Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 6 (ZONDER SPOILERS)

14-07-2020 22:10 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.
Vanaf maandag 13 juli tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.
          - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
            - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

            Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
            - Familie Nagelkerke, met moeder baasje Sofie en vader Jan en acht kinderen.
            - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordy.
            - Familie Adema, het gezin met de vierling
            - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen
            - Willy Vink en haar 11 kinderen.

            Linkjes naar eerdere topics:

            Deel 1 entertainment/een-huis-vol/list_messages/249622
            Deel 2 entertainment/een-huis-vol-deel-2/list_messages/316491
            Deel 3 entertainment/een-huis-vol-deel-3/list_messages/433888
            Deel 4 entertainment/een-huis-vol-deel-4-zonde ... ges/454679
            Deel 5 entertainment/een-huis-vol-deel-5-zonde ... ges/460340
            Alle reacties Link kopieren
            Rosalind schreef:
            14-07-2020 22:11
            Dan schreef ze zich dus pas op haar 23e in. Terwijl ze dus ook al een wachttijd van 12 jaar had kunnen hebben.
            Dat is waar ja, maar blijkbaar vond ze het tot die tijd niet nodig om op zichzelf te gaan wonen. Maar vooral in de Randstad kun je je beter meteen op je 18e in laten schrijven.

            Ik heb het geluk gehad dat toen ik op mijzelf ging wonen ik in Delfzijl woonde, schreef me op mijn 20e verjaardag in en 2 maanden later kreeg ik een woning aangeboden, dat gaat in die regio overigens nu ook niet zo snel meer, zijn nu ook wachtlijsten van ongeveer een jaar maar in de Randstad is het nog erger, je zit zo aan de 10 jaar.
            tvp
            Jaaa nieuw topic!
            Als ik een kind was en ik moest kiezen zou ik ondanks het geloof de familie Jelies kiezen. Je kunt aan alles zien dat die ouders en kinderen hartstikke gelukkig met elkaar zijn. De liefde spat er vanaf, ook bij de kinderen onder elkaar.
            Nadiaah79 schreef:
            14-07-2020 22:15
            Dat is waar ja, maar blijkbaar vond ze het tot die tijd niet nodig om op zichzelf te gaan wonen. Maar vooral in de Randstad kun je je beter meteen op je 18e in laten schrijven.
            Precies. Je zou denken dat je ouders zoiets wel een beetje sturen.

            En HNT :cheer2:
            Nadiaah79 schreef:
            14-07-2020 22:15
            Dat is waar ja, maar blijkbaar vond ze het tot die tijd niet nodig om op zichzelf te gaan wonen. Maar vooral in de Randstad kun je je beter meteen op je 18e in laten schrijven.

            Ik heb het geluk gehad dat toen ik op mijzelf ging wonen ik in Delfzijl woonde, schreef me op mijn 20e verjaardag in en 2 maanden later kreeg ik een woning aangeboden, dat gaat in die regio overigens nu ook niet zo snel meer, zijn nu ook wachtlijsten van ongeveer een jaar maar in de Randstad is het nog erger, je zit zo aan de 10 jaar.
            Precies wat je zegt, buiten de Randstad valt het nog een beetje mee. Maar als je graag in de buurt van je ouders wilt blijven wonen, dan ben je de sjaak in de Randstad.

            Delfzijl :rofl:
            anoniem_394668 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 22:29
            1.43% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            Wat ik zo mooi vind is dat de familie
            Jelies zo ontzettend rustig tegen de kinderen praat. Niks schreeuwen of opjagen, zoals bij de familie Buddenbruck. Al kan ik hen ook steeds meer waarderen. Op hun eigen manier blijken ze toch wel een hecht gezin, terwijl ik dat eerst echt niet zo zag.
            Ik vind het een leuk programma om .s avonds met ons gezin te kijken.
            Alle reacties Link kopieren
            Nadiaah79 schreef:
            14-07-2020 22:15
            Dat is waar ja, maar blijkbaar vond ze het tot die tijd niet nodig om op zichzelf te gaan wonen. Maar vooral in de Randstad kun je je beter meteen op je 18e in laten schrijven.

            Ik heb het geluk gehad dat toen ik op mijzelf ging wonen ik in Delfzijl woonde, schreef me op mijn 20e verjaardag in en 2 maanden later kreeg ik een woning aangeboden, dat gaat in die regio overigens nu ook niet zo snel meer, zijn nu ook wachtlijsten van ongeveer een jaar maar in de Randstad is het nog erger, je zit zo aan de 10 jaar.
            Vind het overigens sowieso stom dat je pas met 18 mag inschrijven. Bij Woningnet mag het trouwens vanaf 17,5. Heb mijn dochter toen ze 16 was al geadviseerd in te schrijven maar toen mocht het niet. Ze is net 19 en staat dus 1,5jr ingeschreven.
            De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
            :whut:
            Happy new topic!
            Alle reacties Link kopieren
            apiejapie schreef:
            14-07-2020 22:28
            Wat ik zo mooi vind is dat de familie
            Jelies zo ontzettend rustig tegen de kinderen praat. Niks schreeuwen of opjagen, zoals bij de familie Buddenbruck. Al kan ik hen ook steeds meer waarderen. Op hun eigen manier blijken ze toch wel een hecht gezin, terwijl ik dat eerst echt niet zo zag.
            Ik vind het een leuk programma om .s avonds met ons gezin te kijken.
            Bij BB vind ik het wel aardig schokkend dat die kinderen gewoon een middelvinger naar de ouders opsteken.
            Ik heb zelf ook een groot gezin maar dit moeten ze bij mij echt niet doen.
            De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
            Alle reacties Link kopieren
            Stiefdochter was erg teleurgesteld dat ze de Kraantjes nog niet gezien heeft. Iemand een idee wanneer ze wel tevoorschijn gaan komen?
            De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
            Ik denk ook dat de Buddenbruckjes hecht zijn, maar man, wat een chaos daar!
            De Jelies zijn een lief gezin maar ik zou niet bij ze kunnen wonen. Ik word een beetje kriegel van ze.
            apiejapie schreef:
            14-07-2020 22:28
            Wat ik zo mooi vind is dat de familie
            Jelies zo ontzettend rustig tegen de kinderen praat. Niks schreeuwen of opjagen, zoals bij de familie Buddenbruck. Al kan ik hen ook steeds meer waarderen. Op hun eigen manier blijken ze toch wel een hecht gezin, terwijl ik dat eerst echt niet zo zag.
            Ik vind het een leuk programma om .s avonds met ons gezin te kijken.
            Buiten dat het natuurlijk een montage-programma is, geef ik je gelijk. Het beeld wordt wel uitvergroot. Ik geloof heus wel dat ma Buddenbruck niet de hele dag loopt te foeteren en te schelden op haar kinderen (althans, dat hoop ik) en het altijd bij de Jelies pais en vree is, maar in de kern denk ik wel dat het klopt.
            Alle reacties Link kopieren
            Ik zou bij geen van die grote gezinnen willen wonen
            Ik vind de meeste wel leuk om naar te kijken maar ben blij als ik op een knop kan duwen om ze uit te zetten :mrgreen:
            Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
            apiejapie schreef:
            14-07-2020 22:28
            Wat ik zo mooi vind is dat de familie
            Jelies zo ontzettend rustig tegen de kinderen praat. Niks schreeuwen of opjagen, zoals bij de familie Buddenbruck. Al kan ik hen ook steeds meer waarderen. Op hun eigen manier blijken ze toch wel een hecht gezin, terwijl ik dat eerst echt niet zo zag.
            Ik vind het een leuk programma om .s avonds met ons gezin te kijken.
            Ik vind dit ook echt een lieve, warme familie. Ongelooflijk ook met zoveel kinderen hoe rustig moeder Janneke blijft en hoe rustig en lief ze tegen de kinderen praat.
            Ik word er zelf gewoon helemaal rustig van :)
            Ik vind het ook mooi dat ze de kinderen toch wel ruimte en een bepaalde vrijheid geven (oudste dochter die make up mag dragen, met meiden en jongens mag afspreken, vlotte jurkjes draagt en aan wie ze het geloof niet op willen dringen, omdat ze vinden dat dat niet werkt).
            Alle reacties Link kopieren
            Andrieske1976 schreef:
            14-07-2020 22:28
            Precies wat je zegt, buiten de Randstad valt het nog een beetje mee. Maar als je graag in de buurt van je ouders wilt blijven wonen, dan ben je de sjaak in de Randstad.

            Delfzijl :rofl:

            Was best mooi wonen in Delfzijl, ik woonde in 1 van de hoge grote flats vlakbij de dijk op de 9e verdieping, mooi uitzicht over het water.
            Byrma schreef:
            14-07-2020 22:41
            Ik zou bij geen van die grote gezinnen willen wonen
            Ik vind de meeste wel leuk om naar te kijken maar ben blij als ik op een knop kan duwen om ze uit te zetten :mrgreen:
            Het is wel druk inderdaad.... :)
            Nadiaah79 schreef:
            14-07-2020 22:43
            Was best mooi wonen in Delfzijl, ik woonde in 1 van de hoge grote flats vlakbij de dijk op de 9e verdieping, mooi uitzicht over het water.
            Sorry, niks mis met Delfzijl, maar je kunt toch wel snappen dat de wachttijden in de Randstad veel langer zijn?
            Alle reacties Link kopieren
            Andrieske1976 schreef:
            14-07-2020 22:39
            Buiten dat het natuurlijk een montage-programma is, geef ik je gelijk. Het beeld wordt wel uitvergroot. Ik geloof heus wel dat ma Buddenbruck niet de hele dag loopt te foeteren en te schelden op haar kinderen (althans, dat hoop ik) en het altijd bij de Jelies pais en vree is, maar in de kern denk ik wel dat het klopt.
            De BB zijn gewoon zo.
            Ze zijn ook lief naar en voor elkaar.Het is hun manier van communiceren. Kan ook dat er gewenning optreedt bij me, na zoveel seizoenen :$ .
            Ze hebben een grote mond ,de ouders zijn niet consequent .Ouders lachen veel weg en ze maken van problemen een lolletje maar je ziet wel dat dat een hecht gezin is ,is toch belangrijk.
            Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
            Alle reacties Link kopieren
            suzyqfive schreef:
            14-07-2020 22:37
            Stiefdochter was erg teleurgesteld dat ze de Kraantjes nog niet gezien heeft. Iemand een idee wanneer ze wel tevoorschijn gaan komen?
            Volgende week dinsdag, aflevering 7. Ik heb inmiddels alle afleveringen al gezien.
            Byrma schreef:
            14-07-2020 22:45
            De BB zijn gewoon zo.
            Ze zijn ook lief naar en voor elkaar.Het is hun manier van communiceren. Kan ook dat er gewenning optreedt bij me, na zoveel seizoenen :$ .
            Ze hebben een grote mond ,de ouders zijn niet consequent .Ouders lachen veel weg en ze maken van problemen een lolletje maar je ziet wel dat dat een hecht gezin is ,is toch belangrijk.
            Gedeeltelijk met je eens, je kunt ook zeggen dat het een symbiotisch ziek gezin is door hun manier van communiceren. Ze versterken zowel hun goed als slecht gedrag in elkaar.
            Alle reacties Link kopieren
            Andrieske1976 schreef:
            14-07-2020 22:45
            Sorry, niks mis met Delfzijl, maar je kunt toch wel snappen dat de wachttijden in de Randstad veel langer zijn?
            In de grote steden heb je vaak inderdaad wel een jaar of 10 wachttijd maar dat heb je hier in het noorden in de stad Groningen ook. In dorpen rondom de grote steden kun je zelfs in de regio Randstad nog wel vrij snel aan een woning komen. Mijn nichtje woont op ongeveer 15 kilometer buiten Amsterdam in een klein dorpje en had binnen 2 jaar een huis. Ik zou dus gewoon buiten een grote stad gaan zoeken.
            Alle reacties Link kopieren
            tvp, was dubbel gepost.
            nadiaah79 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 22:56
            Reden: dubbel
            97.41% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            suzyqfive schreef:
            14-07-2020 22:36
            Bij BB vind ik het wel aardig schokkend dat die kinderen gewoon een middelvinger naar de ouders opsteken.
            Ik heb zelf ook een groot gezin maar dit moeten ze bij mij echt niet doen.
            Dat ben ik wel met je eens hoor. Ben zelf juist van heel strikt in opvoeding vanuit respect naar elkaar toe. Dus dit gezin heeft me eerst ook erg tegen gestaan. En toch zie ik nu dat ze op hun eigen manier wel liefde voor elkaar hebben. Alleen uiten ze het nogal euh....op een bijzondere manier
            apiejapie schreef:
            14-07-2020 22:58
            Dat ben ik wel met je eens hoor. Ben zelf juist van heel strikt in opvoeding vanuit respect naar elkaar toe. Dus dit gezin heeft me eerst ook erg tegen gestaan. En toch zie ik nu dat ze op hun eigen manier wel liefde voor elkaar hebben. Alleen uiten ze het nogal euh....op een bijzondere manier
            Ja. Ik denk ook niet dat geen enkel kind van hen beter af zou zijn met een interventie van buitenaf. Alhoewel ik nu al denk, minstens drie, maar dat terzijde.

            Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
            Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

            Terug naar boven