Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal 2020

09-11-2020 18:17 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we gezellig over het sinterklaasjournaal. Meer dan in andere jaren zullen de schrijvers al hun creativiteit hebben moeten aanspreken om er een mooi programma van te kunnen maken voor jong en oud. Ik ben heel benieuwd!

Welke bn-er heb je herkend?
Welke woord- en naamgrappen heb je gehoord en welke actualiteit is er in het verhaal of de grappen verwerkt?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Klets mee :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Mathijs van Nieuwkerk natuurlijk, als burgemeester van Zwalk!

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat dit jaar!
De jongste gelooft voor het eerste jaar niet meer :cry:. Zo jammer! We kijken wel het sinterklaasjournaal. Dat blijft leuk. Heerlijk die grappen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is eigenlijk pas het 1e jaar dat we het aanzetten voor zoon.
Hij is net 2,5. De belangstelling was niet heel groot :P Behalve als de stoomboot in beeld is.

Erg leuk Mathijs van Nieuwkerk als burgemeester.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het weer super om te zien. Ik geniet ook echt van op een leuke manier bepaalde onderwerpen aanhalen.. zoals de zwarte Piet door de kolen of het houden van 1.5m afstand.
Mijn dochter van 6 zat er helemaal klaar voor de dreumes van 1.5 wilde na enkele minuten al iets anders zien 😋
Alle reacties Link kopieren
Wat een carrièrre-move van Matthijs! :proud:

Waren die mannen van dat plaatsnaambord nog bn-ers? Ik kon het niet goed zien. En ik vind Hoofdpiet zo leuk!1 :jump:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat het weer begonnen is! Hier zingt dochter hele jaar door sinterklaas liedjes. Nu 'mag' het ook echt.
Wie was de Piet die aan het sturen was?
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk!
Onze dochter van 7 begint wel vragen te stellen, (hoe kun je door de schoorsteen en hoe komen ze dan in de kamer?)
maar het lijkt erop dat we haar nog wel een ronde mee kunnen krijgen terwijl ze nog gelooft.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
09-11-2020 18:31
Wie was de Piet die aan het sturen was?
Niels van der Laan van cabaretduo Woe en Van der Laan en vooral bekend van De Kwis en nu Even tot Hier op zaterdagavond, BNN-Vara.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
09-11-2020 18:34
Niels van der Laan van cabaretduo Woe en Van der Laan en vooral bekend van De Kwis en nu Even tot Hier op zaterdagavond, BNN-Vara.
Ah! Dank je.

Ik vond Matthijs ook leuk trouwens, stak ook wel een beetje de draak met zichzelf volgens mij!
Alle reacties Link kopieren
TVP. Matthijs is heel erg leuk in ieder geval.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer genoten, volgens mij had ik er meer zin in dan mijn dochter. Ze is net 4 dus krijgt het voor het eerst 'echt' mee. Zelfs dreumes van 1,5 was geboeid.
Sabeltandcavia schreef:
09-11-2020 18:28
Wat een carrièrre-move van Matthijs! :proud:

Waren die mannen van dat plaatsnaambord nog bn-ers? Ik kon het niet goed zien. En ik vind Hoofdpiet zo leuk!1 :jump:
Ja, dat doet hij zo leuk! Sowieso een erg leuke man vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand zich nog Klazien uut Zalk herinneren?
Geweldig bedacht weer!
Zwalk, niet op de kaart, kan niemand vinden dus geen publiek bij de aankomst.
Zo goed bedacht! Hulde
Alle reacties Link kopieren
Jaaa het is er weer!

Ik vroeg mij inderdaad ook al af of de mannen bij het plaatsnaam bord bn-ers zijn...
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
09-11-2020 18:51
Ik heb ook weer genoten, volgens mij had ik er meer zin in dan mijn dochter. Ze is net 4 dus krijgt het voor het eerst 'echt' mee. Zelfs dreumes van 1,5 was geboeid.
Hier precies hetzelfde qua leeftijden. Ik verheug me er ook heel erg op dit jaar omdat de fase van het echte begrijpen en geloven nu bij oudste is aangebroken. Zaten trouwens ook beide geconcentreerd te kijken. Scheelt ook dat het niet zo lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek altijd al, maar nu ook voor het eerst met zoon van 2. Die vond het wel interessant. Ik :heart: de woordgrappen voor volwassenen! En super leuk dat Matthijs de burgemeester is.
sneeuwwitje1 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:27
14.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
09-11-2020 19:05
Kan iemand zich nog Klazien uut Zalk herinneren?
Ja zeker met Simon Peres 🐈
Ja was leuk! Zwalk hoe bedenk je het?!
Dochter gelooft nog en die vond het leuk.
Ik was blij dat het vooral lekker normaal weg keek, niet teveel corona gedoe erin.
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken dit jaar voor het eerst, dochter wordt in februari vier en leeft helemaal mee met Sinterklaas. Zij kent alleen maar Netflix en heeft nog nooit iets anders gezien, het hele begrip journaal kent ze ook nog niet, dikke teleurstelling toen ze er achterkwam dat hier maar één aflevering per dag van is. Vanavond bij het naar bed gaan had ze er nog hele verhalen over, alle soorten pieten, de cadeaus, hoe ze de weg gaan vinden, hoe sinterklaas en alle pieten op de boot slapen, dat het donker op de zee is nachts en weet ik het wat meer.

Wat kan er toch veel in zo'n kinderhoofdje omgaan.
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
09-11-2020 19:19

Ik vroeg mij inderdaad ook al af of de mannen bij het plaatsnaam bord bn-ers zijn...
Die linker met die muts herkende ik wel, dat is er een van Scherpschutters (sketchprogramma van de NPO), Bas Hoeflaak geloof ik.. die ander geen idee.
Zoon van zes weet vrij zeker dat Malle Pietje de zak met kolen heeft verstopt.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is 3 en 3 maanden, we kijken voor het eerst.

Ik vraag, hey rozetje, als Sinterklaas nu op de boot is naar Nederland, en wij wonen ook in Nederland, en er zijn kadootjes op de boot, komt Sinterklaas ons dan kadootjes brengen?

Het antwoord?

Nee mama,is te-visie!

(als de tv spannend is zeg ik altijd, 'is tv schatje is niet echt'...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven