Entertainment alle pijlers

Nintendo switch - online?

21-04-2021 09:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Nintendo switch sinds kort en ik zie dat je iets kunt doen met een online abonnement.
Maar ik kom er nog niet helemaal achter of dat nou zo zinnig is.
Kun je dan bepaalde dure spellen ‘gratis’ spelen? Of moet je alsnog het kaartje kopen en kun je met de online modus meer dingen doen binnen dat spel?

Kortom, is het een aanrader om dat abonnement te nemen of is het onzin en kunnen we beter losse spellen kopen?
En in dat geval: tips voor leuke games voor een 8 en 10 jarige?
Alle reacties Link kopieren
Je kan met sommige spellen online spelen. Bijvoorbeeld animal crossing, dan kan je naar eilanden van anderen. Het is niet zo dat je dure games gratis kan spelen. Er zijn wel wat games te downloaden, zoals bijvoorbeeld Tetris enz. Wat simpelere games. Maar de gewone games moet je wel nog steeds kopen. Ik heb het abonnement wel, vooral vanwege animal crossing. Vind het daarvoor wel echt een toegevoegde waarde.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
21-04-2021 09:22
Je kan met sommige spellen online spelen. Bijvoorbeeld animal crossing, dan kan je naar eilanden van anderen. Het is niet zo dat je dure games gratis kan spelen. Er zijn wel wat games te downloaden, zoals bijvoorbeeld Tetris enz. Wat simpelere games. Maar de gewone games moet je wel nog steeds kopen. Ik heb het abonnement wel, vooral vanwege animal crossing. Vind het daarvoor wel echt een toegevoegde waarde.
Maar kan ik dan animal crossing spelen zonder dat ik ook het spel van €50 hoef te kopen? Of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Nee, je moet het spel wel kopen, maar je kan op bezoek bij anderen die het spel ook hebben (naar hun eiland dus). Dat is wel een leuke optie in dat spel (helaas spelen wij het thuis met z'n vieren en kan je dan nog maar met 1 account naar andermans eilanden, of ik doe iets verkeerd).
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
21-04-2021 09:30
Nee, je moet het spel wel kopen, maar je kan op bezoek bij anderen die het spel ook hebben (naar hun eiland dus). Dat is wel een leuke optie in dat spel (helaas spelen wij het thuis met z'n vieren en kan je dan nog maar met 1 account naar andermans eilanden, of ik doe iets verkeerd).
Ah. Ik snap het! Dan voegt het in eerste instantie niet zoveel toe, want wij hebben dat spel nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Is animal crossing ook leuk voor de kinderen trouwens? Sowieso een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Wattenbolleke schreef:
21-04-2021 09:37
Is animal crossing ook leuk voor de kinderen trouwens? Sowieso een aanrader?
Onze kinderen vinden het leuk ja (7&9), wat mij betreft wel een aanrader. Bij andere spellen zijn er ook extra opties door een online abo trouwens, just dance wordt hier wel gespeeld, daar heb je dan toegang tot meer liedjes.
Alle reacties Link kopieren
Nintendo Online is eigenlijk altijd een aanvulling op de spellen waar je een kaartje voor moet kopen.
Bijvoorbeeld met Mario Kart kun je online tegen je vrienden spelen. Bij Animal Crossing kun je andere eilanden bezoeken. Bij Pokémon kun je met anderen samen spelen.
Het kost voor een familie account 35 euro per jaar, dus het is niet erg duur. Ook kan je een speciaal Super Nintendo pakket downloaden in de eshop waarbij je heel veel spellen van vroeger kan spelen. Ook Mario, Zelda en Kirby.

Leuke tips voor je kids:
Alles van Mario, vooral Mario Kart, Animal Crossing, Luigi's Mansion, Pokémon, Just Dance (deze is vaak in de aanbieding). Ook de kleinere games die niet zo duur zijn, zijn vaak leuk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel andere spellen die je dan ook online kunt spelen, dus misschien heb je wel een spel waarbij dat wel kan.

Ja, ik was helemaal gek op Animal Crossing toen ik 8-12 was en dat ben ik nu nog steeds, dus ik vind het een dikke aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Twilight1 schreef:
21-04-2021 09:39
Nintendo Online is eigenlijk altijd een aanvulling op de spellen waar je een kaartje voor moet kopen.
Bijvoorbeeld met Mario Kart kun je online tegen je vrienden spelen. Bij Animal Crossing kun je andere eilanden bezoeken. Bij Pokémon kun je met anderen samen spelen.
Het kost voor een familie account 35 euro per jaar, dus het is niet erg duur. Ook kan je een speciaal Super Nintendo pakket downloaden in de eshop waarbij je heel veel spellen van vroeger kan spelen. Ook Mario, Zelda en Kirby.
Kan je met een familieaccount dan met meerdere personen naar andere eilanden enzo ipv vanaf 1 account (nu kan alleen man dat, omdat die toevallig het account geregeld had, maar kinderen en ik dus niet).
Alle reacties Link kopieren
Twilight1 schreef:
21-04-2021 09:39
Nintendo Online is eigenlijk altijd een aanvulling op de spellen waar je een kaartje voor moet kopen.
Bijvoorbeeld met Mario Kart kun je online tegen je vrienden spelen. Bij Animal Crossing kun je andere eilanden bezoeken. Bij Pokémon kun je met anderen samen spelen.
Het kost voor een familie account 35 euro per jaar, dus het is niet erg duur. Ook kan je een speciaal Super Nintendo pakket downloaden in de eshop waarbij je heel veel spellen van vroeger kan spelen. Ook Mario, Zelda en Kirby.

Leuke tips voor je kids:
Alles van Mario, vooral Mario Kart, Animal Crossing, Luigi's Mansion, Pokémon, Just Dance (deze is vaak in de aanbieding). Ook de kleinere games die niet zo duur zijn, zijn vaak leuk.
Speel je dan de oude Zelda of wel het nieuwe spel?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
florita schreef:
21-04-2021 09:53
Kan je met een familieaccount dan met meerdere personen naar andere eilanden enzo ipv vanaf 1 account (nu kan alleen man dat, omdat die toevallig het account geregeld had, maar kinderen en ik dus niet).

Heb je 1 switch of heb je er meer?
Als je 2 switches hebt en de gedownloadde spel en niet op een kaartje en je hebt de instellingen goed staan dan kan je bij elkaar op bezoek. Heb je 1 switch, dan kan er maar 1 tegelijk spelen en kan je niet bij elkaar op bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
21-04-2021 09:56
Heb je 1 switch of heb je er meer?
Als je 2 switches hebt en de gedownloadde spel en niet op een kaartje en je hebt de instellingen goed staan dan kan je bij elkaar op bezoek. Heb je 1 switch, dan kan er maar 1 tegelijk spelen en kan je niet bij elkaar op bezoek.
We hebben 1 switch met elk een eigen account (noem je dat zo? je kan van speler switchen). Nu kan alleen man op bezoek bij andere eilanden als hij animal crossing speelt. Als ik het speel met mijn eigen account, kan ik die optie niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
21-04-2021 10:03
We hebben 1 switch met elk een eigen account (noem je dat zo? je kan van speler switchen). Nu kan alleen man op bezoek bij andere eilanden als hij animal crossing speelt. Als ik het speel met mijn eigen account, kan ik die optie niet gebruiken.
Dat is raar. Ik heb een account en eiland (ik ben de hoofdbewoner). Dochter heeft ook haar account en heeft dus een huisje op “mijn” eiland. Maar als dochter speelt met haar poppetje, kan ze wel online gamen en eilanden bezoeken. Misschien een instelling in het account verkeerd staan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook Nintendo online, om dus online met anderen te kunnen spelen zoals in het spel Animal Crossing of met Mario Kart en andere spellen. Als je nog niet speelt, hoef je zeker niet meteen online te nemen. Eerst even kijken welke functies je het leukst vindt van een spel, dan merk je snel genoeg of je wel of niet graag ook online erbij zou willen nemen. Ik vind de jaarprijs (20 euro) niet duur. Ook het hierboven genoemde family abonnement is een stuk goedkoper dan als je het voor iedereen los per maand zou gaan betalen.

Binnenkort komt Pokémon Snap uit, ik denk dat dit een heel leuk spel is voor kinderen. Je moet in het spel in allerlei mooie werelden, op zoek naar Pokémon om te fotograferen. Een soort van verzamelen en op reis gaan, het lijkt mij in ieder geval erg leuk.

Hier vinden de kinderen trouwens Overcooked ook erg leuk. Hilarisch om ze bezig te zien. Dan moeten ze samenwerken om in een restaurant allerlei orders op tijd klaar te maken en te serveren. Dat gaat natuurlijk heel chaotisch door allerlei spelelementen en dan wordt er gegild en gelachen op zo'n niveau dat ik soms mijn oren dicht moet houden :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
21-04-2021 10:03
We hebben 1 switch met elk een eigen account (noem je dat zo? je kan van speler switchen). Nu kan alleen man op bezoek bij andere eilanden als hij animal crossing speelt. Als ik het speel met mijn eigen account, kan ik die optie niet gebruiken.
Je kunt zonder online wel bij elkaar op bezoek, maar alleen als je voor de optie 'op bezoek bij iemand dichtbij' kiest en niet voor ver weg. Verder kun je ook met verschillende accounts gebruik maken van online, maar moet je wel iets instellen denk ik. Ik zal het eens vragen aan mijn kind, want zij doet dat ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
Animal crossing is een heel kalm spel, ik vind het heel leuk en het kan ook super zijn voor kinderen, maar dat ligt er wel aan wat voor spellen ze normaal gesproken leuk vinden. Houden ze van minecraft? Dan is animal crossing ook zeker leuk. Maar als ze meer van de shooters of GTA enzo zijn, dan vinden ze animal crossing nogal gezapig denk ik ;-)

Just dance is ook heel leuk en ook goed voor jezelf om in beweging te blijven! Als ik m'n stappendoel voor de dag nog moet halen is een half uurtje just dance de perfecte oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Dollycat schreef:
21-04-2021 10:17
Je kunt zonder online wel bij elkaar op bezoek, maar alleen als je voor de optie 'op bezoek bij iemand dichtbij' kiest en niet voor ver weg. Verder kun je ook met verschillende accounts gebruik maken van online, maar moet je wel iets instellen denk ik. Ik zal het eens vragen aan mijn kind, want zij doet dat ook ;-)
Dank! En jij ook Irregular_Choice. Wellicht moet man het dan eerst een keer doen voordat de optie voor ons vrij komt...was ook met iets anders in het spel. Maar fijn als jullie willen chechen :D
Alle reacties Link kopieren
Dollycat schreef:
21-04-2021 10:15
Wij hebben ook Nintendo online, om dus online met anderen te kunnen spelen zoals in het spel Animal Crossing of met Mario Kart en andere spellen. Als je nog niet speelt, hoef je zeker niet meteen online te nemen. Eerst even kijken welke functies je het leukst vindt van een spel, dan merk je snel genoeg of je wel of niet graag ook online erbij zou willen nemen. Ik vind de jaarprijs (20 euro) niet duur. Ook het hierboven genoemde family abonnement is een stuk goedkoper dan als je het voor iedereen los per maand zou gaan betalen.

Binnenkort komt Pokémon Snap uit, ik denk dat dit een heel leuk spel is voor kinderen. Je moet in het spel in allerlei mooie werelden, op zoek naar Pokémon om te fotograferen. Een soort van verzamelen en op reis gaan, het lijkt mij in ieder geval erg leuk.

Hier vinden de kinderen trouwens Overcooked ook erg leuk. Hilarisch om ze bezig te zien. Dan moeten ze samenwerken om in een restaurant allerlei orders op tijd klaar te maken en te serveren. Dat gaat natuurlijk heel chaotisch door allerlei spelelementen en dan wordt er gegild en gelachen op zo'n niveau dat ik soms mijn oren dicht moet houden :biggrin:
Overcooked klinkt echt super leuk!

Ik heb het animal crossing spel voor m’n telefoon even gedownload en vind het echt suuuuuper traag. En al dat geklets van die beestjes 😫
wattenbolleke wijzigde dit bericht op 21-04-2021 11:55
5.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnneSanneAnne schreef:
21-04-2021 10:20
Animal crossing is een heel kalm spel, ik vind het heel leuk en het kan ook super zijn voor kinderen, maar dat ligt er wel aan wat voor spellen ze normaal gesproken leuk vinden. Houden ze van minecraft? Dan is animal crossing ook zeker leuk. Maar als ze meer van de shooters of GTA enzo zijn, dan vinden ze animal crossing nogal gezapig denk ik ;-)

Just dance is ook heel leuk en ook goed voor jezelf om in beweging te blijven! Als ik m'n stappendoel voor de dag nog moet halen is een half uurtje just dance de perfecte oplossing.
Ze spelen veel op roblox momenteel. Iets met verschillende kamers enzo.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
21-04-2021 09:53
Kan je met een familieaccount dan met meerdere personen naar andere eilanden enzo ipv vanaf 1 account (nu kan alleen man dat, omdat die toevallig het account geregeld had, maar kinderen en ik dus niet).
Vanaf je eigen eiland kun je naar andere eilanden. Het maakt niet uit welk account er op dat moment speelt. Als je man en je kind allebei op hun eigen account hebben, maar het eiland delen, kunnen ze wel zelf reizen. Daar is juist het familie account voor.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
21-04-2021 09:56
Speel je dan de oude Zelda of wel het nieuwe spel?
Je speelt de oude Zelda. Je krijgt de spellen die vroeger op de Super Nintendo waren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt verschillende online mogelijkheden qua account. Mijn zoontje heeft alleen online. De andere account op de zelfde switch kunnen dan niet online.

Wil je met alle accounts online zul je een familie abonnement moeten aanschaffen.

Wanneer je online hebt zijn er een aantal gratis games. Maar er is ook een Super Nintendo en Nintendo 64 simulator welke je dan kunt downloaden. Hierop kun je tientallen oude Nintendo games spelen. Zoals Super Mario. Donkey Kong etc. Super leuk!
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Alle reacties Link kopieren
benc schreef:
21-04-2021 13:00
Wil je met alle accounts online zul je een familie abonnement moeten aanschaffen.
Kijk, dat zal het verschil zijn. Wij hebben dus geen familieaccount inderdaad. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Vraag kun je met dit extra abonnement ook bij de just dance liedjes die niet op de versie van een editie staan? Nu staan er veel liedjes achter een slotje :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven