Entertainment alle pijlers

Fields of Rock 2007

01-02-2007 19:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fields of Rock 2007, nu met de officiële ondertitel "Camping out Loud!", heeft de eerste bands al bekendgemaakt:



Iron Maiden, Ozzy Osbourne, Black Label Society, Motörhead,

Life of Agony zijn de eerste bevestigde namen die op de derde editie

van Fields of Rock zullen optreden.



De derde editie van Fields of Rock is een meerdaags festival met

camping. Net als bij de vorige editie komen er weer 3 podia, met

minimaal 15 bands. Naast de mainstage en de tentstage is er een kleiner

derde buitenpodium.





Het gerucht dat Iron Maiden zou komen, gonsde al langer, maar het is fijn om te zien dat het nu ook daadwerkelijk bevestigd is; 't lijkt me alleen daarom al de moeite waard om te gaan :)



Gaan er nog meer mensen heen dit jaar? En is er al enig idee of zijn er wellicht nog meer roddels over de nog te bekend te maken acts?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Alle reacties Link kopieren
Leuk he? Dat Iron Maiden komt. Ben pas nog naar een concert van ze geweest, moet zeggen dat ik het jammer vond dat er geen gouwe ouwe voorbij kwamen, 3 op het laatst maar dat vond ik echt te weinig..



Ik ga er naartoe! Main reason: mijn vriendje speelt met zijn band hier... :) *trots!*
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat klinkt leuk! Wat voor band zit -ie? Hoe heet het?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Alle reacties Link kopieren
JAAAA ik denk wel dat ik heenga, vooral omdat ik Maiden in november jl. helaas heb moeten missen. Ben benieuwd of er nog meer, voor mij, aantrekkelijke namen bijkomen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, als er wat bands komen die ook op Rock am Ring (begin juni) spelen, hoor je mij niet klagen:



Smashing Pumpkins

Slayer

Wolfmother



of desnoods My Chemical Romance of Stone Sour.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik hoop zelf meer op de komst van Dio, ze zijn nu op tournee in Amerika, dus who knows.... Winger zou ik ook wel blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die Heaven and Hell tour, toch? Zouden ze dat wel doen, als Ozzy er ook is (en een avond afsluit)? Zou wel vet zijn, om Dio ook een live mee te mogen maken - zeker mét Iommi.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, heaven and hell tour.... helaas is Amerika echt een beetje te ver weg maar ik zou er graag bij willen zijn. Geen idee of ze zich door Ozzy zouden weerhouden, ik hoop van niet natuurlijk. En anders mogen ze van mij Ozzy inruilen voor Dio, anyday! Dio en Maiden op 1 dag, ik weet niet eens of ik dat zou overleven ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een trieste bedoeling was Ozzy in 2005, die hadden ze van mij wel weg mogen laten dit jaar.



Ik vind het jammer dat het niet meer in Nijmegen is en meerdere dagen is geworden, ik vond de vorige editie wel erg ideaal. (maar ik ben geloof ik een van de weinigen)
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik hoop zelf meer op de komst van Dio, ze zijn nu op tournee in Amerika, dus who knows.... Winger zou ik ook wel blij mee zijn.






vorig jaar op Arrow was DIO super... Journey doet deze zomer ook wat festivals maar FoR zal wel wat te "hardrockerig" zijn voor ze... wie weet weer op Arrow..



Verder goede line up van FoR, denk wel dat ik er weer bij ben.
Alle reacties Link kopieren
Hee!



Ik ben vorig jaar ook naar Fields of Rock geweest, het was echt zo relaxed!

Dit jaar ga ik denk ik weer.. de grote namen, de sfeer en mijn verjaardag haha. Het is best duur 119 euro.. maar het word ook weer heel wat denk ik.



Gaan jullie een heel weekend dus ook naar die camping?
Alle reacties Link kopieren


Dio en Maiden op 1 dag, ik weet niet eens of ik dat zou overleven ;)







Zaterdag 16 juni: Dragonforce, Heaven & Hell, Ill Nino, Iron Maiden, Machine Head, Motörhead



Zondag 17 juni: Blacl Label Society, Delain, Devildriver, Dream Theater, Korn, Life of Agony, Ozzy, Type O Negative



Succes met je poging tot overleven, Incredible :)



Aardschok heeft het verder ook nog over Mastodon, Pain Of Salvation, Suicidal Tendencies, Hinder en Velvet Revolver. Maar da's nog niet bevestigd.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Alle reacties Link kopieren
Er was vorig jaar helemaal geen fields of rock...
Alle reacties Link kopieren
WHAAAA Velvet Revolver: Cool!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Er was vorig jaar helemaal geen fields of rock...
Ik denk dat ze 2005 bedoeld? toen was het inderdaad gaaf. Vorig jaar had je wel een soort mini festivalletje van Guns n Roses met wat support acts. Was ook leuk, daar niet van...
Alle reacties Link kopieren




quote: incredible reageerde



Dio en Maiden op 1 dag, ik weet niet eens of ik dat zou overleven ;)

Zaterdag 16 juni: Dragonforce, Heaven & Hell, Ill Nino, Iron Maiden, Machine Head, Motörhead



Zondag 17 juni: Blacl Label Society, Delain, Devildriver, Dream Theater, Korn, Life of Agony, Ozzy, Type O Negative



Succes met je poging tot overleven, Incredible :)



Aardschok heeft het verder ook nog over Mastodon, Pain Of Salvation, Suicidal Tendencies, Hinder en Velvet Revolver. Maar da's nog niet bevestigd.





Ik kom dus, voor alle duidelijkheid :P
Alle reacties Link kopieren
Iron Maiden en Motorhead? Bestaan die nog?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Iron Maiden en Motorhead? Bestaan die nog?
Waarom dacht je van niet dan? Beide bands hebben zelfs vorig jaar nog en nieuw album uitgebracht.....
Alle reacties Link kopieren
Is dat zo? Ik dacht dat beide bands al eeuwen geleden gestopt waren. Maar goed, het is dan ook eeuwen geleden dat ik een echte ouderwetse hardrockband heb gezien.

Vroegah was ik daar wel van. Nu vind ik de muziek nog steeds wel goed maar heb niet meer zo de behoefte om ze te volgen en al helemaal niet om naar die concerten toe te gaan. (ik word een oud wijf :D)



Ik las iets over Aardschok, dat is toch ooit begonnen op een of ander parkeerterreintje in Eindhoven ofzo, die kant uit? Volgens mij ben ik bij de 1e editie geweest. (ik word écht een oud wijf, want ik bedenk me nu dat ik Metallica en Anthrax nog heb zien optreden in één of ander obscuur jongeren centrum in Katwijk, voor anderhalve man en een paardenkop als publiek :D)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Nou zuss, ze zijn gewoon doorgegaan nadat jij afgehaakt bent hoor :P

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik me te oud zou voelen voor deze muziek, maar dat zal bij iedereen anders liggen.



Volgens mij wordt met aardschok hier het tijdschrift bedoeld. Een andere ken ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me niet te oud voor de muziek, ik heb alleen geen zin meer in dit soort concerten. En ik volg het ook allemaal niet meer zo, maar dat geldt voor alle muziek hoor. Meestal hoor ik een nieuwe band, die dan al een tijdje bezig blijkt te zijn :D



Het festival wat ik bedoelde was Dynamo, Aardschok was inderdaad dat magazine. Dat bestaat dus ook nog.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ja Dynamo was het en inderdaad de 1e editie daar was ik als 15 jarige bij :)

Ff iets van hun site geplukt.





Om een lang verhaal kort te maken: In 1986 moest het 5-jarig bestaan van Dynamo gevierd worden. Dus werd er een podium op het parkeerterrein naast Dynamo neergezet. Een stelletje bands gecontracteerd en het feest kon beginnen. Het  eerste Dynamo Open Air festival.  De dranghekken voor het podium waren niet berekend op de 7000 bezoekers die uit hun dak gingen bij o.a. Satan, Angelwitch en Onslaught. Het podium stond scheef, de P.A. kreunde regelmatig, sommige bandleden waren de weg kwijt. Kortom, de sfeer zat er voor eens en altijd in. Dit was voor herhaling vatbaar!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
nou ja, ik bedoelde dan ook dat ik me niet kan voorstellen dat ik geen zin meer zou hebben om het allemaal te volgen. Gaat eigenlijk meestal automatisch bij mij. En als ik zelf lui ben geweest is er altijd wel iemand anders die mij attendeert op een nieuw album of een nieuwe tour.

Heb je geen zin om nu dan weer eens zo'n nieuw album te luisteren van maiden bijv? Horen of ze veranderd zijn en wat je er nu van vindt? Of luister je ook weinig muziek meer doordat je het niet meer bijhoudt?
Alle reacties Link kopieren
Lief houdt alles nog wel bij, dus ik hoor altijd van alles maar ik weet nooit wie ik hoor :D

Zal 'm eens vragen of ie die laatste cd's per ongeluk ergens heeft.

En die concerten, het is me gewoon te massaal. Gewoon een leuk klein festivalletje is er bijna niet meer bij en dat vond ik altijd juist zo leuk. Zoals dat 1e Dynamo festival, dat had wat.

Nu moet je naar de Arena of het Goffertpark ofzo, daar heb ik niks mee. Het enige grote stadion dat nog iets intiems heeft is De Kuip en qua grote zaal heeft Ahoy nog een soort charme.

Paradiso en Vredenburg enzo, dat zijn zalen die me nog wel trekken, maar daar zie je de 'grote' bands niet ena ls er iets leuks speelt is het binnen no time uitverkocht.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Met Arena en Gelredome enzo heb ik ook vrij weinig, Zuss - veel te massaal en slecht geluid. Ik zit 10x liever in Paradiso, HMH, Melkweg of Ahoy. Pearl Jam heb ik om die reden vorig jaar dan ook overgeslagen (traden toen op in Gelredome), maar nu ze dit jaar weer komen (in Goffertpark) ga ik toch maar weer een poging wagen.



Qua muziek ga ik overigens weer he-le-maal los. Heeft een tijdje stil gestaan wegens Zoon (nu 4) - ik had het gewoonweg veel te druk met hem om me echt bezig te kunnen houden met muziek (behalve er naar luisteren, uiteraard), maar ik heb nu weer gewoon tijd om me erin te verdiepen en weer ouderwets uit te kijken naar nieuwe albums enzo. En natuurlijk concertbezoeken. Heerrrrrrrrlijk :)



Incredible, ga je ook nog naar Wacken? Ik zou daar echt héél graag heengaan, maar de afstand (en dan vooral het kamperen) is mij nog even een brug te ver. Maar er treden wel echt heel vette bands op.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven