Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
rumforviva schreef:
25-09-2020 23:22
Die arme Jinek, eerst Famke Louise, nu deze mensen. Ze heeft echt al haar journalistieke ambities overboord moeten gooien.

Had ze maar niet over moeten stappen naar de commerciëlen :devil:
Alle reacties Link kopieren
Het grote gezin heeft het op zich prima voor elkaar en welke financiële keuzes ieder maakt is persoonlijk. Tuurlijk kan je voor gemak kiezen als je het geld hebt toch, waarom niet.

Wat ik wel apart vind is 8 kinderen nemen in deze tijd van overbevolking. Niet om hier een discussie over te starten, maar soms denk ik dat er toch iets achter moet zitten. Ze schrijft nu ook een heel stuk op insta over hoe erg ze nu al(weer) haar buik mist en het zwanger zijn, dan denk ik, ben je niet gewoon soort van verslaafd aan dat gevoel? Waarom telkens maar meer kinderen?
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
25-09-2020 23:12
Dat is maar de vraag, als je er even naar kijkt is het wel heel veel bla bla voor de bühne. Vorig jaar gaf hij zelf aan 6 miljoen waard te zijn, de Quote hield het op 3 miljoen. Vaak zijn er wel panden, maar ook hypotheken. Hij gaf aan elke maand een bepaald bedrag te verdienen, maar vaak gaat dat gewoon voor een groot gedeelte het bedrijf weer in.
Nu je het zegt, ik zag in de overzichten ook een afschrijving hypotheek a 2400 euro zo iets.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
25-09-2020 23:04
Sympathiek?

Nou nee.
Ik vind ze vrij onnozel overkomen, weinig te vertellen. Ze zijn beiden een beetje apart.
herfstappeltaart schreef:
26-09-2020 09:45
Had ze maar niet over moeten stappen naar de commerciëlen :devil:
Dat lijkt geen slimme zet nee.
Alle reacties Link kopieren
Bij EO Visie staat een artikel over Joke en Marco de Vrind, er spelen veel meer problemen mee bij hun.
Een link is wel handig dan;

https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van
prada schreef:
26-09-2020 19:19
Een link is wel handig dan;

https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van
Ze liet haar kinderen achter bij een alcohol en drugsverslaafde?!
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
26-09-2020 19:19
Een link is wel handig dan;

https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van

Jeetje zeg.

Joke is 27, haar oudste zoon 7. Dus ze was rond de 19 toen haar relatie startte met Marco, haar huidige man. Daarvoor had ze in België al 2 dochters gekregen met een andere man?
Wat een verdrietige situatie.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat een puinhoop voor ze zeg!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
26-09-2020 19:26
Ze liet haar kinderen achter bij een alcohol en drugsverslaafde?!
Ja stapte in de auto en liet ze achter.
Alle reacties Link kopieren
WoW, wat verdrietig. Waarom mogen zulke mensen op tv? Lijkt me niet het meest stabiele, verstandige gezin.
Ik vind de EO hierin ook gewoon niet netjes. Deze mensen hebben hulp nodig, geen camera op hun snufferd. Er was echt wel een ander "arm" gezin te vinden geweest, zonder dit soort dieperliggende ellende.
Betty_Slocombe schreef:
26-09-2020 21:47
Ik vind de EO hierin ook gewoon niet netjes. Deze mensen hebben hulp nodig, geen camera op hun snufferd. Er was echt wel een ander "arm" gezin te vinden geweest, zonder dit soort dieperliggende ellende.
Zou het niet zo kunnen zijn dat deze informatie gaandeweg duidelijk werd?

Ik denk dat ze bij de intake dit niet gelijk op tafel hebben gelegd.
Misschien dat dit pas allemaal naar voren kwam na de opnames.

Afgezien van dat ben ik het met je eens.
Zomaar je twee dochters achterlaten bij een naar eigen zeggen zwaar alcohol-en drugs gebruikende vader. En vervolgens ineens worden opgeroepen voor een rechtszaak dat het hele zooitje uit huis wordt geplaatst. Heeft ze in die tijd dan helemaal geen contact meer gehouden? Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
26-09-2020 21:47
Ik vind de EO hierin ook gewoon niet netjes. Deze mensen hebben hulp nodig, geen camera op hun snufferd. Er was echt wel een ander "arm" gezin te vinden geweest, zonder dit soort dieperliggende ellende.

Exact. Deze mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Voor de kinderen echt niet goed. Ze komen recent uit een gezinsopname, met allerhande hulpverlening eromheen. En dan zo'n cameraploeg er bovenop.
Heb er een wrang gevoel bij nu.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
26-09-2020 21:51
Zomaar je twee dochters achterlaten bij een naar eigen zeggen zwaar alcohol-en drugs gebruikende vader. En vervolgens ineens worden opgeroepen voor een rechtszaak dat het hele zooitje uit huis wordt geplaatst. Heeft ze in die tijd dan helemaal geen contact meer gehouden? Jeetje.
Ze was een kind toen ze daar wegging. Op zn hoogst 19, misschien zelfs jonger.
Hips, hopsakee en pierlala.
Merl0t schreef:
26-09-2020 22:08
Exact. Deze mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Voor de kinderen echt niet goed. Ze komen recent uit een gezinsopname, met allerhande hulpverlening eromheen. En dan zo'n cameraploeg er bovenop.
Heb er een wrang gevoel bij nu.
Ja. Geen zin meer om te kijken nu. Onder het mom van betrokkenheid lekker over de rug van mensen met ernstige problemen een programma maken. Meh.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-09-2020 06:58
Die rijke vrouw is zeker getrouwd met die man voor zijn geld. En nog te lui om te koken ook...
In de krant stond een intervieuw met hem, zij is zijn jeugdliefde, dus niet voor zn geld gevallen want dat had hij toen niet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
2seconds schreef:
23-09-2020 22:30
Het arme gezin vind ik wel bijzonder. Inderdaad wel een berg katten, stapels kinderspeelgoed en beide roken.

In het voorstukjes voor volgende week ging de wasdroger kapot.
Wasdroger?! Snap ik dan ook niet zo goed. De was kun je makkelijk ophangen. De aanschaf van een (tweedehands) wasdroger is misschien wel te doen, maar de energierekening schiet er ook door omhoog.
Zo zie je toch ook wel dat er bepaalde keuzes gemaakt worden die minder handig zijn.
In dat kleine flatje is er niet veel plaats voor rekken met was, dus de keuze voor een droger snap ik wel.

Maar die 7 katten en dat gerook niet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Betty_Slocombe schreef:
26-09-2020 22:12
Ja. Geen zin meer om te kijken nu. Onder het mom van betrokkenheid lekker over de rug van mensen met ernstige problemen een programma maken. Meh.

Helaas is dat bij dit soort programma's vaak zo, hoewel ik het meer verwacht bij de commerciëlen. Dat het "arme" gezin sociaal niet sterk is was natuurlijk wel meteen duidelijk door de hele situatie met de 7 katten in huis e.d.
Toch blijf ik kijken. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt en of er bij het "arme" gezin misschien toch nog wordt overgegaan tot een bepaalde vorm van ondersteuning (door de e.o.)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 08:12
17.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een sneu verhaal zeg :(
Alle reacties Link kopieren
Leuk programma!

Heel benieuwd naar de andere afleveringen. Na de laatste berichtjes hier wel een beetje nare bijsmaak over het armere gezin.
Maar inderdaad misschien is dat pas tijdens opnames ofzo aan het licht gekomen en is er daarvoor niks over losgelaten.
Vond het stukje over de dinsdagavond na 18:00 het grofvuil afstruinen erg treurig.

Azimi en familie vind ik vooral aandachtsgeil.
Als je ze op Google of YouTube intikt zie je al
Zoveel programma’s waarin ze hebben meegedaan. Wel knap hoe hij dat voor elkaar gebokst heeft met totaal niks daar echt alle respect voor. Maar haar vind ik af en toe heel
Somber overkomen. Of misschien is ze gewoon uit zichzelf redelijk stil.

Het grote gezin kan ik me aan relateren. Leuk om te zien hoe dat dan bij een ander gaat. Hoewel we hetzelfde aantal kinderen hebben gaat het er hier toch wel wat anders aan toe.
Ik ben veel minder gestructureerd, zeker qua geld. Ik heb geen diverse potjes gewoon 1 grote pot 🤣 de kinderfeestjes gebeuren hier ook niet. Niet ivm de kosten. Maar de organisatie eromheen voor de andere kinderen en ik ben niet zo’n allemans kindervriend. Vind kinderen van een ander vaak niet zo heel erg leuk . Verjaardagen zelf vieren we natuurlijk wel , altijd in voor een feestje . Maar als zoon het echt heel graag zou willen zoals haar zoon dan zou ik denk ik wel over man hart strijken.

De alleenstaande moeder vind ik leuk! De dochter mag zeker meer werken en bijdragen. Dochter helpt zich in de problemen. Die weet later niks anders dan haar uitgaven patroon nu. Zelfs mijn zoon van 17 werkt meer en verdient meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat kinderfeesten wat uit de mode raken, teveel gedoe? Ik deed het altijd thuis, als het kon in de tuin, 6 tot 8 kinderen, vaak samen met een vriendin of Oma, later weleens in het zwembad, daar hebben ze toch leuke herinneringen aan. Het hoeft niet duur te zijn. Mijn dochter zat op een zmok school, ik herinner me een moeder in tranen dat haar zoontje ook eens op een feestje gevraagd werd! Het lijkt me juist in een groot gezin belangrijk dat elk kind zijn eigen speciale dag heeft. Maar tijden veranderen en misschien is het tegenwoordig lastiger te organiseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven