Entertainment alle pijlers

Nieuwe laarzen oprekken mislukt

24-09-2020 12:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Ik heb dure Sendra laarzen gekocht, deze zaten een beetje strak bij mijn wreef.
Ik las een tip om ze een nachtje met natte theedoeken erin te laten staan. Dat heb ik gedaan, maar nu komen er steeds witte vlekken strepen door het leer heen :'(
Natuurlijk heb ik ze aan naar mijn werk ik probeer zodra het kan ze uit te trekken en met kranten erin te laten drogen. Maar heeft iemand hier nog een goede tip?
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Azijn mengen met water.en dan schoonmaken met n doekje .succes.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Je kan je wreef laten oprekken bij de betere schoenenzaak. Maar ik vermoed dat je ze gekocht hebt op internet, want wie koopt er nu laarzen die niet passen? Natte theedoeken doen niks, behalve het leer verkloten
Bij de schoenmaker op de leest laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Schoensmeer op de vlekken en naar de schoenmaker?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-09-2020 12:09
Je kan je wreef laten oprekken bij de betere schoenenzaak. Maar ik vermoed dat je ze gekocht hebt op internet, want wie koopt er nu laarzen die niet passen? Natte theedoeken doen niks, behalve het leer verkloten
Niet via internet gekocht, gewoon bij de schoenenwinkel.
En ze passen goed, alleen bij mijn wreef dus iets te strak.
Ik kom er dus ook achter dat theedoeken het leer verkloten. Als ik dat had geweten, dan had ik het natuurlijk nooit gedaan.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Vraag ik gelijk een tip voor net iets te kleine schoenen van nepleer. Hoe kan ik die het beste ruimer maken?
S-Meds schreef:
24-09-2020 12:09
Je kan je wreef laten oprekken bij de betere schoenenzaak. Maar ik vermoed dat je ze gekocht hebt op internet, want wie koopt er nu laarzen die niet passen? Natte theedoeken doen niks, behalve het leer verkloten
Ik heb ook wel eens gewoon in de schoenenwinkel een miskoop gedaan.
Ik doe vooral mijn miskopen op internet. Schoenen in maat 38 die vallen als 40. Schoenen van maat 36 die zouden vallen als 37,5, maar blijkbaar toch als 36 3/4.
irbaboon schreef:
24-09-2020 12:13
Niet via internet gekocht, gewoon bij de schoenenwinkel.
En ze passen goed, alleen bij mijn wreef dus iets te strak.
Ik kom er dus ook achter dat theedoeken het leer verkloten. Als ik dat had geweten, dan had ik het natuurlijk nooit gedaan.
maar ze passen niet als ze bij de wreef te strak zitten. Ga terug naar de winkel!
Ze heeft ze verpest, dan neemt de winkel ze niet terug hoor.
Niq schreef:
24-09-2020 12:18
Ze heeft ze verpest, dan neemt de winkel ze niet terug hoor.
een schoenmaker kan er vast nog wel wat mee. Maar het is de vraag of je die wreef ruim genoeg gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-09-2020 12:18
maar ze passen niet als ze bij de wreef te strak zitten. Ga terug naar de winkel!
Dat kan dus niet meer door mijn gekloot met natte theedoeken.
Ze zien me aankomen met laarzen met witte kringen en strepen.
Ik heb ze net met een beetje azijn ingesmeerd en ga straks ze insmeren met leervet kijken of dat helpt
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Je hebt speciale oprekkers voor laarzen. Misschien verkoopt de Action deze ook.
irbaboon schreef:
24-09-2020 12:21
Dat kan dus niet meer door mijn gekloot met natte theedoeken.
Ze zien me aankomen met laarzen met witte kringen en strepen.
Ik heb ze net met een beetje azijn ingesmeerd en ga straks ze insmeren met leervet kijken of dat helpt

Pure azijn? o_o
Naar een fatsoenlijke schoenmaker op laten rekken en professioneel laten poetsen . Dat zijn Sendras wel waard .
Alle reacties Link kopieren
irbaboon schreef:
24-09-2020 12:21
Dat kan dus niet meer door mijn gekloot met natte theedoeken.
Ze zien me aankomen met laarzen met witte kringen en strepen.
Ik heb ze net met een beetje azijn ingesmeerd en ga straks ze insmeren met leervet kijken of dat helpt
Volgens mij heb je genoeg ellende van tips op het internet volgen en zelf aankloten... ga naar een goede schoenmaker en kijk wat hij voor je kan doen.

Sendra's zijn cowboylaarzen die je geduldig moet inlopen, dan gaan ze jaren mee. Neem aan dat ze je dat in de winkel ook wel verteld hebben, toen je zei dat ze wat strak aanvoelde op de wreef? Gewoon steeds een paar uurtje inlopen.
Alle reacties Link kopieren
Je moest azijn mengen met water heb ik er ook neer gezet.
Weet niet welke kleur laarzen je hebt. Anders koop je iets van verf in dezelfde kleur.en ga je ze verven. Tis jammer maar denk dat je ze wel goed krijgt.
Ik denk dat je ze ook niet gepoetst had of geïmpregneerd Voor dat je die natte doeken er in stopte.
Dat moet je altijd doen voor dat je er n keer mee in de regen gaat lopen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
En reageer niet zo lelijk mensen .ons gebeurt allemaal wel eens iets .
n mooie wollen sjaal verwassen .of iets anders in het verkeerde was programma proppen .of iets met schoenen of laarzen. Of tassen .😅
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Niet zelf gaan verven zo zonde goede schoenmaker kan het oplossen
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
24-09-2020 12:24
Pure azijn? o_o
Aangelengd met water
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf gaan kloten. Gewoon naar de schoenmaker. Je zult er versteld van staan wat die mensen kunnen fixen.

En voor degene met de vraag over nepleer - dat kun je niet fatsoenlijk oprekken.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
24-09-2020 12:39
Je moest azijn mengen met water heb ik er ook neer gezet.
Weet niet welke kleur laarzen je hebt. Anders koop je iets van verf in dezelfde kleur.en ga je ze verven. Tis jammer maar denk dat je ze wel goed krijgt.
Ik denk dat je ze ook niet gepoetst had of geïmpregneerd Voor dat je die natte doeken er in stopte.
Dat moet je altijd doen voor dat je er n keer mee in de regen gaat lopen .
Ze hebben ze in de winkel behandeld. Maar misschien was dat geen impregneer spul.
Ze zijn lichtgrijs van kleur
Deze
https://www.taft.nl/sendra-boots-12979- ... zontalTab2
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Ik heb meerdere Sendra laarzen en als ze bij de wreef te strak zitten heb je eigenlijk niet het juiste model of maat. Ga naar de schoenmaker en laat deze kijken wat hij nog kan doen. Geen huishoudelijke tips gaan opvolgen. Je verpest je dure laarzen. Zo zonde.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 13:02
Reden: .
1.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wijze les geleerd vandaag, bedankt voor de tips allemaal.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven