Entertainment alle pijlers

3 jarig meisje ontvoerd uit hotelkamer in Portugal!

08-05-2007 11:00 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Portugese politie is met man en macht op zoek naar een ontvoerde peuter. De driejarige Madeleine McCann werd uit haar hotelkamer ontvoerd waar ze lag te slapen met haar twee broertjes van twee jaar oud in de Portugese stad Praia da Luz. Inmiddels zijn al meer dan 30.000 tips bij de politie binnengekomen.



De hele omgeving rond de Portugese badplaats is inmiddels uitgekamd. De speurders beschikken over een robotfoto -een compositiefoto, gemaakt met de computer- van de ontvoerder. Om Madeleine niet in gevaar te brengen wordt die niet verspreid. Toen het meisje werd ontvoerd waren de ouders aan het eten in een hotel.





Vreselijk toch?
Alle reacties Link kopieren
dit was ook de reden om mijn dochter nooit alleen op de hotelkamer te laten slapen.Vreselijk dit;(
Alle reacties Link kopieren
VRESELIJK!!!!!Ik hoop dat ze  heel snel levend wordt terug gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat hoop ik ook. Maar ik zie het somber in. 2 maanden geleden was er in Las Palmas geloof ik een 7 jarig jongetje ontvoerd op klaarlichte dag van straat. Hij is nog steeds niet teruggevonden. Ik heb geen kinderen, maar het moet echt vreselijk zijn als je kind opeens weg is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit soort dingen gebeurt voor mij alleen in films,nou, dus niet

Ik ga er ook niet meer aan denken nu want word er echt compleet naar van.
Alle reacties Link kopieren
zulke nachtmerries heb ik weleens, word ik badend in het zweet wakker, wat onuitspreekbaar erg is dit, ik zou dat ook eerlijk gezegd niet durven hoor , mijn kids achterlaten in de hotelkamer.



en op de route du soleil ben ik ook altijd paranoia als de hel, daar hangen ook bij elk benzinestation vermiste kinderen, echt vreselijk!!!!!!!!



o wat erg!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreselijk dat die ouders zomaar hun 3 kleine kindjes alleen in het appartement hebben achtergelaten om te gaan eten!

Daarvoor vind ik die kindjes nog veel te jong, ik vind niet dat je dat als ouders zijnde kunt maken, tenzij je een babysitter inhuurt die er constant bij is. Ook al is het restaurant maar 1 minuut van het appartement verwijderd, dan nog zou ik dat niet doen.



De Portugese politie heeft een sterk vermoeden wie de dader is.....ik volg het al vanaf donderdag op Sky News.

Ik hoop dat ze haar vinden..........
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het vreselijk dat die ouders zomaar hun 3 kleine kindjes alleen in het appartement hebben achtergelaten om te gaan eten!

Daarvoor vind ik die kindjes nog veel te jong, ik vind niet dat je dat als ouders zijnde kunt maken, tenzij je een babysitter inhuurt die er constant bij is. Ook al is het restaurant maar 1 minuut van het appartement verwijderd, dan nog zou ik dat niet doen.



Als ik ooit kinders heb, laat ik ze tot aan hun 12 jarig leeftijd niet alleen ergens onbeheerd achter. Kleine kinderen onder de 12 kunnen totaal geen weerstand bieden tegen een volwassen iemand.

Maar toch zou je denken dat een hotel toch goed beveiligd is...Dat je als vreemde neit zomaar op de hotel kamer van ene ander kunt komen. Deze ontvoerder meot hebben geweten dat de kinders alleen waren. Dat kan niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Dat was mijn eerste gedachte ook, dat iemand geweten moet hebben dat die kinderen daar alleen waren en hij/zij heeft net op het juiste moment, misschien net nadat een van de ouders ging controleren en wist dat ze toch de komende 15 minuten niet terug zouden komen, het kind meegenomen.



Ik heb zelfs al gehoord dat het om iemand met de Britse nationaliteit zou gaan maar ik weet niet in hoeverre dat dit waar is.



Ik denk dat deze ouders hun kids niet meer alleen laten.....
Alle reacties Link kopieren




quote: sue2 reageerde



Ik vind het vreselijk dat die ouders zomaar hun 3 kleine kindjes alleen in het appartement hebben achtergelaten om te gaan eten!

Daarvoor vind ik die kindjes nog veel te jong, ik vind niet dat je dat als ouders zijnde kunt maken, tenzij je een babysitter inhuurt die er constant bij is. Ook al is het restaurant maar 1 minuut van het appartement verwijderd, dan nog zou ik dat niet doen.



Als ik ooit kinders heb, laat ik ze tot aan hun 12 jarig leeftijd niet alleen ergens onbeheerd achter. Kleine kinderen onder de 12 kunnen totaal geen weerstand bieden tegen een volwassen iemand.

Maar toch zou je denken dat een hotel toch goed beveiligd is...Dat je als vreemde neit zomaar op de hotel kamer van ene ander kunt komen. Deze ontvoerder meot hebben geweten dat de kinders alleen waren. Dat kan niet anders.






Je kán gewoon niet altijd bij je kinderen zijn. Wil je je kinderen onder de 12 jaar dan nooit alleen laten buitenspelen? Je kan, en moet het ook niet willen, gewoon niet alles zien wat ze doen.

In dit geval vind het wel heel makkelijk om met een beschuldigende vinger naar de ouders te wijzen. Dit is zo'n bizar geval, dat had je ook in je eigen huis kunnen gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Sorry Nak maar wat je nu beweerd vind ik echt onzin !

Er is een wezenlijk verschil met het buiten spelen van kinderen of je kind alleen achter laten op een hotelkamer

Je vergelijking gaat niet op dus.

Het ontvoerde meisje is pas drie jaar,wat bezielde die ouders in godsnaam?

Ik kan mij hier razend kwaad over maken en zie steeds meer dat ouders hun verantwoording niet nemen.

Lekker makkelijk en heel egoistisch;(  Waarom geen oppas?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht: SLIK... Wij hebben op vakantie onze dochter ook vaker op de hotelkamer laten slapen terwijl wij beneden een drankje gingen drinken. Om het kwartier kijken en luisteren, maar toch....

Vreselijk. Inderdaad, het lijkt wel vooraf gepland. De jongetjes laten liggen...

Jammer ook dat er meteen mensen zijn die zeggen dat het de schuld van de ouders is. Alsof die erom gevraagd hebben. Dit is iets wat niemand kon vermoeden dat het zou gebeuren. Dat blijkt alleen al uit hoe snel dit bekend is geworden over heel de wereld. Iedereen reageert met ontzetting en ongeloof. Dan vind ik het erg kortzichtig en arrogant om de ouders ervan te beschuldigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het van de week op tv en het ging om een bungalow, in elk geval een vakantiehuisje en geen hotelkamer.

De ouders waren bij vrienden 50 m verderop.

Dat is alles dat ik ervan weet, maar natuurlijk heb ik me wel afgevraagd of ik dat zou doen.

Ja, 50 m verderop wel. Maar dan wel met de deur enorm op slot (al is het alleen maar omdat de kinderen zélf ook niet weg moeten kunnen!) en een hypergevoelige babyfoon erbij. Nu ik dit horrorverhaal gehoord heb, weet ik niet of ik het nog zou durven (overigens nog nooit gedaan zo, op vakantie, maar weleens over nagedacht hoe handig het zou zijn als er een bar ofzo vlakbij zou zijn en je de babyfoon dan kunt gebruiken). Ik zou in elk geval zicht op het huisje willen hebben vanaf waar ik dan op visite zou gaan danwel wat zou gaan drinken (in bar op camping ofzo).

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
ik zou nooit mijn kind alleen op hotelkamer of bungalow achterlaten, ook niet met om het kwartier kijken o.i.d.

De kans dat je kind ontvoerd wordt is natuurlijk klein, maar niet onmogelijk. De kans dat ze wakker worden, omdat ze ziek zijn of bang zijn is wel groot. Een kwartier alleen en in paniek is dan heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk fijn om de ouders te beschuldigen. "Ik zou dat nooooooit doen!!" ---> zoiets zal mij dus niet overkomen. Nee, maar jij doet waarschijnlijk weer iets anders stoms. En pas achteraf denk je; KUUUHUUT!



Wij doen het ook wel es, kinderen aan´t slapen, en dan gaan eten om de hoek en om de zoveel tijd even kijken.



Zoiets als dit kán je gewoon niet voorzien. Je bent er normaal ook niet 24/7 bij. Je kan je kinderen niet 100% beschermen tegen barbaren en klootzakken. Niemand kan altijd 100 % alert zijn, je hebt nooit alles helemaal afgetimmerd qua veiligheid. Weet je nog dat jongetje op die basisschool? Ik bedoel maar.



Echt vreselijk om die ouders de zwarte piet toe te schuiven. Ik maak me daar best wel boos over. Makkelijk, een grote bek opzetten.



:R voor hun en ik hoop dat het meisje snel ongedeerd terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dit alleen voorkomen door 24/7 bij je kind te zijn. Als je een babyfoon neerzet kan het ook zijn dat er stroomstoring komt, je kind op dat moemnt net wordt gejat, en je net te laat terug bent. Tenzij je zicht hebt op het huisje of kamer, want dan zie je wie er probeert naar binnen te koomen. Maar ook als je op vakantie een oppas inhuuurt, akn die opppas er met je kind vandoor gaan.Ik zou eerder nog een supersensitive babyfoon neerzetten dan een hotel oppas inhuren die ik niet ken en die mijn kind ook niet kent.
Alle reacties Link kopieren


ik zou nooit mijn kind alleen op hotelkamer of bungalow achterlaten, ook niet met om het kwartier kijken o.i.d.

De kans dat je kind ontvoerd wordt is natuurlijk klein, maar niet onmogelijk. De kans dat ze wakker worden, omdat ze ziek zijn of bang zijn is wel groot. Een kwartier alleen en in paniek is dan heel lang.



 Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
ik zou nooit mijn kind alleen op hotelkamer of bungalow achterlaten, ook niet met om het kwartier kijken o.i.d.

De kans dat je kind ontvoerd wordt is natuurlijk klein, maar niet onmogelijk. De kans dat ze wakker worden, omdat ze ziek zijn of bang zijn is wel groot. Een kwartier alleen en in paniek is dan heel lang.





Dat vind ik dus ook.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Laten jullie je kind ook nooit in een winkel even in een speelhoekje achter? Ik heb ze laatst bij de Karwei laten spelen bij een speelhuisje en was zelf een eind verderop in de winkel. Of laatst in een supermarkt, daar was een tv hoekje, wilden ze graag tv kijken terwijl ik winkelde. Een ontvoerder had ze makkelijk mee kunnen nemen. Ik heb ze beide keren steeds wel een paar minuten uit zicht gehad.



Wat een heftig verhaal trouwens zeg. Verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen nee.

Althans het ligt ook aan de leeftijd en waar het hoekje geplaatst is.

Maar tot een jaar of 7 moesten ze gewoon meelopen met ons, ik wilde ze gewoon altijd goed kunnen zien.



Ze zijn nu 9 en 10 en nu moeten ze ook vaak gewoon mee, maar ik ben er nu wel iets soepeler in dat ze alleen ergens naar toe mogen of ergens alleen blijven. Maar toen ze zo klein waren niet.

Misschien overbeschermend maar wij voelde ons daar het prettigst bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het redelijk makkelijk is om van een afstand te zeggen dat je zoiets nooooooooooit zou doen, maar ik denk dat elke ouder wel een keer heeft dat de kinderen een paar minuten alleen zijn. Zoals iemand anders al zei: je kan ze niet continu in de gaten houden. Het is gewoon verschrikkelijk dat zoiets uberhaupt KAN gebeuren. Kijk, ik vind het echt niet vreemd dat mensen hun kinderen in een tv hoekje zetten tijdens het winkelen o.i.d, dat zou ik denk ik ook wel doen. Ik kan me voorstellen dat  dan voor ouders een vakantiebungalow waar de kinderen liggen te slapen en jij zelf 50m verderop zit, misschien nog wel veiliger lijkt. En zelfs met een babyfoon waren ze wrs niet eens op tijd teruggeweest om de dader te betrappen.



Ik hoop dat ze levend gevonden wordt!
Alle reacties Link kopieren
Laat ze inderdaad alsjeblieft levend en in goede gezondheid gevonden worden... :R

Mijn oudste zoontje is ook drie jaar, net als dit meisje. Het idéé... als ik dat teveel toelaat word ik al gek.



In de supermarkt of een winkel laat ik de kinderen niet alleen in een speelhoek, ook niet voor een paar minuten. Ze zijn ook nog maar twee en drie, dat vind ik te jong. Ik weet niet op welke leeftijd ik het wel ga doen, hangt van de kinderen af.

Vorige week was mijn oudste in de speeltuin weg. Ik dacht dat-ie bij de rest van de familie aan de picknicktafel zat, zij dachten dat hij bij mij was en mijn jongste.

Ik schat dat hij zo'n tien minuten weg was toen we 't ontdekten, en we hebben vijf minuten gezocht voor mijn schoonzus hem vond. Ik was niet echt bang, hij moest ergens op het terrein zijn, maarja er was wel water in de buurt...

Het risico dat er iets gebeurt met kinderen doordat ze zélf weglopen (en de straat opgaan of in het water vallen o.i.d.) is natuurlijk een heel stuk groter dan ontvoering, zeker door een wildvreemde.

Ik denk dat mensen daar nogal eens te weinig bij stilstaan. Ik zie zo vaak heel kleine kinderen op de stoep spelen, zonder toezicht, daar begrijp ik niks van.

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Lisa, je haalt me de woorden uit de mond. Ik ken ook zo iemand die overal de meest onwaarschijnlijke complottheorien bij bedenkt en altijd de grootste mond over wat ze wel allemaal NIET zou doen. Maar intussen wel haar twee jarige zoontje los over de stoep laten lopen naast een drukke verkeersweg.

Het is gewoon ontzettend gemakkelijk om anderen de schuld te geven van je hebt het toch zelf gedaan en oooh ik zou dit NOOOOOIIIIITTT doen. Daarmee even compleet voorbij gaan aan de omvang van dit drama. Het lijkt wel of daarmee dit gebeuren wordt goedgepraat, of het ineens daardoor minder erg is. Misschien is het een soort zelfbescherming, dat deze mensen anders dit drama geen plaats kunnen geven, gevoelsmatig.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is het mij ook weleens gebeurd dat kind ineens weg was en gewoon bij wijze van een vlinder zag vliegen en daar achteraan is gerend. Zodat je zelf vreselijk loopt te zoeken.

Mijn dochter heeft zich zelf een keer in een kledingzaak in 1 van die rekken verstopt en wij maar zoeken zoeken en zij niets zeggen. Na een kwartier stonden de tranen in mijn ogen en de meest vreselijke filmpjes draai je in je hoofd af. De winkel ging meteen de beveiligingsvideo's afspelen om te kijken of ze meegenomen zou zijn of dat ze zelf naar buiten was gelopen.

Na een half uur bleek dus dat ze verstoppertje speelde en op een gegeven moment niet meer naar voren 'durfde' te komen omdat ze haar naam al had horen omroepen en haar ouders wanhopig haar naam riepen.....



Maar bewust ergens alleen laten dat hebben we niet gedaan er lette altijd iemand op. Zoals ik eerder zei het ligt aan de leeftijd.



Daar wil ik absoluut niet mee zeggen dat ik het de schuld van de ouders vind. Nee hoor zeker niet, dat is nogal makkelijk om dat te zeggen.

Je denkt er toch zeker niet aan dat iemand de kamer (die waarschijnlijk wel op slot heeft gezeten) van het hotel in gaat om je kind mee te nemen.... Nee daar zou ik op dat moment zeker niet bij stil staan het is gewoon vreselijk dat dit is gebeurd.



Ik hoop net als ieder ander dat dit meisje levend gevonden wordt en dan liever vandaag dan morgen!
Alle reacties Link kopieren
Lisa, je haalt me de woorden uit de mond. Ik ken ook zo iemand die overal de meest onwaarschijnlijke complottheorien bij bedenkt en altijd de grootste mond over wat ze wel allemaal NIET zou doen. Maar intussen wel haar twee jarige zoontje los over de stoep laten lopen naast een drukke verkeersweg. Dat bedoel ik. Iedereen doet wel es iets stoms.



Het is gewoon ontzettend gemakkelijk om anderen de schuld te geven van je hebt het toch zelf gedaan en oooh ik zou dit NOOOOOIIIIITTT doen. Daarmee even compleet voorbij gaan aan de omvang van dit drama. Het lijkt wel of daarmee dit gebeuren wordt goedgepraat, of het ineens daardoor minder erg is. Misschien is het een soort zelfbescherming, dat deze mensen anders dit drama geen plaats kunnen geven, gevoelsmatig. Precies, helemaal mee eens. Maar wel erg oneerlijk naar die ouders toe. Die dit natuurijk niet lezen, maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven