Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 5 (ZONDER SPOILERS)

07-04-2020 18:17 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.
Vanaf maandag 13 juli tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.
          - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
            - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

            Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
            - Familie Nagelkerke, met moeder baasje Sofie en vader Jan en acht kinderen.
            - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordy.
            - Familie Adema, het gezin met de vierling
            - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen
            - Willy Vink en haar 11 kinderen.

            Linkjes naar eerdere topics:

            Deel 1 entertainment/een-huis-vol/list_messages/249622
            Deel 2 entertainment/een-huis-vol-deel-2/list_messages/316491
            Deel 3 entertainment/een-huis-vol-deel-3/list_messages/433888
            Deel 4 entertainment/een-huis-vol-deel-4-zonde ... ges/454679
            cookielover wijzigde dit bericht op 14-07-2020 11:38
            45.75% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            Deel 5 al weer! :-D
            Alle reacties Link kopieren
            Ik vraag me af hoeveel delen het worden tot het nieuwe seizoen begint :-P
            Je kon't altaid nog bakker worre
            Alle reacties Link kopieren
            Byrma schreef:
            06-04-2020 20:56
            Ik kijk er nooit naar ,er is ergens een topic over familie vloggers .
            Er is vast ook wel ergens een topic waarin staat hoe je mensen moet blokkeren.
            Present! :)
            Hnt!
            Alle reacties Link kopieren
            Hihi, iemand de post van Sofie van vanavond gezien? Die paashaas met mondkapje :-D
            Keek net ook even op de Instagram-pagina van de Kraantjes, wat een lief baby'tje die Sara!
            Gezellig, welkom iedereen!
            HNT! :cheer2:
            Joehoe!
            Ik vond de vlog van de familie Nagelkerke vandaag best wel leuk en grappig. Je hoorde Jan inderdaad een gebouw een ruimtestation noemen, maar hij zei gelijk daarna, de koepel is een sterrenkijker en vertelde dat hij als kind daar kwam met de klas. Niks mis mee, het was ooit een station om naar de ruimte te kijken.

            Ik weet niet hoe warm het vorige week dinsdag was (volgens mij hooguit 15 graden) en dan zie je het ene kindje in een dikke winterjas door het bos lopen en het andere kindje met blote armen en korte broek, bikkels hoor!
            Alle reacties Link kopieren
            Andrieske1976 schreef:
            07-04-2020 22:00
            Ik vond de vlog van de familie Nagelkerke vandaag best wel leuk en grappig. Je hoorde Jan inderdaad een gebouw een ruimtestation noemen, maar hij zei gelijk daarna, de koepel is een sterrenkijker en vertelde dat hij als kind daar kwam met de klas. Niks mis mee, het was een station om naar de ruimte te kijken.

            Ik weet niet hoe warm het vorige week dinsdag was (volgens mij hooguit 15 graden) en dan zie je het ene kindje in een dikke winterjas door het bos lopen en het andere kindje met blote armen en korte broek, bikkels hoor!
            En weinig van Soof en Junior. Dan vind ik het veel leuker, maar sowieso zat hier meer afwisseling in, in plaats van dat eindeloze gevraag naar het huiswerk en wat gaan we doen vandaag. En inderdaad: de één met dikste winterjas en de ander in een jurkje, brrr.
            Alle reacties Link kopieren
            Cookielover schreef:
            07-04-2020 20:27
            Hihi, iemand de post van Sofie van vanavond gezien? Die paashaas met mondkapje :-D
            Keek net ook even op de Instagram-pagina van de Kraantjes, wat een lief baby'tje die Sara!
            Ja belachelijk die paashaas. En Sofie vond het heerlijk rustig thuis in Oudenbosch. Ja dat is de enige reden dat ze de kids dumpt op de camping. Om zelf lekker thuis te kunnen zitten. Lui mens.
            Alle reacties Link kopieren
            Cookielover schreef:
            07-04-2020 22:04
            En weinig van Soof en Junior. Dan vind ik het veel leuker, maar sowieso zat hier meer afwisseling in, in plaats van dat eindeloze gevraag naar het huiswerk en wat gaan we doen vandaag. En inderdaad: de één met dikste winterjas en de ander in een jurkje, brrr.

            En wederom doet Jan alles. Met de kids spelen en op pad en eten maken. En Sofie staat alleen te filmen.
            Junior nog wel even in beeld met een bloot voetje op de koude tuintegels.. :hihi:
            Alle reacties Link kopieren
            Present!
            Alle reacties Link kopieren
            Restez a la maison...😁👍
            Alle reacties Link kopieren
            De Baumgards staan weer in de krant , zo hoor je weinig tot niks en dan elke dag een artikel.
            Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
            Alle reacties Link kopieren
            Byrma schreef:
            07-04-2020 23:22
            De Baumgards staan weer in de krant , zo hoor je weinig tot niks en dan elke dag een artikel.
            Zat ze weer op de bank friet te eten?
            Alle reacties Link kopieren
            Nee maar het gaat wel over eten.Ik zou best eens wat willen proeven wat zij maken.
            :Samantha Baumgard: ‘Als je voor zestien man kan koken, dan lukt het ook voor vijftig’
            ,,Rijke mensen kunnen hamsteren. Die kopen de schappen leeg en pakken nu b-merken, die ze anders links laten liggen. Armen grijpen mis.” Om juist die groep te helpen kookt Samantha Baumgard, zelf moeder van 13 kinderen, voor haar wijk.



            Een gek idee vindt Debora Borghart het wel, om op deze maandagmiddag met dochter Desteny (14) maaltijden op te halen bij buurtcentrum De Geest in Loosduinen. ,,Normaal gesproken werk ik hier als vrijwilliger, kook ik zelf met ouderen. Maar het centrum is gesloten voor dat soort activiteiten. En nu ben ik degene die om hulp vraagt.”


            Hartverwarmend
            Want die bakjes gevuld met pasta, de belegde sandwiches verpakt in folie en de flesjes drinken: Borghart kan het allemaal goed gebruiken. Het is een pittige tijd, beaamt ze. ,,En dan is het hartverwarmend als anderen opstaan en op deze manier te hulp schieten. Zeker als je bedenkt, dat de familie Baumgard zelf genoeg monden te vullen heeft.”

            Daar zegt Borghart geen woord te veel mee: de Baumgards leven met z'n zestienen - dertien kinderen, één kleinkind - in een bescheiden eengezinswoning in de wijk. Of moeder Samantha niet haar handen vol heeft aan de zorg voor haar eigen huishouden? ,,Het werkt voor mij juist andersom. Omdat ik een groot gezin heb, zijn wij niet anders gewend dan te delen. Dat doen we in huis, maar ook daar buiten.”

            Daklozen
            Baumgard was getroffen door de foto's van lege schappen in supermarkten. ,,Je moet geld hebben om een voorraad eten mee te nemen. Heb je dat niet, dan is het schraal momenteel. Mijn kinderen en ik hebben vorig jaar Kerst eten uitgedeeld aan daklozen. En recent nog, brachten we maaltijden voor het zorgpersoneel van ziekenhuis HMC. Als je voor zestien man kan koken, dan lukt het ook voor vijftig. Het zit gewoon in ons voor anderen klaar te staan.”

            Dat kan zoon Laicery beamen. ,,We hebben allemaal geleerd niet hebzuchtig te zijn. Vroeger al. Als er een kind in de klas zat dat zonder brood naar school was gekomen, dan deelden wij automatisch onze lunch.”

            Veel van mijn volwasse­nen kinderen hebben door deze crisis geen inkomen meer. Ook wij draaien elk dubbeltje om

            Samantha Baumgard
            De wijkmaaltijden wil Samantha Baumgard twee maal per week faciliteren. ,,Wij koken, het bonnetje gaat naar de gemeente. Die financiële ondersteuning is wel noodzakelijk: veel van mijn volwassenen kinderen hebben door deze crisis ook geen inkomen meer en uiteindelijk zijn we goeddeels afhankelijk van het geld dat mijn man binnenbrengt als medewerker van Van der Valk Versmarkt. Ook wij draaien elk dubbeltje om.”

            Schaamte
            Storm loopt het deze maandagmiddag nog niet voor het buurthuis aan de Georges Bizetstraat. Samantha Baumgard vermoedt dat mensen schaamte hebben om langs te komen. ,, Je moet een drempel over om te zeggen: mijn koelkast is leeg, ik kan alle hulp gebruiken. Ik hoop dat mensen die schroom van zich af schudden. Er is niets mis met het aannemen van hulp in zware tijden.”

            Ook wijkbewoner René Rensen dacht niet direct aan zichzelf toen hij hoorde over het initiatief. ,,Ik heb een gezin van zeven, dus ik dacht: dat zal wel te veel zijn. Maar ik werd nu opgebeld dat er ook voor ons eten over is. Het is meer dan welkom. Met de bijdrage van de Voedselbank - we krijgen wekelijks pasjes ter waarde van 30 euro, te besteden bij de Jumbo - en de twee maaltijden die we nu kunnen ophalen, redden we het.”

            ‘Iets feestelijks’
            Hoe lang Samantha Baumgard en zoon Laicery - opgeleid in het horecawezen - doorgaan met het maken van deze maaltijden? ,,We kijken hoe het loopt. Komende vrijdag is het Goede Vrijdag, extra reden om een beetje uit te pakken. Naast de maaltijd bak ik dan cake. Iets feestelijks. Juist in deze tijd is het belangrijk om te blijven vieren.”
            Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
            Manoman, hier krijg ik dan weer jeuk van.

            Eten is nooit een probleem nu.
            Alle reacties Link kopieren
            Byrma schreef:
            07-04-2020 23:52
            Nee maar het gaat wel over eten.Ik zou best eens wat willen proeven wat zij maken.
            :Samantha Baumgard: ‘Als je voor zestien man kan koken, dan lukt het ook voor vijftig’
            ,,Rijke mensen kunnen hamsteren. Die kopen de schappen leeg en pakken nu b-merken, die ze anders links laten liggen. Armen grijpen mis.” Om juist die groep te helpen kookt Samantha Baumgard, zelf moeder van 13 kinderen, voor haar wijk.



            Een gek idee vindt Debora Borghart het wel, om op deze maandagmiddag met dochter Desteny (14) maaltijden op te halen bij buurtcentrum De Geest in Loosduinen. ,,Normaal gesproken werk ik hier als vrijwilliger, kook ik zelf met ouderen. Maar het centrum is gesloten voor dat soort activiteiten. En nu ben ik degene die om hulp vraagt.”


            Hartverwarmend
            Want die bakjes gevuld met pasta, de belegde sandwiches verpakt in folie en de flesjes drinken: Borghart kan het allemaal goed gebruiken. Het is een pittige tijd, beaamt ze. ,,En dan is het hartverwarmend als anderen opstaan en op deze manier te hulp schieten. Zeker als je bedenkt, dat de familie Baumgard zelf genoeg monden te vullen heeft.”

            Daar zegt Borghart geen woord te veel mee: de Baumgards leven met z'n zestienen - dertien kinderen, één kleinkind - in een bescheiden eengezinswoning in de wijk. Of moeder Samantha niet haar handen vol heeft aan de zorg voor haar eigen huishouden? ,,Het werkt voor mij juist andersom. Omdat ik een groot gezin heb, zijn wij niet anders gewend dan te delen. Dat doen we in huis, maar ook daar buiten.”

            Daklozen
            Baumgard was getroffen door de foto's van lege schappen in supermarkten. ,,Je moet geld hebben om een voorraad eten mee te nemen. Heb je dat niet, dan is het schraal momenteel. Mijn kinderen en ik hebben vorig jaar Kerst eten uitgedeeld aan daklozen. En recent nog, brachten we maaltijden voor het zorgpersoneel van ziekenhuis HMC. Als je voor zestien man kan koken, dan lukt het ook voor vijftig. Het zit gewoon in ons voor anderen klaar te staan.”

            Dat kan zoon Laicery beamen. ,,We hebben allemaal geleerd niet hebzuchtig te zijn. Vroeger al. Als er een kind in de klas zat dat zonder brood naar school was gekomen, dan deelden wij automatisch onze lunch.”

            Veel van mijn volwasse­nen kinderen hebben door deze crisis geen inkomen meer. Ook wij draaien elk dubbeltje om

            Samantha Baumgard
            De wijkmaaltijden wil Samantha Baumgard twee maal per week faciliteren. ,,Wij koken, het bonnetje gaat naar de gemeente. Die financiële ondersteuning is wel noodzakelijk: veel van mijn volwassenen kinderen hebben door deze crisis ook geen inkomen meer en uiteindelijk zijn we goeddeels afhankelijk van het geld dat mijn man binnenbrengt als medewerker van Van der Valk Versmarkt. Ook wij draaien elk dubbeltje om.”

            Schaamte
            Storm loopt het deze maandagmiddag nog niet voor het buurthuis aan de Georges Bizetstraat. Samantha Baumgard vermoedt dat mensen schaamte hebben om langs te komen. ,, Je moet een drempel over om te zeggen: mijn koelkast is leeg, ik kan alle hulp gebruiken. Ik hoop dat mensen die schroom van zich af schudden. Er is niets mis met het aannemen van hulp in zware tijden.”

            Ook wijkbewoner René Rensen dacht niet direct aan zichzelf toen hij hoorde over het initiatief. ,,Ik heb een gezin van zeven, dus ik dacht: dat zal wel te veel zijn. Maar ik werd nu opgebeld dat er ook voor ons eten over is. Het is meer dan welkom. Met de bijdrage van de Voedselbank - we krijgen wekelijks pasjes ter waarde van 30 euro, te besteden bij de Jumbo - en de twee maaltijden die we nu kunnen ophalen, redden we het.”

            ‘Iets feestelijks’
            Hoe lang Samantha Baumgard en zoon Laicery - opgeleid in het horecawezen - doorgaan met het maken van deze maaltijden? ,,We kijken hoe het loopt. Komende vrijdag is het Goede Vrijdag, extra reden om een beetje uit te pakken. Naast de maaltijd bak ik dan cake. Iets feestelijks. Juist in deze tijd is het belangrijk om te blijven vieren.”
            Heb nu een andere kijk op haar ,na dat frietdebacle....maar ik ga werken beste mensen,blijf gezond allemaal.
            Alle reacties Link kopieren
            Toch vind ik het knap hoe zij zich op haar manier toch inzet voor de maatschappij
            Ik ook, maar ik vind de Baumgards sowieso gezellig overkomen. Pa vind ik een beetje een dweil, maar moeder en kinderen vind ik enig. Die kinderen worden gestimuleerd om iets van hun leven te maken en ma zet zich op haar manier in voor de minder bedeelden. Geweldig!

            Overigens vond ik die paashaas van de Nagelkerkjes best grappig...
            Alle reacties Link kopieren
            *TanteSjaan* schreef:
            08-04-2020 11:09
            Ik ook, maar ik vind de Baumgards sowieso gezellig overkomen. Pa vind ik een beetje een dweil, maar moeder en kinderen vind ik enig. Die kinderen worden gestimuleerd om iets van hun leven te maken en ma zet zich op haar manier in voor de minder bedeelden. Geweldig!

            Overigens vond ik die paashaas van de Nagelkerkjes best grappig...
            Ik vond het ook wel humor.

            Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
            Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

            Terug naar boven