Entertainment alle pijlers

Vier handen op een buik 2021

30-11-2021 21:42 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon het oude topic niet terug vinden dus dan maar een nieuwe.
Ik zit nu de aflevering van vandaag terug te kijken en schrik ervan wat ik zie. Een zwakbegaafd zeer jong stel met een Diantha die er de Diantha show van maakt.
Dit is voer voor de hulpverlening en voor een heel batterij aan zorg maar er komt zo'n bimbo langs die er heel blij gaat zitten verkondigen hoe goed het wel niet allemaal gaat.
Ik vind het vooral enorm zorgelijk. Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe kom je erbij dat het stel zwakbegaafd is? Het stel is jong.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn wel zwakbegaafd
Alle reacties Link kopieren Quote
Net ook gekeken. Jong inderdaad, maar ik zag niks alarmerends. Iedereen was heel lief en zorgzaam. Ik denk dat het kindje heel liefdevol opgevoed wordt. En niet elke gezin is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het juist een van de sterkste afleveringen van dit seizoen. Een piepjong stel met veel onzekerheid en ze waren niet heel intelligent, maar Dyantha legde dingen zo goed uit op hun niveau. Het voorbeeld met hechting en dingen uitleggen met de blinddoek om vond ik echt zo helder en goed beeldend.

En toen het baby’tje er was: wauw! Een prachtig gezin, piepjong, maar absoluut enorm liefdevol en een oma erbij die ook echt kan bijspringen waar nodig. Ik vond het prachtig hoe Dyantha vervolgens in de rap workshop Felicity weer even lekker kind liet zijn zoals ze is. Ik heb echt genoten van een stralende Felicity in beeld, prachtig!

Absoluut niets zorgelijks in mijn ogen. Dat was bij andere afleveringen wel anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het een apart stel... maar vooral ben ik altijd benieuwd naar de toekomstplannen van de stellen. Wat gaan ze eraan doen om het kind te onderhouden. Het lijkt of de meesten alleen hun handje op kunnen houden en niet proberen zelf de verantwoordelijkheid te nemen. In eerdere series werd hier wel aan gewerkt. De hulp die ze nu krijgen is zeer minimaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn met regelmaat stellen waar ik mijn vraagtekens bij heb. Maar deze juist niet. Ze zijn jong. Ze reageren goed op hun kind en lijken lief voor elkaar. Ik vond haar ook heel eerlijk over haarzelf en haar zorgen. Voldoende reflectie.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was heel veel goed in deze situatie, maar ik had ook het idee dat de moeder zwakbegaafd was. Ze leek geen idee te hebben van de situatie waar ze zich in bevond, ze keek bij elke vraag naar haar moeder. Ze leek zo onzeker en zich niet bewust van wie en waar ze was.

Gelukkig bevindt ze zich in een huis/huishouden met alles er op en eraan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Intotheunknown schreef:
30-11-2021 21:56
Hoe kom je erbij dat het stel zwakbegaafd is? Het stel is jong.
Kom op laten we gewoon eerlijk kunnen zijn ja? Er wordt altijd zo moeilijk gedaan als iemand lvb is maar waarom? Dit was echt zo klaar als een klontje hoor. Ik heb kinderen van die leeftijd en dat is in niks te vergelijken met deze kinderen. Die zijn zoveel volwassener en intelligenter dat is gewoon appels met peren maar goed los daar nog van vond ik deze uitzending echt stuitend en vind het eigenlijk ook gewoon niet oke. Meestal vind ik het wel leuk om te kijken/te volgen maar deze uitzending was echt niet oke.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
30-11-2021 22:17
Ik vond het juist een van de sterkste afleveringen van dit seizoen. Een piepjong stel met veel onzekerheid en ze waren niet heel intelligent, maar Dyantha legde dingen zo goed uit op hun niveau. Het voorbeeld met hechting en dingen uitleggen met de blinddoek om vond ik echt zo helder en goed beeldend.

En toen het baby’tje er was: wauw! Een prachtig gezin, piepjong, maar absoluut enorm liefdevol en een oma erbij die ook echt kan bijspringen waar nodig. Ik vond het prachtig hoe Dyantha vervolgens in de rap workshop Felicity weer even lekker kind liet zijn zoals ze is. Ik heb echt genoten van een stralende Felicity in beeld, prachtig!

Absoluut niets zorgelijks in mijn ogen. Dat was bij andere afleveringen wel anders.
Eens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sarai- schreef:
30-11-2021 23:28
Kom op laten we gewoon eerlijk kunnen zijn ja? Er wordt altijd zo moeilijk gedaan als iemand lvb is maar waarom? Dit was echt zo klaar als een klontje hoor. Ik heb kinderen van die leeftijd en dat is in niks te vergelijken met deze kinderen. Die zijn zoveel volwassener en intelligenter dat is gewoon appels met peren maar goed los daar nog van vond ik deze uitzending echt stuitend en vind het eigenlijk ook gewoon niet oke. Meestal vind ik het wel leuk om te kijken/te volgen maar deze uitzending was echt niet oke.
Dus je hebt een niet rokende, niet drinkende, verantwoordelijke jonge moeder, die zielsveel van het kindje houdt en haar uiterste best doet om goed voor haar te zorgen, met een jonge vader die dol is op zijn baby en er voor de volle 100% is voor kind en vriendin. Een relatie zonder drama. Een huis waarin ze alledrie groter kunnen worden. Een oma die een oogje in het zeil houdt en bijspringt waar nodig. En jij spreekt van een zorgelijke situatie?

Mogen alleen hoogopgeleide mensen kinderen krijgen? Ik vind je oordeel over dit gezin eerder stuitend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gedacht: goh, wat zou er met dit meisje zijn? Ze was namelijk enorm vlak in haar gezichtsuitdrukking.
Wij kunnen daar natuurlijk absoluut geen stempel op zetten, maar opvallend was het. Wie weet is ze enorm verlegen en was ze zwaar onder de indruk van de camera’s etc.
Prachtig om te zien hoeveel liefde er was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze kan ook een laatbloeier zijn. Ik was ook lang erg verlegen, niet dom maar miste wel wat sociale skills. Kan zijn dat het bij haar ook nog komt. Misschien weinig aansluiting bij leeftijdsgenoten en daardoor wat aan sociale ontwikkeling gemist. Het is gissen maar ik kwam op die leeftijd niet veel intelligenter over vrees ik :) En dat jouw kinderen intelligenter overkomen zegt weinig. Ieder kind/ jongvolwassene is anders en ontwikkelt zich anders. Ik hoop in elk geval dat zij hun weg hierin vinden, aan liefde sowieso geen gebrek daar :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Dyantha geweldig. Ze durft door te vragen, levelt met de mensen die ze interviews en laat wat van zichzelf zien. Inspirerend.

Maar wat ik me altijd afvraag bij dit programma, wanneer ze zo jubelend doen aan het einde van de aflevering is hoe het moet met de rest van het leven van moeder en kind. Ja oke, ze geeft de flesjes, ze let goed op. Maar de moeder heeft geen opleiding afgemaakt, vader gaat het echt wel pittig hebben (kind, werk en school). Hoe gaat dat de rest van hun leven? Een kind opvoeden en iets te bieden hebben is meer dan luiers verschonen.

En even voor de duidelijkheid, ik heb het dan meer over mogelijkheden, jezelf ontplooien, werk hebben dat je leuk vindt etc dan alleen over het financieren van je leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit nu te kijken.
Denk dat Felicity ook nog behoorlijk in de kast zit.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
01-12-2021 19:53
Ik zit nu te kijken.
Denk dat Felicity ook nog behoorlijk in de kast zit.
Dat idee had ik ook al.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de aflevering erg aandoenlijk. Twee tieners die nog in de schoolbanken hoorde te zitten vond het eigenlijk een trieste aflevering.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
01-12-2021 19:53
Ik zit nu te kijken.
Denk dat Felicity ook nog behoorlijk in de kast zit.
Ik zat te dubben of ik het hier zou zeggen.
Ik vroeg me af of ze niet liever een jongen wil zijn. Ze had ook enorm moeite met haar zwangere lichaam, ze zei zelf letterlijk: omdat ik er dan vrouwelijker uitzie, het past niet bij mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
01-12-2021 21:53
Ik zat te dubben of ik het hier zou zeggen.
Ik vroeg me af of ze niet liever een jongen wil zijn. Ze had ook enorm moeite met haar zwangere lichaam, ze zei zelf letterlijk: omdat ik er dan vrouwelijker uitzie, het past niet bij mij.
Ja dit idd
En ze ziet er heel mannelijk uit.
Zelfde kapsel als haar vriend
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
01-12-2021 23:56
Ja dit idd
En ze ziet er heel mannelijk uit.
Zelfde kapsel als haar vriend
Ik vond dat aspect wel erg aandoenlijk.. het voor de kijker duidelijk zoekende naar identiteit. Dat baarde me niet zo'n zorgen, maar haar helemaal verstopte 'zijn'; zoals het steeds kijken naar haar moeder voor antwoorden...dat maakte me verdrietig. Ze leek zo verstopt, zo weggedoken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt er ook ?
De bingokaart komt wel vol roken en energiedrank kunnen we al afstrepen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel mooier zonder die heftige wenkbrauwen zeg
Daar is volgens mij wel flink geblowed
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben weggezapt ivm Champions League voetbal, maar wat een ellende weer. 10 uur per week bezig met je make up bezig, geen baan, maar niet de tijd nemen om een peer in stukjes te snijden voor je dochter.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteindelijk viel het wel mee en Channah deed het wel leuk .
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
07-12-2021 20:29
Wie kijkt er ook ?
De bingokaart komt wel vol roken en energiedrank kunnen we al afstrepen .
Ik ben iets later ingeschakeld. Ik heb de aflevering net opgestart.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven