Entertainment alle pijlers

Soldaat van Oranje de musical

30-10-2010 17:08 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond naar de voorpremière geweest van Soldaat van Oranje, ik vond het erg indrukwekkend. Plus het fenomeen met de draaiende tribune waardoor je iedere keer in een ander decor terecht komt en allemaal historisch filmmateriaal dat wordt geprojecteerd. Al met al een aanrader.

Zijn er meer mensen al geweest?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik ga absoluut.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik ga absoluut niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederlandse musicals en ga nooit (meer), voor deze ga ik een uitzondering maken. Het spreekt me deze keer wel aan. Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik was er vandaag ook nog echt mee "bezig". Ik haat ook nederlandse musicals omdat ze altijd nummers vertalen uit de originele, meestal engelstalige, versie. En deze muziek is speciaal geschreven voor de musical.
Klinkt goed.Ga het er nog met mijn vriend over hebben.
Ik kan me er absoluut niets bij voorstellen hoe dit als musical is.



Komt er dan opeens een heel swingend nummer in de trant van ; 'oh .... een..... mof, mof, mof. En die schiet ik nééhéér' , waarna een boel verzetstrijders losbarsten in een tapdans?
Alle reacties Link kopieren
Deze wil ik ook heel graag zien. Ik heb alleen geen zin om met een pendelbus naar het terrein gereden te worden en zodoende de laatste trein naar huis te missen (heb gehoord dat de musical nogal lang is nml), dus ik probeer eerst iemand met een auto te charteren om mee te gaan
Alle reacties Link kopieren
Bij een musical heb je toch niet altijd swingende nummers? Het zijn serieuze nummers die goed bij het verhaal passen. Het maakte op mij i.i.g. veel indruk maar gelukkig: smaken verschillen. Was gewoon benieuwd of er al anderen waren die het gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op de landingsbaan naast de ingang van het theater parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hoorde dat ze deze musical gingen maken dacht ik, ja hoor en straks komen ze ook nog met Anne Frank de musical.



Maar die schijnt inderdaad gemaakt te gaan worden...



Zouden ze zo smakeloos zijn om volgend jaar Chindlers List de musical te gaan maken?
Alle reacties Link kopieren
Merk je het heel erg dat je als publiek op een draaischijf zit?

Ben bang dat ik daar naar van word namelijk, terwijl ik de musical wel heel graag wil gaan zien.

Hahaha van de meest wilde achtbaan word ik nog niet beroerd, maar ik kan (hoe raar) heel naar worden in mijn hoofd van de kleinste beweging.



Welke rang zat je Runningmonster?
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 30 oktober 2010 @ 21:02:

Toen ik hoorde dat ze deze musical gingen maken dacht ik, ja hoor en straks komen ze ook nog met Anne Frank de musical.



Maar die schijnt inderdaad gemaakt te gaan worden...



Zouden ze zo smakeloos zijn om volgend jaar Chindlers List de musical te gaan maken?



Dan heb je blijkbaar niets gezien van voorstukjes want het is echt niet smakeloos. De oorlog mag nooit vergeten worden en door er een musical van te maken bereik je een breder publiek zodat het thema ook "actueel"blijft en er over gepraat wordt.

(Het is trouwens Schindlers list)



@Winniethepooh, ik had vrijkaartjes en zat aan de zijkant op een ring. Ben zelf ook een achtbaanfan, vond het draaien niet heel erg opvallend, je voelt het wel maar het is een onwijs grote draaischijf dus het gaat heel geleidelijk plus dat de decors zelf ook nog draaien.



Ik wil volgende keer wel eerste rang zitten. Ja voor de sceptici hier waarschijnlijk niet te geloven maar ik wil de musical nog een keer zien. Wel na de winter want er zit ook een stuk in dat 1 wand helemaal open gaat en je dus het vliegveld ziet. Met temperaturen onder 0 wordt je daar waarschijnlijk niet zo blij van.
Alle reacties Link kopieren
Zit heel erg te twijfelen of ik voor de 1e of 2e ring zal gaan.

Geruststellende gedachte dat het draaien amper merkbaar is... Hahaha nu nog een slachtoffer zien te vinden die me kan vergezellen naar de musical.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor 1e rang gaan, dan zie je ook de gezichtsuitdrukkingen etc en het scheelt maar 10 euro (volgens mij).
Komt er dan opeens een heel swingend nummer in de trant van ; 'oh .... een..... mof, mof, mof. En die schiet ik nééhéér' , waarna een boel verzetstrijders losbarsten in een tapdans



Hahaha ik dacht precies hetzelfde. Vreselijk.

Musical, da's zang en dans, en dat vind ik helemaal niet passen bij zware thema's als oorlog, jodenvervolging.



Ik denk ook echt niet dat mensen de tweede wereldoorlog bíjna vergeten waren maar he... wat is dat.. een musical.. oh ja het was eigenlijk heel erg! Die educatieve boodschap geloof ik niet zo in.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 30 oktober 2010 @ 19:02:

Je kunt op de landingsbaan naast de ingang van het theater parkeren.Dat weet ik maar dan moet ik wel een auto hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 30 oktober 2010 @ 21:02:

Toen ik hoorde dat ze deze musical gingen maken dacht ik, ja hoor en straks komen ze ook nog met Anne Frank de musical.



Maar die schijnt inderdaad gemaakt te gaan worden...



Die is er al hoor! Je Anne.



En om je nog meer te plezieren, er komt in 2012 ook een musical over Willem van Oranje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de making of gezien, en zag die draaischijf en het decor. Lijkt me heel indrukwekkend maar nee ik ga niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jemamem schreef op 30 oktober 2010 @ 22:41:

Komt er dan opeens een heel swingend nummer in de trant van ; 'oh .... een..... mof, mof, mof. En die schiet ik nééhéér' , waarna een boel verzetstrijders losbarsten in een tapdans



Hahaha ik dacht precies hetzelfde. Vreselijk.

Musical, da's zang en dans, en dat vind ik helemaal niet passen bij zware thema's als oorlog, jodenvervolging.



Ik denk ook echt niet dat mensen de tweede wereldoorlog bíjna vergeten waren maar he... wat is dat.. een musical.. oh ja het was eigenlijk heel erg! Die educatieve boodschap geloof ik niet zo in.Dat was ongeveer mijn gedachte toen ik voor het eerst hoorde dat er een comedyserie gemaakt zou worden dat zich afspeelt in de Tweede Wereldoorlog. Hoe kun je dáár nu grappen over maken. Die serie heet 'Allo 'Allo en is een van mijn favoriete series geworden. (Zo oud ben ik al). Het kan juist interessant zijn om te kijken hoe de makers met dit thema omgaan. En musicals zijn niet altijd vrolijk en blij. Miss Saigon en Jesus Christ Superstar zijn ook geen vrolijke verhalen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 31 oktober 2010 @ 11:57:

[...]



En musicals zijn niet altijd vrolijk en blij. Miss Saigon en Jesus Christ Superstar zijn ook geen vrolijke verhalen.Precies, jij begrijpt het!
Ik heb kaartjes voor deze musical gekregen voor mn verjaardag, heb er echt zin in, ben erg benieuwd. Zitten op rij 7, eerste rang dus. Goed om te weten dat er een scherm open gaat, ik ga in december dus zal een warm vest aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Maak je geen zorgen: ik heb zelf verschillende musicals met draaischijf gedaan, en het niet te vergelijken met een attractie hoor :P



Zeker wanneer je zoals in dit geval als publiek op de draaischijf zit en de scènes erom heen zijn, zullen de bewegingen minimaal zijn. Je zal nooit een compleet rondje maken, lijkt mij, dus echt snelheid kan zo'n ding dan niet maken. Bovendien zal het getimed zijn op muziek, misschien dat je dat een idee geeft van de snelheden?



quote:winniethepooh schreef op 30 oktober 2010 @ 21:05:

Merk je het heel erg dat je als publiek op een draaischijf zit?

Ben bang dat ik daar naar van word namelijk, terwijl ik de musical wel heel graag wil gaan zien.

Hahaha van de meest wilde achtbaan word ik nog niet beroerd, maar ik kan (hoe raar) heel naar worden in mijn hoofd van de kleinste beweging.



Welke rang zat je Runningmonster?
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Anyone?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wilt er graag heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven