Entertainment alle pijlers

Crisis in de tent

16-09-2020 10:12 13 berichten
SBS6 dinsdag 21.30
Herman de Blijker en Annermarie van Gaal gaan horecaondernemingen helpen uit de coronacrisis te komen.
De eerste 3 afleveringen verliepen super inspirerend. De tent werd echt opgefrist en verbeterd waardoor de klandizie aantrok en de eigenaren weer gemotiveerd raakten.
De aflevering van gisteren had een heel eigenwijze eigenaar die na de make-over toch weer terug naar de oude situatie ging. Kwam erg ondankbaar over.
Desondanks een leuk en actueel programma.
Wie kijkt ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik.
Gisteren de aflevering in Sittard gezien.
Jeetje wat een rare snuiter die man!
En ze doen net of de tent afgelegen ligt,
Dat is niet zo: locatie ligt vlak bij het station.
drominique schreef:
16-09-2020 10:20
Ik.
Gisteren de aflevering in Sittard gezien.
Jeetje wat een rare snuiter die man!
En ze doen net of de tent afgelegen ligt,
Dat is niet zo: locatie ligt vlak bij het station.
Het ziet er uit als 'n tourist-trap. Echt 'n allegaartje.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een mooi programma
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt weer een typisch SBS programma. Achterhaald, we hebben hetzelfde format al uitentreure gezien, jaren geleden op andere zenders. Dezelfde zogenaamde sterren die, na vele jaren, hun frisheid volledig verloren hebben en alleen nog maar op de automatische piloot hun centjes bij ome John op komen halen. Er zit werkelijk niks nieuws, verrassends of enige oprechtheid in. Het is allemaal even nep en goedkoop. Deelnemers worden niet echt geholpen, want daar is helemaal geen tijd voor. Die Herman den B heeft volgens mij geen enkele interesse in die deelnemers, hij draait alleen maar hetzelfde riedeltje af dat ze jaren geleden van het format van Gordon Ramsey gejat hebben. Een sponsorkassaatje hier, een paar meubeltjes van de meubelsponsor daar en ze zoeken het maar weer uit.

Soms denk ik wel eens dat John de Mol een ernstige ziekte heeft of zoiets.
De man die vroeger toch zoveel goede ideeën gehad heeft, kan de afgelopen jaren alleen maar liefdeloze meuk produceren. Zelfs het jatten van formats lukt niet meer. Het wordt zo langzamerhand een beetje zielig om te kijken, naar zoveel totaal mislukte programma's op SBS.
Alle reacties Link kopieren
Een erg ondankbare man. Krijg je 2 professionals ter beschikking, die gewoon goede ideeen hebben, stuur je na afloop boze mailtjes. En bedankt he?
Hij sponsorde met zijn inkomen en pensioen de hobby van zn vrouw.
En dan gewoon weer de oude meubels terug slepen en de oude menukaart. Hij heeft gisteren persoonlijk de zaak om zeep geholpen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-09-2020 10:43
Krijg je 2 professionals ter beschikking, die gewoon goede ideeen hebben,
Dat valt echt nog maar te bezien. Ze hebben altijd precies dezelfde ideeën die, oh wonder, precies gelijk lopen met de doelen van de sponsors. Namelijk zo veel mogelijk van de sponsor producten naar binnen schuiven. Het maakt niet uit of daar ook behoefte aan is.
Al die zaken waar Herman langs geweest is, in de loop der jaren, zijn daarna vaak gewoon failliet gegaan.

Op tv doen ze alsof hij een of andere bedrijvendokter is, maar dat is echt alleen maar imago.
Wat een rare die Harry hij wilde gewoon niet veranderen . En zogenaamde klanten die de meuk weer terug wilde ja ja .
Zij wilde wel had ik het idee
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
16-09-2020 10:50
Dat valt echt nog maar te bezien. Ze hebben altijd precies dezelfde ideeën die, oh wonder, precies gelijk lopen met de doelen van de sponsors. Namelijk zo veel mogelijk van de sponsor producten naar binnen schuiven. Het maakt niet uit of daar ook behoefte aan is.
Al die zaken waar Herman langs geweest is, in de loop der jaren, zijn daarna vaak gewoon failliet gegaan.

Op tv doen ze alsof hij een of andere bedrijvendokter is, maar dat is echt alleen maar imago.
Dat is toch logisch?
Al die mensen zijn restaurantje aan het spelen en ondernemen niet.
Van alle afleveringen in deze serie was er geen 1 die een die de administratie op orde had of wist wat de minimale omzet per week/dag/maand zou moeten zijn om een gezond bedrijf te zijn.

Dus of Gordon komt of Herman of wie dan ook, dat helpt tijdelijk: mensen komen nieuwsgierig langs aan de hand van de gratis reclame op tv.
Echter: je zal iets moeten bieden wil je een klantenkring opbouwen en behouden: en dat willen deze mensen niet.

Net als die grapjesmaker van gisteren: de vaste klanten willen... als hij genoeg vaste klanten zou hebben dan zat hij nu niet in de problemen.
Mensen die lekker willen eten gaan naar een andere toko in de omgeving: die komt bijna om in de vaste klanten. Het kan dus wel!
Alle reacties Link kopieren
En je vind het leuk om te zien dat mensen hard werken en iets doen met de tips en adviezen. Dan denk je, ja, daar gaan we eens eten! Maar bij deze zaak had ik het gevoel, laat maar. Ze hebben een tunnelvisie, en blijven daar star aan vasthouden.
Het was een zaak met teveel meuk, niet schoon, en dan was het eten ook nog eens niet lekker.
ik geef mn bek ook maar een douw
Yildizlar schreef:
16-09-2020 10:57
Wat een rare die Harry hij wilde gewoon niet veranderen . En zogenaamde klanten die de meuk weer terug wilde ja ja .
Zij wilde wel had ik het idee
Maar bij haar had ik dan weer 't idee dat zij gewoon haar eigen menu wilde blijven koken, maar te beleefd was om dat van Herman openlijk af te keuren. Toen ze terugkwamen stonden ook weer lange (niet coronaproof) tafels in de tent.
Die B&B van vorige week zou ik best boeken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 11:41
Die B&B van vorige week zou ik best boeken.
Ik ook.
Het was schoon en netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven