Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 5 (ZONDER SPOILERS)

07-04-2020 18:17 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.
Vanaf maandag 13 juli tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.
          - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
            - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

            Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
            - Familie Nagelkerke, met moeder baasje Sofie en vader Jan en acht kinderen.
            - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordy.
            - Familie Adema, het gezin met de vierling
            - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen
            - Willy Vink en haar 11 kinderen.

            Linkjes naar eerdere topics:

            Deel 1 entertainment/een-huis-vol/list_messages/249622
            Deel 2 entertainment/een-huis-vol-deel-2/list_messages/316491
            Deel 3 entertainment/een-huis-vol-deel-3/list_messages/433888
            Deel 4 entertainment/een-huis-vol-deel-4-zonde ... ges/454679
            cookielover wijzigde dit bericht op 14-07-2020 11:38
            45.75% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            De familie Baumgard mag wel terug op tv als er nog een serie gemaakt wordt.Ik ben nieuwsgierig hoe die leven met al die volwassen kinderen en pubers in die woning.Toen ze nog klein waren was het al passen en meten op de bank bijvoorbeeld.Je wilt toch af en toe een plek voor jezelf en niet alleen op het toilet of in de badkamer.
            De Baumgard's ( Baumgardjes?) vloggen ook o_o
            Eenhuisvol familie Baumgard

            Hallo allemaal, ( wij zijn de Baumgardjes)
            Er staat een gloednieuwe Vlog op jullie te wachten.
            MET 16 PERSONEN IN QUARANTAINE.. benieuwd hoe dat zou zijn?
            Klik dan op de onderstaande link:

            https://youtu.be/ApIt_0xqUr0
            Alle reacties Link kopieren
            [quote=Yipyapper post_id=31222007 time=1586515223 user_id=384386]
            De Baumgard's ( Baumgardjes?) vloggen ook o_o
            Eenhuisvol familie Baumgard

            Hallo allemaal, ( wij zijn de Baumgardjes)
            Er staat een gloednieuwe Vlog op jullie te wachten.
            MET 16 PERSONEN IN QUARANTAINE.. benieuwd hoe dat zou zijn?
            Klik dan op de onderstaande link:

            Veel spam. :facepalm:
            Alle reacties Link kopieren
            Ze zijn wel bezig met de plastic soep :Ze eten nu van servetjes .

            Reclame sla ik over ,swipe ,swipe.Zou die man die naast die baby staat de vader zijn er er ook wonen ? Het ziet er wel gezellig uit maar ik vind het erg druk.
            Je kon't altaid nog bakker worre
            Jammer. Ik ben al vlogmoe ;-)
            Alle reacties Link kopieren
            'Dus na taal en rekenen zijn we gaan verven. Floor, Guusje, madelief en ik. Heerlijk onder de parasol wat in de zon was het echt heel warm.'

            :cheer:
            Alle reacties Link kopieren
            Cookielover schreef:
            10-04-2020 21:58
            'Dus na taal en rekenen zijn we gaan verven. Floor, Guusje, madelief en ik. Heerlijk onder de parasol wat in de zon was het echt heel warm.'

            :cheer:
            Ik is de oppas bedoel je toch :hyper:
            Alle reacties Link kopieren
            .
            cookielover wijzigde dit bericht op 14-07-2020 22:48
            0.00% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            Er is niet eens een 'voor de vorm foto' van?Ze doet iets met de kinderen ,bel nu de krant maar dan.., snel voor ze weer opstaat in dikke jas en shawl met zo'n zaligmakende smile.Het is gewoon gênant als je ziet hoe ze het verslag schrijft .Op voorhand al in de verdediging steeds en het blijft hoe dan ook fout om twee kinderen te laten werken ,is onnodig en die kunnen virus oplopen vd rest te besmetten..
            Je kon't altaid nog bakker worre
            Moesten jullie er ook zo om lachen dat Sofie de kiendjes moet helpen met taal? 😆
            makiko schreef:
            10-04-2020 22:23
            Er is niet eens een 'voor de vorm foto' van?Ze doet iets met de kinderen ,bel nu de krant maar dan.., snel voor ze weer opstaat in dikke jas en shawl met zo'n zaligmakende smile.Het is gewoon gênant als je ziet hoe ze het verslag schrijft .Op voorhand al in de verdediging steeds en het blijft hoe dan ook fout om twee kinderen te laten werken ,is onnodig en die kunnen virus oplopen vd rest te besmetten..
            Daar begrijp ik ook niks van. En ondertussen maar blijven beweren dat ze volledig in quarantaine zitten :sarcastic:
            Alle reacties Link kopieren
            Cookielover schreef:
            10-04-2020 21:58
            'Dus na taal en rekenen zijn we gaan verven. Floor, Guusje, madelief en ik. Heerlijk onder de parasol wat in de zon was het echt heel warm.'

            :cheer:
            Ik denk dat ze bedoelde: Floor, Guusje en Madelief verven en ik erbij met de camera in mijn handen.
            Alle reacties Link kopieren
            Rosalind schreef:
            10-04-2020 22:37
            Daar begrijp ik ook niks van. En ondertussen maar blijven beweren dat ze volledig in quarantaine zitten :sarcastic:
            'De kindjes zijn veilig, want we houden ze binnen'. Euhh een paar kindjes maar Soof, eentje fietst elke dag naar huis om lessen te volgen en werkt ook in de bakkerij + nog een kindje, Bovendien komt de buitenwereld gewoon binnen in 'caravan' (stop daarmee!) Nagelkerke. Wat dacht je van Nathalia, die elke dag daar komt en weer naar huis gaat.
            Alle reacties Link kopieren
            makiko schreef:
            10-04-2020 22:23
            Er is niet eens een 'voor de vorm foto' van?Ze doet iets met de kinderen ,bel nu de krant maar dan.., snel voor ze weer opstaat in dikke jas en shawl met zo'n zaligmakende smile.Het is gewoon gênant als je ziet hoe ze het verslag schrijft .Op voorhand al in de verdediging steeds en het blijft hoe dan ook fout om twee kinderen te laten werken ,is onnodig en die kunnen virus oplopen vd rest te besmetten..
            Gatver die smile inderdaad. https://www.youtube.com/watch?v=0Z3k7LAHs1g&t=143s En dan vanaf 2.33. Hoe ze naar hem kijkt :roll:
            Cookielover schreef:
            10-04-2020 23:25
            'De kindjes zijn veilig, want we houden ze binnen'. Euhh een paar kindjes maar Soof, eentje fietst elke dag naar huis om lessen te volgen en werkt ook in de bakkerij + nog een kindje, Bovendien komt de buitenwereld gewoon binnen in 'caravan' (stop daarmee!) Nagelkerke. Wat dacht je van Nathalia, die elke dag daar komt en weer naar huis gaat.
            En Jan en Sofie zelf, die elke dag tig mensen ontmoeten.
            Alle reacties Link kopieren
            Rosalind schreef:
            10-04-2020 23:29
            En Jan en Sofie zelf, die elke dag tig mensen ontmoeten.
            Dat ik denk: oké, doe wat je wil, maar houd op met zeggen dat je je aan de regels houdt. Kom er gewoon voor uit dat het lastig na te leven is. Zelfde met die pizza-oven, die kan kennelijk niet wachten en moet dus getild worden door Jan en twee andere mannen. Een pizza-oven, het is maar waar je prioriteiten liggen hè 😤
            Dat dus. Op zich prima als dat je keuze is maar ga dan niet beweren dat je zeker weet dat de kindjes veilig zijn en dat je je zo geweldig aan de regels houdt.
            Alle reacties Link kopieren
            Eens.
            Ze praten alles goed denken ze maar je ziet gewoon dat het niet klopt.

            Samen naar de Sligro. Waarom moet zij mee ? Kom alleen naar de winkel is toch een maatregel nu.
            Dan "steunen ze de middenstand" door eten af te halen ( is gewoon gemakzucht want 7 dagen zelf zorgen is toch te veel ) En gewoon door te shoppen , voor een stukje vlees naar de slager gaan en beetje groente naar de groenteboer, kaas bij de kaasboer om er toch een gezellige avond van te maken .. dit is ergerlijk .Koop gewoon alles bij de Sligro dan en dan gelijk voor een hele week , zoveel eten zij niet .1 speklapje , een eetlepel groente per man .. daar kun je best wat voorraad op inkopen je kunt het invriezen maar dat zullen ze niet willen ,het zijn luxepaardjes die alles dagelijks vers moeten halen, ook als ze risico lopen voor hun gezin en ook andere mensen zo in gevaar brengen . Ook die pizza oven bijvoorbeeld is allemaal leuk en aardig maar geen noodzakelijk iets , hier ging de bus kapot ,er moest nog een garage bij komen en mannen die dat ding uit de auto hielpen
            :lees veel mensen bijelkaar en bij hun kroost maar Jan komt bijna klaar als hij met zijn oven bezig is ,dat is belangrijk en Soof staat overal voor op met haar telefoon in de aanslag om alles vast te leggen met een lege blik in haar starende oogjes. Echt zo noodzakelijk die inkopen . Net als hun ijssalon ,mensen die nu voor een ijs in de rij gaan staan of bij de de Action bijvoorbeeld..wtf is daar zo belangrijk om te kopen dat niet kan wachten ? De volgers die daar dan op reageren met ik hou van jullie en jullie zijn de beste ,hebben duidelijk (nog) geen verstand. Dat geeft ook weer veel bloot gelijk . ;-D
            Je kon't altaid nog bakker worre
            Alle reacties Link kopieren
            En dat over die horeca steunen zegt ze de hele tijd, valt me op. Het is weer van te voren al verdedigen terwijl het niet hoeft, omdat ze bang is voor reacties. Ze schrijft het op Instagram en Facebook en zegt het ook nog eens nadrukkelijk in de vlog. Het is gewoon zo nep. Maar toen het coronavirus er nog niet was en ze daar bijna elke week aten schreef ze niet elke keer dat het was om de horeca te steunen. Ik laat hier vaak (1x in de twee weken ofzo) wel pizza’s bezorgen van onze favoriete pizzeria hier, omdat ze al een aantal jaar niet zo lekker lopen. Ze wil echt iets hebben om mee te pronken: ‘wij zijn zo goed, we steunen de lokale horeca, en we steunen ook het klimaat door te collecteren voor Greenpeace op en neer te vliegen naar Spanje voor enkel een etentje bij een sterrenrestaurant.
            Alle reacties Link kopieren
            makiko schreef:
            11-04-2020 08:09
            Eens.
            Ze praten alles goed denken ze maar je ziet gewoon dat het niet klopt.

            Samen naar de Sligro. Waarom moet zij mee ? Kom alleen naar de winkel is toch een maatregel nu.
            Dan "steunen ze de middenstand" door eten af te halen ( is gewoon gemakzucht want 7 dagen zelf zorgen is toch te veel ) En gewoon door te shoppen , voor een stukje vlees naar de slager gaan en beetje groente naar de groenteboer, kaas bij de kaasboer om er toch een gezellige avond van te maken .. dit is ergerlijk .Koop gewoon alles bij de Sligro dan en dan gelijk voor een hele week , zoveel eten zij niet .1 speklapje , een eetlepel groente per man .. daar kun je best wat voorraad op inkopen je kunt het invriezen maar dat zullen ze niet willen ,het zijn luxepaardjes die alles dagelijks vers moeten halen, ook als ze risico lopen voor hun gezin en ook andere mensen zo in gevaar brengen . Ook die pizza oven bijvoorbeeld is allemaal leuk en aardig maar geen noodzakelijk iets , hier ging de bus kapot ,er moest nog een garage bij komen en mannen die dat ding uit de auto hielpen
            :lees veel mensen bijelkaar en bij hun kroost maar Jan komt bijna klaar als hij met zijn oven bezig is ,dat is belangrijk en Soof staat overal voor op met haar telefoon in de aanslag om alles vast te leggen met een lege blik in haar starende oogjes. Echt zo noodzakelijk die inkopen . Net als hun ijssalon ,mensen die nu voor een ijs in de rij gaan staan of bij de de Action bijvoorbeeld..wtf is daar zo belangrijk om te kopen dat niet kan wachten ? De volgers die daar dan op reageren met ik hou van jullie en jullie zijn de beste ,hebben duidelijk (nog) geen verstand. Dat geeft ook weer veel bloot gelijk . ;-D
            :yes: eens.


            Ik erger mij ook zo aan dat gefilm in de auto. Sofie weer op sleeptouw mee om Jan te stalken. :woa: Sowieso die mensen houden nergens rekening mee. Zij zijn zo dom. En dan die vraag onder elke vlog van Sofie de laatste weken. Hoe origineel. Halen jullie wel eens afhaaleten? Zoiets. Het is dat ze alleen kindfans hebben of volwassenen met een beperking die alleen smiley's plaatst. De rest wat Sofie niet aanstaat wordt weggehaald of geblokkeerd.
            Alle reacties Link kopieren
            Doorenvogels55 schreef:
            11-04-2020 09:20
            :yes: eens.


            Ik erger mij ook zo aan dat gefilm in de auto. Sofie weer op sleeptouw mee om Jan te stalken. :woa: Sowieso die mensen houden nergens rekening mee. Zij zijn zo dom. En dan die vraag onder elke vlog van Sofie de laatste weken. Hoe origineel. Halen jullie wel eens afhaaleten? Zoiets. Het is dat ze alleen kindfans hebben of volwassenen met een beperking die alleen smiley's plaatst. De rest wat Sofie niet aanstaat wordt weggehaald of geblokkeerd.
            Maar het lijkt ook wel alsof die kindfans er een dagtaak aan hebben om overal op te reageren, zelfs een week later! Ik had laatst een vraag waar natuurlijk niet op gereageerd werd door Soof, want mevrouw reageert alleen op de vragen zoals ‘van welke winkel is die jurk van Eline’, ‘waar komt de verf vandaan’. Krijg ik antwoord van zo’n fan waar ik niks van heb :facepalm:
            Alle reacties Link kopieren
            Was er al gepost dat Nadine Quaedackers een nieuwe vriend heeft? Een kennis van me heeft haar als vriendin op fb en liet me de foto's zien. Een man vol tattoos (zelfs in zijn gezicht) en hij heeft 5 kinderen. Volgens mij zit er tussen haar en haar nieuwe vriend een minder groot leeftijdsverschil dan tussen Nadine en haar overleden man Michel.
            Alle reacties Link kopieren
            Byrma schreef:
            07-04-2020 23:52
            Nee maar het gaat wel over eten.Ik zou best eens wat willen proeven wat zij maken.
            :Samantha Baumgard: ‘Als je voor zestien man kan koken, dan lukt het ook voor vijftig’
            ,,Rijke mensen kunnen hamsteren. Die kopen de schappen leeg en pakken nu b-merken, die ze anders links laten liggen. Armen grijpen mis.” Om juist die groep te helpen kookt Samantha Baumgard, zelf moeder van 13 kinderen, voor haar wijk.



            Een gek idee vindt Debora Borghart het wel, om op deze maandagmiddag met dochter Desteny (14) maaltijden op te halen bij buurtcentrum De Geest in Loosduinen. ,,Normaal gesproken werk ik hier als vrijwilliger, kook ik zelf met ouderen. Maar het centrum is gesloten voor dat soort activiteiten. En nu ben ik degene die om hulp vraagt.”


            Hartverwarmend
            Want die bakjes gevuld met pasta, de belegde sandwiches verpakt in folie en de flesjes drinken: Borghart kan het allemaal goed gebruiken. Het is een pittige tijd, beaamt ze. ,,En dan is het hartverwarmend als anderen opstaan en op deze manier te hulp schieten. Zeker als je bedenkt, dat de familie Baumgard zelf genoeg monden te vullen heeft.”

            Daar zegt Borghart geen woord te veel mee: de Baumgards leven met z'n zestienen - dertien kinderen, één kleinkind - in een bescheiden eengezinswoning in de wijk. Of moeder Samantha niet haar handen vol heeft aan de zorg voor haar eigen huishouden? ,,Het werkt voor mij juist andersom. Omdat ik een groot gezin heb, zijn wij niet anders gewend dan te delen. Dat doen we in huis, maar ook daar buiten.”

            Daklozen
            Baumgard was getroffen door de foto's van lege schappen in supermarkten. ,,Je moet geld hebben om een voorraad eten mee te nemen. Heb je dat niet, dan is het schraal momenteel. Mijn kinderen en ik hebben vorig jaar Kerst eten uitgedeeld aan daklozen. En recent nog, brachten we maaltijden voor het zorgpersoneel van ziekenhuis HMC. Als je voor zestien man kan koken, dan lukt het ook voor vijftig. Het zit gewoon in ons voor anderen klaar te staan.”

            Dat kan zoon Laicery beamen. ,,We hebben allemaal geleerd niet hebzuchtig te zijn. Vroeger al. Als er een kind in de klas zat dat zonder brood naar school was gekomen, dan deelden wij automatisch onze lunch.”

            Veel van mijn volwasse­nen kinderen hebben door deze crisis geen inkomen meer. Ook wij draaien elk dubbeltje om

            Samantha Baumgard
            De wijkmaaltijden wil Samantha Baumgard twee maal per week faciliteren. ,,Wij koken, het bonnetje gaat naar de gemeente. Die financiële ondersteuning is wel noodzakelijk: veel van mijn volwassenen kinderen hebben door deze crisis ook geen inkomen meer en uiteindelijk zijn we goeddeels afhankelijk van het geld dat mijn man binnenbrengt als medewerker van Van der Valk Versmarkt. Ook wij draaien elk dubbeltje om.”

            Schaamte
            Storm loopt het deze maandagmiddag nog niet voor het buurthuis aan de Georges Bizetstraat. Samantha Baumgard vermoedt dat mensen schaamte hebben om langs te komen. ,, Je moet een drempel over om te zeggen: mijn koelkast is leeg, ik kan alle hulp gebruiken. Ik hoop dat mensen die schroom van zich af schudden. Er is niets mis met het aannemen van hulp in zware tijden.”

            Ook wijkbewoner René Rensen dacht niet direct aan zichzelf toen hij hoorde over het initiatief. ,,Ik heb een gezin van zeven, dus ik dacht: dat zal wel te veel zijn. Maar ik werd nu opgebeld dat er ook voor ons eten over is. Het is meer dan welkom. Met de bijdrage van de Voedselbank - we krijgen wekelijks pasjes ter waarde van 30 euro, te besteden bij de Jumbo - en de twee maaltijden die we nu kunnen ophalen, redden we het.”

            ‘Iets feestelijks’
            Hoe lang Samantha Baumgard en zoon Laicery - opgeleid in het horecawezen - doorgaan met het maken van deze maaltijden? ,,We kijken hoe het loopt. Komende vrijdag is het Goede Vrijdag, extra reden om een beetje uit te pakken. Naast de maaltijd bak ik dan cake. Iets feestelijks. Juist in deze tijd is het belangrijk om te blijven vieren.”
            Ik had gedacht dat Tyrona nu wel uit huis zou zijn, maar ze woont nu dus met haar kind nog bij haar ouders en alle broers/zussen in huis.
            Ik hoop oprecht dat hij haar gelukkig maakt en goed voor haar is. Mijn type zou het waarschijnlijk niet zijn, maar dat hoeft gelukkig ook niet.
            Alle reacties Link kopieren
            Nadiaah79 schreef:
            11-04-2020 10:15
            Was er al gepost dat Nadine Quaedackers een nieuwe vriend heeft? Een kennis van me heeft haar als vriendin op fb en liet me de foto's zien. Een man vol tattoos (zelfs in zijn gezicht) en hij heeft 5 kinderen. Volgens mij zit er tussen haar en haar nieuwe vriend een minder groot leeftijdsverschil dan tussen Nadine en haar overleden man Michel.

            Benieuwd wanneer hij in beeld komt. Tattoos in het gezicht? :-o

            Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
            Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

            Terug naar boven