Entertainment alle pijlers

Filemon en de complotten

13-04-2021 23:37 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste aflevering bekeken.

Wie volgt deze serie ook?

Wat vonden jullie van de 1e aflevering?
Ik trap af:

Kreeg het idee dat veel dingen bij mensen tussen hun oren zat, maar aan de andere kant, ik kan zelf ook niet goed slapen in een kamer met teveel straling. Als de wifi in de nacht niet uitgeschakeld wordt slaap ik heel slecht. Aluminium behang gaat me echter te ver...

Een aantal complottheorieën waren ver gezocht, (chip in vaccin) maar ik kan me het wantrouwen in de overheid wel voorstellen. Heb niet het gevoel dat de overheid altijd het beste met haar burgers voor heeft.
De chip is er uiteindelijk

https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/
Ik geloof best dat sommige mensen last van straling kunnen hebben. De rest vond ik koekkoek.
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
13-04-2021 23:53
De chip is er uiteindelijk

https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/
Dit klinkt eng...
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
13-04-2021 23:56
Ik geloof best dat sommige mensen last van straling kunnen hebben. De rest vond ik koekkoek.
Jazeker!
Er was een persoon die echt wartaal uit aan het kramen was (hij had aluminium behang), buiten zijn lichaam zweefde etc. Filemon stelde terecht de vraag of hij niet een psychose had gehad...
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
14-04-2021 00:01
Jazeker!
Er was een persoon die echt wartaal uit aan het kramen was (hij had aluminium behang), buiten zijn lichaam zweefde etc. Filemon stelde terecht de vraag of hij niet een psychose had gehad...


Nee, Filemon behandelde deze man exact hetzelfde als hoe de samenleving al doet, en dat is nou net de reden waarom die mam zich niet serieus genomen voelde.
Alle reacties Link kopieren
dode vogeltjes levend maken, en je eigen tanden kunnen helen als er gaatjes inzitten(voor de 5G dus). Als iemand dat vertelt geloof ik de rest ook niet meer.
en dan eerst door de stad gaan om de plekken met de hoogste straling te zoeken, pm dam als je met de verslaggever rondrijdt diezelfde plekken veel minder straling geven zeggen dat de de leiders (wie dat ook zijn mogen) hebben gezorgd dat die bewuste avond alle straling was afgezwakt, om het verborgen te houden voor de domme mens. Klinkt ook niet overtuigend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook gekeken en ga de rest volgen. Ik vind het belangrijk, hoe krankzinnig het nu al klinkt, en hoe krankzinnig het nog gaat worden, dat deze mensen ook gehoord worden.

Opvallend vond ik dat meerdere mensen een burnt-out hadden en hun klachten toen ook begonnen. Die link werd niet gemaakt.

Vond het stel dat opeens uit elkaar was ook apart. Hij vond haar te strijdlustig? Vreemd. En hij suggereerde dat Filemon en ploeg iets te maken hadden met de lage meetwaarden van die dag. Dat was wel erg bijzonder.

Die vrouw begon in haar kamer te dansen omdat ze er toch wel redelijk goed uit zag voor haar leeftijd. Oke.. Wel leuk dat ze de rechtzaak won en dat Filemon haar bloemen bracht.

Ik vind dat Filemon het erg goed deed. Zo sta ik er ook in. Hoe bizar ik het ook vind, deze mensen verdienen ook gehoord te worden.
Aspeciësist schreef:
14-04-2021 00:14
Nee, Filemon behandelde deze man exact hetzelfde als hoe de samenleving al doet, en dat is nou net de reden waarom die mam zich niet serieus genomen voelde.
Geloof jij dan dat iemand dode vogels tot leven kan wekken?
Alle reacties Link kopieren
Er lopen meer gekken bij het gesticht dan erin.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
14-04-2021 00:14
Nee, Filemon behandelde deze man exact hetzelfde als hoe de samenleving al doet, en dat is nou net de reden waarom die mam zich niet serieus genomen voelde.
Vond juist dat hij de man op een niet aanvallende manier benaderde.
De man ontkende in mijn ogen ook niet dat hij een psychose had (gehad) in zijn beleving kwam de echte waarheid dan naar boven. Althans zo begreep ik het.

Ik vind het vooral ergens heel verdrietig dat mensen zich echt zo ontzettend bedreigd voelen door de overheid en bang zijn dat ze gechipt worden of wat dan ook. Lijkt me een heel moeilijk bestaan.

Of 5G nou heel gezond voor je is.... ja daar durf ik mijn hand eerlijk gezegd ook niet voor in het vuur te steken. Maar dit gaat toch wel een trapje verder bij deze mensen.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
14-04-2021 00:20

Ik vind dat Filemon het erg goed deed. Zo sta ik er ook in. Hoe bizar ik het ook vind, deze mensen verdienen ook gehoord te worden.

Waarom verdienen die mensen dat? De meesten zijn mensen met waanideeen die door anderen via internet worden bevestigd in hun wanen. Die verdienen een opname, zodat ze beter kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel goed dat hij hen vroeg waarom ze wel een uitkering aannemen als de ze overheid zo haten en niet vertrouwen. Kwam geen duidelijk antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen enkele diepzinnige gedachte bij, ik vond het gewoon hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg interessant om te zien. Vooral om te zien waar het bij die mensen fout gaat om het oneerbiedig te zeggen. Ze slaan ergens door. Dat zag je goed in de felheid van de vrouw van dat stel wat nu uit elkaar is.

Wat ik jammer vind, want ik geloof echt wel dat er mensen zijn die last hebben van die straling, dat ze niemand hebben laten zien die daarin niet doorgeschoten is. Ze verliezen gewoon hun geloofwaardigheid als ze beginnen over het genezen van vogeltjes enzo.

Ik zou zelf niet kunnen leven met de angst en woede om iets waar je vrij weinig aan kan doen. De onmacht lijkt mij hetgeen wat ervoor zorgt dat ze doorslaan.
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
14-04-2021 00:33
Vond juist dat hij de man op een niet aanvallende manier benaderde.
De man ontkende in mijn ogen ook niet dat hij een psychose had (gehad) in zijn beleving kwam de echte waarheid dan naar boven. Althans zo begreep ik het.
Ik begreep inderdaad ook dat hij niet per se vond dat hij geen psychose had gehad, maar wel dat het hem had geholpen bij zijn zoektocht naar waarheidsvinding.

Vond vooral het stukje over de periode dat alles en iedereen hem vergeten was kenmerkend. In de praktijk waarschijnlijk een samenloop van falende bureaucratie en miscommunicatie gezien zijn chaotische toestand, maar dat maakte het des te schrijnender en ik snap best dat iemand dat zo kan ervaren.
Ik las op Twitter dat dit programma bewust zo is gemaakt door de MSM om de geloofwaardigheid van alle wappies te ondermijnen.

Mooi hè, hoe ze het weer zo weten te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Iets met vogels heb ik blijkbaar gemist. Wie vertelde dat?

julius schreef:
14-04-2021 01:14
Waarom verdienen die mensen dat? De meesten zijn mensen met waanideeen die door anderen via internet worden bevestigd in hun wanen. Die verdienen een opname, zodat ze beter kunnen worden.


Zij mogen ook gehoord worden. Dat bedoel ik. Zij hebben ook een stem en een standpunt net als jij en ik. En ik vind het heel boeiend om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
14-04-2021 00:14
Nee, Filemon behandelde deze man exact hetzelfde als hoe de samenleving al doet, en dat is nou net de reden waarom die mam zich niet serieus genomen voelde.
Soms kan het geen kwaad om gewoon niet mee te gaan in zo'n discussie met zo iemand en gewoon tegengas te geven. Bijvoorbeeld door te vragen of hij een psychose heeft gehad. Teveel onzin in de maatschappij gaat maar door omdat er teveel in meegegaan wordt, omdat alles met zachte handschoentjes moet worden aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
randa1988 schreef:
13-04-2021 23:53
De chip is er uiteindelijk

https://nypost.com/2021/04/12/microchip ... -covid-19/
Dan ben je gestopt met lezen voor de 2e alinea?
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
14-04-2021 00:19
dode vogeltjes levend maken, en je eigen tanden kunnen helen als er gaatjes inzitten(voor de 5G dus). Als iemand dat vertelt geloof ik de rest ook niet meer.
en dan eerst door de stad gaan om de plekken met de hoogste straling te zoeken, pm dam als je met de verslaggever rondrijdt diezelfde plekken veel minder straling geven zeggen dat de de leiders (wie dat ook zijn mogen) hebben gezorgd dat die bewuste avond alle straling was afgezwakt, om het verborgen te houden voor de domme mens. Klinkt ook niet overtuigend
En dat soort mensen kan je ook helemaal niet overtuigen met feiten. Je kunt ze meenemen naar het operations center van een provider waar mensen kunnen uitleggen hoe een mobiel netwerk werkt en wordt beheerd, maar hun reactie zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat al die mensen onderdeel zijn van het overkoepelende geheel om "het volk" onder de duim te houden.
Alle reacties Link kopieren
Aspeciësist schreef:
14-04-2021 00:14
Nee, Filemon behandelde deze man exact hetzelfde als hoe de samenleving al doet, en dat is nou net de reden waarom die mam zich niet serieus genomen voelde.
Soms gaat het vooral over de theorieën waar ze in geloven en dan komt de gemeenschappelijke deler (mens met gevoelens zijn) niet zo naar voren en ik vond dat dat nu wel het geval was. Ik vond Filemon er juist heel open in staan en goed tot de onderliggende emoties weten te komen waardoor ik al snel veel empathie voor die mensen had.

Zie ook niet hoe Filemon dat nou nog veel beter had kunnen doen zonder zichzelf te verloochenen. Als hij die theorieën te vergezocht vind ik het niet kunnen om dan maar te doen alsof hij ook bepaalde twijfels heeft en te doen alsof hij oprecht ontvankelijk is voor bepaalde theorieën.
-Lucille- schreef:
14-04-2021 08:34
Ik las op Twitter dat dit programma bewust zo is gemaakt door de MSM om de geloofwaardigheid van alle wappies te ondermijnen.

Mooi hè, hoe ze het weer zo weten te draaien.
Uiteraard
Maloochem schreef:
14-04-2021 08:43
Iets met vogels heb ik blijkbaar gemist. Wie vertelde dat?






Zij mogen ook gehoord worden. Dat bedoel ik. Zij hebben ook een stem en een standpunt net als jij en ik. En ik vind het heel boeiend om te zien.
Dingemans. Maar ik heb het even teruggekeken en hij zei niet dat hij dode vogels tot leven wekte, maar gewonde en zieke vogels.
Wel zei hij dat hij gaatjes in zijn gebit kon genezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven