Entertainment alle pijlers

Lied(NL) over je leven op het spel zetten voor gerechtigheid

03-03-2021 10:26 14 berichten
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen! Voor een bruiloft ben ik op zoek naar een Nederlandstalig liedje, dat gaat over je leven op het spel zetten voor gerechtigheid, of dat je iemand redt die in levensgevaar is.
Nu ben ik zelf helemaal niet zo thuis in de Nederlandse muziek, maar ook Google wil me niet helemaal helpen :-(
Hopelijk zitten hier wat mensen met meer muziekkennis dan ik??
Ik weet niet hoe ironisch je het bedoelt, maar Stille Willy! https://www.youtube.com/watch?v=hFrKNuJx9rc
Gaat over een vrachtwagenchauffeur die zelf verongelukt omdat hij een groep kinderen redt bij een aanrijding. Wel zware kost en ouderwetse piratenmuziek.

In dat genre is er veel trouwens. De Lafaard van de Stad, bijvoorbeeld.
Het Wilhelmus.
Jan Klaasen van Rob de Nijs
:hyper:
Jan Soldaat van Jaap Fischer. Dat is ook echt een feestnummer.
Wat een leuke vraag. Ben wel heeeeel benieuwd waar dat dan precies voor gebruikt gaat worden en waarom. :-D :-D
Luci_Mster2 schreef:
03-03-2021 11:11
Wat een leuke vraag. Ben wel heeeeel benieuwd waar dat dan precies voor gebruikt gaat worden en waarom. :-D :-D
Dat zat ik mij ook af te vragen..
Alle reacties Link kopieren
Mijn google zegt: 'Groter dan ik’ van Froukje Veenstra.
Niet naar geluisterd trouwens dus ik weet niet of het een leuk liedje is. Maar de tekst is misschien wel passend ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
In the army - Status Quo

OP niet gelezen; Nederlandstalig :$
https://www.songteksten.nl/songteksten/ ... s-doen.htm
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
03-03-2021 11:19
Mijn google zegt: 'Groter dan ik’ van Froukje Veenstra.
Niet naar geluisterd trouwens dus ik weet niet of het een leuk liedje is. Maar de tekst is misschien wel passend ?
Dat gaat over opwarming van de aarde en dat je daar als individu weinig invloed op hebt. Wel een goed nummer, maar ik weet niet of het ook toepasselijk is.
Alle reacties Link kopieren
Nick en Simon. De soldaat.
Kan je misschien iets duidelijker zijn TO? Ik ken echt best veel Nederlandstalige muziek, maar er schiet me weinig te binnen wat op zo'n situatie betrekking heeft. Is je leven wagen of bereid je leven te geven bijvoorbeeld letterlijk te nemen? Kan het wat ruimer geïnterpreteerd worden? Moet het vrolijk zijn of mag het ook serieus zijn?
Alle reacties Link kopieren
Die Vieze Hond
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven