Entertainment alle pijlers

Nieuwe Boeren; wie kijkt?

01-01-2021 21:50 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg na tien minuten al jeuk. Egootjes die zich meteen willen laten gelden en vooral veel onnozelheid. Bang voor koeien, domme opmerking over het paard.
En waarom staan die koeien in hemelsnaam aan een kort kettinkje vast in een grupstal?
Wat vreselijk dieronvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
en dan de kip slachten in huis, overal bloed, onnodig werk dus
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Uitzending van vanavond was een introductie. Best een leuk programma over zogenaamde nieuwe boeren op een boerderij die zelfvoorzienend met elkaar moeten samenwerken. Er zit een spel element in met duels en wegstemmen. Die Jethro - de Kok- is al geen samenwerker. Hij gaat vast snel botsen met de overige kandidaten. Hij overlegt niet maar neemt direct de leiding met het koken. Komt een beetje dominant over.
Alle reacties Link kopieren
Beetje vaag programma. Vond Anita er trouwens totaal niet tussen passen.
Rare elementen zitten erin. Als je zelfvoorzienend bent of boer, slaap je in een bed van 100 jaar geleden tussen de koeien op de hooizolder?
En die mest die daar dus heel bedacht op de verkeerde plek is gestort :HA:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Rare keus voor die presentatrice, die past totaal niet bij het concept.
Had dan Yvon gekozen.

Vind het progammaidee wel leuk, ben benieuwd hoe 't uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Maar verder heeft het niet echt iets met boeren te maken ofzo. Niet met boeren van nu dan toch.
ldp wijzigde dit bericht op 01-01-2021 23:03
1.05% gewijzigd
Met hobbyboeren en zelfvoorzienend leven heeft 't natuurlijk wel te maken.
Dit is toch meestal het romantisch beeld wat veel mensen hebben bij een boerderijtje kopen met wat dieren en 'n moestuintje.

Maar dan wel met stromend water, verwarming en glasvezel natuurlijk ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is gewoon het zoveelste realityprogramma, Utopia-achtig. Alleen met een ander sausje. Met boeren heeft het weinig te maken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-01-2021 22:58
Met hobbyboeren en zelfvoorzienend leven heeft 't natuurlijk wel te maken.
Dit is toch meestal het romantisch beeld wat veel mensen hebben bij een boerderijtje kopen met wat dieren en 'n moestuintje.

Maar dan wel met stromend water, verwarming en glasvezel natuurlijk ;-D
En zonder die dooie haan, brrrrr
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-01-2021 22:58
Met hobbyboeren en zelfvoorzienend leven heeft 't natuurlijk wel te maken.
Dit is toch meestal het romantisch beeld wat veel mensen hebben bij een boerderijtje kopen met wat dieren en 'n moestuintje.

Maar dan wel met stromend water, verwarming en glasvezel natuurlijk ;-D
Als je wilt gaan hobbyboeren of zelfvoorzienend leven mag ik hopen dat je wat meer kennis hebt over dat gegeven voordat je daar aan begint. Dit zijn gewoon een aantal mensen die graag met hun kop op tv willen en hun ego willen laten gelden terwijl ze een kip plukken, gaan gillen als een koe ze aankijkt en mekkeren over stinkende mest en zere handjes van het melken.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 01-01-2021 23:05
2.84% gewijzigd
_CarmiggelT_ schreef:
01-01-2021 23:02
En zonder die dooie haan, brrrrr
Vind het wel goed dat ze de eerste haan al voor hen hebben geslacht. Toch even iets makkelijker op de eerste dag.
LaFleurNoire schreef:
01-01-2021 23:04
Als je wilt gaan hobbyboeren of zelfvoorzienend leven mag ik hopen dat je wat meer kennis hebt over dat gegeven voordat je daar aan begint. Dit zijn gewoon een aantal mensen die graag met hun kop op tv willen en hun ego willen laten gelden terwijl ze een kip plukken, gaan gillen als een koe ze aankijkt en mekkeren over stinkende mest en zere handjes van het melken.
Klinkt alsof ik dit niet moet gaan kijken....
Klinkt nu al vermoeiend/irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gekeken. Kwam er langs met zappen en vond het eigenlijk best leuk. Inderdaad een soort BB of Utopia maar dan met een ander sausje. Ik vond Anita Witzier er inderdaad niet echt bijpassen, Yvonne Jaspers trouwens ook niet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Yvon weet zich in elk geval wel passend te kleden wat betreft het boerenleven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2021 23:17
Yvon weet zich in elk geval wel passend te kleden wat betreft het boerenleven.

Ik vond Anita juist wel mooi in haar outfit.

Of Anita er bij past, mwah, weet ik niet maar stoort mij niet. Yvon Jaspers niet passend; van haar verwacht je dan dat ze ze wel even komt uitleggen hoe het moet en dat is nu net niet de bedoeling.

Programma zelf? Wel aardig denk ik. Ik blijf voorlopig wel kijken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje is Jethro gecast op de meest irritante persoonlijkheid, wat een kwal.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Wat een feest met Claire en Jethro. Goed gecast. Leuke tv.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
07-01-2021 21:19
Jeetje is Jethro gecast op de meest irritante persoonlijkheid, wat een kwal.

Pfoe nou!
Jammer dat hij er niet uit ging.
Wij hebben ook gekeken, vind het een leuk programma wat er tot nu toe van gezien heb. Geloof best dat het concept misschien lijkt op dat van andere programma's maar omdat ik die zelf niet heb gezien kan ik er niets van zeggen.

Jammer idd dat Dennis eruit moest en niet Jethro. Hopelijk trekt dat kwallerige gedrag nog wat bij.
Ik vind het een leuk programma. Er is gelijk reuring met de dame en de kok. Ze zijn beiden niet voor de poes.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
08-01-2021 08:53
Ik vind het een leuk programma. Er is gelijk reuring met de dame en de kok. Ze zijn beiden niet voor de poes.
Die dame is ook kok (claire), daarom botst het ook zo met die Jethro.
Ik vind het ook wel een leuk programma
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaasde me over de olielamp die Jethro neerzette bij zijn nieuwe slaapplek in de stal/hooiberg...

En het voorstukje beloofde ook al wat, dat Jethro liep te zeuren dat ze niet in zijn ‘slaapkamer’ mochten werken. Hij heeft zelf besloten om in de stal/werkplaats te gaan slapen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/08/do ... n-a4026745
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
:rofl:
Dat vat 't idd wel ongeveer samen! :mrgreen:

Leuk geschreven en goede samenvatting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven