Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
25-09-2020 11:33
In het programma zei ze dat na 3 eigenlijk wel klaar waren, meen in gehoord te hebben.
Niet erg geloofwaardig allemaal, opeens ben je zwanger en opeens waren het er zeven ?
_melon schreef:
25-09-2020 13:40
Volgens mij zei ze dat ze na 3 dicht op elkaar er wel even klaar mee waren, maar dat weet ik niet zeker.

Dat accent van die rijke vrouw is dus Zeeuws, weer wat geleerd!

Zeeuws-Vlaams. Zeeland kent vele accentjes. Iemand uit Zuid-Beveland praat anders dan iemand uit Vlissingen. En Zeeuws-Vlamingen klinken erg herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand ook wat voor accent die vrouw van dat armere stel had? Het klonk een beetje Marrokaans maar ze had een oerHollandse nam.
montblanc schreef:
25-09-2020 14:40
Weet iemand ook wat voor accent die vrouw van dat armere stel had? Het klonk een beetje Marrokaans maar ze had een oerHollandse nam.
Ik vond het ook eigenaardig maar kan je niet helpen. Ben benieuwd of iemand het weet.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
25-09-2020 14:40
Weet iemand ook wat voor accent die vrouw van dat armere stel had? Het klonk een beetje Marrokaans maar ze had een oerHollandse nam.
Klonk een beetje als zo'n aangeleerd ghetto accent :$
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
25-09-2020 14:40
Weet iemand ook wat voor accent die vrouw van dat armere stel had? Het klonk een beetje Marrokaans maar ze had een oerHollandse nam.
Accent ‘getto-chick’
Ik heb ook weer genoten.

Ik mis steenrijk, straatarm. Ik denk dat het door corona onhold is gezet, dus ik ben blij dat er iets voor in de plaats. komt.

Mensen zijn dom als ze hun lopende rekening niet in de gaten houden.
Ik las hier een heel verhaal over hotmail en dom en rekeningen niet betalen. Beetje passief, agressief.

Ik begrijp met niets dat je niet gewoon een kasboekjes oid bij houd. Je ziet toch wel dat je opeens meer overhoud als je 3 maanden je huur niet betaald. Dus je kan het dom noemen, of onoplettend, maar vooral gek.

Dus het arme gezin, met al die rotzooi. Ik denk niet dat de kinderen extra blij zijn met bakken vol met speelgoed die niet worden gepakt want onpraktisch.
Dat ze bij het vuil gaan kijken begrijp ik, ik zou dat ook doen, maar dan opknappen en verkopen via MP ofzo.

Het leek alsof ze niet helemaal de waarde van geld begrijpen. Bij de voedselbank was het een beetje gek dat ze niet helemaal doorhad hoeveel alles waard was wat ze kreeg.

Ik vind het grote gezin een beetje off.
Vooral die moeder die zegt dat ze een carrierevrouw was, ze studeerde nog toen ze haar eerste kind had, dus hoe is ze ooit een carrierevrouw geweest dan?
Daarbij denk ik dat je dat ook had kunnen zijn met een kind, maar ze kozen anders.

Dat ze gaat trutten over die kantine, hou op. Hij werkt hard, laat hem af en toe eens een luxe broodje eten. Zeker omdat hij dus aangeeft dat de lunch die hij meekrijgt niet genoeg is.

Vrouw van 1750
Ik vind haar niet zo handig met geld, ook niet tegenover haar dochter. Dochter leent maximaal en geeft het allemaal uit. Dus of, maximaal lenen, normaal geld aan mama geven (desnoods zet ze het apart, zodat als dochter terug moet betalen aan duo, ze al een hele bups kan afbetalen) of op kamers.
Zag ook meerdere keren snackbar. Vind ik dan weer zonde als je niet zoveel te besteden hebt. Ik snap heus dat je wel eens wat lekkers wil, maar bak dan zelf je patatjes.

Rijk gezin:
Ja, deze man heeft gewoon hard gewerkt en kan op zijn 50e met pensioen.
Ieder zijn keuze. Ik vond haar niet perse extra eenzaam. Hij gaf wat dingen op en zij ook, zodat ze later (denk/hoop ik) van elkaar kunnen genieten.
Ik zou wat hun betreft wel het half uurtje eten samen gaan doen. Dat is echt al heel veel waard.

Dus ik blijf wel weer kijken, wel online via uitzending gemist, maar ik ben wel benieuwd hoe hun doelen worden bereikt.
Volgens mij bedoelde die moeder dat ze tóén dacht, dat ze een carrièrevrouw was, dat ze dat toen wilde. En toen raakte ze per ongeluk zwanger. En toen bleek dus dat ze dat helemaal niet wilde.

Kan toch?

Ik dacht tijdens m'n studie ook dat ik 4 kinderen zou krijgen en wilde 't liefste huismoeder worden. Allemaal niet van gekomen vooralsnog.
MarvelousMrsMaisel schreef:
25-09-2020 15:19
Volgens mij bedoelde die moeder dat ze tóén dacht, dat ze een carrièrevrouw was, dat ze dat toen wilde. En toen raakte ze per ongeluk zwanger. En toen bleek dus dat ze dat helemaal niet wilde.

Kan toch?

Ik dacht tijdens m'n studie ook dat ik 4 kinderen zou krijgen en wilde 't liefste huismoeder worden. Allemaal niet van gekomen vooralsnog.
Tuurlijk kan dat.

Ik dacht, maar ik kan mij vergissen, dat ze zei: "ik was echt een carrierevrouw".
Alle reacties Link kopieren
Steenrijk Straatarm is momenteel ook op TV. Alleen deze week niet door voetbal...
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-09-2020 15:22
Tuurlijk kan dat.

Ik dacht, maar ik kan mij vergissen, dat ze zei: "ik was echt een carrierevrouw".

Klopt, zo herinner ik het me ook en juist daarom stoorde ik me er aan.

Eens wat marvelous zegt, iets kan idd veranderen en je leven loopt soms anders dan je denkt. Maar zoals jij t beschrijft klinkt t anders (sympathieker).

Toen moeder van t grote gezin t zei klonk t beetje, tja, pretentieus.

Helemaal eens ook met je andere post felidaes!
@Felidaes: eens over het bijhouden van een kasboek. Inzicht hebben in- en overzicht hebben over je financiën is gewoon heel belangrijk. Het geeft grip op je situatie of je nu veel of weinig geld hebt.
Alles op z'n beloop laten en niet je rekening checken is niet verstandig.
Dingen die niet goed gaan moet je zo snel mogelijk signaleren.
zusjevanLady_Day schreef:
25-09-2020 17:42
Klopt, zo herinner ik het me ook en juist daarom stoorde ik me er aan.

Eens wat marvelous zegt, iets kan idd veranderen en je leven loopt soms anders dan je denkt. Maar zoals jij t beschrijft klinkt t anders (sympathieker).

Toen moeder van t grote gezin t zei klonk t beetje, tja, pretentieus.

Helemaal eens ook met je andere post felidaes!
Pretentieus? Eerder kinderlijk. En inderdaad, ook een beetje makkelijk. Ja, als ik die kluit kinderen niet had gehad was ik zeker carrièrevrouw geworden hoor. Wie weet had ze dan gewoon een heel doorsnee baan ergens gehad, we zullen het nooit weten.

Daarbij ken ik verschillende mensen die ook tijdens hun studie zwanger raakten, maae die hebben alsnog carrière (en meer kinderen) gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kinderachtig en makkelijk dekt beter de lading ja, rumforviva.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-09-2020 15:16

Rijk gezin:
Ja, deze man heeft gewoon hard gewerkt en kan op zijn 50e met pensioen.
Ieder zijn keuze. Ik vond haar niet perse extra eenzaam. Hij gaf wat dingen op en zij ook, zodat ze later (denk/hoop ik) van elkaar kunnen genieten.
Ik zou wat hun betreft wel het half uurtje eten samen gaan doen. Dat is echt al heel veel waard.
Ze hebben al tientallen miljoenen aan vermogen. Zijn achterkleinkinderen kunnen er nog van leven...
Alle reacties Link kopieren
Die rijke man kom straks bij Jinek op tv
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
25-09-2020 21:23
Die rijke man kom straks bij Jinek op tv
Ik kijk het nu!
Alle reacties Link kopieren
De rijke familie is nu bij Jinek en net als alle andere keren dat ik hen op tv gezien heb vind ik het echt hele sympathieke mensen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad heel sympathiek stel, Annika staat ook helemaal achter haar man.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
25-09-2020 22:48
De rijke familie is nu bij Jinek en net als alle andere keren dat ik hen op tv gezien heb vind ik het echt hele sympathieke mensen.
Sympathiek?

Nou nee.
...
Alle reacties Link kopieren
Haar accent is nu wel minder opvallend. Al vond ik dat verderop in de aflevering ook al wat.
Alle reacties Link kopieren
LeLe schreef:
25-09-2020 20:59
Ze hebben al tientallen miljoenen aan vermogen. Zijn achterkleinkinderen kunnen er nog van leven...
Dat is maar de vraag, als je er even naar kijkt is het wel heel veel bla bla voor de bühne. Vorig jaar gaf hij zelf aan 6 miljoen waard te zijn, de Quote hield het op 3 miljoen. Vaak zijn er wel panden, maar ook hypotheken. Hij gaf aan elke maand een bepaald bedrag te verdienen, maar vaak gaat dat gewoon voor een groot gedeelte het bedrijf weer in.
Die arme Jinek, eerst Famke Louise, nu deze mensen. Ze heeft echt al haar journalistieke ambities overboord moeten gooien.
Het rijke gezin doet alsof alles van hen is (misscbien is dat nu wel zo) maar in 2017 was het toch wat anders https://m.hln.be/showbizz/tv/van-vlucht ... gle.com%2F
Rijkdom is er zeker groots aanwezig, maar hij vergaard het niet alleen.

Ik vroeg mij af bij het grote gezin, waarom alle vrouwen daar onverzorgd lang haar hebben. Het ziet er niet mooi uit. Je kunt Lot al uittekenen als ze een paar jaar ouder is.
Alle reacties Link kopieren
Spaart een hoop kapperskosten misschien? Vaak zie je juist bij de arme mensen de tattoos en acrylnagels en dergelijke, op tv dan tenminste. Ik denk dat het grote gezin alsnog een soort intellectuele uitstraling wil hebben, deze vrouw maakt carrière in het moederschap. Ze boft dat haar man zo goed verdient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven