Entertainment alle pijlers

Google Home Nest Mini en Spotify

13-04-2021 23:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee van mijn dochters hebben beide een Nest mini voor op hun kamer. Zo kunnen ze oa muziek luisteren zonder dat ze meteen aan een telefoon of tablet geplakt zitten.

Alleen... nu blijkt dat als de een Spotify aan heeft, de ander niet meer naar Spotify kan luisteren. Ze zitten op het huisnetwerk (soms via de WiFi extender) en Google Home is ingesteld op mijn premium spotifyaccount.

Ik heb al gezocht hoe ik dit moet oplossen maar ik kom er niet uit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-04-2021 23:21
Twee van mijn dochters hebben beide een Nest mini voor op hun kamer. Zo kunnen ze oa muziek luisteren zonder dat ze meteen aan een telefoon of tablet geplakt zitten.

Alleen... nu blijkt dat als de een Spotify aan heeft, de ander niet meer naar Spotify kan luisteren. Ze zitten op het huisnetwerk (soms via de WiFi extender) en Google Home is ingesteld op mijn premium spotifyaccount.

Ik heb al gezocht hoe ik dit moet oplossen maar ik kom er niet uit.
Dat heeft niks met je Nest te maken maar met Spotify. Dat kan maar op 1 apparaat tegelijk afgespeeld worden. Dus je account uitbreiden is de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
Moet je dan geen family account hebben, voor meerdere gebruikers op één woonadres? Volgens mij is het niet mogelijk om vanaf een premium account met meerdere personen tegelijkertijd Spotify te gebruiken.
Je kunt inderdaad op ieder account maar op 1 apparaat tegelijk afspelen. Wij hebben het dan ook omgezet naar een familieaccount. Kost niet heel veel extra, maar scheelt enorm! Hier spelen de kinderen dan hun eigen muziek af op hun Google Mini en beneden draaien wij iets andere muziek op de Google Hub 😉.

Bijkomend voordeel is dat iedereen ook z’n eigen bibliotheek met afspeellijsten heeft. Dus je hoeft niet door favorieten of lijsten van de kinderen te scrollen en vice versa.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een familieaccount.
Alle reacties Link kopieren
Family account aanmaken, dan heeft iedereen zijn eigen profiel. Wij hebben dat ook en werkt prima. Zoals aangegeven zijn de kosten per maand niet veel hoger, maar wel veel meer gebruiksgemak.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, dat is wel jammer op zich 😬. Omdat we verder grotendeels Apple apparaten hebben hebben we Apple Music family. Ik zal er eens naar kijken want Spotify zit in mijn telefoonabonnement.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dat kan dus niet. Dan moet ik mijn premium via kpn opzeggen (is voor mij gratis) en dan een family apart afsluiten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven