Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Nu zou ik dus heel graag zeggen dat ik dat heus wel gemerkt heb, maar nee. Niet dus. Helemaal niks. Sorry voor jullie wereldbeeld. Dat kan écht.


Ik weet ook ergens wel dat ik globaal waarschijnlijk ongeveer een keer per vier of vijf weken ongesteld zal zijn. Maar niet zeker of dat ook echt zo is, of wanneer dan. Mijn hersens werken niet zo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik vind niet zo gauw iets stom hoor. Ik ben in andere dingen enorm laks. Dat je vergeet om iets te betalen, begrijp ik. Dat je de eerste paar maanden niet door hebt dat de hypotheekverstrekker de rente van je rekening incasseert, snap ik ook. Maar dat je dat geld dan gewoon uitgeeft zonder door te hebben dat je ineens 600 euro extra uitgeeft, dat kan ik me niet voorstellen. Maar dat komt omdat ik best strikt in budgettering ben.
Ik vind de keuze voor deze familie ook gewoon niet zo fijn. Er zijn genoeg mensen die van een minimum moeten rondkomen, maar de Eejo kiest voor een familie die het boodschappengeld oprookt en 7 katten heeft. Dat had ook echt wel anders gekund.
Alle reacties Link kopieren
de rijke vrouw is al sinds hun jeugd bij de nu rijke man, geloof niet dat ze het voor het geld doet/deed. Ze komt echter wel eenzaam over. Toen dat stel meedeed met Steenrijk/Straatarm verbaasde hij zichzelf dat hij kon genieten van samen eten en spelletjes doen. Dat is echter blijkbaar niet in zijn ritme gebleven.
Verder ja dat arme gezin, daar is alles hierboven al wel over gezegd.
Wel een interessant programma en kijk zeker weer volgende week.
Alle reacties Link kopieren
O God (om even in eosferen te blijven)

Ik ben ook nog gestopt met stevig roken. Dat zou ik om maandbasis dus enórm in mijn financiën moeten merken. Helaas... ik merk daar dus niks van. Aan het eind is het geld gewoon op en heb ik geen idee waaraan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
24-09-2020 20:48
Ik vind mezelf best wel niet al te dom.

Maar toen deed Hotmail iets onverwachts. Ze splitsten mijn inbox in een ‘gewone’ inbox en in een ‘prioriteit’ inbox.
Nou en ik ben dus niet heel erg slim, dus ik had dat helemaal niet in de gaten. Eigenlijk keek ik alleen af en toe eens op die mail om te zien of er ook belangrijke mail tussen zit.
O, en áls er dan belangrijke mail tussen zit handel ik die gelijk af. Werkt al jaren zo.
Tot Hotmail dat met die mailboxsplitsing dus deed.
En ik ben dus niet slim, want ik merkte dat niet.

En toen kreeg ik een telefoontje dat ik de huur al drie maanden niet betaald had.
En ik ben dus dom, want dat had ik helemaal niet opgemerkt.

Ik heb het programma niet gezien, maar zo te lezen pas ik bij het type ‘arm en dom’. Altijd fijn om weer wat over jezelf te leren.

Wat heeft Hotmail met je huur te maken dan? Heb je 3 maanden lang niet op je rekening gekeken? Ik krijg bij elke af/bijschrijving een melding op mn telefoon.
tiumperfectum wijzigde dit bericht op 24-09-2020 21:07
0.10% gewijzigd
Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Ik log vrijwel dagelijks op m’n bankrekening in. Ik start elke maand een nieuw tabblad in excel met mijn vaste lasten en uitgaven van die maand. Als een incasso die ik had verwacht nog niet heeft plaatsgevonden rond normale datum, hang ik meteen aan de telefoon, want ik wil er vanaf zijn. Zoals laatst, toen was er een storing geweest bij een van mijn incasseren, waardoor het een week later werd. Ze hadden de klanten nog niet eens geïnformeerd en ik had al contact opgenomen. Ik kan dat op mijn excel zien namelijk.

Mijn hersenen zijn ook niet zo, maar ik help ze een handje.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
24-09-2020 21:06
Wat heeft Hotmail met je huur te maken dan? Heb je 3 maanden lang niet op je rekening gekeken? Ik krijg bij elke af/bijschrijving een melding op mn telefoon.
Ik krijg een mail op mijn Hotmail dat ik de huur moet betalen.

De huurafschrijving kan ik ook op automatische overschrijving zetten, maar dan moet ik een brief op de bus doen en dat doe ik nooit. En ik kijk wel op mijn rekening, maar niet naar of ik de huur wel betaald heb. Want die betaal ik zodra ik die mail zie.:)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
24-09-2020 20:48
Ik vind mezelf best wel niet al te dom.

Maar toen deed Hotmail iets onverwachts. Ze splitsten mijn inbox in een ‘gewone’ inbox en in een ‘prioriteit’ inbox.
Nou en ik ben dus niet heel erg slim, dus ik had dat helemaal niet in de gaten. Eigenlijk keek ik alleen af en toe eens op die mail om te zien of er ook belangrijke mail tussen zit.
O, en áls er dan belangrijke mail tussen zit handel ik die gelijk af. Werkt al jaren zo.
Tot Hotmail dat met die mailboxsplitsing dus deed.
En ik ben dus niet slim, want ik merkte dat niet.

En toen kreeg ik een telefoontje dat ik de huur al drie maanden niet betaald had.
En ik ben dus dom, want dat had ik helemaal niet opgemerkt.

Ik heb het programma niet gezien, maar zo te lezen pas ik bij het type ‘arm en dom’. Altijd fijn om weer wat over jezelf te leren.

Kijk je weinig op je banksaldo?

Mij valt het wel op als ik ineens veel meer op mijn rekening heb staan dan logisch zou zijn.

Ik laat eigenlijk alles automatisch afschrijven. Dus hoef verder ook niks met de vaste lasten.

En dom zijn.. Mijn iq is tegen hoogbegaafd aan. Maar dat betekent niet dat ik in alles slim ben.

Ik vind get dom van deze familie dat ze dit 7 maanden niet doorhadden. Het is niet alleen dit maar het financiële inzicht, en verantwoordelijkheden hierin nemen daar ligt hun kracht niet.
Hierin zijn ze naar mijn mening dom. Maar ze kunnen in andere dingen enorm slim, handig, vaardig zijn.

Dus ik geloof best dat jij niet dom bent. Ik lees je graag en dat is niet vanwege dat het domme reacties zouden zijn.
Je kunt ook een automatische overschrijving instellen als je geen automatische incasso hebt. Tenzij er steeds een ander kenmerk is, of dat je een periode moet vermelden.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
24-09-2020 21:52
Je kunt ook een automatische overschrijving instellen als je geen automatische incasso hebt. Tenzij er steeds een ander kenmerk is, of dat je een periode moet vermelden.
Ja, en je kunt ook paarse veters in groene schoenen doen.

Er is niks aan de hand hier, ik doe het gewoon zodra ik de mail ontvang. Bevalt mij prima.
Maar toen die inboxsplitsing kwam heb ik niet opgemerkt dat ik nog maar de helft van mijn mail zag, niet opgemerkt dat ik de huur niet betaalde én niet opgemerkt dat ik meer geld op mijn rekening had, overhield, opmaakte. Mooier kan ik het niet maken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
24-09-2020 22:06
Ja, en je kunt ook paarse veters in groene schoenen doen.

Er is niks aan de hand hier, ik doe het gewoon zodra ik de mail ontvang. Bevalt mij prima.
Maar toen die inboxsplitsing kwam heb ik niet opgemerkt dat ik nog maar de helft van mijn mail zag, niet opgemerkt dat ik de huur niet betaalde én niet opgemerkt dat ik meer geld op mijn rekening had, overhield, opmaakte. Mooier kan ik het niet maken.
Moet jij weten. Maar als je dan niet merkt dat je geld overhoudt vind ik dat dom. Hoe intelligent je ook mag zijn.
Ik vind het behoorlijke armoe bij die rijke familie.

Van dat arme stel snap ik ook niet hoe je een paar maanden afschrijving kan missen. Het gaat tenslotte niet om een paar tientjes, al zou bij mij 3 euro al opvallen, want ik heb een lijstje met alle maandelijkse afschrijvingen die ik afvink zodra iets afgeschreven is. Ik zie in 1 oogopslag of iets wel of niet afgeschreven is. En als het niet afgeschreven is blijft het bedrag over, want we pinnen niet van die rekening. Ik ben dan misschien weer het andere uiterste🤣, beetje neurotisch. Eigenlijk snap ik dus wel dat je het niet merkt, want als je die structuur niet hebt en niet zeer regelmatig je rekening checkt en die pinpas maar blijft gebruiken, ja dan gaat het mis.
Alle reacties Link kopieren
Kan Joke nou niet even schoonmaken als ze thuis is?
Die stopcontacten en stekkers in de keuken zitten vol vet en bruine aanslag.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-09-2020 06:58
Die rijke vrouw is zeker getrouwd met die man voor zijn geld. En nog te lui om te koken ook...
Wat een onzin.
Het zijn jeugdliefdes. Dat is duidelijk gezegd.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:07
Reden: Spoiler. Spoilers zijn NIET toegestaan!
99.67% gewijzigd
Bloemkoolroosje schreef:
24-09-2020 15:46
Lessandmore, dat klopt ja, van die toeslagen bij die alleenstaande moeder. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk of dat maandelijkse toeslagen zijn of dat ze dat jaarlijks terug kon krijgen van de belastingdienst.... Als dat maandelijks is dan is ze denk ik inderdaad behoorlijk geholpen.

Ze deed me trouwens enorm aan mezelf denken toen ze boodschappen ging doen hahaha! Ik loop ook altijd zo verloren door een supermarkt.
Het gaat over een terugbetaling van het hele jaar nadat haar jaarinkomen is aangepast.
Eenmalig dus. Dat zou rond de 33 euro per maand zijn en dat lijkt te kloppen met haar inkomen. Al is het in 2020 aangepast en zal ze nu meer ontvangen, aangezien de harde inkomenseisen niet meer gelden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:06
Reden: Spoiler. Spoilers zijn NIET toegestaan!
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]

Domme verklappers... Man man man wat is daar de lol precies van?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:09
Reden: quote verwijderd
89.98% gewijzigd
LeLe schreef:
25-09-2020 03:43
Domme verklappers... Man man man wat is daar de lol precies van?
Ga je anders niet kijken?
Niet spoileren is een algemene forumregel. Maar goed, als jij dit grappig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die vrouw van dat grote gezin heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook, ze komt nogal fanatiek over. De serie is voor de Corona crisis opgenomen, ik vraag me af hoe de rijke familie er nu voorstaat met het hotel maar ik denk dat die man zich er wel doorheen slaat. Is zijn vrouw Nederlandse? Ze heeft een soort van accent lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Ze is ook erg fanatiek. En ze was 6+ weken zwanger tijdens deze opnames. Helpt ook niet echt mee soms.

Als ik het goed het verstaan is Annika de rijke vrouw inderdaad gewoon Nederlands. Ik vond haar accent ook nogal apart ja.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
25-09-2020 08:13
Ze is ook erg fanatiek. En ze was 6+ weken zwanger tijdens deze opnames. Helpt ook niet echt mee soms.

Als ik het goed het verstaan is Annika de rijke vrouw inderdaad gewoon Nederlands. Ik vond haar accent ook nogal apart ja.
Ik denk dat dat Zeeuws is, bij hem lijk ik het ook te horen.

Enig idee waarom het grote gezin 8 kinderen heeft? Aangezien ze zelf zei dat het niet de bedoeling was en iemand hier schreef dat ze niet gelovig zijn.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
25-09-2020 08:56
Ik denk dat dat Zeeuws is, bij hem lijk ik het ook te horen.

Enig idee waarom het grote gezin 8 kinderen heeft? Aangezien ze zelf zei dat het niet de bedoeling was en iemand hier schreef dat ze niet gelovig zijn.
_melon schreef:
24-09-2020 07:32
Ze zijn niet gelovig. Ze wilde een carrière en hadden nog niet echt serieus over kinderen nagedacht. Het leek iig niet in het plaatje te passen wat ze voor ogen hadden. Toen kwam nummer 1 onverwachts, maar de rest was wel de bedoeling. :mrgreen:
Ze heeft het er wel over in haar blogs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven