Entertainment alle pijlers

Glad, gladder, gladst.... geretoucheerde foto"s in bladen

05-06-2007 18:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.iwanexstudio.com voor wat leuke voorbeelden van wat er met retoucheren allemaal gladgemaakt (ontmenselijkt) wordt. Klik op 'portfolio' en zie het verschil !
Alle reacties Link kopieren
Da's niks nieuws onder de zon, wat wil je hier ter discussie stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op photoshoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Dan rek ik mijn pik op tot respectabele lengte en mail mijn foto naar ieder die hem zien wil.
Alle reacties Link kopieren
**onderdrukt opmerking over geslachtsdeel én eigenaar en verdwijnt maar**
Alle reacties Link kopieren
gatverdamme willem kan het wat minder
Alle reacties Link kopieren
Nee sorry Vana

Willem kan niet anders.IQ nog lager dan Bonny st claire.

Negeren is het beste.

Maar ik zie trouwens niet veel bijzonders op die site hoor.Moet je nog doorlinken of zo?
Alle reacties Link kopieren
je klikt op portfolio en dan zie je onderaan de pagina kleine fotootjes staan , daar klik je op en als die dan vergroot is dan kan je het verschil in foto zien als je er met je muis op gaat staan.

soms erg verbluffend hoor .. let eens op beyonce dr vetrolletjes :D
Alle reacties Link kopieren
Máár er worden ook vrouwen voller gemaakt. Zie Penelope Cruz en Cameron Diaz.
Alle reacties Link kopieren
Da's niks nieuws onder de zon, wat wil je hier ter discussie stellen?
Gelukkig hoeft iets niet "nieuw onder de zon" of "discussieerbaar" te zijn om een acceptabele amusementswaarde te hebben. Althans in mijn leven niet.

Nog meer van dit soort sites in de aanbieding, Topicopener?? Bring them on!!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Toch is het ergens raar dat ze dat doen. Tuurlijk zie je er prachtig uit op zo'n (nep)foto, maar in het 'echt' kan je dan alleen maar tegenvallen.



Zie topic (on)flatteuse foto's. De onflatteuse foto's zijn (bijna) altijd foto's van sterren op straat. Dan ben je ineens 10 kilo zwaarder bij wijze van spreken, want op de foto in een blad hebben je je rolletjes weggepoetst.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me daar echt over. En ik vraag me af of de media ons nu haar wil oplegt, of dat de media onze wens uitvoert.



Ik persoonlijk zie de foto's het liefst zoals ze zijn, zonder allerlei kunstgrepen.Zonder enige uitzondering vond ik de modellen allemaal óók mooi op de ongeretoucheerde foto's. Wie wil die gelikte versie nu eigenlijk zien?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een behoefte die wordt gecreëerd omdat het kán. Dat klinkt raar, maar mijn man doet regelmatig workshops bij iemand die de retouche zo ongeveer heeft uitgevonden. Daarna laat hij me vaak het geleerde zien. Het is werkelijk onvolstelbaar wat er kan, nog veel meer dan je op de genoemde site ziet (overigens mooi, niet overdreven retoucheerwerk).

Het is ook een soort 'vakidiotie': degene die de workshops geeft, werkt samen met Adobe, en zodra er een nieuwe versie wordt ontwikkeld, wordt er ook naarstig gezocht naar nieuwe mogelijkheden. Beetje een sport. Het echt goede Photoshoppen doe je namelijk niet met de mogelijkheden die de normale gebruiker op zijn schermpje ziet, of met het stempeltje of penseeltje. Dat doe je met allerlei omwegen, op negatiefniveau en met allerlei combinaties van bewerkingen.



De media kiezen er wellicht voor dit soort foto's te publiceren, maar zo worden ze tegenwoordig ook vaak gewoon aangeleverd door de fotografen. Beeldbewerking heeft zo'n ontstellend hoge vlucht genomen.
Alle reacties Link kopieren


Toch is het ergens raar dat ze dat doen. Tuurlijk zie je er prachtig uit op zo'n (nep)foto, maar in het 'echt' kan je dan alleen maar tegenvallen.





Een blad verkopen is een product verkopen. Dat product moet er zo goed mogelijk uitzien. Dús met een mooie, gelikte cover.

Het is hetzelfde als met bijvoorbeeld de Wehkamp-catalogus: vrouwen kopen geen mode die wordt geshowd door modellen met maat 54. Die wereld is wat dat betreft redelijk hard: er wordt exact bijgehouden hoeveel stuks er worden verkocht van de kleding die een bepaald model aanheeft. Als je er als model veel instaat met kleding die niet goed verkoopt, zou het (onder andere) aan jou kunnen liggen, en word je niet meer gevraagd.



We kunnen de media (meervoud, overigens) overal de schuld van geven, maar het werkt wel naar twee kanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Dan rek ik mijn pik op tot respectabele lengte en mail mijn foto naar ieder die hem zien wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven