Entertainment alle pijlers

Rico Verhoeven versus Jamal Ben Sadik

23-10-2021 23:38 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff....zit nog na te trillen,wat een legendarisch gevecht.Rico won uiteindelijk op TKO ,maar wat was Jamal er dichtbij.De teleurstelling moet enorm voor hem zijn.Maar ok ,'it's all in the game'.Zoals commentator Remy Bonjasky het zo mooi verwoordde,dit was geen kickbokswedstrijd meer.Dit was een gevecht met het hart.
Diep,heel diep respect voor beide mannen :worship: :worship:
Voor de fans die het (onverhoopt) gemist hebben kleine impressie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Wat zag die Rico eruit hè. Heel zijn gezicht in puin. Het scheelde echt niet veel. Mazzel dat hij überhaupt mocht doorvechten en op punten liep hij ook achter.
Uiteindelijk wint Rico het eigenlijk altijd op uithoudingsvermogen.
Jamal was helemaal klaar.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een foto opgestuurd van de tv en het Rico leek wel een zombie uit een horrorfilm! :O

Knap hoor dat hij toch wint. Ik kon dus niet kijken, maar had de indruk dat ze zich vooraf beiden erg respectvol toonden naar elkaar. Mooi.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies,helemaal met je eens :-] Was ook wel bang dat de scheidsrechter zou ingrijpen.En de blessure van Jamal was ook best heftig.Maar idd ,Rico heeft zo'n conditie,als ie 5 keer neergaat staat ie 6 x op.
En ja,best wel vreemd van Jamal.Remy Bonjasky zei het ook.Eigenlijk kan dat niet op dit nivo na 2 ronden al leeg zijn.Wel heel jammer,heb zelf al veel wedstrijden/gala's gezien.Maar dit gaat zonder twijfel de boeken in als legendarisch :cheer:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Ja die beenwond van Jamal was ook niet mals.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Frizz,klopt hoor! Ondanks ruzietjes in verleden heeft Rico altijd groot respect voor Jamal gehad.Met name omdat Jamal 2x (schildklier)kanker heeft gehad en de ziekte nu heeft overwonnen (hopelijk nu definitief). Het tekent Rico dat hij Jamal juist daarom een echte kampioen noemt.Als zoiets dramatisch je overkomt is sport tenslotte maar bijzaak :|
https://www.funx.nl/news/funx/4e8ad1d0- ... geen-optie
En ja,Rico was er echt slecht aan toe,hij is m.i zelden zo dichtbij verlies geweest.Maar enorm respect dat je dan kan terugkomen.Idd mede door z'n gigantische goede conditie. Maar ook alle respect voor Jamal.Zonder 'Goliath' was dit legendarische gevecht tenslotte niet mogelijk geweest :worship:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Nighttripper schreef:
23-10-2021 23:53
En ja,best wel vreemd van Jamal.Remy Bonjasky zei het ook.Eigenlijk kan dat niet op dit nivo na 2 ronden al leeg zijn.

Is dat ook niet de kracht van Rico, dat hij ze heel snel laat leeglopen? Deed hij bij Badr ook.

Mohammed Ali was daar ook goed in.
Lorrelies schreef:
23-10-2021 23:43
Wat zag die Rico eruit hè. Heel zijn gezicht in puin. Het scheelde echt niet veel. Mazzel dat hij überhaupt mocht doorvechten en op punten liep hij ook achter.
Uiteindelijk wint Rico het eigenlijk altijd op uithoudingsvermogen.
Jamal was helemaal klaar.
Jamal was ook pas sinds juli weer volop aan het trainen. Hij had dus 2x die schildklierkanker en daarna heeft hij een tijdje in het gevang gezeten in Belgie https://www.ad.nl/vechtsport/kickbokser ... ~a8347f37/ waar hij dus ook niet kon trainen en toen heeft hij een tijd depressief thuis gezeten.
Respect voor beiden :worship:
Alle reacties Link kopieren
Is deels wel waar ,Rik,maar vanavond pakte Jamal het m.i, slim aan.Door hele 1e ronde rustig te beginnen met vooral aftasten.Pas einde van die ronde en in de 2e kwam Jamal pas goed op gang.Publiek begon die 1e ronde veel te fluiten en joelen,vind ik persoonlijk best flauw.Je weet wat er op het spel staat (wereldtitel) en 5 x 3 min is loodzwaar.Dus rustig beginnen in zo'n partij is best logisch.
Maar bij Badr was het m.i een ander verhaal.Hij zat nog volop in de wedstrijd.Maar wilde m.i. die partij zo graag voortijdig beeindigen dat hij, terwijl hij na 2 knockdowns van Rico al voorstond op punten,een ongebruikelijke techniek als een spinning back-kick ging uitvoeren.Leuk mss als je nog voor de K-O moet gaan.Maar als je al voorstaat op punten lijkt mij dat echt onnodig.Denk zelf dat ie het toen 'mooi wilde afmaken'.Terwijl gewoon de wedstrijd 'op safe' uitvechten,hem dan op punten mogelijk de wereldtitel had bezorgd.
Ik las trouwens vanavond dat Jamal dit jaar 2x geopereerd is geweest ivm lichamelijk klachten.Ook heeft hij korte tijd vastgezeten ivm mogelijke criminele aktiviteiten.Dat kan eea helaas verklaren,wel zonde dit van een groot kampioen :@@:
NB,zie dat Prada me al net voor was :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Jamal heeft inderdaad zware chemo's gehad. Best knap om dan nog zo een gevecht aan te willen gaan. Dat alleen al is een overwinning voor zichzelf.
Maar bij Rico heb ik altijd het gevoel dat hij met veel respect zo een wedstrijd afrond, zijn tegenstander ook als een winnaar benoemt en zeker niet naast zijn schoenen gaat lopen. Dus 💪voor Rico!
Alle reacties Link kopieren
Sukkels, allebei
Je lichaam en dan met name je hoofd, zo laten toetakelen.
Van de weinige hersencellen die ze al hebben (anders begin je niet aan deze sport, is toch bepaald, uuuh, niveau mensen zeg maar) zullen er wel bar weinig over blijven op den duur.
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
24-10-2021 08:52
Sukkels, allebei
Je lichaam en dan met name je hoofd, zo laten toetakelen.
Van de weinige hersencellen die ze al hebben (anders begin je niet aan deze sport, is toch bepaald, uuuh, niveau mensen zeg maar) zullen er wel bar weinig over blijven op den duur.

Oohhh welk niveau mensen dan? Enlighten me...

Het zijn topsporters... gaan beiden tot het uiterste. Ik heb alleen maar respect voor beide mannen.
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 08:57
Oohhh welk niveau mensen dan? Enlighten me...

Het zijn topsporters... gaan beiden tot het uiterste. Ik heb alleen maar respect voor beide mannen.
Je in elkaar laten rossen omdat je je testosteron kennelijk niet op een normale manier kwijt kan: ik vind het geen topsport, ik vind het debiel.
Hmmmm schreef:
24-10-2021 09:12
Je in elkaar laten rossen omdat je je testosteron kennelijk niet op een normale manier kwijt kan: ik vind het geen topsport, ik vind het debiel.

Dat mag jij gelukkig vinden... vrij land enzeau. En gelukkig hoef je er ook niet naar te kijken... of het zelf te doen of ervoor te betalen.

Het is niet zo dat deze mannen wekelijks in de ring staan hé? En er zijn ook vrouwen die aan (kick)boksen doen. Heeft weinig met testosteron te maken. Maar welk niveau mensen doelde je nou eigenlijk op?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook echt niet waarom dit een sport is. Het voelt heel middeleeuws.

Vreselijk, dat gezicht.
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 09:25
Dat mag jij gelukkig vinden... vrij land enzeau. En gelukkig hoef je er ook niet naar te kijken... of het zelf te doen of ervoor te betalen.

Het is niet zo dat deze mannen wekelijks in de ring staan hé? En er zijn ook vrouwen die aan (kick)boksen doen. Heeft weinig met testosteron te maken. Maar welk niveau mensen doelde je nou eigenlijk op?
Ik riep niks over niveaus hoor.
ChicaHolandesa schreef:
24-10-2021 08:52
Sukkels, allebei
Je lichaam en dan met name je hoofd, zo laten toetakelen.
Van de weinige hersencellen die ze al hebben (anders begin je niet aan deze sport, is toch bepaald, uuuh, niveau mensen zeg maar) zullen er wel bar weinig over blijven op den duur.

Jawel... of wat bedoelde je hiermee?
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 09:56
Jawel... of wat bedoelde je hiermee?
:facepalm: :-D
Alle reacties Link kopieren
Rico Verhoeven moet de komende dagen weer ouderwets een code gebruiken om zijn telefoon te ontgrendelen. Na zijn overwinning op Jamal Ben Saddik, die tot stand kwam na een spectaculair bloedbad, loopt de kampioen rond met een gigantisch en bloederig ’ei’ onder zijn oog.

„Of ik een telefoon met gezichtsherkenning heb? Ja, toevallig wel. Ik ga meteen proberen of het nog werkt”, aldus Verhoeven tijdens de persconferentie na afloop. Hij haalde direct zijn mobiel uit zijn zak. „Nope. ’Gezicht komt niet overeen’.”

🤣🤣
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
24-10-2021 10:32
Rico Verhoeven moet de komende dagen weer ouderwets een code gebruiken om zijn telefoon te ontgrendelen. Na zijn overwinning op Jamal Ben Saddik, die tot stand kwam na een spectaculair bloedbad, loopt de kampioen rond met een gigantisch en bloederig ’ei’ onder zijn oog.

„Of ik een telefoon met gezichtsherkenning heb? Ja, toevallig wel. Ik ga meteen proberen of het nog werkt”, aldus Verhoeven tijdens de persconferentie na afloop. Hij haalde direct zijn mobiel uit zijn zak. „Nope. ’Gezicht komt niet overeen’.”

🤣🤣
;-D
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm schreef:
24-10-2021 09:12
Je in elkaar laten rossen omdat je je testosteron kennelijk niet op een normale manier kwijt kan: ik vind het geen topsport, ik vind het debiel.
Helemaal eens. Een van de twee heeft kennelijk ook kanker gehad, lees ik hier. En die laat zich nu vrijwillig in elkaar meppen. Sorry, maar dan klopt er iets niet in je bovenkamer.
Alle reacties Link kopieren
Reken maar dat deze jongens niet dom zijn hoor. De techniek, regels, tactiek, er komt echt wel meer bij kijken dan een beetje dom om je heen meppen. Dan kun je ook wel zeggen dat Max Verstappen geen sport beoefent, de halve wereld kan immers autorijden.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
24-10-2021 10:32
Rico Verhoeven moet de komende dagen weer ouderwets een code gebruiken om zijn telefoon te ontgrendelen. Na zijn overwinning op Jamal Ben Saddik, die tot stand kwam na een spectaculair bloedbad, loopt de kampioen rond met een gigantisch en bloederig ’ei’ onder zijn oog.

„Of ik een telefoon met gezichtsherkenning heb? Ja, toevallig wel. Ik ga meteen proberen of het nog werkt”, aldus Verhoeven tijdens de persconferentie na afloop. Hij haalde direct zijn mobiel uit zijn zak. „Nope. ’Gezicht komt niet overeen’.”

🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:08
Reken maar dat deze jongens niet dom zijn hoor. De techniek, regels, tactiek, er komt echt wel meer bij kijken dan een beetje dom om je heen meppen. Dan kun je ook wel zeggen dat Max Verstappen geen sport beoefent, de halve wereld kan immers autorijden.
Ik vind Formule 1 inderdaad ook geen sport :). Niet alles waar regels, techniek en/of tactiek bij komen kijken, is meteen een sport.
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:08
Reken maar dat deze jongens niet dom zijn hoor. De techniek, regels, tactiek, er komt echt wel meer bij kijken dan een beetje dom om je heen meppen. Dan kun je ook wel zeggen dat Max Verstappen geen sport beoefent, de halve wereld kan immers autorijden.
Nou precies! Die mannen moeten hier zo hard voor trainen... zoveel ervoor laten en discipline hebben. Ik doe het ze niet na... respect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven