Entertainment alle pijlers

Kamp van Koningsbrugge (NPO 1)

31-10-2020 21:00 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Special Forces vormen de best getrainde militaire eenheid van ons land. Voor het programma 'Kamp van Koningsbrugge' was AVROTROS op zoek naar deelnemers die denken dat ze fysiek en mentaal sterk genoeg zijn om deze uitdaging aan te gaan.

In zijn nieuwe programma Kamp van Koningsbrugge, stond Jeroen van Koningsbrugge voor een enorme uitdaging…. Zoek 15 gewone burgers die denken dat ze mentaal en fysiek sterk genoeg zijn, om een van de zwaarste opleidingen van Nederland aan te kunnen: De opleiding van de Special Forces.

Wie kijkt er ook?

Mijn 1e indruk: interessant!
Ik denk dat veel deelnemers zich er toch op verkeken hebben.
Ik ben benieuwd hoeveel van de 15 de eindstreep halen.
Tijgerprintje2 schreef:
22-11-2020 09:29
Nou hier ben ik benieuwd naar! En zo'n overal is ook nog super onhandig als je moet plassen voor de vrouwen. Dan loop je al helemaal achter.
Toen Lotfi een keer moest poepen zeiden ze dat hij het maar in zijn broek moest doen. En dan daarna lekker kamperen in het bos met je volgepoepte broek zeker.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
22-11-2020 11:55
Toen Lotfi een keer moest poepen zeiden ze dat hij het maar in zijn broek moest doen. En dan daarna lekker kamperen in het bos met je volgepoepte broek zeker.

Nee, hij moest het ophouden of in zijn broek doen. Maar dat was alleen maar omdat ze midden in een opdracht zaten (in vijandelijk gebied kan je ten slotte ook niet even rustig gaan zitten poepen als je onder vuur ligt).
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat Ruth eruit ligt... Ik vond het wel apart dat ze haar nog een kans gaven om te rusten, want dat hadden ze bij de andere afvallers (die een blessure hadden) niet gedaan.

Ik zie hier boven dat mensen denken dat Jesse ver gaat komen, maar ik heb juist een beetje het idee dat hij zichzelf overschat. Nu ook met dat de brug op klimmen, en hij is een paar keer 's nachts nogal de weg kwijt geweest... Ik moet het nog zien.

Echt respect voor de deelnemers hoor. Ik krijg 20kg niet eens van de grond, laat staan dat ik ermee ga rennen en tijgeren...
Alle reacties Link kopieren
Geweldig programma... ik zou helemaal kapot gaan. Niks voor mij. Maar ze weten waar ze aan beginnen; het zijn ook allemaal zeer sportieve mensen als je leest wat ze allemaal doen.
Veel crossfitters🏋🏻‍♀️
Ik hoor niemand over leuke school directeur Dennis? Haha, denk dat alle moeders wel graag een tien minuten gesprek met hem en hun kind zouden willen 😂
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
22-11-2020 11:52
:idee: Intussen heb ik bedacht dat bijvoorbeeld als iedereen om beurten van de brug gaat springen de anderen op hun gemak in de bosjes of in een dixie (beter voor het milieu) hun behoeften kunnen doen. Ik zou trouwens ook wel beelden willen zien van hoe ze op hun beurt wachten, ik zou zelf elke kans grijpen om even languit te gaan liggen.





Dit programma is natuurlijk gemaakt in samenwerking met defensie en het moet ook een reclameplaatje zijn (stukje werving)
Daar horen geen doorlekkende vrouwen, volgescheten broeken etc. bij.

De instructeurs zijn ook wat vriendelijker dan normaal, geen regen etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
WholeLottaLove schreef:
22-11-2020 13:40
Ik hoor niemand over leuke school directeur Dennis? Haha, denk dat alle moeders wel graag een tien minuten gesprek met hem en hun kind zouden willen 😂
Pfff niet te doen :love:
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
22-11-2020 09:29
Nou hier ben ik benieuwd naar! En zo'n overal is ook nog super onhandig als je moet plassen voor de vrouwen. Dan loop je al helemaal achter.
Ik heb geen commando-opleiding gedaan, maar wel een gewone militaire opleiding. Maar plassen en poepen deden wij tijdens de oefeningen op de Dixie als we op het kamp zaten en anders gewoon in het bos. En ja, dat is wel onhandiger als vrouw soms. ;-D

Maar wij zien niet iedere minuut van de week nu natuurlijk. Neem aan dat ze tussen de opdrachten door wel plaspauzes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu pas kunnen kijken.
Jammer dat Ruth er uit ligt inderdaad maar dit had ze maar haar knie niet meer aangekund lijkt me.
Bij Jesse gaat het slaaptekort hem opbreken denk ik. Bij Lotfi mogelijk ook.
Een napraat-programma zou zeker leuk zijn voor dit programma!
Ik ben nu erg benieuwd naar kamp Waes.

In de NPO app zag ik dat je je kon opgeven voor trainingen met de instructeurs. Uit nieuwsgierigheid verder gekeken, maar het lijken volledige online trainingen, dit kan je natuurlijk nooit thuis nabootsen.
Alle reacties Link kopieren
Mirps schreef:
22-11-2020 21:51
Ik heb geen commando-opleiding gedaan, maar wel een gewone militaire opleiding. Maar plassen en poepen deden wij tijdens de oefeningen op de Dixie als we op het kamp zaten en anders gewoon in het bos. En ja, dat is wel onhandiger als vrouw soms. ;-D

Maar wij zien niet iedere minuut van de week nu natuurlijk. Neem aan dat ze tussen de opdrachten door wel plaspauzes hebben.
Ja lijkt mij ook. Werk je nu nog als militair? Is het programma een beetje realistisch?
Ik liep net naar huis met 4,5 kg boodschappen in mijn rugzak. Dat is best zwaar en de deelnemers rennen en kruipen met 20 kg op hun rug.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat 9 mensen dezelfde persoon aanwijzen als “afwijkend” in de groep, terwijl de instructeurs het nog wel met hem zagen zitten. Ik geloof niet dat hij het gered zou hebben.
Het valt me nog mee dat ze niet openbaar moesten vertellen wie ze genoemd hebben, maar dat is misschien juist niet goed voor het groepsgevoel..
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die roei opdracht echt niet normaal... heftig! Maar die meiden, hop door, stoer!

De laatste opdracht juist weer heel interessant.

Dat ze unaniem dezelfde hebben genoemd, er gebeurt meer dan we zien.
Je ziet echt dat degene met grote ego's het niet redden. Die denken wellicht toch teveel ik ik ik en niet in team verband.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Die opdracht in de kamer vond ik wel erg gaaf, soort escaperoom 2.0 .
Respect voor de overgebleven deelnemers dat ze nog kunnen functioneren hoor
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vond het wel heel zielig voor Lotfi hoor. Ik ging bijna meehuilen. Ik vroeg me wel af wat nou dat afwijkende gedrag dan was.
Die roeiopdracht, wat een verschrikking. Zes uur lang peddelen! Echt respect dat ze dat volgehouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
28-11-2020 21:29
Oh ik vond het wel heel zielig voor Lotfi hoor. Ik ging bijna meehuilen. Ik vroeg me wel af wat nou dat afwijkende gedrag dan was.
Die roeiopdracht, wat een verschrikking. Zes uur lang peddelen! Echt respect dat ze dat volgehouden hebben.


Iemand een idee wat er nu precies afwijkend was?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
28-11-2020 21:30
Iemand een idee wat er nu precies afwijkend was?
Ik weet het ook niet. Het ging blijkbaar ook niet of in ieder geval niet alleen om de bijdrage aan het roeien, want Dennis viel daar helemaal uit, toch? Ik heb dat stukje een beetje gemist, omdat ik thee ging zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was daarnet helemaal blij omdat ik dacht een werkende link te hebben gevonden om kamp Waes terug te kijken.
Dacht ja ....helaas :cry:
Alle reacties Link kopieren
Zoals het op mij overkwam hoe Ray en Dai het bespraken was dat hij zich tegeover hun zich anders voordoet dan hoe hij doet in de groep.
Want volgens mij waren hun ook best verbaasd over hoe unaniem de groep over Lotfi was.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Is alert blijven met slaapgebrek iets dat je kan oefenen? En kan je beter omgaan met weinig slaap als je lichaam daar aan gewend is? Moeten de vrouwen fysiek even zware opdrachten doen als de mannen?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
28-11-2020 21:29
Oh ik vond het wel heel zielig voor Lotfi hoor. Ik ging bijna meehuilen. Ik vroeg me wel af wat nou dat afwijkende gedrag dan was.
Die roeiopdracht, wat een verschrikking. Zes uur lang peddelen! Echt respect dat ze dat volgehouden hebben.
Zou zoiets bij de echte commando's echt voorkomen?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het overigens niet netjes dat het sociogram toch niet helemaal anoniem was, terwijl dat de kandidaten wel was voorgehouden.
Geen motto
emanina schreef:
28-11-2020 22:15
Ik vond het overigens niet netjes dat het sociogram toch niet helemaal anoniem was, terwijl dat de kandidaten wel was voorgehouden.
En voor Lotfi is het niet leuk om te weten dat iedereen hem noemde.

Ik vraag me trouwens af wat de vraagstelling precies was. "Afwijkend gedrag vertonen" is niet hetzelfde als "niet in de groep passen", vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Afwijkend.... in de zin van egoïstisch denk ik.
Vond hem niet oprecht overkomen, het was een rol leek het. Ik stoorde me ook aan hem. Blij dat hij eruit is!
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
28-11-2020 22:23
En voor Lotfi is het niet leuk om te weten dat iedereen hem noemde.

Ik vraag me trouwens af wat de vraagstelling precies was. "Afwijkend gedrag vertonen" is niet hetzelfde als "niet in de groep passen", vind ik.
Nee afwijkend klinkt meer als ongepast eigenlijk. Rare vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het ook al enkele weken maar wist niet dat er hier een draadje over was. Ik hoop al steeds dat ze nu eindelijk eens wat langer mogen gaan slapen. En ja, de vrouwen moeten precies hetzelfde doen als de mannen. Alleen bij de boks-opdracht kregen ze een andere vrouw tegenover zich. Dat Lofti er uit zou vliegen was al een tijdje duidelijk vond ik. Te vaak in beeld tijdens de uitzending. Ik weet niet wat ik van hem vond, misschien een beetje te macho. Ik hoop niet dat de volgende die weg moet Kendra is want zij was vandaag ook best vaak in beeld.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven