Entertainment alle pijlers

Squid game - waarom is het zo’n hype?!

12-10-2021 23:34 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou net de eerste aflevering van squid game gekeken. Zoals je kan zien aan mijn nick was dat niet zo’n goed idee 😂 (ik dacht: het is zo’n hype, laat ik eens kijken)

Dat mensen die van horror houden het leuk vinden kan ik nog wel begrijpen, maar dat echt IEDEREEN het zo te gek vindt, vind ik echt onbegrijpelijk. Zelfs jonge kinderen zijn er gek van lees ik, krijgen die daar niet vreselijke nachtmerries van??!

Verlicht mij: wat is er in godsnaam zo aantrekkelijk aan deze serie? (Ik ga sowieso nevernooit meer verder kijken 😬😬)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel leuk en spannend. Maar wat mij betreft zijn er heel veel betere series. Dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen horror toch?
Dat associeer ik met echt angstaanjagend enzo. Dat je een kussen voor je gezicht houdt omdat het te spannend is om te kijken. En je daarna niet in het donker over de trap durft enzo.

Squid game is vooral veel geweld. En wat bloederige taferelen.

Ik vond het een prima serie. Maar de hype snap ik ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja ok geen horror maar gewoon zo gruwelijk en angstaanjagend (vond ik) dat ik niet snap dat het zo’n hype is
Alle reacties Link kopieren
Tsja waarom worden sommige dingen een hype en andere dingen niet?
Waarschijnlijk is het een combi van factoren. Zo gaat het toch altijd met hypes?
Ik vind het een leuke serie. Het is waarschijnlijk gewoon een combi van factoren waarom het juist nu zo goed aanslaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die hype ook niet. Heb het een minuut gekeken, toen was ik er al klaar mee. Trek andere talen ook slecht. Engels, zweeds, duits zijn prima. Spaans gaat ook nog wel. Maar de rest vind ik niet echt iets.

Had wel spreek taal naar engels gezet, maar dat is het ook net niet.

Dus, nee ik snap deze hype ook niet
Ja, ik snap je vraag en begrijp het ook niet zo... Wie kijkt er nou naar dit soort dingen voor z'n plezier?! Wat mis ik?
Alle reacties Link kopieren
attaquepanique schreef:
12-10-2021 23:47
Ja ok geen horror maar gewoon zo gruwelijk en angstaanjagend (vond ik) dat ik niet snap dat het zo’n hype is
Ik hou zeker niet van horror, maar ik zou dit niet gruwelijk of angstaanjagend willen noemen. Zeker niet erger dan bijvoorbeeld Game of Thrones.
Alle reacties Link kopieren
Leuke serie, maar ik kijk ook vaker naar o.a. Japanse films, het vergelijkbare “Battle Royale” ook gezien. Horror vind ik het zeker niet, daar hou ik ook niet van. Een beetje hetzelfde geweld als een serie zoals “the walking dead”.
Waarom het een hype is, geen idee. Ik ben er zelf wel doorheen gebinged, dus boeiend was het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de hype ook niet. Maar mijn genre is vooral duistere Scandinavische crimi’s dus ik ben sinds Corona wat meer ‘gehard’.
Echt horror is het niet (ik kan echt niet tegen dingen als ‘the ring’ en zo).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Aberlady schreef:
12-10-2021 23:50
Ja, ik snap je vraag en begrijp het ook niet zo... Wie kijkt er nou naar dit soort dingen voor z'n plezier?! Wat mis ik?
Ja dit dus!!

En iemand had het over got: ook veel te gruwelijk voor mij maar wel afgekeken, is toch anders (en eigenlijk driekwart van de serie met een kussen voor m’n kop gezeten terwijl ik man vroeg wat er gebeurde 😂)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ook niet alleen om het bloed en moorden (ook vreselijk maar ok), maar ook het hele verhaal eromheen krijg ik echt de kriebels van, wat mensen elkaar aan kunnen doen om geld. Ja ok het is een serie maar toch

Ik sta hier volgens mij voornamelijk alleen in haha
Alle reacties Link kopieren
missy-81 schreef:
12-10-2021 23:49
Ik snap die hype ook niet. Heb het een minuut gekeken, toen was ik er al klaar mee. Trek andere talen ook slecht. Engels, zweeds, duits zijn prima. Spaans gaat ook nog wel. Maar de rest vind ik niet echt iets.

Had wel spreek taal naar engels gezet, maar dat is het ook net niet.

Dus, nee ik snap deze hype ook niet
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel een verslavende serie. Juist omdat het zo bizar is en onwerkelijk gruwelijk, dat je, sorry, soms moet lachen. Die zingende pop vind ik echt bizar gewoon. Ook wordt er soms hele blije muziek gedraaid terwijl er net wat erg gebeurd was. Ja die combinatie met spanning en het bizarre en het toch nog aanbrengen van humor maakte dat ik de serie wel goed vond. Ik had alleen meer toelichting willen hebben in het plot om het verhaal echt af te krijgen.

De serie vond ik wel verslavend, maar er bestaan ook betere series. En je moet een beetje tegen de gebeurtenissen kunnen anders is deze thrillerserie idd niks voor jou. En sowieso zou ik dit absoluut niet door kinderen laten kijken.
Qua hype snap ik het ook niet maar wat ik er wel leuk aan vind is dat iets wat niet zo mainstream is en volgens mij ook geen mega budget had nu zo populair is.

Ik weet nog steeds niet wat ik van de serie moet vinden maar de cast vond ik wel erg goed.
missy-81 schreef:
12-10-2021 23:49
Ik snap die hype ook niet. Heb het een minuut gekeken, toen was ik er al klaar mee. Trek andere talen ook slecht. Engels, zweeds, duits zijn prima. Spaans gaat ook nog wel. Maar de rest vind ik niet echt iets.

Had wel spreek taal naar engels gezet, maar dat is het ook net niet.

Dus, nee ik snap deze hype ook niet
De dub is ook erg slecht heb ik gehoord, veel details zijn weg gelaten. Ik kan er slecht tegen als iets gedubt is dus ik kijk series altijd in de originele taal. Koreaans is wennen als het het voor het eerst hoort maar dat heeft iedere taal. Jammer dat je het geen kans wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook totaal niet van horror en bloed, maar deze serie vond ik heel luchtig in zijn genre. Het is te bizar en zo onwerkelijk dat ik er prima naar kon kijken. Ik kon alleen maar denken welke zieke geest zo'n serie kan bedenken.

Ik vond de laatste aflevering wel stom. Een seizoen 2 zal ik niet snel kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel een goede serie, maar kijk toch liever Sorjonen of Kastanjemanden als ik 's avonds uit mijn werk kom heerlijke series.

Squid game wel in 2 dagen afgekeken was wel een soort van verslavend omdat ik dan weer wou weten hoe het verder zou gaan. Maar die taal sorry kan er niet aan wennen. Het lijkt wel of die mensen janken aan het eind van elke zin.
TsumTsum schreef:
13-10-2021 00:48
De dub is ook erg slecht heb ik gehoord, veel details zijn weg gelaten. Ik kan er slecht tegen als iets gedubt is dus ik kijk series altijd in de originele taal. Koreaans is wennen als het het voor het eerst hoort maar dat heeft iedere taal. Jammer dat je het geen kans wil geven.
Gedubtd, is dat een hip woord voor nagesynchroniseerd?
Sunce schreef:
13-10-2021 02:09
Gedubtd, is dat een hip woord voor nagesynchroniseerd?
Dat woord bestaat al tig jaar dus zou het niet hip willen noemen maar het betekent hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
‘t Is een hype omdat er veel over geschreven wordt en dat weer reacties losmaakt. Word je toch nieuwsgierig….
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de serie oké. Zeker niet geweldig. Horror is het zeker niet en ik vind het ook niet echt gruwelijk. Gewoon een serie voor tussendoor. Een tweede seizoen hoeft van mij ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
Kind wil het perse zien. En met perse bedoel ik: die vraagt dagelijks het te mogen kijken. Want iedereen heeft het er over, iedereen zegt dat het tof is. Terwijl ik dus weet dat andere ouders het hun kinderen ook niet laten kijken.

Wij voorspellen slapeloze nachten en zien het gewoonweg niet zitten dat ons kind dit soort onzin op 9-jarige leeftijd kijkt.

Partner heeft het gezien en vind het prima te doen. Ik heb op gegeven moment na lang doordraven van kind de eerste aflevering doorgespoeld tot het moment van geweld en kind zag toen in dat het inderdaad wel erg bloederig was. Misschien is de ergste honger naar de serie nu gestild, ik weet het niet. In ieder geval heb ik sindsdien de vraag om het te mogen kijken niet meer gehad.

Ze waarschuwen voor de serie irt kinderen. Er zijn zelfs kinderen die de spelen nabootsen. Inclusief geweld. Er rouleren hele filmpjes op TikTok.

Zo had je een tijd geleden die hype met de kinderen die opdrachten kregen die ze moesten doen tot de dood van kameraadjes en zichzelf aan toe.
Vind het echt een heel nare ontwikkeling en daar maak ik me serieus zorgen over.
Mijn kinderen zouden dit niet mogen kijken op 9 jarige leeftijd. Al gaan ze op hun kop staan. Sommige hypes zijn niet voor iedereen, en er komt wel weer een nieuwe.
En dat de spelletjes worden nagedaan, dat kan ook gewoon zonder geweld, het blijven immers kinderspelletjes. Je kan dat misschien 'leiden' als ouder, door wat suggesties in het hoofd van kind te stoppen.

Als iemand deze serie 1 minuut gezien heeft, het dan al weer opgeeft en zegt dat ze de hype niet snappen dan weet je toch niet waar je het over hebt?

Zo'n soort serie wordt een hype omdat het over 'normale' mensen gaat, mensen waarmee we ons kunnen identificeren en dus ook de keuze's die ze in de serie maken.

Het gaat natuurlijk niet alleen om dood en verderf wat het interessant maakt, maar de simplistische herkenbaarheid.

Deze serie is ook een hype omdat ze achtergrondverhalen van de hoofdpersonen laten zien. Dan is het niet maar een naam maar wordt het echt een persoon, met gevoelens.

Daarbij bestaan er niet veel series/films met dit topic.

En het is een hype omdat het gehyped wordt. En dat komt deels omdat het onderwerp vrij nieuw is.
Alle reacties Link kopieren
Man kijkt het, ik heb half meegekeken. Maar no way dat onze 9-jarige hier ook maar iets van te zien krijgt hoor. Die serie is voor 16+! Dat gat is wat mij betreft nog veel te groot. En van wat ik gezien heb is het ook zeker niet geschikt voor een 9-jarige. Heb haar ernaar gevraagd, maar in haar klas speelt dit helemaal niet. Ze had er nog niemand over gehoord verder.
Mij trekt het niet, maar ik snap de hype wel. Het is apart, gezellige kleurtjes en spelletjes en ineens veranderd het in iets heel anders. En dan hebben mensen het er over, omdat het zo apart en anders is dan wat ze ooit gezien hebben. En als mensen het er over hebben, gaat de rest ook kijken. Wil niet zeggen dat iedereen die het kijkt het ook allemaal even leuk vind natuurlijk. Lang niet iedereen kijkt de serie af, maar dan ben je al wel meegeteld in de kijkcijfers :) en die lopen op, omdat er over gepraat wordt en mensen toch willen zien waar iedereen het nu over heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven