Leuk speelgoed vanaf 1 jaar

30-10-2007 09:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 1 jaar. Wat vinden jullie leuk speelgoed vanaf die leeftijd? Ik ben niet op zoek naar allerlei losse frutsels (daar sluipt mij een beetje teveel mijn huis van in nu), maar naar speelgoed dat bijvoorbeeld is uit te breiden. Dingen die bij elkaar horen ofzo. Snappen jullie wat ik bedoel?

In speelgoedzaken zie ik van alles, maar ik heb een beetje een aversie tegen al te schreeuwerig, plastic spul met lichtjes en muziekjes en dan lijkt er ook weer veel af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Lego primo is niet meer te vinden volgens mij, dat vond ik erg leuk.



Blokken, treinbaan, dat soort speelgoed. Bij mijn zoon heb ik altijd (vanaf die leeftijd al) geinvesteerd in buitenspeelgoed.



Hij is een beetje klein voor speelgoed wat je uit kunt breiden. Vanaf een jaar of 3 wordt dat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Een garage met auto's is altijd leuk. Boekjes, puzzels, duplo, dat soort dingen. Laat hem anders eens lopen in de speelgoedwinkel, dan zie je direct wat hij leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen tuin dus aan buitenspeelgoed hebben we niet zoveel. We zullen wel genoeg met hem naar buiten gaan hoor. :-))



Misschien is hij inderdaad nog wat te jong, maar ik merk dat hij veel belangstelling heeft voor allerlei speelgoed, en ik wil niet in het wilde weg van alles gaan kopen om dan later weer iets veel leukers te zien. Sowieso wil ik het een beetje beperkt en overzichtelijk houden. Hij heeft nu zoveel losse dingetjes waar je verder niet zoveel mee kan, behalve vasthouden en mee op de verwarming slaan. Waar spelen kinderen tussen 1 en 3 dan mee?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (nu 2) speelde vorig jaar veel met puzzels. Verder begon ze te kleuren met wasco, en verven en plakken vond en vind ze geweldig. Ze heeft van ons voor haar eerste verjaardag een houten loopfietsje gekregen, daar heeft ze ook heeeeel veel op gespeeld (binnen).
Alle reacties Link kopieren
Kindjes van 1 vinden geluiden en kleuren mooi. Dingen die kunnen rijden ook. Auto's inderdaad een goeie.



Als je een deel van het speelgoed achterhoudt en dat om de zoveel weken/maanden afwisseld dan is het elke keer weer nieuw.



Wij hadden namelijk op een gegeven moment zo veel speelgoed in een enorme bak, dat het te veel was om te overzien, dus niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Lego primo was hier geen succes. Vind het (achteraf) echt zonde van mijn geld!



En wat posters hierboven ook al stellen: je zoontje is nog wat jong voor allerlei dingen. Maar van bijv. Duplo heb je niet gauw te veel en dat is erg goed uit te breiden. Ook Little People van fisherprice voor de jonge kinderenis erg leuk om mee te spelen en flink uit te breiden. Dit is allemaal wel duurder spul, maar kwalitatief hardstikke goed, gaat jaren mee, ook als er flink mee gespeeld wordt.



Op verjaardagen van onze kinderen hebben wij ook altijd gevraagd om Duplo. Nu de kinderen wat ouder worden komt daar Lego bij (de gewone blokjes) en Playmobil en Knekx. Ook vroegen wij vaak gewoon kleren voor de kinderen. De jongens krijgen hier vaak 2ehands van neefjes/nichtjes, dus dan is een nieuwe trui op je verjaardag ook wel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje (nu 1,5) leest veel boekjes, puzzelen vind hij leuk, tekenene, auto's, muziekinstrumenten, loopauto. En iets ergens in- en uit doen vond hij toen erg leuk, maar nu wat minder.

En DVD's.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen speel-o-theek in de buurt? Wij hebben er hier eentje om de hoek en zijn vast van plan er gebruik van te maken. Kunnen we een beetje zien wat zoon echt leuk vind, en die dingen kun je altijd alsnog kopen...



(zoon is nu pas 3 maanden, dus nog geen ervaring hier....)
Alle reacties Link kopieren
Little People

Puzzels

Boekjes

Duplo

Boerderijbeesten

Auto's

Keukentje

Houten blokken
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
nichtje van 1 is overigens weg van haar loopfietsje en hobbelpaard, en alles wat buiten is...
Alle reacties Link kopieren
M'n dochter van bijna 2 heeft afgelopen jaar veel gespeeld met boekjes (heeel veeeel boekjes) en puzzels. Ook het poppenwagentje en de loopfiets waren een groot succes. Blokken hebben we veel, maar heeft ze niet heel veel mee gedaan, maar wel met het poppenhuis (wat ook uit stapelbare onderdelen bestaat). Ze begint nu ook met fantasiespel met poppen/knuffels, maar da's echt iets van de laatste paar maanden.

Op het kinderdagverblijf speelt ze veel met de garage, ook weer met de poppenwagen en met een loopautootje.



Ze is ook helemaal weg van de schommel. Er zijn volgens mij ook binnenschommels, die je bv. in een deuropening kan hangen.
Alle reacties Link kopieren
oja, keukentje, auto's en ballen doen het ook erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het KDV spelen de meeste 1 a 2 jarigen veel met puzzels, boekjes lezen (samen met mij) en ook veel met loopauto's en hobbelpaarden, maar ook een theeservies en dan met z'n allen aan een tafel 'eten' en 'drinken' vinden ze prachtig, verder veelal auto's en dingen die bewegen en geluid maken en licht geven vinden ze prachtig...

Wat al die frutseltjes betreft snap ik het wel, ik zie dat ze ook veel rondlopen gewoon met een plastic dingetje in hun hand en dat dan de halve dag ofzo.... Maar op zo'n moment is dat dingetje dan ook hartstikke belangrijk voor ze, al kunnen ze er niks mee...

duplo vinden ze ook erg leuk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nou, toen mijn zoon 1 werd speelde hij nog niet echt ergens mee. Dingen uit de box gooien, dingen met geluidjes, boekjes lezen...



Ik zou gaan voor little people. Hebben we hier niet in huis, maar is wel erg leuk. Duplo is hij nog te klein voor. Daar begint onze oudste nu pas echt mee te spelen (vorige week drie geworden)

Een houten trein vinden we hier erg leuk. Speelt zoon mee vanaf zijn tweede. Nu wordt het uitgebreid met een station, een spoorwegovergang etc. Merken als ikea, brio en eichhorn passen allemaal op elkaar.



Tekenen deed zoon trouwens al wel. Met wascootjes. En de blokkenkar met blokken vond hij ook leuk toen. Voor zijn eerste verjaardag heeft hij van ons een handpop gehad. Een mol. Een prachtig ding. Was ook erg leuk. En blijft leuk.

Lilliputiens heeft ook leuke dingen voor 1-jarigen: www.fun4babies.nl
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties tot zover. Goed idee van die speel-o-theek, ik ga eens kijken.



Ik zag een aantal keer Little People genoemd. Daar hoor ik meer mensen over. Daar ga ik wel eens naar kijken. Vinden meer kindjes dat leuk?



En DVD's zei iemand, wat voor dan? Omdat mijn zoontje altijd druk in de weer is had ik ook bedacht dat het wel fijn zou zijn als hij af en toe eens rustig naar een dvd zou kunnen kijken. Ik zie dat toch wel als een positief iets. Boekjes hebben we ook genoeg, maar zoontje moet altijd maar weer door, heeft niet echt rust in zijn kont.



Ik moet ook eens op zoek naar een goed opbergsysteem voor al het speelgoed. Veel dingen (vormenstoof, blokkendoos, tuimelpop met ringen) zijn zo lastig op te bergen.
Alle reacties Link kopieren
http://image.rakuten.co.jp/wshop/data/ws-mall-img/ontexsquare/img128/img10486090863.jpeg
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
LovelyLinny schreef op 30 oktober 2007 @ 10:58:



Wat al die frutseltjes betreft snap ik het wel, ik zie dat ze ook veel rondlopen gewoon met een plastic dingetje in hun hand en dat dan de halve dag ofzo.... Maar op zo'n moment is dat dingetje dan ook hartstikke belangrijk voor ze, al kunnen ze er niks mee...

.
Tuurlijk, en dat is ook prima. Het is niet zo dat hij van mij niet met frutsels mag spelen hoor. Maar ik merk dat je daar op een gegeven moment bakken van vol hebt (ook door alle cadeaus die hij krijgt).
Alle reacties Link kopieren
Sosofie, Liliputiens ken ik, een prachtig merk!



Goede tip van Brio, Ikea en Eichhorn, dat dat vaak op elkaar past.



Zoon kan wel heel geconcentreerd bezig zijn met blokjes ergens in en uit doen, verslepen van dozen en daar van alles opleggen. Het echte smijten in het wilde weg is er wel een beetje af. Trommelen op zijn trommel vindt hij ook leuk. Tekenen zie ik hem voorlopig dan weer niet doen. Maar ik merk wel dat speelgoed steeds meer aan hem besteed is, dus ik kijk alvast een beetje vooruit.



Vishnu, die bakken zijn zeker van IKEA. Wel praktisch, maar ik zoek iets subtielers.. Of moet ik die ijdelheid maar een beetje opzij zetten met een kind van 1? Haha.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die in onze winkel komen (ik werk in een speelgoedwinkel) raad ik vaak ook Brio aan hij is nog te klein om er echt zelf wat mee te bouwen, maar als je een baan voor m klaar legt, kan ie zelf het treintje al rijden/bekijken, en later zal hij er waarschijnlijk een heleboel mee bouwen!

Blokken doen het ook altijd goed. Kinderen van deze leeftijd vinden het vaak geweldig om dingen te bouwen en ze vervolgens weer om te gooien. En met dezelfde blokken kan ie later andere bouwsels van bouwen!

Loopfietsjes of karretjes zijn ook super voor die leeftijd!

De meeste mensen die ik ken hebben echt een grote speelgoed kast gemaakt voor hun kinderen, bijvoorbeeld een dressoir o.i.d. Ik vind die bakken ook niets, maar ze zijn wel erg praktisch! Of een mooie grote houten kist!



http://www.speelgoedwinkelderegenboog.nl/Images/Speelgoed/grootspeelgoed/allehand-bakfiets.jpg



Succes!
.
Alle reacties Link kopieren
Hier sloegen in als een bom:



Boekjes

Little People (hele grote doos vol gekocht op MP,onverslijtbaar en nog heel mooi)

Duplo

Megablocks blokken (iets makkelijker te bouwen voor jonge kindjes dan duplo)

Houten blokken

Vormenstoof van Fisher Price

En het liedjesboek van Vtech (ik kan ze niet meer hoooooren...)
Houten spoorrails zijn hier al jaren een topper, onze zoon is nu vijf. Vanaf anderhalf jaar kunnen ze zelf wel railsjes aan elkaar leggen, krijg je hele mooie slangen door je kamer heen. Het handige is dat je steeds kunt uitbreiden, wij kopen nu al drie verjaardagen uitbreidingsspullen (hijskraan, station etc.) Het fijne is dat het "teveel" daarmee wordt voorkomen, je hebt hoogstens een grotere opbergkrat nodig.



Fisher Price is zijn geld echt waard, dat lijkt wel onverslijtbaar. Ik heb daar een paar Geotrax-treintjes van, die óók op de houten rails passen.



Duplo is nog te lastig voor dreumessen, en de blokjes vind ik ook te hard/scherp. MegaBloks zijn zachter en hebben ook leuke sets (autootjes e.d.)

http://pan.fotovista.com/dev/4/0/A2410104/g_A2410104.jpghttp://www.bartsmit.com/data/products/150x150/0148262.jpghttp://www.littlebee.nl/Mentari/906741.jpg
Als opbergsysteem hebben wij gewoon de Curver Unibox stapelkratten. Die passen keurig op elkaar, zijn er in redelijk veel kleuren (aanpassen bij je huis) en ze zijn zo praktisch als "even wegbergen en later weer terughalen"systeem. Ze zijn overal te koop, en behoorlijk stevig.



http://www.superdiskont.cz/inshop/pictures/store/03549-302_S.jpg
Vergeet ik bijna het állerallermooiste speelgoed.



De Big Bobby Car !!!!! Onverslijtbaar, zelfs een volwassene kan erop zitten en hoewel mijn zoon onderhand met zijn knieën op de grond komt is hij bijna niet van de Bobby Car af te slaan. Op YouTube kun je filmpje vinden van volwassenen die ermee de berg afracen.;-)



http://pan.fotovista.com/dev/8/6/00032568/g_00032568.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven