Cadeau van mama voor papa, maar wat?

25-10-2007 20:33 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is zwanger, over een kleine 4 weken is ze uitgerekend. Ze wil heel graag een mooi cadeau (iets tastbaars en blijvends), kopen voor haar vriend voor als de kleine geboren is.

Ze heeft alleen geen idee wat, dus heeft ze mij gevraagd met haar mee te denken. Maar ik kom helaas ook nog niet op goeie ideeën.

Wie o wie heeft een goed idee???



Alvast bedankt voor het meedenken!

Dominica
Ik vind dat zó gek, dat mama's de papa's een kado willen geven bij de geboorte van HUN kind. Zij doet toch verdorie het werk?! Zij zou een fijne beautydag ofzo moeten krijgen van haar vent X-D



Anyway; nee, behalve het standaard ketting-hangertje ofzo, weet ik niet iets leuks.
Alle reacties Link kopieren
3 mooie fotolijstjes

-1 met een foto van haar, 1 met een foto van hem en dan later 1 met de baby

-een badjas laten borduren met papa (met handdoek-

-boekjes over papa's klik

-of hoe hij een de leukste papa kan zijn klik

-ikzelf heb het boek van Kluun gegeven maar dat is meer voor tijdens de zwangerschap -wel erg leuk!-
Alle reacties Link kopieren
Horloge met een leuke/lieve tekst ingegraveerd, bon voor fotoreportage kind, lekker luchtje? Overigens eens met mijn voorganger, ik vond dat ik zelf meer een kado had verdiend dan mijn man ;-) Gelukkig vond mijn man dat ook, en kreeg ik een heel lief en prachtig kado van hem toen onze oudste geboren werd.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben het er wel mee eens hoor, dat mama een grotere prestatie levert en dus degene is die wel een cadeautje verdient, maar met die gedachte schiet ik niks op, want ze wil hem graag wat geven, dus tja...



abc123, als jij zegt dat je van je man een heel lief en prachtig cadeau kreeg toen jullie oudste geboren werd, wordt ik toch wel nieuwsgierig... Wat dan?



Oh, enne, zwager is absoluut geen sieraden man, dus voor hem geen ketting / hanger oid
Alle reacties Link kopieren
babygezicht van papa, babygezicht van mama en babygezichtje van het kindje, voor boven de bank en de newborn in het midden tussen jullie, wel in zwart wit.. en een zo groot mogelijke closeup! en zo groot mogelijk afgedrukt op doek.
Alle reacties Link kopieren
De foto-ideeën, 1 van haar, 1 van hem (al dan niet uit de babytijd) en 1 van de baby vind ik wel leuk, ik zal ze zeker doorgeven.

Nog meer inspriratie?
Alle reacties Link kopieren
http://www.plint.nl/upload/sl%20van%20os%20voorkant2.jpg



http://www.plint.nl/upload/sl%20van%20os%20achterkant2.jpg
Alle reacties Link kopieren
Nippo, die is grappig!! X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook ècht een raar idee, mijn man was zò blij met onze dochter, daar heeft hij mij meerdere malen met tranen in zijn ogen voor bedankt. Een gezonde baby is toch wel het ultieme kado wat je je man kunt geven, daar vallen alle andere kado's toch bij in het niet?
Alle reacties Link kopieren
eens met voorgangers, maar daar gaat het niet echt om nu. Mijn vriend was 5 weken jarig na de geboorte van onze dochter en ik heb fotoos laten maken van mij en mevrouwtje toen ze 2 weken was ofzo. En daar was hij erg blij mee. Geen grote fotoos of enorme afdrukken (al moet je dat ook zelf weten), maar gewoon een paar hele mooie fotoos voor in zijn kamer. Nadruk lag op kind, maar ik kom ook af en toe voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het tastbare wel, maar vind inderdaad dat het kindje al tastbaar genoeg is. Daar valt straks alles bij in het niet.

Misschien straks samen als de mamma is opgeknapt inderdaad voor een mooie foto gaan shoppen oid.

Verder hebben vaders bij ons de omgeving wel een tattoo ofzo laten zetten met de naam/geboortedatum ofzo (mijn man niet, maar ik snap het wel).



Mandy
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is een kindje het mooiste en tastbaarste wat je je man kan geven. Maar naast het feit dat de vrouw het kind draagd en ervan bevalt, hoeft het toch niet zo te zijn dat mannen er geen cadeautje voor mogen krijgen? Als hij het idee maar snapt dat hij haar ook iets geeft... Misschien is het een idee om hem in te seinen dat hij daar even aan denkt, sommige mannen snappen dit niet, jij als schoonzus kan hem wel een hint geven in die richting toch?



Ik kan je helaas niet helpen met ideetjes, ik loop al stuk op het verjaardagscadeau voor mn eigen vriend...
Alle reacties Link kopieren
eh....en nu moet hij haar ook al wat geven omdat zij besluit dat ze hem wat wil geven ?? Niet alleen mannen snappen dat niet hoor... @-( Ik had mijn hoofd helemaal niet bij cadeautjes na de geboorte! Als vriend mij een cadeautje had gegeven was dat vast en zeker echt met een 'oh leuk' gebaar ergens op mijn nachtkastje beland. Misschien niet echt aardig, maar ik had echt alleen aandacht voor kind...
Alle reacties Link kopieren
Hmmm mijn hoofd stond er ook absoluut niet naar na de bevalling hoor, ik had alleen maar oog voor mijn kind. Ik denk dat het verspilde moeite is van zus van TO om een kadootje te bedenken. Dat kun je beter bewaren tot zijn 1e verjaardag na de geboorte van het kind ofzo.

Of je geeft een goede film-of fotocamera zodat je na de geboorte mooie foto's of filmpjes kunt maken, daar hebben ze allemaal wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond toendertijd dat mijn man wel iets verdient had. Hij was een goede steun en bovendien is een vrouw met 8 maanden pms geen pretje. Maar toen het zover was ben ik het helemaal vergeten (zoon was twee weken te vroeg). Nu krijgt hij elke dag een kadootje als zoonlief naar papa lacht!



Vind dat versje wel heel grappig nippo!!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heel mooi gedicht Nippo, ik heb gelijk op plint gekeken en op de website van Erik van Os gekeken. Ik ga binnenkort wat boekjes van hem kopen.

In ieder geval is die kussensloop een leuk kadootje voor mijn dochter als ze wat ouder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zus er helemaal niet meer over gehoord, dus volgens mij heeft ze niets meer gekocht, en inmiddels ruim een maand geleden alweer is ze bevallen van een hele mooie zoon, en idd, kind was het mooiste cadeau wat ze papa geven kon (en wederzijds natuurlijk)
Lustgrotte?
Sorry, flauw.
Ah, was sowieso al mosterd.
Ik heb eens een Ipod voor mijn man gekocht (voor vaderdag, maar goed, het is een vader-kadootje toch?) en laten graveren. Kan bij sommige webwinkels als je online koopt.
Voor de kerst,

fles jenever + oordoppen om eens dóór te kunnen slapen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond ook dat mijn vriend iets had verdiend. Hij heeft me super gesteund in de zwangerschap en waarom zou alle aandacht naar mij moeten gaan? Mannen worden zo vaak vergeten in de kraamtijd.. Ik heb een stalen armband gekocht. Na de geboorte van onze zoon heeft hij hem zelf laten graveren (naam + geb. datum zoon). We zouden trouwens nog steeds gaan shoppen voor een mooi kadootje voor mij.. ach ja.. ;) Mijn zoontje is wat mij betreft inderdaad het mooiste wat ik kon krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heb ik de complete serie strip/geschiedenisboeken gegeven van nul tot nu. Als rasechte man (als dat al bestaat) is ook hij gek van geschiedenis, aardrijkskunde en stripboeken en als kind heeft hij de paperback versies letterlijk stukgelezen.

Nu heeft hij de hele serie (dus ook de laatste die hij nog niet had) en dan met harde kaft. Leuk kado (hij was er erg blij mee!), ook voor later als dochter oud genoeg is om samen met papa op deze leuke manier de nederlandse geschiedenis eigen te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven