Entertainment alle pijlers

Brut - iemand die kijkt?

13-01-2021 22:13 99 berichten
Ik zag geen topic. Misschien kijkt er niemand :)

Ik probeer het gewoon. Iemand die kijkt? Wat vind je er van?

In een nieuwe post schrijf ik even over de uitzending van vanavond. Moet me even iets van het hart over een bepaald fragment.
Alle reacties Link kopieren
Wat waar wanneer ??? Zegt me niks sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het, maar alleen maar omdat ik in de buurt van dat dorp woon .
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het ook, ik ben een beetje verliefd op Hans van Wolde :lol:
Ik heb bij Beluga ooit zo’n fijne avond gehad, het was een eindje rijden maar :applause: Dit is een bijzonder project maar ik hou er wel van als een ondernemer creatief is.....sneu dat we weten hoe de wereld was toen hij Brut opende :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik volg het!

Over welk fragment wil je wat kwijt?
Het is natuurlijk ontzettend zuur dat deze mooie, dure tent precies open ging in maart tijdens de eerste corona-golf. Het ziet er prachtig uit (de shots van na de verbouwing).

De fragmenten van het ‘keukentafel-gesprek’ van vanavond (met de buren) vond ik wel echt beschamend..... dan sla je zó de plank mis qua inlevingsvermogen en voelsprieten. Dat je niet begrijpt dat dit niet de manier is om goodwill en begrip bij je buren te creëren.
Natuurlijk is het jouw perceel en bepalen je buren niet wat jij daarop doet.
Maar je bereikt al zoveel meer met even rustig luisteren en de buren aanhoren. En het ook van hun kant bekijken of in elk geval doen alsof... want natuurlijk zien die buren daar liever een stil bosje met vogeltjes dan een parkeerterrein.

Hans van Wolde was alleen maar aan het zenden en aan het vertellen dat het allemaal veel mooier zou worden.
Weinig luisteren, veel blabla en geen prettige manier van praten.

In Limburg en Brabant heersen vaak bepaalde vooroordelen of ideeën over mensen uit de randstad. De cultuur in het zuiden is heel anders. Sommige mensen vinden bijvoorbeeld echte Rotterdammers als Hans van Wolde of Herman den Blijker ‘veel’. Ikzelf ook (kom ook uit het zuiden van het land).
Erg direct, bot, precies zeggen wat je denkt, grote mond en veel blabla.
Dit matcht totaal niet met de cultuur ik zo’n dorp in Limburg.

Ik zat echt een beetje met plaatsvervangende schaamte naar dat gesprek te luisteren.

Inhoudelijk heeft hij uiteraard helemaal gelijk. Die mensen gaan niet over zijn plannen.
Maar je nodigt ze blijkbaar uit om weerstand weg te nemen.... volgens mij doe je dat dan op een hele andere manier. Door gewoon echt te luisteren, begrip te tonen, vragen te beantwoorden, vriendelijk te zijn.

Ben ik de enige die dit zo heeft ervaren?

Ik kom zelf uit het zuiden van het land en heb gewerkt in Brabant en Gelderland, maar ook in Rotterdam en Den Haag.
En ook al is Nederland maar een klein landje, ik vind het cultuurverschil groot en vond het heel erg wennen om in Rotterdam/Den Haag te werken.
Mijn vriend komt dan juist weer uit de randstad en kon niet echt wennen aan werken in Brabant/Gelderland.

Daarom ben ik dus ook benieuwd of er verschillen zijn in hoe mensen uit verschillende delen van het land zijn manier van praten ervaren.
bitterbal schreef:
13-01-2021 22:27
Ik volg het, maar alleen maar omdat ik in de buurt van dat dorp woon .
Dan ben ik ook benieuwd naar jouw mening over dat keukentafelgesprek. Zie mijn post :)
Leuk dat je daar in de buurt woont.

Vind je het een aanwinst, dat restaurant?
Het ziet er wel erg mooi uit, sneu dat het zo loopt nu...... vooral met wat we nu weten, de situatie na de zomer is natuurlijk nog veel erger geworden. Ben benieuwd hoe het nu gaat en of hij dit vol gaat houden. Zal voor die nieuwe tent ook nog geen overheidssteun krijgen wellicht (want geen omzetcijfers). Heftig.
nienkejj schreef:
13-01-2021 22:25
Wat waar wanneer ??? Zegt me niks sorry
Ha ha
Over de verbouwing en opening van een restaurant van een top chef (voorheen eigenaar van Beluga).
Ik heb de aflevering van vorige week gezien en die van vanavond opgenomen.

Je kunt beter 'n sterrentent bij je in de straat hebben dan een of andere buurtkroeg. De kans dat het extreem luidruchtig wordt en de harleys het hele weekend af en aan rijden lijkt me vrij klein.
biekoe schreef:
13-01-2021 22:31
Ik volg het ook, ik ben een beetje verliefd op Hans van Wolde :lol:
Ik heb bij Beluga ooit zo’n fijne avond gehad, het was een eindje rijden maar :applause: Dit is een bijzonder project maar ik hou er wel van als een ondernemer creatief is.....sneu dat we weten hoe de wereld was toen hij Brut opende :cry:
Leuk!
Ik ben nooit bij Beluga geweest, maar kan me voorstellen dat het fantastisch was.

Zeker mooi als een ondernemer creatief is en lef heeft. Op zich ook een mooi concept... hoop dat we dat nog gaan zien in latere uitzendingen.... groenten en kruiden uit eigen tuin, de koeien die er rondlopen en zo. Dat was het idee geloof ik?
Hij heeft wel mazzel dat hij zijn project als tv-programma heeft weten te verkopen trouwens, dan komt er toch nog geld in 't laatje tijdens de lockdown.
redbulletje schreef:
13-01-2021 22:49
Ik heb de aflevering van vorige week gezien en die van vanavond opgenomen.

Je kunt beter 'n sterrentent bij je in de straat hebben dan een of andere buurtkroeg. De kans dat het extreem luidruchtig wordt en de harleys het hele weekend af en aan rijden lijkt me vrij klein.
Tuurlijk. Zeker waar...
Maar ik kan me alsnog wel voorstellen dat buurtbewoners er niet echt op zitten te wachten als er voorheen een pittoreske oude boerderij stond en je uitkeek op een leeg terrein met bomen met vogeltjes... een goedlopend restaurant, terras, veel auto’s.
Dat is op zich niet zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat zal ik zeggen. Hij heeft een dorp uitgezocht met weinig inwoners. De meeste inwoners zijn van daar en al ouder. Boeren . En dan komt er een Rotterdammer als een tornado in je oh zo rustige dorpje met allerlei wilde plannen. Ik begrijp ze volkomen. Genoeg dorpjes hier met wat jonger volk, hij pikt deze 😂
En wil je in zo'n dorp iets bereiken, moet je eerlijk zijn, maar wel op een rustige manier.

Aan de andere kant beter dit dan een discotheek , die er vroeger was en ook voor onrust zorgde.

Ik zelf woon er niet, maar in een groter dorp in de buurt en iets meer wereldser zeg maar. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben.
Ik zie nu een artikel in het AD met deze kop (kan het zelf helaas niet lezen, premium artikel en ik ben al door mijn premium artikelen heen):

Topkok Hans van Wolde schrok van zichzelf in tv-serie: ‘Ik gooi er nogal eens wat uit’.
bitterbal schreef:
13-01-2021 22:56
Tja wat zal ik zeggen. Hij heeft een dorp uitgezocht met weinig inwoners. De meeste inwoners zijn van daar en al ouder. Boeren . En dan komt er een Rotterdammer als een tornado in je oh zo rustige dorpje met allerlei wilde plannen. Ik begrijp ze volkomen. Genoeg dorpjes hier met wat jonger volk, hij pikt deze 😂
En wil je in zo'n dorp iets bereiken, moet je eerlijk zijn, maar wel op een rustige manier.

Aan de andere kant beter dit dan een discotheek , die er vroeger was en ook voor onrust zorgde.

Ik zelf woon er niet, maar in een groter dorp in de buurt en iets meer wereldser zeg maar. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben.
Ja, denk ik ook.

Maar precies wat je schrijft, ik denk dat het enorm zou helpen als je wat rustiger praat/reageert, luistert....
het is gelijk ‘veel’: hard, direct, bot, veel blabla.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zijn ze hier niet gewend, hier wordt alles rustig besproken met un pilske erbij 😂
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
13-01-2021 22:43
Ben ik de enige die dit zo heeft ervaren?
Ik had hetzelfde, echt tenenkrommend. Ik kom uit de randstad en ben best wat gewend qua directheid en botheid. Ik werk mee aan projecten waar regelmatig vanuit burgers weerstand op komt en dat wordt niet altijd even subtiel gedaan ;-) Zoals hij het hier aanpakte, is het schoolvoorbeeld van hoe je niet met weerstand moet omgaan: niet laten uitpraten, vaag houden (we gaan het mooier maken) in plaats van concrete plannen laten zien, geen compromis zoeken. Maar we weten natuurlijk niet hoe het hele gesprek was, is natuurlijk ook knippen en plakken.
MarijeMarije schreef:
13-01-2021 23:03
Ik had hetzelfde, echt tenenkrommend. Ik kom uit de randstad en ben best wat gewend qua directheid en botheid. Ik werk mee aan projecten waar regelmatig vanuit burgers weerstand op komt en dat wordt niet altijd even subtiel gedaan ;-) Zoals hij het hier aanpakte, is het schoolvoorbeeld van hoe je niet met weerstand moet omgaan: niet laten uitpraten, vaag houden (we gaan het mooier maken) in plaats van concrete plannen laten zien, geen compromis zoeken. Maar we weten natuurlijk niet hoe het hele gesprek was, is natuurlijk ook knippen en plakken.
Grappig dat jij het toch ook wel zo hebt ervaren, ook al kom je uit de randstad en werk je ook met mensen uit de randstad.
Daar was ik dus ook wel benieuwd naar.
Het was ook allemaal heel erg vanuit hemzelf geredeneerd ‘ja, het is maar dood bos, het wordt straks veel mooier’. Totaal niet kunnen beseffen dat JIJ dat vindt, maar dat anderen daar anders over kunnen denken.
Maar klopt hoor: het is ook knip- en plakwerk. Voor tv nemen ze natuurlijk alleen de interessante en smeuïge stukjes eruit.
Misschien was het verder een goed gesprek.
Die ene (oude) buurman lijkt tot nu toe content met hem :)
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
13-01-2021 22:25
Wat waar wanneer ??? Zegt me niks sorry
Gevonden, rtl 4: Realityserie waarin sterrenchef Hans van Wolde twee jaar lang wordt gevolgd bij het realiseren van zijn grote droom: het openen van een nieuw restaurant genaamd Brut 172. Het plan is helder: het moet het beste, mooiste en meest bijzondere restaurant van Nederland worden. Te zien is hoe Hans grote hordes moet nemen om Brut 172 op te bouwen in het Limburgse dorpje Reijmerstok.
:applause: :yes:
Best een leuk programma, Nienke (ik kijk vooral de perfecte verbouwing, daarna komt dit. Een mens moet wat tijdens de lockdown).
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een mannenparfum.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb de eerste afl. gezien, deze moet ik nog terugkomen.
Ik vind die topkoks altijd randje narcistisch. Maar, net als een paar andere in dit segment, heeft Hans wél iets waardoor je blijft kijken en hoop dat het slaagt.
Een bepaald charisma.
retrostar schreef:
14-01-2021 07:03
Klinkt als een mannenparfum.
Brut is de aanduiding voor een droge champagne.
Ja ik kijk ook . Mooi om zijn passie te zien . Had het in die keuken wat subtieler gekund ja zeker wel . Maar dat gaven zijn ex en zakenpartner al aan dat hij moeilijk in de hand te houden was .

Overigens erg benieuwd naar volgende week zo te horen hebben de investeerders een andere visie dan zij zelf (Hans en partner ) over het feit dat de investeerders zich grotendeels terug getrokken hebben .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven