer, en dan kijken ze in de spiegel en dan staat daar opeens iemand achter ze. (Of, afhankelijk van het genre film, het is meer een geestverschijning, of het zit ín de spiegel, dat kan ook nog). Spiegels dus.
Alle reacties Link kopieren
Bob over de bank in Twin Peaks.

Als aparte scène natuurlijk niks aan.
https://m.youtube.com/watch?v=R3tIgaJ1j7w
Alle reacties Link kopieren
ik hou van bovennatuurlijke horror films, ookal schijt ik er van in mijn broek :$

mijn favoriet en engste : The Conjuring

een van de dochters slaapwandelt de kamer binnen van haar zus en loopt tegen de kast aan. haar zus wordt er wakker van en neemt haar mee naar bed, terwijl ze dat doet hoort ze iets in de kast en ze opent de deur maar ziet niks.
Op dat zelfde moment kijkt ze omhoog en staart een mensachtige figuur haar aan en springt daarop naar beneden.

ik deed serieus 2 maanden als ik nachts naar de wc moest, de deur wagen wijd open
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-03-2020 10:45
Niet specifiek, maar ik krijg altijd de kriebels van nietsvermoedende mensen die iets aan het doen zijn in de badkamer, en dan kijken ze in de spiegel en dan staat daar opeens iemand achter ze. (Of, afhankelijk van het genre film, het is meer een geestverschijning, of het zit ín de spiegel, dat kan ook nog). Spiegels dus.
Wederom Twin Peaks
https://m.youtube.com/watch?v=0rjJ51N7qZY

Je ziet wat mijn favoriete serie is;)

Verder hou ik helemaal niet van enge series, enge scenes, enge films.
Alle reacties Link kopieren
Skeleton key...
https://www.moviemeter.nl/film/28431
Alle reacties Link kopieren
Geweldige scènes! Erg als ik ze niet ga kijken? :-D
Heb er nog eentje:

Blair Witch Project... als ze met z’n allen ‘s nachts in die tent zitten in het bos, en ze horen baby/kinderen geluiden...
Zo vreselijk naar!
En daarna die handjes aan het tentdoek.
Aaaaargh. Althans, dat dacht ik. Of heb ik me dat ingebeeld?
6th sense. Ik vind heel de film eng, maar de scène waarin de moeder 2 sev weg is en terug de keuken in loopt. Alle lades en kastjes opengezet in 2 sec... chilling.
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
22-03-2020 10:57
Geweldige scènes! Erg als ik ze niet ga kijken? :-D
Heb er nog eentje:

Blair Witch Project... als ze met z’n allen ‘s nachts in die tent zitten in het bos, en ze horen baby/kinderen geluiden...
Zo vreselijk naar!
En daarna die handjes aan het tentdoek.
Aaaaargh. Althans, dat dacht ik. Of heb ik me dat ingebeeld?
Blair Witch Project vond ik een waardeloze film. Af en toe zag je wat gekruiste stokjes ofzo en dat moest dan eng zijn. Uiteindelijk was het niks anders dan een stel tieners in een donker bos die elkaar bang maakten en verder gebeurde er geen fluit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het is meer het idee van verdwalen in een bos en die heks die “ergens” is.
En er gebeurd uiteindelijk helemaal niks nee... haha, het is meer de sfeer en de vraag óf er iets gaat gebeuren wat het een hit maakte... en het camera werk was natuurlijk vernieuwend.

Van die Conjuring filmscène word ik al naar als ik het lees trouwens... bah!
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
22-03-2020 10:54
Skeleton key...
https://www.moviemeter.nl/film/28431
ohja het einde vond ik gaaf,
Relax we're all crazy, it's not a competition
De Lift. Vooral als die man op de grond ligt met hoofd boven de lege lift schacht en dat ineens de lift naar beneden komt razen. Heb jaren niet in een lift kunnen stappen of als er iets was met 3, bv 3 wc hokjes naast elkaar, durfde de middelste nooit te nemen.
Ik was toen geloof ik 13 jaar en keek de film op school
De douchescene in "Psycho"
The Shining.

"Here' s Johnny",

Een maniakale Jack Nicholson die door een gat in de deur 'Here's Johnny!' schreeuwt terwijl hij met een bijl achter zijn vrouw aanzit, vinden de Britten het engste moment aller tijden. Het fragment uit Stanley Kubricks verfilming van The Shining staat op de eerste plaats in een top-100 van meest angstaanjagende momenten uit de televisie-, reclame- en popgeschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Moest gelijk aan Mirrors denken, jaaaren geleden gezien.

Het moment dat een dame (weet niet meer wie) in de badkamer in de spiegel kijkt, vervolgens in bad gaat maar haar spiegelbeeld blijft staan en “zelfmoord” pleegt. Vooral hele gruwelijk.

The Others vond ik ook een hele goede film. Blair witch project vond ik helemaal niks, ontzettend saai, maar ik ben ook totaal niet gevoelig voor dat soort films.
The exorcist. Dat ze achterste voren en op handen en voeten de trap af kwam.... Spiderwalk, als je het opzoekt op YouTube. Brrr.
"A bad moms Christmas"

Het moment waarop de deurbel gaat, Mila Kunis daarop de deur opendoet en ineens haar schoonmoeder voor de deur ziet staan !!!!!

Echt, riiiiiilliiinggennnnnnnn tot in mijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Silence of the lambs, dat die ontvoerder naar dat meisje kijkt, zij gilt en hij gilt dan naar haar terug. Zó briljant geacteerd, echt kippenvel.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
22-03-2020 10:47
Bob over de bank in Twin Peaks.

Als aparte scène natuurlijk niks aan.
https://m.youtube.com/watch?v=R3tIgaJ1j7w
Van Bob ben ik serieus een soort van getraumatiseerd geweest en daarna heb ik nooit, nooit, tot op de dag van vandaag TP meer durven kijken.
Ik was die tijd 17. Echt verschrikkelijk veel last van gehad.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bloemkoolroosje schreef:
22-03-2020 14:35
The exorcist. Dat ze achterste voren en op handen en voeten de trap af kwam.... Spiderwalk, als je het opzoekt op YouTube. Brrr.
Jup! Die hele film is te eng maar die scène... brrrr
Hippiemeisje schreef:
22-03-2020 14:58
Jup! Die hele film is te eng maar die scène... brrrr
Ja, de hele film is te eng inderdaad. Nog nooit meer chills gehad dan bij deze film. Wat toch bijzonder is want wanneer is The Exorcist gemaakt, 1973 ofzo? Met alle technieken en special effects die we vandaag hebben is het, in mijn mening, nog nooit gelukt om een engere film te maken dan deze...
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
22-03-2020 10:44
Met linkjes?

Alien3 is wel indrukwekkend.

Al die alien die tevoorschijn springen uit mensen: brrr.
De Alien serie hier ook mijn favoriete SF (met horror tintje) serie.Martin van Koolhoven besprak Alien1 vorige week nog uitgebreid :heart:
Verder vond ik het slot van "Eden Lake" indrukwekkend en gruwelijk,omdat je weet wat er met haar gaat gebeuren. En verder de "stoeprandscene" uit History X. Toen ik die voor het eerst zag,hoorde ik bijna alle tanden afbreken :woa:
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven