Entertainment alle pijlers

Victoria Koblenko zegt sorry voor foto

06-04-2021 15:05 779 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/show/victoria-koblenk ... ~a05a54b4/


jongens, zeg nou zelf, overdrijven is ook een vak he!


Toevallig laatst mijn witte/blanke dochter van 12 heeft de hele zomer met cornrows rondgelopen, haar oudere zus is goed in vlechten en heeft dat eens een middag zitten doen .
nou , is dat dan ook not done? Zijn er werkelijk mensen die dáár aanstoot aan nemen?


i
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
07-04-2021 22:19
Dus ja, we zijn er uit, en nee, ze had geen excuses moeten aanbieden?
De vraag lijkt me eerder of ze excuses mág aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
08-04-2021 13:32
De vraag lijkt me eerder of ze excuses mág aanbieden?
Ik vind dat dat mag. Ze is nota bene door mensen gewezen op het feit dat die mensen haar haardracht als kwetsend hebben ervaren. Zou niet weten waarom je je daarvoor niet mag verontschuldigen?
Positivevibes schreef:
08-04-2021 13:32
De vraag lijkt me eerder of ze excuses mág aanbieden?
Het lijkt mij evident dat dat mag.

Ik kan mij echter ook wel voorstellen dat er mensen zijn die het dan logischer vinden als je dat dan destijds toen er 1 iemand klaagde daarover doet en dan wellicht ook gericht naar die persoon zelf.

Het hele verhaal erbij, dat komt een beetje gemaakt over. En dat ze begint met dat ze dus een racist is (omdat ze haar haarstylist, nota bene van Surinaamse afkomst, niet had verteld dat het niet kon, omdat ze dat toen niet wist en nu wel, aangezien ze withuiswerk heeft gedaan, belangrijk dat we dat ook weten!), waarmee ze eigenlijk zegt dat iedereen die deze haardracht heeft gedragen een racist is.

En meer in het algemeen: als je het op social media gooit, dan kun je meningen verwachten.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 13:38
Ik vind dat dat mag. Ze is nota bene door mensen gewezen op het feit dat die mensen haar haardracht als kwetsend hebben ervaren. Zou niet weten waarom je je daarvoor niet mag verontschuldigen?
Ik ben het helemaal met je eens hoor.

Maar ik zie meer ophef en mensen vallen over de de excuses dan überhaupt over het haar. Mijn vraag aan die mensen is dus: mág ze van jullie wel excuses aanbieden? Het hele argument is toch vrijheid en lekker zelf weten wat je doet?
Ze verzwakt met haar excuus de positie van de blanken die toch al om elke scheet onder vuur liggen de laatste tijd. Dus voor mij is ze 'af'.

Net als die rel om de WIDM uitzending waar 2 deelnemers spleetogen maakten om een Zuid Koreaans liedje uit te beelden. Zwaktebod dat NPO de uitzending offline haalde om het fragment te verwijderen. Natuurlijk compleet met de bijbehorende excuses :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-04-2021 13:53
Ze verzwakt met haar excuus de positie van de blanken die toch al om elke scheet onder vuur liggen de laatste tijd. Dus voor mij is ze 'af'.
En welke positie is dit dan?
Positivevibes schreef:
08-04-2021 13:52
Ik ben het helemaal met je eens hoor.

Maar ik zie meer ophef en mensen vallen over de de excuses dan überhaupt over het haar. Mijn vraag aan die mensen is dus: mág ze van jullie wel excuses aanbieden? Het hele argument is toch vrijheid en lekker zelf weten wat je doet?
Excuus is het probleem niet. De manier waarop, daar kun je toch best wat van vinden? Ik vind het niet kies om impliciet iedereen voor racist uit te maken die wel eens die haardracht heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
08-04-2021 13:56
Excuus is het probleem niet. De manier waarop, daar kun je toch best wat van vinden? Ik vind het niet kies om impliciet iedereen voor racist uit te maken die wel eens die haardracht heeft gehad.
Je mag er van mij echt alles van vinden hoor. Je vorige post ben ik het ook wel redelijk mee eens. Het bevreemd mij gewoon een beetje dat mensen zo boos kunnen zijn over andermans excuses (en dan bedoel ik niet alleen hier) of all things en dan tegelijkertijd de hele tijd vrijheid roepen.
Alle reacties Link kopieren
‘Ik heb de haarstylist gevraagd of hij destijds bewust was van de gevoeligheid. Toen niet. Nu wel. En jullie hoop ik nu ook.’

Destijds is 4 jaar geleden.
Over 4 jaar is het misschien geen gevoeligheid meer. En dan over 7,5 weer wel.
Voor Mien niet, voor Truus wel.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Positivevibes schreef:
08-04-2021 13:52
Ik ben het helemaal met je eens hoor.

Maar ik zie meer ophef en mensen vallen over de de excuses dan überhaupt over het haar. Mijn vraag aan die mensen is dus: mág ze van jullie wel excuses aanbieden? Het hele argument is toch vrijheid en lekker zelf weten wat je doet?

Hier geen ophef over haar excuses. Denk alleen dat als je in alle onschuld een voor jouw cool kapsel aanmeet, je voor die onschuldige intentie geen excuses hoeft aan te bieden. Begrip tonen oké maar door het stof gaan creëert een slappe en zich continue verontschuldigend maatschappij. De grens is momenteel ver te zoeken en het wantrouwen onderling groeit alleen maar.

Verder weet iedereen die in een giftige relatie heeft gezeten dat de beste excuus veranderd gedrag is.

Dat veranderd gedrag is niet een Victoria die haar vlechten uit elkaar haalt, maar een fundamentele vernietiging van constitutionele racisme.
MadameJean schreef:
08-04-2021 13:29
Makkelijk hoor. Je wilt niet begrijpen dat wat relevant is in deze discussie en dus ga je appels (vikingen, vlechten tot het jaar 1100, voorvaderen van de huidige bevolking van delen van Scandinavie) vergelijken met peren (cornrows, nog steeds gedragen door mensen met kroezend haar, wordt bij hen niet altijd geaccepteerd, groep heeft nog altijd te maken met achterstelling als gevolg van racisme en met hedendaags racisme) en refereert aan beiden als cultural appropriation. Echt flauw vind ik dat.

succes met je viking lives matter groep.
Dat bruine mensen geen cornrows kunnen dragen is geen issue in Nederland, alleen in Amerika en de VK!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-04-2021 14:21
Dat bruine mensen geen cornrows kunnen dragen is geen issue in Nederland, alleen in Amerika en de VK!
true, ik neem een globaal perspectief in!
Positivevibes schreef:
08-04-2021 13:59
Je mag er van mij echt alles van vinden hoor. Je vorige post ben ik het ook wel redelijk mee eens. Het bevreemd mij gewoon een beetje dat mensen zo boos kunnen zijn over andermans excuses (en dan bedoel ik niet alleen hier) of all things en dan tegelijkertijd de hele tijd vrijheid roepen.
Die boze reacties komen natuurlijk vooral van mensen die een soapactrice zien die excuses maakt voor vlechtjes. Wat ook weer te maken heeft met dat de pers er aandacht aan geeft.

Ik denk echt dat 9 vd 10 mensen die hier een mening over geven de post van haar niet hebben gelezen.
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 14:21
constitutionele racisme.
Euh... Is dat de overtreffende trap van institutioneel racisme?
DS1971 schreef:
08-04-2021 14:59
Euh... Is dat de overtreffende trap van institutioneel racisme?
Hahahaha! Ik ga het niet eens aanpassen :proud:
DS1971 schreef:
08-04-2021 14:59
Euh... Is dat de overtreffende trap van institutioneel racisme?
Als kroonprinses tap je nu eenmaal uit een staatsrechtelijk vaatje toch? :)
Cateautje schreef:
08-04-2021 15:01
Als kroonprinses tap je nu eenmaal uit een staatsrechtelijk vaatje toch? :)

Briljant :proud:
Cateautje schreef:
08-04-2021 14:21
Dat bruine mensen geen cornrows kunnen dragen is geen issue in Nederland, alleen in Amerika en de VK!
In vrijwel alle Amerikaanse tv-series hebben Afro Americans hun haar zo ingevlochten. Wist niet eens dat ze er daar vroeger een issue mee hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
08-04-2021 09:24

Om maar even on topic te blijven: wie ben jij om te bepalen wat ik en andere hoofddoekdragende moslims moeten voelen en vinden?
Dat doe ik toch nergens? Ik zei alleen dat ik me KAN voorstellen dat er mensen zijn die dat vervelend zouden vinden. Als niemand het vervelend vindt, helemaal prima verder. Ik neem alleen zelf liever geen risico door ook over "kopvodden" te praten of te doen alsof moslim zijn een leuk fashion statement is, maar hee, als anderen dat wel doen en moslims vinden dat prima, dan zal je mij niet horen hoor. Des te beter juist.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-04-2021 13:53
Ze verzwakt met haar excuus de positie van de blanken die toch al om elke scheet onder vuur liggen de laatste tijd. Dus voor mij is ze 'af'.

Net als die rel om de WIDM uitzending waar 2 deelnemers spleetogen maakten om een Zuid Koreaans liedje uit te beelden. Zwaktebod dat NPO de uitzending offline haalde om het fragment te verwijderen. Natuurlijk compleet met de bijbehorende excuses :facepalm:
Wat is die positie dan precies?

En jij vindt het dus okee om dat te doen, je ogen tot spleetjes trekken? Snapt ook totaal niet waarom een Oost-Aziaat dat vervelend zou kunnen vinden?
Am Yisrael Chai!
Ik begrijp de achterliggende gedachte en kritiek wel op de ingevlochten vlechtjes maar het is niet houdbaar, ben ik bang voor. Hier is al te lezen dat vlechtjes-activisten dan ook maar niet balletschoenen ( ik zeg maar wat ) of zigeunerrokken mogen dragen. Het lijkt me godsonmogelijk om voor de volle 100% achter dat ideaal te staan en ook zo te kleden. Het is niet bevrijdend, eerder andersom.

Het is wel goed vind ik dat het onder de aandacht is gebracht, want het zet mensen wel aan het denken.
MadameJean schreef:
08-04-2021 14:23
true, ik neem een globaal perspectief in!
Euh nee, net niet. Je neemt een éénzijdig woke perspectief in, waarmee je je even discriminerend en racistisch opstelt, als de racisten waartegen je denkt te ageren.
Wokism is alles behalve globaal georiënteerd; het is net heel tirbalstisch/soortistisch/racistisch georiënteerd.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-04-2021 16:25
Wat is die positie dan precies?

En jij vindt het dus okee om dat te doen, je ogen tot spleetjes trekken? Snapt ook totaal niet waarom een Oost-Aziaat dat vervelend zou kunnen vinden?
Tja, ik wil ze de kost niet geven, al die mensen die het bij de eerste kennismaking nodig vinden om met een zwaar Vlaams (lees Antwerps want ze hebben geen idee) 'accent' tegen me beginnen te spreken. Blijkbaar wordt dat 'lollig' gevonden. Net zoals de Belgenmoppen die ik al meer dan 20 jaar om mijn oren gegooid krijg. Daar moeten ze heel hard om lachen en dat is blijkbaar gewoon ok.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-04-2021 19:21
Tja, ik wil ze de kost niet geven, al die mensen die het bij de eerste kennismaking nodig vinden om met een zwaar Vlaams (lees Antwerps want ze hebben geen idee) 'accent' tegen me beginnen te spreken. Blijkbaar wordt dat 'lollig' gevonden. Net zoals de Belgenmoppen die ik al meer dan 20 jaar om mijn oren gegooid krijg. Daar moeten ze heel hard om lachen en dat is blijkbaar gewoon ok.
Wat wil je hier nu mee zeggen, eigenlijk? Dat een Oost-Aziaat het niet vervelend mag vinden, omdat jij ook iets vervelends meemaakt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-04-2021 19:33
Wat wil je hier nu mee zeggen, eigenlijk? Dat een Oost-Aziaat het niet vervelend mag vinden, omdat jij ook iets vervelends meemaakt?
Zeker niet. Ik geef hiermee aan dat iedere 'groep' op een of andere manier door andere 'groepen' nageaapt wordt. En dat ik daar vooral plaatsvervangende gene bij voel.
In het geval van de Vlaamse accent nadoen ligt dat trouwens wel gevoelig. 'Et pour les Flamands la même chose' was tot eind jaren '60 dagelijkse kost terwijl ze geen toegang tot hoger onderwijs hadden want dat was voorbehouden aan Franstaligen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven