Entertainment alle pijlers

Victoria Koblenko zegt sorry voor foto

06-04-2021 15:05 779 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/show/victoria-koblenk ... ~a05a54b4/


jongens, zeg nou zelf, overdrijven is ook een vak he!


Toevallig laatst mijn witte/blanke dochter van 12 heeft de hele zomer met cornrows rondgelopen, haar oudere zus is goed in vlechten en heeft dat eens een middag zitten doen .
nou , is dat dan ook not done? Zijn er werkelijk mensen die dáár aanstoot aan nemen?


i
Alle reacties Link kopieren
blijkbaar wel

ik vind best lastig, omdat je heel gemakkelijk onbewust iets kunt doen wat uitgelegd kan worden als bijvoorbeeld cultural appropriation
Maar goed, als je er dan achterkomt, is 'sorry' zeggen geen probleem
Alles moet stuk veroordeeld, net zolang tot niemand z'n kont nog kan keren en dan, na een tijdje gemopper, krijgen we een ammehoelarevolutie en daar zit ik met smart op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Voortschrijdend inzicht..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt absurd dat ik niet mag dragen wat ik wil. Echt absurd. Als ik iets mooi vind, dan zou ik dat moeten kunnen dragen, of dat nou hotpants zijn in een gristelijk durrep of cornrows of een verentooi. Of een rok als man. Of klederdracht, of een hoofddoek.

Echt hoor, ik snap niet waarom men meent een ander te kunnen vertellen wat hij of zij wel of niet mag dragen. Ik kan echt echt echt geen enkele reden bedenken om iemand iets te verbieden.

Ik vind niet alles mooi en ook niet alles gepast (hotpants naar een begrafenis bijvoorbeeld), maar dan nog vind ik dat je gewoon letterlijk alles moet kunnen dragen.
Volgens mij zoekt ze gewoon aandacht.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
06-04-2021 15:12
Voortschrijdend inzicht..
Van wat precies?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-04-2021 15:08
blijkbaar wel

ik vind best lastig, omdat je heel gemakkelijk onbewust iets kunt doen wat uitgelegd kan worden als bijvoorbeeld cultural appropriation
Maar goed, als je er dan achterkomt, is 'sorry' zeggen geen probleem
dan moet je bepaald moment op eierschalen gaan lopen? ALs vlechtjes in je haar al kwetsend zijn, waar houdt het dan op?
Kort rokje ervaren andere mensen weer als beledigend want religie/cultuur/verzin wat

Of als het kwetsend is ivm ras dan mag het niet, kwetsend ivm geloof dan juist weer wel ofzo?
Overigens zijn die vlechten oorspronkelijk uit het oude Egypte en heeft dat zich in de loop van de 3000 jaar verspreid, niet alleen over Afrika, maar ook in Europa werden deze in de donkere eeuwen en ver daarvoor al gedragen. Dus wat nou cultural apropriation.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 15:20
3.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
06-04-2021 15:14
Van wat precies?
Dat benoemde haardracht refereert naar slavernij en onderdrukking..
Nou ja.. dat dus..
Ik vind het erg overdreven en onnodig gezeur, ik heb geprobeerd te googlen waar het vandaan komt. En het enige waar ik mij nog enigszins in kon vinden is dat als een donker meisje met zulk haar loopt dat er anders naar word gekeken dan als een blank iemand daarmee loopt. Er is nou eenmaal racisme, dat valt niet te ontkennen. Dus ergens begrijp ik het gevoel eromheen wel.

Maar goed ik denk juist dat zulke dingen normaliseren misschien succesvoller is dan mensen shamen omdat ze als blanke hun haar laten invlechten..
Als blanken een haarstijl (bijv. blond/geblondeerd en stijl haar) zouden verbieden voor mensen uit andere culturen zou dat racisme genoemd worden. Vind het dus te bizar voor woorden dat Koblenko hier uberhaupt op in gaat.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
06-04-2021 15:13
Ik vind het echt absurd dat ik niet mag dragen wat ik wil. Echt absurd. Als ik iets mooi vind, dan zou ik dat moeten kunnen dragen, of dat nou hotpants zijn in een gristelijk durrep of cornrows of een verentooi. Of een rok als man. Of klederdracht, of een hoofddoek.

Echt hoor, ik snap niet waarom men meent een ander te kunnen vertellen wat hij of zij wel of niet mag dragen. Ik kan echt echt echt geen enkele reden bedenken om iemand iets te verbieden.

Ik vind niet alles mooi en ook niet alles gepast (hotpants naar een begrafenis bijvoorbeeld), maar dan nog vind ik dat je gewoon letterlijk alles moet kunnen dragen.

Sorry, maar dit vind ik behoorlijk kortzichtig. Het is nog altijd zo dat bepaalde haardracht van zwarte vrouwen niet geaccepteerd wordt of bijvoorbeeld in het zakelijk leven of bijvoorbeeld in de kerk, ik noem maar wat, als aanstootgevend, niet professioneel, onbehoorlijk, en meer van dat soort termen wordt gezien.

Het is toch best wel raar dat jij omdat je wit bent zelf wel bepaalt wat je draagt en hoe je je haar draagt en dan wél een bepaalde haardracht kunt en mag dragen, terwijl diezelfde haardracht bij een zwarte vrouw niet geaccepteerd wordt? Of bij om het even welke minderheid dan ook?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een beetje is alsof een Duitser met een jodenster gaat lopen. T is gewoon beladen voor sommige zwarte mensen. Als wit mens voel je die lading waarschijnlijk helemaal niet en vind je het gewoon mooi en leuk etc. Ik denk dat het niet verkeerd is om rekening te houden met elkaars gevoel.
laloupe wijzigde dit bericht op 06-04-2021 15:28
3.40% gewijzigd
Cateautje schreef:
06-04-2021 15:14
Overigens zijn die vlechten oorspronkelijk uit het oude Egypte en heeft dat zich in de loop van de 3000 jaar verspreid, niet alleen over Afrika, maar ook in Europa werden deze in de donkere eeuwen en ver daarvoor al gedragen. Dus wat nou cultural apropriation.
Egypte is ook Afrika
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
06-04-2021 15:13
Ik vind het echt absurd dat ik niet mag dragen wat ik wil. Echt absurd. Als ik iets mooi vind, dan zou ik dat moeten kunnen dragen, of dat nou hotpants zijn in een gristelijk durrep of cornrows of een verentooi. Of een rok als man. Of klederdracht, of een hoofddoek.

Echt hoor, ik snap niet waarom men meent een ander te kunnen vertellen wat hij of zij wel of niet mag dragen. Ik kan echt echt echt geen enkele reden bedenken om iemand iets te verbieden.

Ik vind niet alles mooi en ook niet alles gepast (hotpants naar een begrafenis bijvoorbeeld), maar dan nog vind ik dat je gewoon letterlijk alles moet kunnen dragen.
Ik denk dat het dragen er van wellicht minder een issue is dan het net doen of “ wij “ het hebben uitgevonden.


https://afromagazine.nl/opinie/hoezo-‘boxerbraids
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
06-04-2021 15:27
Egypte is ook Afrika
🤣🤣
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
06-04-2021 15:14
dan moet je bepaald moment op eierschalen gaan lopen? ALs vlechtjes in je haar al kwetsend zijn, waar houdt het dan op?
Kort rokje ervaren andere mensen weer als beledigend want religie/cultuur/verzin wat

Of als het kwetsend is ivm ras dan mag het niet, kwetsend ivm geloof dan juist weer wel ofzo?
ach, ik vind kwetsend eigenlijk nooit nodig

zal ook niet in een kort rokje een kerk in gaan
Alle reacties Link kopieren
Vergelijk het anders met de hoofddoek. Het is toch best wel absurd dat als Hailey Bieber of Romee Strijd een hoofddoekje om doet dat dan als hip modeverschijnsel gezien wordt, maar dat als een moslima die hoofddoek op heeft er kamerdebatten over gevoerd worden, mensen er een "kopvoddentaks" om willen invoeren en men het sowieso al een "kopvod" noemt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Je mag tegenwoordig niks meer of er is wel weer iemand beledigd. Nou fuck you. Ze verven hun haar ook blond. En het moet steil zijn.
Alle reacties Link kopieren
LaLoupe schreef:
06-04-2021 15:27
Ik denk dat het een beetje is alsof een Duitser met een jodenster gaat lopen. T is gewoon beladen voor sommige zwarte mensen. Als wit mens voel je die lading waarschijnlijk helemaal niet en vind je het gewoon mooi en leuk etc. Ik denk dat het niet verkeerd is om rekening te houden met elkaars gevoel.
Dit dus.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
06-04-2021 15:29
Je mag tegenwoordig niks meer of er is wel weer iemand beledigd. Nou fuck you. Ze verven hun haar ook blond. En het moet steil zijn.
Wie zijn "ze"?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-04-2021 15:28
ach, ik vind kwetsend eigenlijk nooit nodig

zal ook niet in een kort rokje een kerk in gaan
maar wel op straat rondlopen neem ik aan.
Als witte met cornrows naar een herdenkingsdienst van slavernij zou ik dan vast vermijden,

maar op straat rondlopen is prima
Ik vind dit ook maar ver gezocht want in de jaren '90 was dit hip, na de gabbertijd, en hadden 2 donkere klasgenootjes die goed konden vlechten het er maar druk mee want de halve klas wilde het. Hele discussies over welk nephaar het beste was voor vlechtjes en welke versiersels mooi waren.
Cateautje schreef:
06-04-2021 15:14
Overigens zijn die vlechten oorspronkelijk uit het oude Egypte en heeft dat zich in de loop van de 3000 jaar verspreid, niet alleen over Afrika, maar ook in Europa werden deze in de donkere eeuwen en ver daarvoor al gedragen. Dus wat nou cultural apropriation.
Een swastika is ook al heel oud, toch hangt er inmiddels een hele andere lading aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven